Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór kół


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4494 odpowiedzi w tym temacie

#1721 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:08

Z aksiumami nie jest jeszcze tak zle, bo maja pancerna obrecz. Kumplowi tez poszla szprycha w tylnym kole (Aksium), ale podciagniecie 2-3 szprych w rezultacie pozwolilo dojechac do domu. Z naprawa gwarancyjna nie mial problemow, a kolo mialo raptem 2 tygodnie.

#1722 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:26

Poszukuję specyfikacji kół używanych w czasie Paris-Roubaix np przez Toma Boonena. Jak łatwo zauważyć większość kolarzy jeździ na "klasykach" - niski profil , "dużo szprych" etc. Mnie interesuje kto tam używa szytek a kto opon.
Na Eurosporcie rozmawiali o tym , że jeszcze kilka lat temu opony były sezonowane (jak wino) przed takim wyścigiem , dziś już takiej potrzeby nie ma.

#1723 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 13 kwiecień 2009 - 22:41

Darek80, Tom Boonen uzywal w tym roku obreczy Ambrosio Nemesis (z nalepa Rovala), czarne szprychy Sapim Race i piasty DT240s.

Na rok 2009:

Rabobank: Ambrosio Nemesis + Piasty Dura Ace + Sapim - szytki Vittoria Pave
Française des Jeux - Kola Dura Ace - Opony bezdetkowe Hutchinson
Bouygues Telecom - szytki Vittoria Pave sygnowane jako Michelin
Silence-Lotto - specjalna edycja szytek Continentala Competition


W wyscigu juniorow PR, reprezentacja GB uzywala opon Vittoria Pave na kolach Bontrager X-Lite

#1724 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 kwiecień 2009 - 23:36

Na Eurosporcie rozmawiali o tym , że jeszcze kilka lat temu opony były sezonowane (jak wino) przed takim wyścigiem , dziś już takiej potrzeby nie ma.

Jeszcze nie słyszałem ze strony Jarońskiego i Wyrzykowskiego wypowiedzi zawierającej wachową wiedzę. Często trują, że się nie da słuchać.

#1725 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 13 kwiecień 2009 - 23:55

dyki - dzięki
Karbon - kiedyś (chyba 5 lat temu) na discovery był program o kolarstwie i "oczywiście" o L.A - pamiętam dobrze jak jego mechanik w piwnicy pokazywał opony które musiały swoje przeleżakować.

Aha znalazłem ciekawy link..
http://www.belgiumkn...technology.html

#1726 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 14 kwiecień 2009 - 10:34

Specyfikacja rowerów na paris-roubaix, miedzy innymi koła ;-) dużo ciekawych rzeczy jest ;-)



http://www.cyclingne...aris_roubaix209

#1727 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 14 kwiecień 2009 - 12:09

no ja też nei raz i nie dwa spotakłem się już z hasłem leżakowania opon. Zawsze mnie to szokowało bo przeceiż do samochodu wszyscy każą się wystrzegać opon które dużo przeleżały:)

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#1728 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 postów
  • SkądTwickenhamus

Napisano 14 kwiecień 2009 - 13:25

Lezakowanie to jedno, ale czy slyszeliscie moze o przemywaniu szytek octem? Daje to dobre rezultaty?

#1729 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 14 kwiecień 2009 - 13:53

Ja słyszałem o tym że niektórzy w mokrą pogode wożą cytryny - i nacierają nimi gumy w trakcie jazdy.

[ Dodano: 2009-04-14, 15:46 ]
http://langteam.bike...aktualnosci.htm

#1730 speedek

speedek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 14 kwiecień 2009 - 20:25

speedek, będziesz zadowolony :-P Sam śmigam na ksyrium sl '08 i jestem zadowolony, tak samo tył jest asymetryczny, słoneczko po stronie kasety :lol:


I jestem zadowolony

Ksyrium Elite 2009 - 1560g + Schwalbe Ultremo R i się śmiga asfaltami.
Bardzo dobry zestaw. Zdecydowanie nie ma porównania z tymi plastelinowymi kołami (WH-R500), które miałem poprzednio. Niestety jedna opona na 2 treningu uległa uszkodzeniu.
Ślad cięcie leci przez czoło opony i tutaj nic się nie stało. Znaczy że wkładka antyprzebiciowa reklamowana przez Schwalbe działa, ale niestety rozcięło bok, na którym owej wkładki nie ma :evil:
No cóż mówi się trudno. Same opony są rewelacyjne więc zamówiłem następną.

Koła mogę polecić z czystym sumieniem. Serwisowanie to banał. Oczywiście musiałem wszystko rozkręcić jak tylko do mnie dotarło. Zwłaszcza kasowanie luzów w kołach Mavica powinno być brane za wzór przez innych producentów.

#1731 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 kwiecień 2009 - 22:29

pamiętam dobrze jak jego mechanik w piwnicy pokazywał opony które musiały swoje przeleżakować.

Tez to widziałem. Piszę ogólnie o ich wiedzy technicznej.

#1732 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 15 kwiecień 2009 - 10:45

Obszedlem kilka sklepow w Wawie i ciezko jest dostac cxp33, w jednym tylko byly ale na 36 szprych a ja potrzebuje na 32. Na 32 szprychy byly open pro, czy ta obrecz da rade utrzymac 100kg??. Sprzedawca polecal jeszcze jakies rigidy, chyba dosc wysokie modele w cenach okolo 150 i 200zl. Co wybierac?

#1733 Fifi

Fifi
  • Użytkownik
  • 174 postów
  • Skądtj�na pengar

Napisano 15 kwiecień 2009 - 10:54

http://centrumrowero...cxp33&producer=
Zamów przez centrumrowerowe.pl

#1734 gres

gres
  • Użytkownik
  • 641 postów
  • Skądkraków

Napisano 15 kwiecień 2009 - 11:30

Obszedlem kilka sklepow w Wawie i ciezko jest dostac cxp33, w jednym tylko byly ale na 36 szprych a ja potrzebuje na 32. Na 32 szprychy byly open pro, czy ta obrecz da rade utrzymac 100kg??. Sprzedawca polecal jeszcze jakies rigidy, chyba dosc wysokie modele w cenach okolo 150 i 200zl. Co wybierac?


czyli cena tych rigid nie odbiega od cxp / open pro :P

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#1735 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 15 kwiecień 2009 - 11:35

Cena zblizona do open pro i cxp, wyglada jakby to byly odpowiedniki w kolekcji rigidy, i tez ta tansza (odpowiednik open pro) nizszy profil, ta drozsza wysoki (jak cxp33).

#1736 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 15 kwiecień 2009 - 12:40

Obszedlem kilka sklepow w Wawie i ciezko jest dostac cxp33, w jednym tylko byly ale na 36 szprych a ja potrzebuje na 32. Na 32 szprychy byly open pro, czy ta obrecz da rade utrzymac 100kg??. Sprzedawca polecal jeszcze jakies rigidy, chyba dosc wysokie modele w cenach okolo 150 i 200zl. Co wybierac?

Open Pro to bardzo mocna obręcz o niskim profilu. Przy 100 kg to bym pomyślał o 36 h z tyłu niezależnie czy to będzie open pro czy cxp33.

#1737 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 15 kwiecień 2009 - 12:42

Piaste posiadam na 32 szprychy, a na kupno nowej nie mam pieniedzy, wiec musi zostac 32.

#1738 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 kwiecień 2009 - 19:41

Obręcz CXP33 lub Open Pro może być na 32h pod 100 kg. Szprychy na stronę kasety powinny być 2,0 mm. Na stronę przeciwną mogą być 1,8 mm jeśli zależy Ci na urwaniu 30g. Jeśli nie to komplet 2,0 mm, ale dobrej klasy: Sapim Leader, Mach1, DT Champion.
Droga Rigida? DP18 zapewne. Bardzo mocna obręcz (nie ustępująca w/w Mavic'om), ale znacząco cięższa. W tej klasie cenowej zdecydowanie lepiej wybrać Mavic'i. Oba modele są mocne i wytrzymają spokojnie.

#1739 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 postów
  • SkądOkolice Opola

Napisano 18 kwiecień 2009 - 16:40

Co sądzicie o tych kołach, postanowiłem składać koła z prostego powodu, mianowicie ceny części zamiennych ;-)
Piasta tylna http://centrumrowero...NA/Produkt.aspx
Piasta przednia http://centrumrowero...NA/Produkt.aspx
Szprychy http://centrumrowero...na/Produkt.aspx lub http://www.velo.com....=14&pk=%&id=739
Nyple http://centrumrowero...NY/Produkt.aspx
Co do obręczy to zastanawiam się na Alexrims DA28 http://www.bike-on.p...z_AlexRims_DA28 lub Mavic http://centrumrowero...2H/Produkt.aspx nie wiem co wybrać AlexRims jest wyższa i tańsza jednak mniej będzie mnie kosztowała z kolei Mavic jest bardzo lekki. Co waszym zdaniem będzie lepsze ;-)
Koło będzie złożone na 32 szprychach, mam nadzieje że nie będę musiał obawiać się o ich wytrzymałość przy mojej wadze, która waha się w granicach 68-70kg :-)

#1740 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 kwiecień 2009 - 17:00

mateusz661
1. Piastę przednią daj mocniejszą. Wybierz Novateca z większymi łożyskami czyli, np.: A171
2. Nie bierz do takich mocnych kół nypli aluminiowych, a broń Cię Boże na stronę kasety.
Jak kupisz Sapim'y Race to dostaniesz najlepsze nyple jakie zna świat czyli mosiężne Sapim Polyax. Z resztą alu sie nie nadają do nie oczkowanej DA28. Do Open Pro pasują, ale chodzi o to, że nie naciągniesz tak mocno szprych jak można naciągać takie 1,8 mm bo nyple się odkształcają w kluczu.
3. Open Pro nie ważą 425g tylko 447-449g. DA28 ważą 497-499g czyli dokładnie 50g/szt. więcej. Obie są bardzo mocne i sztywne. DA28 to gruba przesada jak na Twoją masę wręcz śmieszną jak na możliwości tej obręczy.
4. Szprychy Sapim Race są lepiej cieniowane niż DT Competition. Race ma krótsze 2,0 mm odcinki przy główce i nyplu, a dłuższy środkowy odcinek 1,8 mm niż Comp.
Oba modele są oczywiście wykonane ze stali nierdzewnej i sa cieniowane poprzez kucie czyli są odporne na rozciąganie w zakresie siły naciągu stosowanej w kołach. Nie są tak "twarde" w sensie sztywne jak szprychy 2,0 mm, ale nawet dla zawodnika ponad 100 kg można je stosować (w ostatnim przypadku DS na 2,0).