
Wybór kół
#1841
Gosc_tozik_*
Napisano 18 maj 2009 - 19:35
#1842
Napisano 19 maj 2009 - 09:18

Jednak już zdecydowałem się na stare Mavici Cosmic expert w dobrej cenie i w dobrym stanie, mam nadzieję że nie rozlecą się zbyt szybko...? :roll:
pozdr.
#1843
Napisano 20 maj 2009 - 18:24
#1844
Napisano 23 maj 2009 - 10:21
to mój pierwszy post na forum. Wybaczcie lamerstwo ale z ręką na sercu przejrzałem całe 110 stron wątku :-)
Mam pytanie do fachowców (a właściwie kilka pytań).
-Czemu wszyscy na forum polecacie zaplot na przód 2x, na tył 2x i 3x, podczas kiedy firmowe koła mają nie dość, że mniej krzyży to jeszcze mniej szprych (np sh czy fulcrum)???
-Chcę zrobić koła za około 700 PLN, rocznie przejeżdżam koło 5k, ważę 77. Wiem raczej że szprychy Sapim, piasty Novatec i pytanie co do felg - warto dołożyć na pancerną cxp 33, czy może lepiej open pro lub cxp 22.
-Tył i przód chyba na 32H i męczy mnie zaplot. Dać 2x przód i tył 2x i 3x.
Wiem, że temat się przewija w różnych kombinacjach ale proszę o cierpliwość ;-)
pozdr
zbyszek
#1845
Napisano 23 maj 2009 - 10:45
-Czemu wszyscy na forum polecacie zaplot na przód 2x, na tył 2x i 3x, podczas kiedy firmowe koła mają nie dość, że mniej krzyży to jeszcze mniej szprych (np sh czy fulcrum)??? [/quote]
Koła firmowe fabryczne są konstruowane i badane, komponenty dobrane odpowiednio do siebie (a i tak zdarzają się producentom wpadki); plecione samodzielnie - są robione na wyczucie/doświadczenie. Potrzebny jakiś zapas - bezpieczniej jest dać ...x a i łatwiej pleść (no, poza 2x/3x).
[quote]
-Chcę zrobić koła za około 700 PLN, rocznie przejeżdżam koło 5k, ważę 77. Wiem raczej że szprychy Sapim, piasty Novatec i pytanie co do felg - warto dołożyć na pancerną cxp 33, czy może lepiej open pro lub cxp 22.
-Tył i przód chyba na 32H i męczy mnie zaplot. Dać 2x przód i tył 2x i 3x.[/quote]
To masz takie parametry jak ja. U mnie CXP33 pleciona na 4x w ostrym z tyłu (rocznie ok. 12-13 k) nie wymaga dotknięcia kluczem trzeci sezon. Bardzo solidna obręcz. W szosie Open Pro i Reflex (poprzednik OP o nie najlepszej opinii) robią z x3 (bo klasycznie chciałem) i złego słowa nie powiem. CXP22 to już niższa półka. IMO CXP33 do szosy to już można i warto pleść na 24H/28H aero radialnie z przodu, tył hybrydowo na max. 32H
[/quote]
#1846
Napisano 23 maj 2009 - 14:07
IMO CXP33 do szosy to już można i warto pleść na 24H/28H aero radialnie z przodu, tył hybrydowo na max. 32H
Szczerze mówiąc słoneczko z przodu jest bardzo sympatyczne, jeżdże cały czas na whr 500 ze słoneczkiem i daje to jakoś radę.
Podoba mi się Twoje rozwiązanie, czyli cxp 33 przód radial 24H, tył hybryda 2x i 3x 32H.
Wszystko na Sapim Race.
Piasty Novatec, ale przód z szerszym kołnierzem (nie ta 82g).
Ma to ręce i nogi, czy jednak dać 2x na przód :?:
pozdr
zbyszek
#1847
Napisano 23 maj 2009 - 14:36
nie będę pisał kto mi składał koła (bo to nie jest tu istotne).
#1848
Napisano 23 maj 2009 - 16:12
Po pierwsze wyrównuje sie stosunek siły naciągu szprych po obu stronach koła. Przyjmując, że siła naciągu po stronie kasety to 100% to stosując po stronie przeciwnej 3x uzyskujemy siłę naciągu np. 60%, a w przypadku 2x to aż 70%. Koło więc jest sztywniejsze i odporniejsze na rozcentrowanie.
W przypadku obręczy klasycznych, szytkowych, niskoprofilowych polecam wybrać 3x wszędzie.
Koło przednie można dać na 2x. Koło będzie twardsze wzdłużnie oraz równie odporne na rozcentrowanie jak 3x.
#1849
Napisano 23 maj 2009 - 18:03
Dlaczego?Przyjmując, że siła naciągu po stronie kasety to 100% to stosując po stronie przeciwnej 3x uzyskujemy siłę naciągu np. 60%, a w przypadku 2x to aż 70%.
#1850
Napisano 23 maj 2009 - 18:06
#1851
Napisano 23 maj 2009 - 18:47
Zapytajcie Gutka o koła, które mu zbudowałem


#1852
Napisano 24 maj 2009 - 11:05
#1853
Napisano 24 maj 2009 - 12:28
#1854
Napisano 24 maj 2009 - 12:34
#1855
Napisano 24 maj 2009 - 13:56
#1856
Napisano 24 maj 2009 - 19:58
niestety nie mogłem obserwować dyskusji bo mi od wczoraj forum przestało działać :-(
Dziękuję wszystkim za opinie.
Po rozterkach (co widać mój post wyżej), doszedłem do wniosku, że pójdę za radą większości i postawię na znany na forum zaplot polecany przez karbona.
BTW moje amatorski nogi i tak nie poczułyby różnicy między zaplotami :-)
Poradźcie jeszcze, którą obręcz wybrać.
Waga 77, średni trening koło 50km z prędkośćią średnią 31-32kmh, jeżdżę raczej sam, po płaskim. Open Pro czy cxp 33 ? Chyba aero, co????
Drugie pytanie o nyple dać mosiężne Polyax od Sapimów, czy alu ? Szprychy Sapim race i może laser na przód - jak policzę kasę :cry:
pozdr
zbyszek
#1857
Napisano 24 maj 2009 - 23:13
Nyple mosiężne Polyaxy i masz spokój. Na pewno na stronę kasety mosiądz.
Do Laserów potrzeba fachowca z dużym doświadczeniem bo albo robiąc asekuracyjnie zrobi plastelinowate koła, albo porozciąga szprychy.
Jeśli OP to zerknij czy nie ma gdzieś ich odpowiedników ze stajni DT, czyli RR 1.1. A DA22 nie wystarczą?
#1858
Napisano 25 maj 2009 - 12:24
Jezdzi ktos moze na obreczach Mafika MA3? Jako, ze juz zima za pasem to postanowilem zlozyc sobie jakies pancerne kola na zime. Jak sie ma mit wyrywania szprych w rzeczywistosci? Opinie?
#1859
Napisano 25 maj 2009 - 13:02
Zima dopiero co sie skonczyla... heh ja mam obrzecze Mavic Open pro szprychy mach,piasty novatec i sa one wedlug mnie pancerne
#1860
Napisano 25 maj 2009 - 13:09