Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1181 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 28 wrzesień 2008 - 20:06

Wiem ale nie wiedziałem ze mavic takie robi ;-)

#1182 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 28 wrzesień 2008 - 20:12

Sam mam koła zaplecione na takich obręczach.Z tego co się orientuję ten model jest na rynku kilka ładnych lat ;-)

#1183 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 28 wrzesień 2008 - 20:14

znalazlem te piasty , cena rozp*&^%$#@ .jakosc pewnie super , wiecie co mowicie. waga ladna. a jakie obrecze do tego i szprychy proponujecie? open pro sa ok ale troche oklepane wg mnie


Może i oklepane, ale to są spawane obręcze na łączeniu, dzięki czemu są sztywniejsze i mocniejsze. Tego typu obręcze produkuje DT Swiss, Alexrims - z takich dostępnych na naszym rynku. Też choruję na tego typu kółka i tylko takie obręcze biorę pod uwagę.

#1184 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 28 wrzesień 2008 - 20:32

a moze http://citec-wheels.com/main.php?id=3 jako podstawowy zestaw ?mysle o nich juz od jakiegos czasu ...ale opini na ich temat troche malo:(

#1185 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 wrzesień 2008 - 20:46

Z niskich szytkowych obręczy aluminiowych najlepszym wyborem są Ambrosio - F20 lub cięższe Nemesis (mają tylko więcej materiału od F20). F20 sa i tak bardzo sztywne i mocne - sam miałem. Można tez szukać starszych Maviców Argent, Nisi, itp. ale sa one tylko na 32/36 szprych. F20 sa na 28 i jest to optimum.

Piasty:
DT są najpewniejszym wyborem. Mają doskonałe sprzęgło. Łozyska bardzo dobre, a w razie czego sa niezmiernie łatwe do serwisowania. Można tylną rozłożyć w dłoniach. Jeśli się zapcha błotem w jakiś sposób to się ją rokłada w rękach, czyści , składa i jeździ się dalej. Są najlepsze w MTB, a co tu dopiero mówić o szosie.
190 są lżejszą wersją 240 i mają ceramiczne łożyska.

Szprychy:
Jeśli nie stać kogoś na CX-Ray a chce bardzo lekko to ma problem. DT Revo się kompletnie w szosie nie sprawdzają - rozciągają się. Sapim Laser sa o wiele lepsze, ale składając koła można wyczuć moment, w którym stają się plastyczne - koło przestaje reagować na kręcenie nyplami i staje się nieprzewidywalne.
Do przedniego koła się nadają i są w miarę aero.
Do tylnego koła szprychy 1,5 można dać ewentualnie tylko po stronie przeciwnej do kasety (NDS). Jednak tylko dla lekkich kolarzy. Komuś cięższemu od 75 kg odmówił bym zaplotu tylnego kola z użyciem szprych 1,5 mm. Aby było troche lżej to 1,8 Sapim Race lub DT Competition. Można je bardzo ładnie ponaciągać. 2,0 mm tylko dla najcięższych kolarzy moim zdaniem.

Nyple:
DT Pro Lock alu - lekkie i z pastą zapobiegającą luzowaniu sie nypli i ich zapiekaniu na szprychach.
DT Alu - lekkie, ale mogą sie zapiekać.
Mosiężne, najlepsze uważam z tego materiału są Sapim Polyax - mają genialny kształt główki i sie nie zapiekają. Pasuje do nich klucz 3,2 mm tak jak do wszystkich aluminiowych, ale wchodzi zdecydowanie najciaśniej, ale nie da sie dzięki temu ich uszkodzić (zaokrąglić i doprowadzić do pęknięcia nypla wzdłuż).
Stalowe - też na 3,2 mm. Są zdecydowanie najcięższe, ale kosztują tylko 0,10 zł/szt. Wole stalowe zamiast tanich mosiężnych (3,4 mm).
Stalowe

#1186 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 28 wrzesień 2008 - 22:21

Po ok 1kkm przejechanym na nowym kole mogę polecić mało znane szprychy A.C.I. Alpina - cieniowane 2.0-1.7-2.0 - są zatem nieco lżejsze niż DT i Sapimy cienowane do 1.8 ale za to na pewno mocniejsze niż te cieniowane do 1.5. Waga kompletu 16x290mm + 16x292mm wyszła ok 190g czyli ok 10g mniej niż Sapimy Race. Szprych są ciężko dostępne, ale dla zainteresowanych - kolega z forum Wojtekk ma je chyba jeszcze w sprzedaży w 3 najpopularniejszych dla szosy długościach, czyli 290mm, 292mm, 294mm. Szczerze polecam bo sam zaryzykowałem nieznaną mi markę, kupiłem właśnie od niego i jak na razie nie żałuję.

#1187 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 28 wrzesień 2008 - 22:39

pytanie za 100pkt :mrgreen: potrzebuje szybkich, mocnych i w miare lekkich kolek( do 1500)
do treningu, moge wydac max 2-2,5k ...skladac? wczesniej trulem o tych citecach ale juz sam nie wiem :-(

#1188 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 wrzesień 2008 - 22:54

pytanie za 100pkt :mrgreen: potrzebuje szybkich, mocnych i w miare lekkich kolek( do 1500)
do treningu, moge wydac max 2-2,5k ...skladac? wczesniej trulem o tych citecach ale juz sam nie wiem :-(

Piasta przód: Tune Mig 70 - genialna,
piasta tył: DT 240 S - genialna,
obręcze:
- Ambrosio F20 - szytkowa 28h - genialna (najlżejsza opcja),
- Mavic Open Pro - oponowa 28h - bardzo dobra (najcięższa opcja),
- niobowa 30 mm z Niemiec - 28h - bardzo dobra (wagowo pośrednia opcja),
szprychy: Sapim CX-Ray - genialne.

#1189 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 28 wrzesień 2008 - 22:57

w jakim koszcie/wadze sie zamykamy przy ambrosio? 240ki mam w mtb i fakt calkowicie bezawaryjne:)

#1190 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 28 wrzesień 2008 - 23:56

Przód:
Tune Mig 70 - 70g, 450 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.

Tył:
DT 240 S - 220g, 800 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.

Suma:
Przód: 595g,
tył: 745g,
set: 1340g

Cena:
Obręcze: 300 zł,
piasty: 1250 zł,
szprychy: 450 zł.
Suma: 2000 zł.

Miało być 2000 zl i jest. Zaproponowałem Ci koła nie do zaje*****. Sztywne, trwałe i bezawaryjne. Składamy? :D

P.S. Citec może sie schować i wszystkie inne firmy też.

#1191 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 29 wrzesień 2008 - 04:53

teraz to i ja sam nie wiem . dobrze ze do wiosny troche czasu

#1192 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 29 wrzesień 2008 - 08:38

pytanie za 100pkt :mrgreen: potrzebuje szybkich, mocnych i w miare lekkich kolek( do 1500)
do treningu, moge wydac max 2-2,5k ...skladac? wczesniej trulem o tych citecach ale juz sam nie wiem :-(

a może fulcrum zero z UK sądząc po szprychach to chyba będą bardziej aero

#1193 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 29 wrzesień 2008 - 08:55

Tak z ciekawości - Karbon - co to za obręcze niobowe polecasz? Rozumiem że to na oponkę są.

#1194 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 29 wrzesień 2008 - 11:25

Dzieki Karbon pewnie sie zgadamy:) jeszcze chwile zaczekam co by ustrzelic na wyprzedazy 190 :) a co myslisz o tych kolkach http://www.frmbike.d...=33&produkt=362
http://www.bikestore...e.php/pID/12290

#1195 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 29 wrzesień 2008 - 12:48

FRM ma dość delikatne obręcze. Piasty mogą być, ale do klasy zaproponowanych wyżej im daleko.

Tak z ciekawości - Karbon - co to za obręcze niobowe polecasz? Rozumiem że to na oponkę są.

Są tutaj: http://fairwheelbike...ms-c-81_24.html
To sa obręcze klasy Alexrims. Ta firma pewnie robi też obręcze dla Formula'i.
Niektóre z nich mają wewnętrzne mocowanie nypli, czyli nyple zakłada się "do góry nogami". Trzeba do centrowania takiego koła mieć specjalny klucz.
Wiem na przykładzie lekkiej IRD Cadence, że obręcze niobowe są sztywne, sztywniejsze od zwykłych aluminiowych o takiej samej masie.

#1196 bykar

bykar
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 wrzesień 2008 - 17:43

Witam
wie ktoś może na ile ta piasta novateca (bębenek campy) jest przełożeń ?? potrzebuje na 10s ale tu właśnie nie pisze a gość który sprzedaje sam nie wie..
link: http://www.allegro.p...campagnolo.html

#1197 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 29 wrzesień 2008 - 19:04

Będzie pasować.

#1198 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 29 wrzesień 2008 - 19:14

Przód:
Tune Mig 70 - 70g, 450 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.

Tył:
DT 240 S - 220g, 800 zł,
F20 - 380g, 150 zł,
CX-Ray x28 - 134g,
nyple Sapim alu - 11g.

Suma:
Przód: 595g,
tył: 745g,
set: 1340g

Cena:
Obręcze: 300 zł,
piasty: 1250 zł,
szprychy: 450 zł.
Suma: 2000 zł.


Jeżeli chcecie zaoszczędzić trochę siana, to Mack ma w ofercie fajne piasty (Karbon chyba nie zaprzeczy :-P ). Ostatnio się z nim kontaktowałem przez e-mail'a i podstawowa oferta wygląda następująco:

Komplet piast 60 g + 195-200 g = 900zł

Kiedyś komplet był lżejszy (55 i 185 g lub 50 i 165g za 1100zł, ale bez gwarancji :-P), ale tu cytuję "postawiłem na troszeczkę solidniejsze wykonanie". Nie, że chcę mu robić reklamę, bo się w zasadzie nie znamy, ale oferta godna zastanowienia. ;-)

Sam chyba zamówię standardowe do moich nowych obręczy.

#1199 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 29 wrzesień 2008 - 19:42

Mack ma fajne piasty, ale ja bym nie śmiał porównywać nawet Record'a i DA do klasy DT 190. Tune Mig 70 jest również jednym z pewników. Mack zrobi FH lżejszą o 15g, ale nie taką sztywną i trwałą jak Mig 70.
Spoko, nie rzucam propozycji na zasadzie "co mi do łba przyjdzie". Miały być koła mocne i szybkie. Gdyby jeszcze robili ciekawe obręcze podobne do aero, w miare lekkie to by bylo dobrze. Karbonowe robią 2x wyższą cenę niż budżet kolegi Mama.

#1200 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 29 wrzesień 2008 - 19:52

A znasz Karbon jakąś piaste na tył na 28h? Ale z normalną ceną. Będe składał koła na F20