Wybór kół
#1181
Posted 28 September 2008 - 20:06
#1182
Posted 28 September 2008 - 20:12
#1183 Gosc_Anonymous_*
Posted 28 September 2008 - 20:14
znalazlem te piasty , cena rozp*&^%$#@ .jakosc pewnie super , wiecie co mowicie. waga ladna. a jakie obrecze do tego i szprychy proponujecie? open pro sa ok ale troche oklepane wg mnie
Może i oklepane, ale to są spawane obręcze na łączeniu, dzięki czemu są sztywniejsze i mocniejsze. Tego typu obręcze produkuje DT Swiss, Alexrims - z takich dostępnych na naszym rynku. Też choruję na tego typu kółka i tylko takie obręcze biorę pod uwagę.
#1184
Posted 28 September 2008 - 20:32
#1185
Posted 28 September 2008 - 20:46
Piasty:
DT są najpewniejszym wyborem. Mają doskonałe sprzęgło. Łozyska bardzo dobre, a w razie czego sa niezmiernie łatwe do serwisowania. Można tylną rozłożyć w dłoniach. Jeśli się zapcha błotem w jakiś sposób to się ją rokłada w rękach, czyści , składa i jeździ się dalej. Są najlepsze w MTB, a co tu dopiero mówić o szosie.
190 są lżejszą wersją 240 i mają ceramiczne łożyska.
Szprychy:
Jeśli nie stać kogoś na CX-Ray a chce bardzo lekko to ma problem. DT Revo się kompletnie w szosie nie sprawdzają - rozciągają się. Sapim Laser sa o wiele lepsze, ale składając koła można wyczuć moment, w którym stają się plastyczne - koło przestaje reagować na kręcenie nyplami i staje się nieprzewidywalne.
Do przedniego koła się nadają i są w miarę aero.
Do tylnego koła szprychy 1,5 można dać ewentualnie tylko po stronie przeciwnej do kasety (NDS). Jednak tylko dla lekkich kolarzy. Komuś cięższemu od 75 kg odmówił bym zaplotu tylnego kola z użyciem szprych 1,5 mm. Aby było troche lżej to 1,8 Sapim Race lub DT Competition. Można je bardzo ładnie ponaciągać. 2,0 mm tylko dla najcięższych kolarzy moim zdaniem.
Nyple:
DT Pro Lock alu - lekkie i z pastą zapobiegającą luzowaniu sie nypli i ich zapiekaniu na szprychach.
DT Alu - lekkie, ale mogą sie zapiekać.
Mosiężne, najlepsze uważam z tego materiału są Sapim Polyax - mają genialny kształt główki i sie nie zapiekają. Pasuje do nich klucz 3,2 mm tak jak do wszystkich aluminiowych, ale wchodzi zdecydowanie najciaśniej, ale nie da sie dzięki temu ich uszkodzić (zaokrąglić i doprowadzić do pęknięcia nypla wzdłuż).
Stalowe - też na 3,2 mm. Są zdecydowanie najcięższe, ale kosztują tylko 0,10 zł/szt. Wole stalowe zamiast tanich mosiężnych (3,4 mm).
Stalowe
#1186 Gosc_tozik_*
Posted 28 September 2008 - 22:21
#1187
Posted 28 September 2008 - 22:39
do treningu, moge wydac max 2-2,5k ...skladac? wczesniej trulem o tych citecach ale juz sam nie wiem :-(
#1188
Posted 28 September 2008 - 22:54
Piasta przód: Tune Mig 70 - genialna,pytanie za 100pkt :mrgreen: potrzebuje szybkich, mocnych i w miare lekkich kolek( do 1500)
do treningu, moge wydac max 2-2,5k ...skladac? wczesniej trulem o tych citecach ale juz sam nie wiem :-(
piasta tył: DT 240 S - genialna,
obręcze:
- Ambrosio F20 - szytkowa 28h - genialna (najlżejsza opcja),
- Mavic Open Pro - oponowa 28h - bardzo dobra (najcięższa opcja),
- niobowa 30 mm z Niemiec - 28h - bardzo dobra (wagowo pośrednia opcja),
szprychy: Sapim CX-Ray - genialne.
#1189
Posted 28 September 2008 - 22:57
#1190
Posted 28 September 2008 - 23:56
Tune Mig 70 - 70g, 450 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.
Tył:
DT 240 S - 220g, 800 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.
Suma:
Przód: 595g,
tył: 745g,
set: 1340g
Cena:
Obręcze: 300 zł,
piasty: 1250 zł,
szprychy: 450 zł.
Suma: 2000 zł.
Miało być 2000 zl i jest. Zaproponowałem Ci koła nie do zaje*****. Sztywne, trwałe i bezawaryjne. Składamy?
P.S. Citec może sie schować i wszystkie inne firmy też.
#1191 Gosc_vmax_*
Posted 29 September 2008 - 04:53
#1192 Gosc_@ndy_*
Posted 29 September 2008 - 08:38
a może fulcrum zero z UK sądząc po szprychach to chyba będą bardziej aeropytanie za 100pkt :mrgreen: potrzebuje szybkich, mocnych i w miare lekkich kolek( do 1500)
do treningu, moge wydac max 2-2,5k ...skladac? wczesniej trulem o tych citecach ale juz sam nie wiem :-(
#1193 Gosc_tozik_*
Posted 29 September 2008 - 08:55
#1194
Posted 29 September 2008 - 11:25
http://www.bikestore...e.php/pID/12290
#1195
Posted 29 September 2008 - 12:48
Są tutaj: http://fairwheelbike...ms-c-81_24.htmlTak z ciekawości - Karbon - co to za obręcze niobowe polecasz? Rozumiem że to na oponkę są.
To sa obręcze klasy Alexrims. Ta firma pewnie robi też obręcze dla Formula'i.
Niektóre z nich mają wewnętrzne mocowanie nypli, czyli nyple zakłada się "do góry nogami". Trzeba do centrowania takiego koła mieć specjalny klucz.
Wiem na przykładzie lekkiej IRD Cadence, że obręcze niobowe są sztywne, sztywniejsze od zwykłych aluminiowych o takiej samej masie.
#1196
Posted 29 September 2008 - 17:43
wie ktoś może na ile ta piasta novateca (bębenek campy) jest przełożeń ?? potrzebuje na 10s ale tu właśnie nie pisze a gość który sprzedaje sam nie wie..
link: http://www.allegro.p...campagnolo.html
#1197
Posted 29 September 2008 - 19:04
#1198
Posted 29 September 2008 - 19:14
Przód:
Tune Mig 70 - 70g, 450 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.
Tył:
DT 240 S - 220g, 800 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.
Suma:
Przód: 595g,
tył: 745g,
set: 1340g
Cena:
Obręcze: 300 zł,
piasty: 1250 zł,
szprychy: 450 zł.
Suma: 2000 zł.
Jeżeli chcecie zaoszczędzić trochę siana, to Mack ma w ofercie fajne piasty (Karbon chyba nie zaprzeczy :-P ). Ostatnio się z nim kontaktowałem przez e-mail'a i podstawowa oferta wygląda następująco:
Komplet piast 60 g + 195-200 g = 900zł
Kiedyś komplet był lżejszy (55 i 185 g lub 50 i 165g za 1100zł, ale bez gwarancji :-P), ale tu cytuję "postawiłem na troszeczkę solidniejsze wykonanie". Nie, że chcę mu robić reklamę, bo się w zasadzie nie znamy, ale oferta godna zastanowienia. ;-)
Sam chyba zamówię standardowe do moich nowych obręczy.
#1199
Posted 29 September 2008 - 19:42
Spoko, nie rzucam propozycji na zasadzie "co mi do łba przyjdzie". Miały być koła mocne i szybkie. Gdyby jeszcze robili ciekawe obręcze podobne do aero, w miare lekkie to by bylo dobrze. Karbonowe robią 2x wyższą cenę niż budżet kolegi Mama.
#1200
Posted 29 September 2008 - 19:52