Wybór kół
#1541
Napisano 15 luty 2009 - 19:46
Te koła są GENIALNE.
Cena jest w miarę ok - wertykal je ma za ok 1900.
Klasyczny wygląd, aero szprychy, sztywne, super piasty, bdb waga.
Jestem z nich BARDZO zadowolony i mogę je polecić każdemu.
#1542 Gosc_seba85_*
Napisano 15 luty 2009 - 21:31
Malik, a powiedz mi jeszcze. To sa kola bardziej treningowe czy na wyscig?
Czy takie uniwersalne.
#1543
Napisano 15 luty 2009 - 21:58
Ja bym ich np nie używał zimą itp. Byłoby mi ich szkoda, są za dobre na takie warunki.
Te koła są typowo wspinaczkowymi kołami, w sam raz do jazdy po górach itp, ale na płaskie odcinki także się nadają.
#1544
Napisano 15 luty 2009 - 22:11
#1545
Napisano 15 luty 2009 - 23:01
#1546
Napisano 15 luty 2009 - 23:06
Koła 1550g - wspinaczkowe?
Tak.
Ja wiem... są koła które są tylko na podjazdy, ważą trochę ponad połowę tego co te campy ale kosztują w cholerę siana, są mało sztywne i nie nadające się do codziennej jazdy.
A neutrony to świetny przykład kół sztywnych, w miarę lekkich, mocnych, niezawodnych i w przystępnej cenie.
#1547 Gosc_@ndy_*
Napisano 15 luty 2009 - 23:14
#1548
Napisano 15 luty 2009 - 23:20
Ale istotnie, piasty są genialne. Kulkowe Campy ustawia się tak, że na łożyskach powinien być minimalny luz (gdy koła są wyjęte z roweru). Dopiero gdy zamyka się szybkozamykacze to luz się zeruje i piasty toczą sie wyśmienicie. Jeśli od razu ustawi się zerowy luz to już nie jest to po zamknięciu szybkozamykaczy.
Tak niskie opory toczenia jak w piastach Campy są niemożliwe do osiągnięcia w piastach na łożyskach maszynowych, ani nawet na kulkowych Shimano. Japończyki mogą się zes*** ale nigdy nie zrobili tak świetnych bieżni, konusów i kulek jak Włosi.
Oczywiście o kulkowe Campy trzeba dbać bo nie są to tak bezobsługowe piasty jak modele na łożyskach zespolonych (maszynowych), a i uszczelnienia puszczają co nieco.
#1550 Gosc_DanielKaras_*
Napisano 19 luty 2009 - 09:49
Mam drugi problem:
mam piasty dura ace 7850,obręcze mavic open pro na 32!
Jakie szprychy i jak plesc?
Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!
#1551
Napisano 19 luty 2009 - 14:18
Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!
Odradzam, szczególnie tył.
#1552 Gosc_DanielKaras_*
Napisano 19 luty 2009 - 15:39
Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!
Odradzam, szczególnie tył.
Chodzi o to ze sie nie nadaja do scigania czy o to ze szprychy sapim laser sie nie nadaja na tył?
Koło przód - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Laser ( 2.0/1.5/2.0, -nyple: Sapim Polyax
Koło tył - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Race ( 2.0/1.8/2.0)
TAk bedzie OK?
#1553
Napisano 19 luty 2009 - 15:48
http://www.allegro.p...ium_czarne.html
http://www.allegro.p...pe_szosowe.html
Moze Malik cos poradzisz moze fulcrumy ;-)
http://www.allegro.p...ack_czarne.html
#1554
Napisano 19 luty 2009 - 18:41
ten model na 20/24 szprychy to jest do 2007 roku (prawie 2 kg :-/ i to bez zacisków ). Oczywiście nie sprzedali wszystkiego z magazynów i teraz mogą wprowadzać w błąd, że to niby na 2009 rok.
Jak pisał kiedyś karbon i spółka aksium to mocne koła, ale najsłabszym ich elementem są piasty. Sam je mam, ale za mało przejechałem, aby coś tu dorzucić. Niedługo pójdą na przegląd przedsezonowy, to się okaże w jakim są stanie, szczególnie tylna piasta.
Moim zdaniem znajdź te prawdziwe aksiumy na 08/09. na ksyrium szkoda kasy przy zbliżonej wadze. a 600 zł to nie 1000.
A potem przekonają Cię na tym forum, żebyś sobie poskładał. Ja, chociaż mam te aksiumy powoli kompletuje części.
Aha może kogoś zainteresują ceny dt 240s na 2009 r (detal)
przód 489 tył 929
o mało z krzesła nie spadłem
#1555
Napisano 19 luty 2009 - 20:07
#1556
Napisano 19 luty 2009 - 20:11
Koło złożone na laserach są mało sztywne i wytrzymałe.Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!
Odradzam, szczególnie tył.
Chodzi o to ze sie nie nadaja do scigania czy o to ze szprychy sapim laser sie nie nadaja na tył?
Podczas sprintów, ostrych odjazdów pod górę itp koło gnie się jak plastelina.
Lepiej, ale i tak nie będzie to dość sztywne, będzie powiedzmy dopuszczalnie sztywne.Koło przód - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Laser ( 2.0/1.5/2.0, -nyple: Sapim Polyax
Koło tył - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Race ( 2.0/1.8/2.0)
TAk bedzie OK?
#1557
Napisano 19 luty 2009 - 20:15
Obręcze są oczkowane, więc możesz dać nyple aluminiowe - są zresztą w komplecie z CX-Ray.
#1558 Gosc_DanielKaras_*
Napisano 21 luty 2009 - 00:32
z tymi CX-Ray to juz przesada chce miec dobre kola za mozliwie jak najmniejsza kase!
Niewiem jak tak to wyglada to moze złozyc te kola na samych sapim race?! ale znowu nie jestem az tak ciezki, ale potrafie dokrecic ze az sie gnie wszystko hehe
Druga sprawa mam okazje kupic kola mavic ksyrium elite za 1500zł! które beda lepsze te na DA czy mavic? upewnijcie mnie tylko ze DA sa lepsze
#1559
Napisano 21 luty 2009 - 20:51
Możesz zapleść cały komplet na Sapimach Race, będzie super i bardzo sztywno. Te szprychy wytrzymują naciąganie nierozsądnie mocno, gdyby ktoś sie uparł i się nie rozciągają.
#1560 Gosc_DanielKaras_*
Napisano 22 luty 2009 - 11:22
Moze sie spotkamy na jakims wyscigu, to w ramach podziekowania rozprowadze do finishu! hehe
Złoże je na sapim race jednak, sztywnosc dla mnie jest wazniejsza od wagi. Jak koła beda gotowe to opisze co i jak.