Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#4021 _Grooby_

_Grooby_
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądWrocław

Posted 29 January 2011 - 00:20

SPIKE, opieram się na zaleceniach producentów - Mavic podaje dla obręczy Opensport max wagę 85 kg, da pozostałych 100 (dane z katalogu z Harfy) DT 450 i 465 to odpowiednio 100 i 110kg a zawsze lepiej chyba być 8 kg poniżej limitu niż 2 ponad, chyba w końcu po coś to podają, chociaż podejrzewam, że taka obręcz wytrzyma ze 20% więcej niż na papierze:) A te teoretyczne 15g więcej nie robi jak dla mnie różnicy. Fakt, są trochę droższe i tu moje pytanie do znawców, czy biorąc po uwagę wytrzymałość i trwałość są warte tej ceny. Mało o nich na necie bo to nowy model. A Ambrosio się oczywiście przyjrzę, póki co znalazłem takie coś Evolution i Excellence, te ostatnie trochę za drogie do tego wysyłka... (a z ChainReaction tam gdzie mogę kupić te 465 jest do Polski gratis jak wezmę razem ze szprychami wychodzi to całkiem nieźle)

EDIT: z ciekawości zajrzałem do danych... moje XR4.2 które mam od 3 lat i jest dobrze są teoretycznie do 90kg a swoje przeżyły bez szwanku jak narazie... chyba sam sobie odpowiedziałem ;)

#4022 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 January 2011 - 02:43

Po długich namysłach i zapoznaniu się z większością wpisów z tego wątku forum postanowiłem podjąć decyzję o zakupie nowych kół w budżecie około 1000 -1200 zł. Moje oczekiwania to koła na oponę, aerodynamiczne, w miarę lekkie i dające się łatwo serwisować. Potrzebuję kół, które mi pomogą szybciej jechać po płaskim na amatorskich „ustawkach” typu warszawskie Rondo Babka. Waże tylko 64 kg, nie posiadam raczej zdolności sprinterskich, więc nie potrzebuję bardzo sztywnych i mocnych kół. Z kół fabrycznych biorę pod uwagę:

- Easton EA50 SL http://www.chainreac...x?ModelID=26450
- Shimano Ultegra 6700 http://www.chainreac...x?ModelID=40568

Cena tych modeli to około 1000-1100 zł/komplet. Zalety to mała ilość szprych (20/24 i 16/20) przekładająca się na aerodynamikę i atrakcyjny wygląd. Eastony mają dobre, cieniowane, choć niestety niepłaskie szprychy Sapim 2,0/1,7/2,0. Shimano ma dość dobre piasty. Oba komplety w wadze około 1650-1700 gramów.

Od początku bardziej byłem nastawiony na koła składane.

Przód
Mavic CXP 33, 28h czarne, 180 zł/sztuka
Novatec A291, 120 zł
Sapim Laser 2,0/1,5 srebrne, 2,7zł/ sztukax28 = 75 zł
DT Pro Lock 1,7zł/sztukax28 = 48
razem 423 zł

Tył
Mavic CXP 33, 28h czarne, 180 zł/sztuka
Sapim Race 2,0/1,8 srebrne, 2 zł/sztuka x 28 = 56 zł
Novatec F482, czarna, 300 zł
DT Pro Lock 1,7zł/sztukax28 = 48
razem 584 zł

Koszt to około 1000 zł plus koszty wysyłki i złożenia, czyli około kolejne 100-150 zł, razem 1100-1150, czyli ten sam przedział cenowy co w/w koła fabryczne. Mankamentem jest precyzyjne dobranie długości szprych i oddanie części do złożenia w koła do serwisu. CXP 33 mają jednak stosunkowo wysoki profil i powszechnie są uznane.

Jeśli chodzi o same koła, to mam kilka wątpliwości:
waga zestawu – wg bez zacisku i opasek to około 1570 gramów, gdy na obu kołach będą szprychy Sapim Laser; z Race na tyle pewnie nieco więcej, czyli około 1600-1650 gramów? Czy ktoś może potwierdzić tę informację?
Piasty Novatec – czy przy 64kg należy obawiać się aluminiowej osi?
Szprychy - może warto tez założyć Sapim Laser także z tyłu?
DT Pro Lock – warto jest wydać te dodatkowe 100 zł więcej?
Ilość otworów – 28 – wystarczy?


Zarówno cena, jak i waga kół fabrycznych i składanych jest niemal taka sama. Fabryczne kuszą tym, że są gotowe do użycia. Co wybrać?

#4023 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 29 January 2011 - 08:48

grooby, ambrosio są dostępne u nas , fakt ceny mają sobie konkretne, no ale pewnie i marka jest w końcu ... włoska, jak to mówią legendarna.

Co do Dt to dobre obrecze , 465 ma podwójne oczko wiec dobrze będzie, cena za nie nie jest jakaś kosmiczna, Mavic cxp 33 jest w podobnej cenie, notabene też jest mocną obreczą.

z bębenkami alu jest tak iż piasty z nimi mają ograniczenia do 80 kg wagi rowerzysty, kaseta musi byćna pająku alu jak najwiecej koronek np typu ct, xtr, Durace , Ultegra.

Poza tym bębenki różnych firm pomimo iż zą z alu to to alu czasem jest różne, miększe , twardsze minimalnie.

Bucz, z gotowcami jest problem w przypadku uszkodzenia np szprychy - brak szerszej ich dostępności od ręki w skklepach no i obreczy , które też są nie tanie ale też dostępność - osiągalność kiepska, niby w Shimano szprychy są i obrecze.

O Eastonie pisałem wszystkie ich koła s ąsuper tyle że serwis i zamienne czesći mają ponoć być .

Składaki , sztywne mocne i lekkie koła to już było , Obrecze Halo na 16-20 otw przód, tył na 24 otw koła sie plasują ok 1500 g i są aerodynamiczne i są na standardowych częściach, praktycznie wszystko mozna zamówić u niemców w sklepie.

niestety u nas w kraju praktycznie nie ma obręczy poniżej 28 otw, tyle ze są i piasty Novateca i obrecze Mavica, Ambrosio ( excellent ) .

Na płaskim to raczej różnica wagi koł 1400-1700 jest mało zauważalna, inaczej w górach czy charakter przełajowy - pagórkowaty gdzie mniejsza masa sie przydaje.

Na Ebayu ( przegladałem wczoraj ) można zauważyć trend - piasty 20/24 otwory jest tego mnóstwo, ceny za komplet to ok 300-370 zł przy wadze poniżej 300 g !
do tego zamówić obrecze i jazda.

Na płaskie śmiganie obrecze w okolicy 450-480 w zupełności wystarczają.

dt prolock nie ma sensu dawać - koszt, wystarczy dać nyple Sapim Polyax i albo klej do nypli albo loctite śmignać.

Jeśli ktoś sie boji o dostępność częśći i serwis to niestety musi wybierać koła na min 28 szprychach robione, gdyż dostepność obręczy jest od tych ilości otworów.

w przypadku mniej 16,20,24 sądostępne w sklepach internetowych za granicą.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4024 berski

berski
  • Użytkownik
  • 585 posts
  • SkądMałopolska

Posted 29 January 2011 - 12:58

to nie lepiej to zakupic jako lekkie koła niżbawić się w składanie? .. ;)

http://allegro.pl/ri...1421529685.html


Jaka jest wasza opinia o tych kołach? W internecie nie znalazłem jakichś super achów i ochów pod ich adresem, ale przewaznie pisano o nich w porównaniu do droższych kół, typu ksyrium sl. Te tutaj mają rewelacyjny stosunek wagi do ceny. Czy byłby to dobry wybór dla lekkiej osoby do codziennej jazdy?

#4025 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 posts
  • Skądkrakow

Posted 29 January 2011 - 13:30

dużo wczoraj czytałem na ich temat , faktycznie były porównywane głownie do ksyriumów, ale nominalnie te koła kosztowały dokładnie tyle samo !

podobno mavici są odczuwalnie sztywniejsze , jednak największa różnicą przemawiająca na korzyść ksyriumów jest ich trwałość , z opinii ludzi wynika że ritcheye po 2 latach zaczynają sprawiać problemy , a dokładnie wyciągające się alu szprychy ..

jednak mimo wszystko , biorąc pod uwagę ich aktualną cenę wydaje mi się , że się opłaca !

#4026 Bucz

Bucz
  • Użytkownik
  • 219 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 January 2011 - 16:02

Spike. Dzięki za odpowiedź na moje zapytanie. Z fabrycznych kół, które wymieniłem Easton'y bardziej przypadły mi do gustu, choć obawiam się o dostępność części zamiennych. W tej kwestii Shimano wydają się rozsądniejszym wyjściem, bo przynajmniej w teorii łatwiej dokupić obręcz czy szprychy.

Zaciekawiły mnie wspominane przez Ciebie obręcze Halo. Na tym forum powszechnie się o nich nie pisze. Pobieżny przegląd aukcji ebay nie przyniósł rezultatu. Czy mógłbyś napisać coś więcej o tych obręczach, może podać model. Skoro wymieniłeś obręcze na 16 czy 20 szprych, to wnioskuję, że 28 zupełnie wystarczy przy 64 kg. Jeśli zdecyduję się jednak na CXP33, 28h i Novatec, jakie szprychy dobrać - Sapim 2,0/1,5 na tył będą ok? A jakie piasty pod obręcze halo byś polecał?

#4027 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 29 January 2011 - 17:31

Już wertowaliśmy o Halo temat wczesniejsze posty , poza tym w dziale Warsztat jako przyklejony jest temat o kołach Halo robione do powertapa.
tam jest podany też adres sklepu internetowego gdzie obręcze były zamawiane wraz z piastą, sa też i szprychy , czyli można cały komplet kupić do montażu .
Na swoją wage możesz spokojnie brać 16 z przodu i 24 tył, piasty novateca są tam też na tyle otworów.

Cx 33 mozesz dać Lasery nyple mosiadz i 3 x.
Zobacz teżna oferte DT na ten rok bo są RR415 ładne obręcze na Twoją wage spoko . klasyczne 28 lub 32 otwory

Masz jeszcze Mavic Open Pro, Veltec Volare z niemiec itd

65 kg wagi to wszystko mozna praktycznie zrobić.

Ja bym proponował kółeczka takie 16 / 24, piasty na Ebayu sądostępne lekkie, szprychy cx-ray albo Race/laser , koledzy tutaj zkładali już takie koła .

EASTON- w tym roku przedstawicielem zostało Shimano - trzeba poczekać jak będzie z czesciami, shimanowskie koła pod Tobą pojeżdżą długo

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4028 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 29 January 2011 - 18:33

Z fabrycznych kół, które wymieniłem Easton'y bardziej przypadły mi do gustu

Nie wiem czy moja opinia przyda Ci się, ale ja używam kół Easton EA90 Slx i uważam, że są to super koła, świetnie niosą, równie świetnie przyśpieszają, poza tym, ładne i bębenek fajnie pierdzi, co do trwałości to nie zrobiłem na nich zbyt wiele kilometrów.

#4029 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 posts
  • SkądPabianice

Posted 29 January 2011 - 19:11

Jakie koła polecacie do ok 400-450 zł ? Kupić jakieś gotowe czy może składać ? Bębenek pod Shimano 10. Kolor obręczy czarny :P Moja waga to 60-65kg.

#4030 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 29 January 2011 - 19:22

Z gotowych wybrałbym fulcrumy racing 7, a jeśli składać to na Alexrims da22 i piastach novateca. Wyjdzie może ciut więcej, zależy jakie szprychy wsadzisz.

#4031 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 29 January 2011 - 19:34

Jakie koła polecacie do ok 400-450 zł ? Kupić jakieś gotowe czy może składać ? Bębenek pod Shimano 10. Kolor obręczy czarny :P Moja waga to 60-65kg.


na 10 strikte , czy może być bębenek 8-9-10??

Powiedzmy żeby sie dało coś takiego

Obrecze Remerx Aero - ok 60 zł /szt
Piasty Novatec 141 SB i 192 SB - 65 i 95 zł
Szprychy DT-Sapim-Alpina - 2/1.8 ok 2,50 zł /szt z nyplami ( Alpiny będą tanie za niedługo ok 1.80 z nyplem )

i powinno wyjść ,

Można dołożyć troche kasy na lepsze obrecze typu Ambrosio Evolution - 120 zł/szt, alexrims R 450 - 85 zł/szt, ( tych nie ma na razie ) DT R450 - 130 zł/szt albo coś podobnego masz koła mocne wytrzymalsze.

z gotowych to popatrz do działu giełda tam było troche ofert np, Zawisza coś miał

Miguel - wiesz o tym ze Alexrims na ten rok ma ceny nieatrakcyjne już http://www.ampbike.p...CNC_czarna.aspx

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4032 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 posts
  • SkądPabianice

Posted 29 January 2011 - 20:16

Dzięki za szybką odpowiedź. Bębenek nie musi być stricte na 10, może być 8,9,10. Ty SPIKE zajmujesz się składaniem kół ? Jeżeli tak, to jaka cena by wyszła na obręczach R450 ? Jeśli nie składasz, to gdzie polecasz zakupić wszystkie komponenty ? Na czasie mi nie zależy, bardziej na cenie, więc mogę poczekać, jak stanieją szprychy oraz jak będą dostępne te obręcze.

#4033 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 29 January 2011 - 21:17

Składam ,ale na większość komponentów np obrecze trzeba czekać bo importerzy oczywiscie śpią dalej jak co roku.
nie wiem czy na 100 % będąR 450 czarne w tym roku .
Tania obrecz powiedzmy do 70 zł waży ok 500-520 g, lepsza w granicy 89-100 no troche mniej , dlatego pisałem ze warto dołozyĆ kasy na obręcze .
Alpiny będą jeśli będą, a wtedy też i takie obręcze sie pojawią
http://85.10.200.53/.../main.php?kat=3

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4034 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 posts
  • SkądPabianice

Posted 29 January 2011 - 21:28

Niestety więcej kasy nie da rady :/
Te obręcze Exal'a są ciekawe. Gdyby się pojawiły te szprychy i obręcze, to dałbyś znać ? Jeżeli do marca nie będą dostępne, to wtedy najwyżej wziąłbym na innych komponentach.

#4035 winiak15

winiak15
  • Użytkownik
  • 103 posts
  • SkądZrazim

Posted 30 January 2011 - 13:16

Witam

Mam pytanko. Mam obręcz Alexrims da22 zdjętą z koła. Kiedy była na kole miała bicie górne w jednym miejscu czyli tak jakby była walnięta (dziura czy coś w tym stylu). W serwisach mówili że nadaje się już do wymiany była parę razy centrowana ale bez dobrych rezultatów a szprychy były już napięte do granic możliwości. Mam drugą nową obręcz Mavic cxp 22. Po przyłożeniu obręczy jednej do drugiej Alex wydaje się być idealnie prosta. Czy to znaczy, że w serwisie się mylili i obręcz jest sprawna czy jednak do niczego się już nie nadaje? A jeśli się nadaje to, która z tych obręczy jest lepsza? Pytam bo niedługo chcę na nowo złożyć to koło.

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

#4036 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 30 January 2011 - 14:10

na oko to chłop w szpitalu umarł.
Wszystko wychodzi na centrownicy, jeśli szprychy są napięte w jedny miejscu mocniej niż innym i to stanowczo jest zauważalne to niestety ........................................
różnica powiedzmy o.5, no może 1 mm jakosby tam przeszło w rowerze do tyrania , ale jeśli ma być gładko równo to będzie czuć na gładkiej jezdni.

Jest szansa że może ktoś koło od pocztku jakoś naciągnął niesymetrycznie , albo jak było walnięcie w dziure i po tym jest bicie.

Jeśl to bicie jest na krótkim odcinku to nie brdzo się da wyprowadzić chyba ze jakiś magik będzie klepał .
Mavic będzie dobry

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4037 winiak15

winiak15
  • Użytkownik
  • 103 posts
  • SkądZrazim

Posted 30 January 2011 - 15:21

Ok o taką odpowiedź mi chodziło:) Czyli możliwe jest że niby z wyglądu ok ale w jednym miejscu materiał jest bardziej "zmęczony" bądź coś w tym stylu tak? no to składam na Mavicu tylko szkoda że cyklotur bierze więcej kasy jak nie ma się wszystkich części od nich:/

#4038 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 30 January 2011 - 16:09

na dwoje babka wróżyła, Tabie sie może wydawać że obręcz jest prosta a może być jednak minmalnie przygięta.
Weżobrecz , połóż dłoń na niej na rantach tam gdzie od strony opony płasko i pomału sprawdzaj czy nie czuć że nie jest okrągła, wolniej-szybciej , jesli jest nierówność to poczujesz , jesli nie ma .... cieżko powiedzieć.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4039 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 30 January 2011 - 21:35

dodtakowo ciekawe obrecze, o których zapominamy a firma dobra i ceny także http://www.mach1.fr/...ants/index.html

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4040 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 30 January 2011 - 22:18

A ta CFX po ile stoi Spike? Zastanawiam się na ile wiarygodna jest ta waga 460g.