Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#4121 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 posts
  • SkądOpole

Posted 15 February 2011 - 14:20

. Wiecej bede mogl powiedziec i porownac z kolami na plaskim profilu ambrosio F20, jak kola przyjda i przetestuje je na sobie :)


Jak przyjadą to pochwal się czy Urząd Celny nie przywalił Ci 48.5% cła antydumpingowego. Kwotowo już pod cło się łapiesz, a mi kiedyś przywalili i łącznie wyszło prawie 2x tyle co na rachunku.


Nie ma takiej mozliwosci co najwyzej dostane 24% cla od malej kwoty. Clo antydumpingowe jest tylko na cale rowery we Wloszech a nie na czesci!
Poza tym juz nie pierwszy raz zamawiam w Chinach, poprzednio byla rama karbonowa i placilem dodatkowo 20 euro cla, wiec jest OK! Jednak sa ludzie we Wloszech co w ogole nie placili cla - zalezy na kogo sie trafi ;)

A propos ,
Do oferty yishun dodal kilka dni temu jeszcze takie kola:
http://www.yishunstefano.com/cpit.html
http://www.yishunstefano.com/npit.html

Zamiast szprych cnspokes sa Pillar, podobno rownie wytrzymale a duzo lzejsze. Na kolach (44 szprychy) daje to wage mniejsza o 100-120g.

http://www.pillarspo...odpop.asp?id=50

Ceny

1) YS-CP CHOSEN PILLAR
http://www.yishunstefano.com/cpit.html

Prezzo per 24mm tubulare (shimano or campagnolo) è 419.00$.
Prezzo per*38mm tubulare (shimano or campagnolo) è 419.00$.
Prezzo per 50mm tubulare (shimano or campagnolo) è 439.00$.
Prezzo per*60mm tubulare (shimano or campagnolo) è 449.00$.
Prezzo per*88mm tubulare (shimano or campagnolo) è 489.00$.
Prezzo per*38mm copertoncino (shimano or campagnolo) è 499.00$.
Prezzo per*50mm copertoncino (shimano or campagnolo) è 529.00$.
Prezzo per*60mm*copertoncino (shimano or campagnolo) è 539.00$.
Prezzo per*88mm copertoncino (shimano or campagnolo) è 569.00$.

2) YS-NP NOVATEC PILLAR RAGGI DRITTI
http://www.yishunstefano.com/npit.html

Prezzo per 24mm tubulare (shimano or campagnolo) è 489.00$.
Prezzo per*38mm tubulare (shimano or campagnolo) è 499.00$.* Peso 1210g circa
Prezzo per 50mm tubulare (shimano or campagnolo) è 509.00$.
Prezzo per*60mm tubulare (shimano or campagnolo) è 519.00$.
Prezzo per*88mm tubulare (shimano or campagnolo) è 559.00$.
Prezzo per*38mm copertoncino (shimano or campagnolo) è 559.00$.
Prezzo per*50mm copertoncino (shimano or campagnolo) è 589.00$.
Prezzo per*60mm*copertoncino (shimano or campagnolo) è 599.00$.
Prezzo per*88mm copertoncino (shimano or campagnolo) è 619.00$.



#4122 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 15 February 2011 - 20:01

Daruj sobie te Pillary zamów sobie porządne szprychy

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4123 emixnt

emixnt
  • Użytkownik
  • 28 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 17 February 2011 - 00:36

Witam!

Zabieram się do złożenia kół do ostrego w standardzie szosowym.
Na ten cel mam max. 1000 zł i chcę uzyskać w miarę lekkie koła, przy zachowaniu odporności na miejskie warunki ;)

Od tego tysiąca, z automatu praktycznie odejmuje 350zł na tylną piastę Macka (190g) - żeby nie musieć zmieniać w razie ewentualnej dalszej ewolucji kółek, więc zostaje 650 zł na resztę.

Pomysł 1
obręcze Ritchey Aero Road - 428g, ale nie udało mi się dotrzeć do żadnych cennych opinii na ich temat.

Do przodu Novatec A171 - 114g, czytałem słabe opinie, jednak jeżdżę na takiej od 2 lat i nie narzekam.
Jeśli chodzi o szprychy, jestem raczej zielony.
Wyjdzie więc razem z Mackiem ok. 1200g i 590zł + szprychy (czyli faktycznie nie wiem ile)

Pomysł 2
Kupić używane Fulcrum Racing 7 i przepleść tylną piastę.
Wydaje mi się że solidnie, chociaż trochę ciężko.


Czy myślę rozsądnie? Czy warto mi inwestować w np. Mavica Open Pro? Czy bać się o cieniowane szprychy i ile wagi bym na nich zyskał? To samo, jeśli chodzi o alu nyple do przodu.

Byłbym wdzięczny za pomoc i pozdrawiam.

#4124 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Posted 17 February 2011 - 10:50

Od tego tysiąca, z automatu praktycznie odejmuje 350zł na tylną piastę Macka (190g)



gdzie w takiej cenie jest ta piasta? :lol:

#4125 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 17 February 2011 - 12:07

A nie lepiej złożyć sobie koła pod szytki, do tego mocne gumy typu tufo s22 ? Wagowo wyjdzie to znacznie korzystniej przy tej samej kasie. Mówisz koła na miasto? Wpadniesz w dziurę i masz dobitą oponę i (być może) zniszczoną obręcz. Chcesz lekkiej piasty macka za tyle kasy? Komplet to około 1300 złotych. Tak więc w jaką oponkę zamierzasz się bawić? Maxxis Equipe Legere 150 gram? Odrobina gorszej nawierzchni i ten kevlarowy kondom pójdzie do śmieci. Za małą kasę można dostać legendarne obręcze pod szytki o masie 350-380 gram. Znajomy mechanik zaplata do ostrych takie obręcze na szprychach sapim laser czy race i podobno dają radę w mieście i są baardzo lekkie.
pozdrawiam

#4126 emixnt

emixnt
  • Użytkownik
  • 28 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 17 February 2011 - 12:50

@zawodowiec_;)

U źródła, pamiętaj że piszę o piaście torowej, nie szosowej.

Specyfikacja

Tył :
Waga fixed – 190g (ze śrubami i podkładkami)
Średnica kołnierzy – 51 mm
Środek piasty – środek kołnierza – 32/32 mm
Średnica otworów na szprychy – 42 mm
Linia łańcucha – 42 mm
Łozyska (Shimano) – 2 x 61902 RS
Rozstaw piasty – 120, 126, 130, 135 mm
Ilość otworów – 12, 16, 18, 20, 24, 28, 32, 36


I ceny:

Piasty torowe superlight

Niski kołnierz przód (45mm) - 250zł
Niski kołnierz tył fixed (50mm) - 350zł
Niski kołnierz tył fixed/fixed (50mm) - 400zł
Wysoki kołnierz przód (75mm) - 340zł
Wysoki kołnierz tył fixed (75mm) - 425zł
Wysoki kołnierz tył fixed/fixed (75mm) - 475zł


@wiktor24

Koła pod szytki, fajnie, ale raczej koło. Bo nie mam funduszy żeby conajmniej co 2 miesiące kupować szytkę do tyłu.
Owszem, myślałem żeby do przodu dać szytkową, mam nawet 2 obrecze GP4, ale nie wiem czy sie jeszcze do czegoś nadają. Za owymi legendarnymi za grosze musiałbym się dobrze rozejrzeć.

W lekkie oponki na miasto bawić się nie zamierzam, w tej kwestii można powiedzieć że mam ugruntowaną opinię.

#4127 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 17 February 2011 - 16:19

Na przód to szytki może i warto, zależy ile ważysz. Niektórzy twierdzą, że są bardziej zwrotne od opon, to może się przydać w mieście. Jakie macie drogi w Bydgoszczy? Dużo szkła i wszelakiego syfu?
Jeśli obręcze nie były mocno katowane/nie szanowane to się nadają. Sprawdź, czy nie są pobite, pogięte i tak dalej. Możesz nam pokazać zdjęcia.

#4128 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 17 February 2011 - 20:24

Różnica między lasrami a Race jest zaj....................sta.
Pytanie koła mają być na lans czy wytrzymałe ??
Poza tym nie piszesz o swojej wadze i do czego to ostre będzie służyło a szukasz super lekkich komponentów .
Wg mnie koła na ostre koło muszą być przede wszystkim max wytrzymałe do wagi rowerzysty a potem szukamy zbijania wagi, jednakże w końcu w mieście jest więcej przeszkód niż na ładnej trasie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4129 emixnt

emixnt
  • Użytkownik
  • 28 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 17 February 2011 - 23:45

Faktycznie zapomniałem podać swojej wagi - sezonowo między 58 a 62kg. Także z obciążać szczególnie ich nie będę ;)

Koła używane do jazdy kwiecień - październik, do zastosowań wszelkich, od dojazdów, po alleycaty. Jakieś 5kkm rocznie.


Szkła i syfu raczej niewiele, powiedziałbym wręcz że przyzwoicie.

Jutro wrzucę fotki obręczy.

ps

Do tej pory śmigałem na Miche Primato Pista/CN spokes/remerx taurus 36 dziur
Formula Track/no name/Alex rims Ace18(?) 32 dziury
Novatec + Miche/cn spokes/ accent roadrunner 32 dziury
wszystkie niezniszczalne, ale niesamowicie ciężkie

#4130 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 18 February 2011 - 10:17

obrecze w wadze około 400-450 g, Sapim Race/Dt comp piasty wg woli , nyple alu, Dt Revo czy Sapim Laser raczej tylko na przód.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4131 TomeK.

TomeK.
  • Użytkownik
  • 22 posts
  • Skądpodkarpacie

Posted 18 February 2011 - 15:54

Chciałem zapytać fachowców od składania kół - jakie plusy/minusy ma stosowanie nypli wewnętrznych, takich jak te:

Dołączona grafika

Pomijam kwestie konieczności posiadania specjalnych kluczy i zdejmowania gum/opaski na obręcz by 'podciągnąć' szprychy. Chodzi mi bardziej o to, czy takie nyple pozwolą złożyć mocniejsze, sztywniejsze koło? A może będzie dokładnie otwrotnie, ze względu na konieczność zastosowania ciutkę dłuższych szprych?

Druga sprawa - czy w przypadku takich nypli można zastosować je w wersji aluminiowej do tylnego koła, pomimo dosyć wysokiej wagi użytkownika (ponad 80kg)? Z informacji jakie znalazłem na tym forum wynika, że stosowanie aluminiowych nypli w tylnym kole nie jest dobrym pomysłem, ale właściwie jedynym podanym powodem była stosunkowo niska siła naciągu szprych na jaką aluminiowe nyple pozwalają - przy mocniejszym naciągu nyple się odkształcają. Jednak dotyczyło to klasycznych nypli jak np. ten (mniejsza średnica w miejscu przyłożenia klucza):

Dołączona grafika

Natomiast poniższe nyple mają większą średnicę w miejscu przyłożenia klucza, do tego klucz 'trzyma' z każdej strony, co teoretycznie powinno pozwolić na uzyskanie wystarczająco mocnego naciągu szprych (ale tylko zgaduje, nie znam się na tym).

Dołączona grafika Dołączona grafika

Więc powracam do pytania: czy w przypadku takich nypli można zastosować je w wersji aluminiowej do tylnego koła, pomimo dosyć wysokiej wagi użytkownika (ponad 80kg)?

#4132 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 18 February 2011 - 22:33

1. Nyple wewnętrzne stosuje się do obreczy specjalnych , gdzie szprycha wchodzi do obręczy a nyple nie wystaje - .
W normalnych raczej sie nie stosuje.

Inny typ nypla - ten z głowką hexagonalną możesz zastosować zamiast normalnych, kręci sie nimi normalnym kluczem albo od zewnątrz specjalnym

Co do nypli alu jakoś nie widze przeciwskazań, praktycznie wszystkie firmy stosują nyple alu w swoich kołach .

sam przerabiałem sobie Bontragery Select na nyple alu czerwone , przód ma 20 tył 24 szprychy , tyle że poprawiłem naciąg i odpuściłem pożądnie koła i na razie ok 300 km jazdy miejskiej i nie widze żeby sie coś dziwnego sie działo a waże więcej .

Problemem nie są nyple alu a raczej miękkie obręcze, jeśli naciąg szprych bedzie albo za słaby, albo za mocny , albo nierównomierny w znacznym stopniu względem siebie szprych to mogą pękać .
Naciąg 100-110 nie odkształaca nypla alu dobrej klasy, a to jest już naciąg graniczny dla większości obręczy na rynku , które i tak naciąga sie mniej + - 90 kg i jest wystarczajacy.

Jak złożysz koło na 36 szprych np Sapim Race , czy DT Comp to można dać nyple alu spoko, w zasadzie zależnie jaka obręcz będzie to i na 32 też pojeździsz.

Możliwe że jak ktoś ma ciężką noge czy twarde przełożenia lubi, to na tył mosiądz założy, ale w zasadzie to częściej pęknie szprycha przy pieście niż nyplu.

No i nyple alu to troche więcej cierpliwości wymagają i kasy za robote.

Tu masz przykłądy kół na alu nyplach , te koła mają naciąg tył od strony napędu prawie 100 kg mierzone- to max co obręcze mają zalecane ja tam dałem jakoś 95. https://picasaweb.go...esOlympicWhite#

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4133 TomeK.

TomeK.
  • Użytkownik
  • 22 posts
  • Skądpodkarpacie

Posted 19 February 2011 - 18:23

Dziękuję za odpowiedź.
Wewnętrzne nyple 'nie wystające' z obręczy zainteresowały mnie po zobaczeniu tych kół:
koła (fotki na dole strony)

Spodobało mi się to i z racji planowanego składania kół dla siebie szukam informacji na temat różnych rozwiązań.

Może kogoś zainteresuje:
strona o sztywności kół (m.in. o wpływie przekroju/średnicy szprych oraz ich naciągu na sztywność kół)

#4134 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 19 February 2011 - 22:55

powiedzcie ile takie koleczka kosztuja w Polsce ? (Easton Tempest II )

Dołączona grafika

#4135 p.o.s.t

p.o.s.t
  • Użytkownik
  • 1,474 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 February 2011 - 23:03

chcesz nam dowalić ?:)
W Polsce nie ma takich kółeczek :).

#4136 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 19 February 2011 - 23:04

czemu nie ma ?..pytam powaznie , moge je kupic za dobra cene , ale sie nie spiesze :lol:

#4137 p.o.s.t

p.o.s.t
  • Użytkownik
  • 1,474 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 February 2011 - 23:06

Polska to biedny kraj (nie uogólniając pod względem rowerowym) :). Eastony pojawią się w nim dopiero, w tym roku za sprawą shimano. Nie wiem czy będą również karbonowe cacka :).

Szczerze z ciekawości zapyta o cenę. Nie lepiej kupić EC90. Tylko pchać się w staruszki?

#4138 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 posts
  • Skądmazury

Posted 19 February 2011 - 23:08

No w polskich sklepach takich kółek raczej nie spotkamy ;-)
A co Marco_, u Ciebie pewnie takie za darmo dają i nikt nie chce brać :lol:

#4139 Marco_

Marco_
  • Użytkownik
  • 990 posts
  • Skądze znowu

Posted 19 February 2011 - 23:08

tez tak wlasnie mysle , chociaz cena korci ;) ..(kola dwa sezony smigane )
tak calkiem za darmo nie sa :mrgreen: ...ale faktycznie ogloszenie wisi juz pol roku i nikt nie chce ich kupic ..poczekam moze zjedzie jezez z cena wtedy zlapie , przydadza sie :mrgreen:

#4140 p.o.s.t

p.o.s.t
  • Użytkownik
  • 1,474 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 February 2011 - 23:13

off top wyjdzie, ale za ile za ile ? Konkret :)
Bardzo mnie korci, bo dopiero co kupiłem EC90 :).
Moje - wg mnie mało używany rocznik 2010 - wyszły za ok. 2650zł

Dołączona grafika