Wybór kół
#4361
Posted 09 May 2011 - 15:30
#4362 Gosc_belg26_*
Posted 09 May 2011 - 15:46
Co do aero to chyba jakies porownanie masz do poprzednich kol:) ? I jak to jest z bocznym wiatrem ciezko sie Tobie utrzymac wtedy na biku?
To co piszesz o wtyrzymalosci to pozytywne zaskoczenie , wydawalo by sie ze carb-plastik nie bedzie jakis mega mocny...
#4363 Gosc_xsnailx_*
Posted 15 May 2011 - 11:22
Sky Professional Cycling Team 2010
generalnie pojezdzilem na kolkach juz troche i majac porownanie hong-fu vs conbow wybieram conbow
#4364
Posted 15 May 2011 - 12:17
Jezeli mamy blizniaczy model kol w wersji pod oponke jedne alu drugie carbon - jak np easton ea90 / ec90 ktorych waga jest w zasadzie identyczna , to czy jadac bedzie zauwazalna jakas roznica ?
#4365 Gosc_xsnailx_*
Posted 15 May 2011 - 18:00
#4366
Posted 15 May 2011 - 20:59
#4367 Gosc_xsnailx_*
Posted 15 May 2011 - 21:11
poddatnosc na wiatr boczny jest podobna do 4 szprychowej corimy.
Kolka tez sa sztywniejsze niz trenningowki, ale to mnie nie dziwi akurat
W zwyklym rowerze mialem dotychczas obrecze 50mm, te 90mm bede testowal dopiero
#4368 Gosc_belg26_*
Posted 16 May 2011 - 09:00
Zastanawiam sie czy ich wlasciciwosci sa warte zachodu tzn czy odczuje roznice... bo moze przez to ze sa 100-200g lzejsze niz kola ktore mam obecnie spowoduje, ze wyjdzie na to samo bo potrzeba pewnie uzyc wiecej sily zeby caly czas napedzac wieksza mase?
#4370 Gosc_xsnailx_*
Posted 16 May 2011 - 10:40
wg mnie do rowerow "do startu wspolnego" granica sensu to 80 mm felga, wyższe stosowal bym wyłącznie do jazdy na czas
w porownaniu do zwyklych kół trenningowych roznica w predkosci oczywiscie jest ale ile dzieli np felgi 50 mm a 90 mm jeszcze nie mialem okazji sprawdzic, ale np 4 szprychowa corima jest szybsza od 50 mm felgi o ok 1,5 km/h liczac na oko i w nie koniecznie tych samych warunkach (forma / wiatr)
#4371
Posted 16 May 2011 - 10:42
Na prostych trasach za lekkie koła trzeba dokręcać , ciężko jest znaleźć idealną wage kół, ale sądze ze komplet w granicach 1600 - 1700 g jest wystarczajaco lekki
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4373 Gosc_belg26_*
Posted 16 May 2011 - 15:41
Tak chodzilo o to , ze cosmiki sa oczywiscie ciezsze napisalem na odwrot..
xsnailx
Chodzilo mi o porownanie do zwyklych obreczy z niskim profilem faktycznie pojedzie sie pare km/h szybciej po prostych przy tym samym wysilku wlozonym? Na pewno miales wczesniej lub masz tez obrecze standardowe?
SPIKE
Mam obecnie lzejsze kola niz kiedys o jakies 200-250g i jezdzi mi sie duzo lepiej, tzn jezdze szybciej patrzac na te same trasy co kiedys pokonywalem i szybciej przyspieszam/wjezdzam pod gorki. Roznice odczulem od razu po zmianie wiec nie mialo to zwiazku ze wzrostem formy, ktora oczywiscie tez na pewno postepuje.
#4374 Gosc_xsnailx_*
Posted 16 May 2011 - 18:24
do nich moge porownac to co mam czyli:
dysk corima + corima 4 szprychowa, komplet na piastach bitex i felgach 90 mm conbow, komplet na piastach token + felgi hong fu 50 mm
poniewaz nie mam niskich obreczy szytkowych kazde porownanie bedzie niesprawiedliwe bo na felgach trenningowych mam tez "trenningowe" opony.
jakkolwiek szykuje sie na zakup kol 20/25mm jakis lekkich wiec wtedy bedzie co porownywac
wg mojej oceny na dzien dzisiejszy najszybsza jest corima lecz poddatna na wiatr.
drugie miejsce dal bym kolom 90mm ale w plaskim terenie bez podjazdow, w terenie z podjazdami kola 50 mm maja przewage. oczywiscie to dotyczy samotnej jazdy.
#4375
Posted 16 May 2011 - 18:51
Ja bym takie kola zaliczyl raczej do kategorii lekko przyciezkawych.ciężko jest znaleźć idealną wage kół, ale sądze ze komplet w granicach 1600 - 1700 g jest wystarczajaco lekki
No chyba ze masz na mysli zestaw razem z oponami, to zmnienia postac rzeczy ;-)
#4376
Posted 16 May 2011 - 20:30
Rozmiar. inna waga będzie dla gościa 50 kg , inna dla 100 kg, dlatego + - 1600-1700 jest wystarczajace dla przeciętnego rowerzysty.
Założyłęm dzisiaj koła 1400 g zamiast 1900g i nie widze kosmosu ale w cenie tak, tyle że to całkiem inne systemy kół i ich sie do siebie nie da porównać ( Aero i standard ) , poza tym przekraczajać 30-35 km/h zaczynamy walczyć z oporami.
Podjazdy pod górki, zmiany tempa, zgadza sie lżejsze koło ( mówimy o wadze rotujacej ) łatwiej depnąć i pójdzie .
Halo i CNC mają przyzwoitą mase rotujacą , to lekkie stożki 30 mm ,
Ciekaw jestem jak Rapidy, są ok 60 g cięższe od powyższych
Poza tym wysokie stożki, krósze szprychy, sztywniejsze koła itd itd 4 zapadki w piastach albo i wiecej to zmienia postać .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4377
Posted 17 May 2011 - 10:11
w szosie im mniejsza masa nie do końca jest dobrym rozwiazaniem, w zasadzie " górale " odczują różnice na podjeździe .
Na prostych trasach za lekkie koła trzeba dokręcać , ciężko jest znaleźć idealną wage kół, ale sądze ze komplet w granicach 1600 - 1700 g jest wystarczajaco lekki
Czy mógłbyś rozwinąć myśl, dlaczego lżejsze koła nie zawsze są lepsze?
Czy chodzi o stabilność prowadzenia roweru, o efekt żyroskopowy?
#4378
Posted 17 May 2011 - 20:50
koło przednie 32X ultegra hb6600,mavic cxp23,sapim 2/1,8/2
koło tylne 32X ultegra hb6600,mavic cxp33,sapim 2
Na Shimano Ultegra WH-6700
Moja waga w zimie 87 obecnie 85 kg.
Czy przy tej wadze jakieś inne składane koła będą może lepsze.
#4379
Posted 18 May 2011 - 07:07
cxp 33 + novatec + dt 2/1.8
Halo, front 20-24, tył 28, novatec dt 2/1.8
i wiele innych kombinacji
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4380 Gosc_KeNaJ_*
Posted 18 May 2011 - 07:30