Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1541 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 luty 2009 - 19:46

Cały czas ma.
Te koła są GENIALNE.

Cena jest w miarę ok - wertykal je ma za ok 1900.
Klasyczny wygląd, aero szprychy, sztywne, super piasty, bdb waga.

Jestem z nich BARDZO zadowolony i mogę je polecić każdemu.

#1542 Gosc_seba85_*

Gosc_seba85_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2009 - 21:31

Super dzieki wielkie ;]

Malik, a powiedz mi jeszcze. To sa kola bardziej treningowe czy na wyscig?
Czy takie uniwersalne.

#1543 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 luty 2009 - 21:58

Raczej koła wyścigowe, ale kto broni na nich tylko trenować?
Ja bym ich np nie używał zimą itp. Byłoby mi ich szkoda, są za dobre na takie warunki.

Te koła są typowo wspinaczkowymi kołami, w sam raz do jazdy po górach itp, ale na płaskie odcinki także się nadają.

#1544 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 luty 2009 - 22:11

Koła 1550g - wspinaczkowe? :D

#1545 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 15 luty 2009 - 23:01

jakie polecacie kołka za około 320 zł ?

#1546 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 15 luty 2009 - 23:06

Koła 1550g - wspinaczkowe? :D


Tak.

Ja wiem... są koła które są tylko na podjazdy, ważą trochę ponad połowę tego co te campy ale kosztują w cholerę siana, są mało sztywne i nie nadające się do codziennej jazdy.

A neutrony to świetny przykład kół sztywnych, w miarę lekkich, mocnych, niezawodnych i w przystępnej cenie.

#1547 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2009 - 23:14

... i się nie kłuć karbon ;p

#1548 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 luty 2009 - 23:20

W tej cenie można mieć koła 1300g. Oczywiście do codziennej jazdy i równie sztywne. Kwestia wyboru między szytkami a oponami.
Ale istotnie, piasty są genialne. Kulkowe Campy ustawia się tak, że na łożyskach powinien być minimalny luz (gdy koła są wyjęte z roweru). Dopiero gdy zamyka się szybkozamykacze to luz się zeruje i piasty toczą sie wyśmienicie. Jeśli od razu ustawi się zerowy luz to już nie jest to po zamknięciu szybkozamykaczy.
Tak niskie opory toczenia jak w piastach Campy są niemożliwe do osiągnięcia w piastach na łożyskach maszynowych, ani nawet na kulkowych Shimano. Japończyki mogą się zes*** ale nigdy nie zrobili tak świetnych bieżni, konusów i kulek jak Włosi.
Oczywiście o kulkowe Campy trzeba dbać bo nie są to tak bezobsługowe piasty jak modele na łożyskach zespolonych (maszynowych), a i uszczelnienia puszczają co nieco.

#1549 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 15 luty 2009 - 23:22

Jak oceniacie te koła? KLIK

#1550 Gosc_DanielKaras_*

Gosc_DanielKaras_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2009 - 09:49

Wielkie dzieki Karbon za pomoc!

Mam drugi problem:
mam piasty dura ace 7850,obręcze mavic open pro na 32!
Jakie szprychy i jak plesc?
Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!

#1551 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 luty 2009 - 14:18

Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!


Odradzam, szczególnie tył.

#1552 Gosc_DanielKaras_*

Gosc_DanielKaras_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2009 - 15:39

Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!


Odradzam, szczególnie tył.


Chodzi o to ze sie nie nadaja do scigania czy o to ze szprychy sapim laser sie nie nadaja na tył?

Koło przód - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Laser ( 2.0/1.5/2.0, -nyple: Sapim Polyax

Koło tył - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Race ( 2.0/1.8/2.0)

TAk bedzie OK?

#1553 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 19 luty 2009 - 15:48

Witam od jakiego , czasu szukam sobie kolek na nowy sezon . Mam takie pytanie bo chcialem zakupic sobie Kola mavica Aksium te na 2009 . Ale jeszcze mam na oku troche wyzszy model i zwiazku z tym pytanie czy jest wogle sens sie szarpac na cos drozszego ;-)

http://www.allegro.p...ium_czarne.html


http://www.allegro.p...pe_szosowe.html

Moze Malik cos poradzisz moze fulcrumy ;-)


http://www.allegro.p...ack_czarne.html

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#1554 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 19 luty 2009 - 18:41

krzysztof1985 wydaje się, że ktoś Cię w błąd wprowadził. Mavic już od 2008 robi koła Aksium na 20 szprych przód i tył i ważą coś ok. 1860g

ten model na 20/24 szprychy to jest do 2007 roku (prawie 2 kg :-/ i to bez zacisków ). Oczywiście nie sprzedali wszystkiego z magazynów i teraz mogą wprowadzać w błąd, że to niby na 2009 rok.

Jak pisał kiedyś karbon i spółka aksium to mocne koła, ale najsłabszym ich elementem są piasty. Sam je mam, ale za mało przejechałem, aby coś tu dorzucić. Niedługo pójdą na przegląd przedsezonowy, to się okaże w jakim są stanie, szczególnie tylna piasta.

Moim zdaniem znajdź te prawdziwe aksiumy na 08/09. na ksyrium szkoda kasy przy zbliżonej wadze. a 600 zł to nie 1000.

A potem przekonają Cię na tym forum, żebyś sobie poskładał. Ja, chociaż mam te aksiumy powoli kompletuje części.

Aha może kogoś zainteresują ceny dt 240s na 2009 r (detal)

przód 489 tył 929

o mało z krzesła nie spadłem

#1555 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 luty 2009 - 20:07

DanielKaras, ile ważysz? Laser'y można śmiało dać do przedniego koła i na stronę przeciwną do kasety. Na stronę kasety Race. Przód pleść na 2x, a tył DS (strone kasety) 3x i NDS 2x.

#1556 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 luty 2009 - 20:11

Sapim laser wszystkie?
Beda to koła do ścigania myśle ze sie sprawdza, przynajmniej tak czyt!


Odradzam, szczególnie tył.


Chodzi o to ze sie nie nadaja do scigania czy o to ze szprychy sapim laser sie nie nadaja na tył?

Koło złożone na laserach są mało sztywne i wytrzymałe.
Podczas sprintów, ostrych odjazdów pod górę itp koło gnie się jak plastelina.

Koło przód - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Laser ( 2.0/1.5/2.0, -nyple: Sapim Polyax

Koło tył - obręcz: Mavic Open Pro, -piasta: Sh Dura Ace 7850, -szprychy: Sapim Race ( 2.0/1.8/2.0)

TAk bedzie OK?

Lepiej, ale i tak nie będzie to dość sztywne, będzie powiedzmy dopuszczalnie sztywne.

#1557 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 luty 2009 - 20:15

Jeśli już składasz koła na takim wysokim poziomie to kup Sapim CX-Ray i będziesz miał najlżejsze możliwe na tych piastach i obręczach i najsztywniejsze możliwe.
Obręcze są oczkowane, więc możesz dać nyple aluminiowe - są zresztą w komplecie z CX-Ray.

#1558 Gosc_DanielKaras_*

Gosc_DanielKaras_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2009 - 00:32

Waze 73kg i jestem "sprinterem" takze kola nie musza byc az tak lekkie, raczej sztywne!
z tymi CX-Ray to juz przesada :) chce miec dobre kola za mozliwie jak najmniejsza kase!

Niewiem jak tak to wyglada to moze złozyc te kola na samych sapim race?! ale znowu nie jestem az tak ciezki, ale potrafie dokrecic ze az sie gnie wszystko hehe

Druga sprawa mam okazje kupic kola mavic ksyrium elite za 1500zł! które beda lepsze te na DA czy mavic? upewnijcie mnie tylko ze DA sa lepsze :)

#1559 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 21 luty 2009 - 20:51

Koła na piastach 7850 i obręczach Open Pro VS. Ksyrius Elite? Naprawdę mam odpowiadać co jest lepsze? :D
Możesz zapleść cały komplet na Sapimach Race, będzie super i bardzo sztywno. Te szprychy wytrzymują naciąganie nierozsądnie mocno, gdyby ktoś sie uparł i się nie rozciągają.

#1560 Gosc_DanielKaras_*

Gosc_DanielKaras_*
  • Gość

Napisano 22 luty 2009 - 11:22

Dzieki Panowie za pomoc!
Moze sie spotkamy na jakims wyscigu, to w ramach podziekowania rozprowadze do finishu! hehe
Złoże je na sapim race jednak, sztywnosc dla mnie jest wazniejsza od wagi. Jak koła beda gotowe to opisze co i jak.