Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#4361 siku

siku
  • Użytkownik
  • 154 posts
  • Skądkrakow

Posted 09 May 2011 - 15:30

jeżeli chodzi o wytrzymałość to sa super mocne , zaliczyłem w nich wiele wyrw w czasie wiosennycvh zjazdów , niejedną pożądną dziurę zaliczyłem nawet przy ponad 60km/h i zero jakiegokolwiek zdecentrowania . Jeżeli chodzi o aerodynamiczność to nigdy nie miałem okazji nagle zmienić kół i w jednakowych warunkach spróbowc cosmiców i jakiś zwykłych , dlatego nic konstruktywnego nie napiszę. ... Za to są mega sztywne .. to się czuje :)

#4362 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Posted 09 May 2011 - 15:46

Masz wersje ze szprychami stalowymi czy carb ?

Co do aero to chyba jakies porownanie masz do poprzednich kol:) ? I jak to jest z bocznym wiatrem ciezko sie Tobie utrzymac wtedy na biku?

To co piszesz o wtyrzymalosci to pozytywne zaskoczenie , wydawalo by sie ze carb-plastik nie bedzie jakis mega mocny...

#4363 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 15 May 2011 - 11:22

Wypatrzylem obrecze conbowa u paru teamow w protourze :)
Sky Professional Cycling Team 2010
Dołączona grafika
Dołączona grafika
generalnie pojezdzilem na kolkach juz troche i majac porownanie hong-fu vs conbow wybieram conbow

#4364 Szuwareck

Szuwareck
  • Użytkownik
  • 64 posts
  • SkądMyslenice

Posted 15 May 2011 - 12:17

Od pewnego czasu mam pewein dylemat co do wyboru kol , zeby bylo prosciwj odrzucmy kwestie ceny w porownaniu
Jezeli mamy blizniaczy model kol w wersji pod oponke jedne alu drugie carbon - jak np easton ea90 / ec90 ktorych waga jest w zasadzie identyczna , to czy jadac bedzie zauwazalna jakas roznica ?

#4365 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 15 May 2011 - 18:00

a tak kolka wygladaja w moim przypadku
Dołączona grafika

#4366 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 15 May 2011 - 20:59

xsnailx, Jakie są odczucia na takich kołach względem zwykłych alu niskoprofilowych??

#4367 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 15 May 2011 - 21:11

W rowerze do jazdy na czas : kolka sa "szybsze" ale poddatne na wiatr boczny oczywiscie w stosunku do moich trenningowych kolek na obreczach halo.
poddatnosc na wiatr boczny jest podobna do 4 szprychowej corimy.
Kolka tez sa sztywniejsze niz trenningowki, ale to mnie nie dziwi akurat

W zwyklym rowerze mialem dotychczas obrecze 50mm, te 90mm bede testowal dopiero :)

#4368 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Posted 16 May 2011 - 09:00

W porownaniu do kol o tradycyjnym profilu obreczy jak znaczaca roznice odczules jezeli chodzi o predkosc? Na podobnych dystansach zauwazyles, ze pokonujesz je szybciej?

Zastanawiam sie czy ich wlasciciwosci sa warte zachodu tzn czy odczuje roznice... bo moze przez to ze sa 100-200g lzejsze niz kola ktore mam obecnie spowoduje, ze wyjdzie na to samo bo potrzeba pewnie uzyc wiecej sily zeby caly czas napedzac wieksza mase?

#4369 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 May 2011 - 10:25

bo moze przez to ze sa 100-200g lzejsze niz kola ktore mam obecnie spowoduje, ze wyjdzie na to samo bo potrzeba pewnie uzyc wiecej sily zeby caly czas napedzac wieksza mase?

Chyba cięższe?

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#4370 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 16 May 2011 - 10:40

@belg twoje pytanie dotyczy ktorej pary? bo mam 50mm i 90mm

wg mnie do rowerow "do startu wspolnego" granica sensu to 80 mm felga, wyższe stosowal bym wyłącznie do jazdy na czas

w porownaniu do zwyklych kół trenningowych roznica w predkosci oczywiscie jest ale ile dzieli np felgi 50 mm a 90 mm jeszcze nie mialem okazji sprawdzic, ale np 4 szprychowa corima jest szybsza od 50 mm felgi o ok 1,5 km/h liczac na oko i w nie koniecznie tych samych warunkach (forma / wiatr)

#4371 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 16 May 2011 - 10:42

w szosie im mniejsza masa nie do końca jest dobrym rozwiazaniem, w zasadzie " górale " odczują różnice na podjeździe .

Na prostych trasach za lekkie koła trzeba dokręcać , ciężko jest znaleźć idealną wage kół, ale sądze ze komplet w granicach 1600 - 1700 g jest wystarczajaco lekki

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4372 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 May 2011 - 10:58

SPIKE, to o czym piszesz sprawdza się tylko na początku, do czasu przyzwyczajenia do lżejszych kół i tylko w jeździe samotnej. W grupie im lżejsze tym lepsze, bo tam często są zmiany tempa.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#4373 Gosc_belg26_*

Gosc_belg26_*
  • Gość

Posted 16 May 2011 - 15:41

ROZMIAR
Tak chodzilo o to , ze cosmiki sa oczywiscie ciezsze napisalem na odwrot..

xsnailx
Chodzilo mi o porownanie do zwyklych obreczy z niskim profilem faktycznie pojedzie sie pare km/h szybciej po prostych przy tym samym wysilku wlozonym? Na pewno miales wczesniej lub masz tez obrecze standardowe?

SPIKE
Mam obecnie lzejsze kola niz kiedys o jakies 200-250g i jezdzi mi sie duzo lepiej, tzn jezdze szybciej patrzac na te same trasy co kiedys pokonywalem i szybciej przyspieszam/wjezdzam pod gorki. Roznice odczulem od razu po zmianie wiec nie mialo to zwiazku ze wzrostem formy, ktora oczywiscie tez na pewno postepuje.

#4374 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Posted 16 May 2011 - 18:24

@belg, mialem kolka na zwyklych obreczach alexrimsa i piastach sory trenningowe i zle je wspominam ;) teraz jedyne kolka na alu obreczach jakie mam to takie jak na fotce ponizej na obreczach halo,

do nich moge porownac to co mam czyli:
dysk corima + corima 4 szprychowa, komplet na piastach bitex i felgach 90 mm conbow, komplet na piastach token + felgi hong fu 50 mm

poniewaz nie mam niskich obreczy szytkowych kazde porownanie bedzie niesprawiedliwe bo na felgach trenningowych mam tez "trenningowe" opony.
jakkolwiek szykuje sie na zakup kol 20/25mm jakis lekkich wiec wtedy bedzie co porownywac

wg mojej oceny na dzien dzisiejszy najszybsza jest corima lecz poddatna na wiatr.
drugie miejsce dal bym kolom 90mm ale w plaskim terenie bez podjazdow, w terenie z podjazdami kola 50 mm maja przewage. oczywiscie to dotyczy samotnej jazdy.

Dołączona grafika

#4375 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 16 May 2011 - 18:51

ciężko jest znaleźć idealną wage kół, ale sądze ze komplet w granicach 1600 - 1700 g jest wystarczajaco lekki

Ja bym takie kola zaliczyl raczej do kategorii lekko przyciezkawych.
No chyba ze masz na mysli zestaw razem z oponami, to zmnienia postac rzeczy ;-)

#4376 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 16 May 2011 - 20:30

nie , same koła bez opon i dętek , napisałem " wystarczajaco lekki "

Rozmiar. inna waga będzie dla gościa 50 kg , inna dla 100 kg, dlatego + - 1600-1700 jest wystarczajace dla przeciętnego rowerzysty.

Założyłęm dzisiaj koła 1400 g zamiast 1900g i nie widze kosmosu ale w cenie tak, tyle że to całkiem inne systemy kół i ich sie do siebie nie da porównać ( Aero i standard ) , poza tym przekraczajać 30-35 km/h zaczynamy walczyć z oporami.
Podjazdy pod górki, zmiany tempa, zgadza sie lżejsze koło ( mówimy o wadze rotujacej ) łatwiej depnąć i pójdzie .

Halo i CNC mają przyzwoitą mase rotujacą , to lekkie stożki 30 mm ,
Ciekaw jestem jak Rapidy, są ok 60 g cięższe od powyższych

Poza tym wysokie stożki, krósze szprychy, sztywniejsze koła itd itd 4 zapadki w piastach albo i wiecej to zmienia postać .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4377 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 posts
  • SkądKaszuby

Posted 17 May 2011 - 10:11

w szosie im mniejsza masa nie do końca jest dobrym rozwiazaniem, w zasadzie " górale " odczują różnice na podjeździe .

Na prostych trasach za lekkie koła trzeba dokręcać , ciężko jest znaleźć idealną wage kół, ale sądze ze komplet w granicach 1600 - 1700 g jest wystarczajaco lekki


Czy mógłbyś rozwinąć myśl, dlaczego lżejsze koła nie zawsze są lepsze?
Czy chodzi o stabilność prowadzenia roweru, o efekt żyroskopowy?

#4378 Zawrom

Zawrom
  • Użytkownik
  • 324 posts
  • SkądRacibórz

Posted 17 May 2011 - 20:50

Powiedzcie czy warto zamienić moje obecne koła:
koło przednie 32X ultegra hb6600,mavic cxp23,sapim 2/1,8/2
koło tylne 32X ultegra hb6600,mavic cxp33,sapim 2
Na Shimano Ultegra WH-6700
Moja waga w zimie 87 obecnie 85 kg.
Czy przy tej wadze jakieś inne składane koła będą może lepsze.

#4379 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 18 May 2011 - 07:07

jest sporo możliwośći :
cxp 33 + novatec + dt 2/1.8
Halo, front 20-24, tył 28, novatec dt 2/1.8

i wiele innych kombinacji

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4380 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Posted 18 May 2011 - 07:30

SPIKE, przy okazji zapytam jaka jest cena tych obręczy Halo?