
Wybór kół
#1721
Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:08
#1722
Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:26
Na Eurosporcie rozmawiali o tym , że jeszcze kilka lat temu opony były sezonowane (jak wino) przed takim wyścigiem , dziś już takiej potrzeby nie ma.
#1723
Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:41
Na rok 2009:
Rabobank: Ambrosio Nemesis + Piasty Dura Ace + Sapim - szytki Vittoria Pave
Française des Jeux - Kola Dura Ace - Opony bezdetkowe Hutchinson
Bouygues Telecom - szytki Vittoria Pave sygnowane jako Michelin
Silence-Lotto - specjalna edycja szytek Continentala Competition
W wyscigu juniorow PR, reprezentacja GB uzywala opon Vittoria Pave na kolach Bontrager X-Lite
#1724
Napisano 13 kwiecień 2009 - 23:36
Jeszcze nie słyszałem ze strony Jarońskiego i Wyrzykowskiego wypowiedzi zawierającej wachową wiedzę. Często trują, że się nie da słuchać.Na Eurosporcie rozmawiali o tym , że jeszcze kilka lat temu opony były sezonowane (jak wino) przed takim wyścigiem , dziś już takiej potrzeby nie ma.
#1725
Napisano 13 kwiecień 2009 - 23:55
Karbon - kiedyś (chyba 5 lat temu) na discovery był program o kolarstwie i "oczywiście" o L.A - pamiętam dobrze jak jego mechanik w piwnicy pokazywał opony które musiały swoje przeleżakować.
Aha znalazłem ciekawy link..
http://www.belgiumkn...technology.html
#1726
Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 14 kwiecień 2009 - 10:34
http://www.cyclingne...aris_roubaix209
#1727
Napisano 14 kwiecień 2009 - 12:09
geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#1728
Napisano 14 kwiecień 2009 - 13:25
#1729
Napisano 14 kwiecień 2009 - 13:53
[ Dodano: 2009-04-14, 15:46 ]
http://langteam.bike...aktualnosci.htm
#1730
Napisano 14 kwiecień 2009 - 20:25
speedek, będziesz zadowolony :-P Sam śmigam na ksyrium sl '08 i jestem zadowolony, tak samo tył jest asymetryczny, słoneczko po stronie kasety
I jestem zadowolony
Ksyrium Elite 2009 - 1560g + Schwalbe Ultremo R i się śmiga asfaltami.
Bardzo dobry zestaw. Zdecydowanie nie ma porównania z tymi plastelinowymi kołami (WH-R500), które miałem poprzednio. Niestety jedna opona na 2 treningu uległa uszkodzeniu.
Ślad cięcie leci przez czoło opony i tutaj nic się nie stało. Znaczy że wkładka antyprzebiciowa reklamowana przez Schwalbe działa, ale niestety rozcięło bok, na którym owej wkładki nie ma :evil:
No cóż mówi się trudno. Same opony są rewelacyjne więc zamówiłem następną.
Koła mogę polecić z czystym sumieniem. Serwisowanie to banał. Oczywiście musiałem wszystko rozkręcić jak tylko do mnie dotarło. Zwłaszcza kasowanie luzów w kołach Mavica powinno być brane za wzór przez innych producentów.
#1731
Napisano 14 kwiecień 2009 - 22:29
Tez to widziałem. Piszę ogólnie o ich wiedzy technicznej.pamiętam dobrze jak jego mechanik w piwnicy pokazywał opony które musiały swoje przeleżakować.
#1732
Napisano 15 kwiecień 2009 - 10:45
#1733
Napisano 15 kwiecień 2009 - 10:54
#1734
Napisano 15 kwiecień 2009 - 11:30
Obszedlem kilka sklepow w Wawie i ciezko jest dostac cxp33, w jednym tylko byly ale na 36 szprych a ja potrzebuje na 32. Na 32 szprychy byly open pro, czy ta obrecz da rade utrzymac 100kg??. Sprzedawca polecal jeszcze jakies rigidy, chyba dosc wysokie modele w cenach okolo 150 i 200zl. Co wybierac?
czyli cena tych rigid nie odbiega od cxp / open pro

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl
#1735
Napisano 15 kwiecień 2009 - 11:35
#1736
Napisano 15 kwiecień 2009 - 12:40
Open Pro to bardzo mocna obręcz o niskim profilu. Przy 100 kg to bym pomyślał o 36 h z tyłu niezależnie czy to będzie open pro czy cxp33.Obszedlem kilka sklepow w Wawie i ciezko jest dostac cxp33, w jednym tylko byly ale na 36 szprych a ja potrzebuje na 32. Na 32 szprychy byly open pro, czy ta obrecz da rade utrzymac 100kg??. Sprzedawca polecal jeszcze jakies rigidy, chyba dosc wysokie modele w cenach okolo 150 i 200zl. Co wybierac?
#1737
Napisano 15 kwiecień 2009 - 12:42
#1738
Napisano 15 kwiecień 2009 - 19:41
Droga Rigida? DP18 zapewne. Bardzo mocna obręcz (nie ustępująca w/w Mavic'om), ale znacząco cięższa. W tej klasie cenowej zdecydowanie lepiej wybrać Mavic'i. Oba modele są mocne i wytrzymają spokojnie.
#1739
Napisano 18 kwiecień 2009 - 16:40
Piasta tylna http://centrumrowero...NA/Produkt.aspx
Piasta przednia http://centrumrowero...NA/Produkt.aspx
Szprychy http://centrumrowero...na/Produkt.aspx lub http://www.velo.com....=14&pk=%&id=739
Nyple http://centrumrowero...NY/Produkt.aspx
Co do obręczy to zastanawiam się na Alexrims DA28 http://www.bike-on.p...z_AlexRims_DA28 lub Mavic http://centrumrowero...2H/Produkt.aspx nie wiem co wybrać AlexRims jest wyższa i tańsza jednak mniej będzie mnie kosztowała z kolei Mavic jest bardzo lekki. Co waszym zdaniem będzie lepsze ;-)
Koło będzie złożone na 32 szprychach, mam nadzieje że nie będę musiał obawiać się o ich wytrzymałość przy mojej wadze, która waha się w granicach 68-70kg :-)
#1740
Napisano 18 kwiecień 2009 - 17:00
1. Piastę przednią daj mocniejszą. Wybierz Novateca z większymi łożyskami czyli, np.: A171
2. Nie bierz do takich mocnych kół nypli aluminiowych, a broń Cię Boże na stronę kasety.
Jak kupisz Sapim'y Race to dostaniesz najlepsze nyple jakie zna świat czyli mosiężne Sapim Polyax. Z resztą alu sie nie nadają do nie oczkowanej DA28. Do Open Pro pasują, ale chodzi o to, że nie naciągniesz tak mocno szprych jak można naciągać takie 1,8 mm bo nyple się odkształcają w kluczu.
3. Open Pro nie ważą 425g tylko 447-449g. DA28 ważą 497-499g czyli dokładnie 50g/szt. więcej. Obie są bardzo mocne i sztywne. DA28 to gruba przesada jak na Twoją masę wręcz śmieszną jak na możliwości tej obręczy.
4. Szprychy Sapim Race są lepiej cieniowane niż DT Competition. Race ma krótsze 2,0 mm odcinki przy główce i nyplu, a dłuższy środkowy odcinek 1,8 mm niż Comp.
Oba modele są oczywiście wykonane ze stali nierdzewnej i sa cieniowane poprzez kucie czyli są odporne na rozciąganie w zakresie siły naciągu stosowanej w kołach. Nie są tak "twarde" w sensie sztywne jak szprychy 2,0 mm, ale nawet dla zawodnika ponad 100 kg można je stosować (w ostatnim przypadku DS na 2,0).