Jump to content


Photo

Wybór kół


  • This topic is locked This topic is locked
4494 replies to this topic

#1841 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Posted 18 May 2009 - 19:35

Cosmos za 100zł - nawet ja bym wziął :mrgreen:

#1842 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 posts
  • Skądwa-wa

Posted 19 May 2009 - 09:18

tozik, no nie, xle zrozumiałeś, cosmos o 100zł drożej od tych składanych ;)

Jednak już zdecydowałem się na stare Mavici Cosmic expert w dobrej cenie i w dobrym stanie, mam nadzieję że nie rozlecą się zbyt szybko...? :roll:

pozdr.

#1843 mateusz661

mateusz661
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądOkolice Opola

Posted 20 May 2009 - 18:24

Posiada może ktoś dane dotyczące wagi samych obręczy w kołach shimano, chodzi mi tu o te tasze modele typu WH-RS10, WH-R500 itp. Nigdzie nie znalazłem takiej informacji, a nie jestem zbyt chętny do zważenia obręczy samemu ;-)

#1844 zbyszek78

zbyszek78
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • Skądbydgoszcz

Posted 23 May 2009 - 10:21

Witam,
to mój pierwszy post na forum. Wybaczcie lamerstwo ale z ręką na sercu przejrzałem całe 110 stron wątku :-)
Mam pytanie do fachowców (a właściwie kilka pytań).
-Czemu wszyscy na forum polecacie zaplot na przód 2x, na tył 2x i 3x, podczas kiedy firmowe koła mają nie dość, że mniej krzyży to jeszcze mniej szprych (np sh czy fulcrum)???
-Chcę zrobić koła za około 700 PLN, rocznie przejeżdżam koło 5k, ważę 77. Wiem raczej że szprychy Sapim, piasty Novatec i pytanie co do felg - warto dołożyć na pancerną cxp 33, czy może lepiej open pro lub cxp 22.
-Tył i przód chyba na 32H i męczy mnie zaplot. Dać 2x przód i tył 2x i 3x.
Wiem, że temat się przewija w różnych kombinacjach ale proszę o cierpliwość ;-)
pozdr
zbyszek

#1845 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 23 May 2009 - 10:45

[quote]
-Czemu wszyscy na forum polecacie zaplot na przód 2x, na tył 2x i 3x, podczas kiedy firmowe koła mają nie dość, że mniej krzyży to jeszcze mniej szprych (np sh czy fulcrum)??? [/quote]

Koła firmowe fabryczne są konstruowane i badane, komponenty dobrane odpowiednio do siebie (a i tak zdarzają się producentom wpadki); plecione samodzielnie - są robione na wyczucie/doświadczenie. Potrzebny jakiś zapas - bezpieczniej jest dać ...x a i łatwiej pleść (no, poza 2x/3x).

[quote]
-Chcę zrobić koła za około 700 PLN, rocznie przejeżdżam koło 5k, ważę 77. Wiem raczej że szprychy Sapim, piasty Novatec i pytanie co do felg - warto dołożyć na pancerną cxp 33, czy może lepiej open pro lub cxp 22.
-Tył i przód chyba na 32H i męczy mnie zaplot. Dać 2x przód i tył 2x i 3x.[/quote]

To masz takie parametry jak ja. U mnie CXP33 pleciona na 4x w ostrym z tyłu (rocznie ok. 12-13 k) nie wymaga dotknięcia kluczem trzeci sezon. Bardzo solidna obręcz. W szosie Open Pro i Reflex (poprzednik OP o nie najlepszej opinii) robią z x3 (bo klasycznie chciałem) i złego słowa nie powiem. CXP22 to już niższa półka. IMO CXP33 do szosy to już można i warto pleść na 24H/28H aero radialnie z przodu, tył hybrydowo na max. 32H
[/quote]

#1846 zbyszek78

zbyszek78
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • Skądbydgoszcz

Posted 23 May 2009 - 14:07

Dzięki za szybki odzew.

IMO CXP33 do szosy to już można i warto pleść na 24H/28H aero radialnie z przodu, tył hybrydowo na max. 32H


Szczerze mówiąc słoneczko z przodu jest bardzo sympatyczne, jeżdże cały czas na whr 500 ze słoneczkiem i daje to jakoś radę.
Podoba mi się Twoje rozwiązanie, czyli cxp 33 przód radial 24H, tył hybryda 2x i 3x 32H.
Wszystko na Sapim Race.
Piasty Novatec, ale przód z szerszym kołnierzem (nie ta 82g).
Ma to ręce i nogi, czy jednak dać 2x na przód :?:
pozdr
zbyszek

#1847 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 23 May 2009 - 14:36

zbyszku78 nie sugeruj się do końca tym, co ludzie piszą na forum i nie traktuj tego jako prawdę objawioną. W renomowanych serwisach (radziłem się w dwóch) nikt nie poleci ci zaplotu z tyłu 2x/3x. to są wymysły forowiczów - nie twierdzę że złe, ale ci panowie z serwisu też mają jakieś doświadczenie i zbudowali niejedno koło.

nie będę pisał kto mi składał koła (bo to nie jest tu istotne).

#1848 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 May 2009 - 16:12

korkus83, a czy Panowie z serwisu zbudowali kilkanaście kompletów identycznych kół różniących się tylko zaplotem i wiedzą co daje jaki zaplot? Na pewno nie. A ja tak i stwierdzam, że 2x/3x jest lepszy.
Po pierwsze wyrównuje sie stosunek siły naciągu szprych po obu stronach koła. Przyjmując, że siła naciągu po stronie kasety to 100% to stosując po stronie przeciwnej 3x uzyskujemy siłę naciągu np. 60%, a w przypadku 2x to aż 70%. Koło więc jest sztywniejsze i odporniejsze na rozcentrowanie.
W przypadku obręczy klasycznych, szytkowych, niskoprofilowych polecam wybrać 3x wszędzie.
Koło przednie można dać na 2x. Koło będzie twardsze wzdłużnie oraz równie odporne na rozcentrowanie jak 3x.

#1849 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 posts
  • Skądłódzkie

Posted 23 May 2009 - 18:03

Przyjmując, że siła naciągu po stronie kasety to 100% to stosując po stronie przeciwnej 3x uzyskujemy siłę naciągu np. 60%, a w przypadku 2x to aż 70%.

Dlaczego?

#1850 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 23 May 2009 - 18:06

karbon, zapewne nie zbudowali i być może masz rację. czyli z tego co piszesz, do open pro powinno być na 3x, do wysokoprofilowej cxp33 można 2x/3x. [/quote]

#1851 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 May 2009 - 18:47

OP może być nawet wszędzie na 2x. To jest sztywna obręcz.
Zapytajcie Gutka o koła, które mu zbudowałem :D Zaplotłem mu na DT RR1.1. tył na 3x/3x i przód 2x. Po jego przygodach się sam dziwię, że te koła sa nadal proste, że mu np. nyple nie potrzaskały czy coś :P

#1852 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 24 May 2009 - 11:05

Dzisiaj będe testował moje nowe koła. Obręcze szytkowe - te tanie ''ruskie'' po 18zł , piasty najtańsze Shimano 2200 - za 85 zł kpl. szprychy 2mm nierdzewne po 1zł 2x36h .Obręcze - masa realna 286 i 324g . Masa kompletu 1770g , koszt z przsyłkami i zapleceniem - 275zł , wszystkie części nowe . Szytki Ultremo już przyklejone ....

#1853 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 24 May 2009 - 12:28

GrzegorzP, bardzo lekkie te obręcze. Lekkie koła Ci wyszły jak na takie sztabkowe piasty i ciężkie szprychy. Sam robiłes koła? Nie miałeś problemu z naciągiem? Bo tak lekkie obręcze sa trudne do wycentrowania i się odkształcają łatwo przy zbyt mocnym naciągu (każda szprycha odciąga po kawałku obręczy i się robi zygzag z obręczy).

#1854 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 24 May 2009 - 12:34

Koła składał mi serwisant , plecone na 3x , mówił że trochę się przy nich pomęczył , ale koła są prościutkie , szprychy jak na mój gust naciągnięte są przyzwoicie ,te 36h mnie uspokaja..Przy okazji zmieniłem korbe na Tiagre zintegrowaną - i dużo sobie po tych zmianach obiecuje.... na masie rotowanej obręcz/opona urwałem ładne kilkaset gramów , no a moje szytki nie należą do najlżejszych - mają po 260g.

#1855 pablo1284

pablo1284
  • Użytkownik
  • 2 posts
  • SkądChełmno

Posted 24 May 2009 - 13:56

Witam wszystkich moje pytanie dotyczy serwisowania piast (kulki-konusy). Jakich smarów używacie (polecacie) i co ile km wymieniacie smar w piaście :?: :?: :?: Niedawno stałem sie posiadaczem kół piasty-DA , szprychy-DT Comp , obręcze-Mavic CXP33 bardzo fajne kólka i chciałbym dobrze o nie zadbać - serwis piast. :roll:

#1856 zbyszek78

zbyszek78
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • Skądbydgoszcz

Posted 24 May 2009 - 19:58

Witam,
niestety nie mogłem obserwować dyskusji bo mi od wczoraj forum przestało działać :-(
Dziękuję wszystkim za opinie.
Po rozterkach (co widać mój post wyżej), doszedłem do wniosku, że pójdę za radą większości i postawię na znany na forum zaplot polecany przez karbona.
BTW moje amatorski nogi i tak nie poczułyby różnicy między zaplotami :-)
Poradźcie jeszcze, którą obręcz wybrać.
Waga 77, średni trening koło 50km z prędkośćią średnią 31-32kmh, jeżdżę raczej sam, po płaskim. Open Pro czy cxp 33 ? Chyba aero, co????
Drugie pytanie o nyple dać mosiężne Polyax od Sapimów, czy alu ? Szprychy Sapim race i może laser na przód - jak policzę kasę :cry:
pozdr
zbyszek

#1857 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 24 May 2009 - 23:13

Aero to ściema. Szprychy liczą się bardziej. Płaskie dopiero coś tam dają.
Nyple mosiężne Polyaxy i masz spokój. Na pewno na stronę kasety mosiądz.
Do Laserów potrzeba fachowca z dużym doświadczeniem bo albo robiąc asekuracyjnie zrobi plastelinowate koła, albo porozciąga szprychy.
Jeśli OP to zerknij czy nie ma gdzieś ich odpowiedników ze stajni DT, czyli RR 1.1. A DA22 nie wystarczą?

#1858 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 25 May 2009 - 12:24

Obrecz aero sie dopiero liczy przy predkosciach z rzedu >45km/h i to przy bardzo specyficznych katach wiatru. Przy nizszych to zysku praktycznie nie ma. Ogolnie mowiac Zipp i inne firmy maja genialny marketing. To samo sie liczy producentow ram a miedzy innymi Cervelo.

Jezdzi ktos moze na obreczach Mafika MA3? Jako, ze juz zima za pasem to postanowilem zlozyc sobie jakies pancerne kola na zime. Jak sie ma mit wyrywania szprych w rzeczywistosci? Opinie?

#1859 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 25 May 2009 - 13:02

Jako, ze juz zima za pasem to postanowilem zlozyc sobie jakies pancerne kola na zime. Jak sie ma mit wyrywania szprych w rzeczywistosci? Opinie?[/quote]

Zima dopiero co sie skonczyla... heh ja mam obrzecze Mavic Open pro szprychy mach,piasty novatec i sa one wedlug mnie pancerne

#1860 michros

michros
  • Użytkownik
  • 109 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 May 2009 - 13:09

Czy ktoś orientuje się gdzie dostanę obręcze mavic open sport 36 otw. w kolorze srebrnym ? jak ktoś nie kupował to na pewno mi aż tak nie sprecyzuje ale chociaż jakiś sklep gdzie to w ogóle można dostać.Na Gibalskiego i u Szura nie ma. Macie jakiś pomysł ? w ogóle zna ktoś sklep który się specjalizuje w sprzęcie szosowym ??