Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#1741 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądOkolice Opola

Posted 18 April 2009 - 17:31

A co możecie powiedzieć o tych szprychach http://www.velo.com....=14&pk=%&id=740 jeśli o wagę to jest ona bardzo dobra tylko obawiam się że mogą być ''za słabe''

#1742 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 18 April 2009 - 21:37

Lekkie... i tyle co można o nich napisać. No może jeszcze że są lepsze od dt revoshitów.
Koła złożone na tych szprychach nie należą do sztywnych. Można je od biedy dać na przód.

#1743 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 18 April 2009 - 21:46

Lasery przy ilości min. 28 i krzyżowane na 2x dają ze sztywną obręczą całkiem fajne koło przednie. Na tył sporadycznie stosuje. Oczywiście tylko na stronę przeciwną do kasety dla lekkich kolarzy (<=60 kg). Revo to istotnie kiepskie szprychy. Są cieniowane przez rozciąganie, a Laser'y przez kucie. Revo użyłem w swoich kołach, które ostatnio zbudowałem do codziennej jazdy. Miało być jak najtaniej i z piastą pod kasetę Campy. Ponieważ miałem szprychy Revo z poprzednich kół to zaplotłem tak, żeby długość pasowała i jest całkiem ok. Sporo praktyki trzeba żeby zbudować na nich akceptowalnie sztywne koło, ale żeby nie przesadzić z siłą naciągu i już przy budowie nie rozciągnąć szprych.
Z Laser'ami można sobie na więcej pozwolić jeśli chodzi o siłę naciągu. Lubię te szprychy i chętnie po nie sięgam jako znacznie tańsze zamienniki CX-Ray w podobnej masie.

#1744 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądOkolice Opola

Posted 19 April 2009 - 08:05

No to moje koła będą chyba wyglądały tak
Obręcze AlexRims DA28
Piasta przednia http://centrumrowero...NA/Produkt.aspx znam gościa który waży 87kg i przejechał na niej bez problemów 7000km ;-)
Piasta tylna http://centrumrowero...NA/Produkt.aspx
Szprychy http://www.velo.com....=14&pk=%&id=740 tylko nie wiem jaka długość będzie odpowiednia :-/
Przód będzie zapleciony radialnie tzw. ''Słoneczko'' z kolei tył na 2 krzyże. Oba koła na 32 szprychy, jeśli chodzi o masę to chce żeby przód ważył mniej niż 800g z zaciskiem, a tył mniej niż 1000 z zaciskiem ;-)
Co do obręczy co waszym zdaniem będzie lepsze AlexRims DA28 czy Mavic Open Pro :?:

#1745 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 April 2009 - 09:14

A.. czyli stawiasz na "lekkie i sztywne" koła.
Żebyś tylko później nie żałował takiej decyzji.

#1746 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądOkolice Opola

Posted 19 April 2009 - 10:16

Chce znaleźć kompromis pomiędzy wagą i sztywnością. Wiadomo, że im lżejsze koła to sztywność mniejsza w większości przypadków ;-) Chcę złożyć możliwie najsztywniejsze koła w granicach

przód ważył mniej niż 800g z zaciskiem, a tył mniej niż 1000 z zaciskiem ;-)

Szkoda, że nie stać mnie na Mavica Cosmic albo Ksyrium :mrgreen: A co do długości szprych to w jaki sposób mogę sprawdzić jaka długość jest potrzebna :?:

#1747 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 April 2009 - 11:34

Szkoda, że nie stać mnie na Mavica Cosmic albo Ksyrium

I bardzo dobrze. Ludzie jeżdżą na takich gównach jak Mafiki i Shimano i nie znają przewagi dobrze zbudowanych kół.

To co wybrałeś nie ma sensu. Ciężkie, sztywne obręcze i szprycha Laser tak głupio zaplecione. Laser nie nadaje się na radiala - to po pierwsze. Przód na 2x minimalnie, a tył od strony kasety na szprychach minimum 1,8 mm 2 lub 3x i 2x od strony przeciwnej.
Ja bym sie np nie podjął budowy takich kół. A najlepiej jak do mojej propozycji byś dał Open Pro. Koła będę lekkie i dosyć sztywne. Do tego dajesz tył na Sapim'ach Race i będzie ok. Jeśli ważysz więcej niż 70 kg to na NDS zapomnij o Laserach w ogóle.

#1748 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 19 April 2009 - 11:34

mateusz661, nie wiem czy to raczej madre rozwiazanie z radialem na tym novatechu przy 32 szprychach. Ten novatech ma bardzo mala srednice kolnierza, w dodatku przy 32H, materialu pomiedzy dziurkami praktycznie nie ma. Moim zdaniem dlugo nie pojezdzisz na takim kole. Niskich obreczy nie plecie sie na sloneczko, kategorycznie nie na normalnych okraglych szpryach (i w dodatku tak cieniowanych). Inaczej ma sie sprawa, gdy pleciesz bardzo sztywna obrecz na wysokiej piascie torowej.

#1749 sorton

sorton
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądWawa

Posted 19 April 2009 - 11:45

oto mój rower

kola: Gipiemme Tecno Strada C716PR


Obrazek


przymierzam sie do kupna drugiej pary kol obrecze powyzej 40 mm lepiej kupic gotowe czy skladac ?czekam na propozycje dzieki

i czy te kola sa warte grzechu ?
http://cgi.ebay.de/C...bayphotohosting

http://cgi.ebay.de/V...1|39:1|240:1318

#1750 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądOkolice Opola

Posted 19 April 2009 - 13:32

No to na tył założę chyba szprych Race, a na przód Laser. Znalazłem tańszą alternatywę dla Mavica Open Pro, dokładnie jest to AlexRims DA22 ;-) Co prawda kapslowana obręcz to nie jest, ale moją wagę powinna wytrzymać ;-) Teraz tylko się zastanawiam nad obręczą czy lepsza będzie obręcz niska np. AlexRims DA22 lub Mavic Open Pro, a może obręcz wyższa np. AlexRims DA28. Czy to może mieć jakieś większe znaczenie i czy to będzie odczuwalne w jeździe :?:

#1751 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 19 April 2009 - 13:34

weź pod uwagę jeszcze Rigida Chrina ... :)

#1752 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 April 2009 - 14:03

mateusz661, DA22, DA28, OP są bardzo dobrymi obręczami i koła fajne sie na nich robi pod warunkiem, że dasz dobre szprychy, mosiężne nyple, dobry zaplot i dobrze koła zbudujesz. Dużo mozliwości spieprzenia, ale efekt można uzyskać znacznie lepszy niż w przypadku gotowców.
Rigida nigdy nie robiła dobrych obręczy. Zmieniło się coś? To były obręcze turystyczne (wytrzymałościowo), albo bardzo ciężkie jeśli mocne (DP18).

#1753 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 19 April 2009 - 14:09

Jeździełem/jeżdże na Flyer 2 lata - ZERO problemów przy mojej wadze over 80kg.
Znajomy jeżdził na Chrinie - równierz ZERO problemów ... niezwykle wytrzymałe
Teraz robie kółka na Chrinie - ważyłem i okazuje sie że ma ok 460-470gr ... za ok 70-80zł nie jest dobra jakość/cena ?

#1754 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 April 2009 - 14:13

DA22 ma lepsze parametry: mocna, lżejsza i nie droższa. Ale dla przełamania monotonii można wziąć coś innego.

#1755 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 19 April 2009 - 14:22

czy lepsza będzie obręcz niska np. AlexRims DA22 lub Mavic Open Pro, a może obręcz wyższa np. AlexRims DA28. Czy to może mieć jakieś większe znaczenie i czy to będzie odczuwalne w jeździe :?:


bedzie to miało znaczenie w cenie - jakieś 100zł za komplet :)

ja mam DA28 ale ja wagi nie liczę... szprychy sapim race - bo dla mnei sztywnosć ważniejsza...

#1756 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 19 April 2009 - 14:25

Teraz robie kółka na Chrinie - ważyłem i okazuje sie że ma ok 460-470gr ... za ok 70-80zł nie jest dobra jakość/cena ?


Bardzo lekkie Chriny Ci sie trafily widocznie. Z reguly sa ciezsze.. ~500g. http://www.flickr.co...via/3317043966/

#1757 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 posts
  • SkądGalicja

Posted 19 April 2009 - 14:30

wiem ... zdziwiłem sie jak wrzuciłem na wage ... ale gdzies spotkałem się z opisem że ważą od 470-510gr (troche to dziwne ... i dobrze nie świadczy o jakości produkcji)

Ala Karbon mi jednak zbałamucił łepete troche tymi DA22 ... moge jeszcze zmienić te Chriny na DA22 - waga jak OpenPro
Dobre są i wytrzymałe te DA22 ?

#1758 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 19 April 2009 - 15:02

oto mój rower

kola: Gipiemme Tecno Strada C716PR


Obrazek


przymierzam sie do kupna drugiej pary kol obrecze powyzej 40 mm lepiej kupic gotowe czy skladac ?czekam na propozycje dzieki

i czy te kola sa warte grzechu ?
http://cgi.ebay.de/C...bayphotohosting

http://cgi.ebay.de/V...1|39:1|240:1318


Campagnolo Atlanta 1996 to bardzo dobre obrecze. W obecnych czasach bardzo poszukiwane ;-) One maja tylko 34mm wiec sie nie mieszcza "powyzej 40mm". Wagowo wypadaja kiepsko ~590g. Powinno sie na nich stosowac opony ~20mm. 23mm sa za szerokie. Ze skladaniem czegos >40mm jest utrudnione, chyba, ze dostaniesz cudem jakies Gipiemme, starego Shamala (produkcja Gipiemme) badz podobne. Mozesz sie skusic na H+Son ~42mm ale to tez w granicach ~590-600g.

#1759 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 April 2009 - 16:38

ja mam DA28 ale ja wagi nie liczę... szprychy sapim race - bo dla mnei sztywnosć ważniejsza...

Dla mnie też i dlatego przesadziłem z naciągiem szprychy i pękł jeden nypel, oczywiście po DS. Musiałem wymienić wszystkie nyple na nowe (profilaktycznie) i stąd tydzień opóźnienia - musze sie przyznać.
Ale w rezultacie wyszły koła takie jak powinny na tych komponentach. Mam nadzieję, że się dobrze jeździ.

DA28 mają sztywne łączenie i trzeba uważać, żeby nie biło ono góra-dół. W przypadku Open Pro spaw jest bardzo twardy i sztywny i nie polecam osobą nie doświadczonym budować samodzielnie kół na nich.
DA22 jest bardzo dobrą i tanią obręczą. Polecam ją każdemu. Osobiście zaliczam je do kategorii obręczy "podstawowych", czyli do codziennej jazdy, do tłuczenia na kiepskich nawierzchniach.

#1760 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 19 April 2009 - 16:53

W przypadku Open Pro spaw jest bardzo twardy i sztywny i nie polecam osobą nie doświadczonym budować samodzielnie kół na nich.

Pełna racja. Jak składałem moje koła na DT rr 1.1 to mam teraz niewielkie bicie promieniowe właśnie na spawie :-?