Wybór kół
#161
Posted 24 May 2007 - 22:39
Wysokie obręcze są bardziej aerodynamiczne oraz daja "twardsze" koło, które na wybojach nie odkształca się tłumiąc drgania.
Ja osobiście jestem bardzo zadowolony z moich kół. Gdybym od razu dozbierał pieniądze na CX-Ray to miałbym w kieszeni 175 zł, które wydałem na Revo.
#162
Posted 25 May 2007 - 05:30
Karbon, czyli jak kupię zwykłą piastę pod kasetę 8/9 rzędów to będę mógł założyć na nią kasetę 10 rzędów?
zalezy tez jeszcze jaka kasete bedziesz chcial zalozyc.
jesli to bedzie nowa ultegra albo DA to moze byc roznie.
owszem kaseta wejdzie na bebenek, ale nie bedzie idealnie spasowana.
te kasety maja wieksze/glebsze naciecia. zwykly bebenek moze zostac poprostu uszkodzony.
#163 Gosc_Jelitek_*
Posted 25 May 2007 - 14:13
#164
Posted 25 May 2007 - 19:20
porazka jak cholera.. znow marketing robi swoje.
bleh.
gdyby nie to, ze kola DA maja ten dziwny bebenek juz dawno bym sprzedal te kola.
#165 Gosc_Jelitek_*
Posted 25 May 2007 - 19:28
[ Dodano: 2007-05-25, 21:00 ]
Już rozgryzłem tę kompatybilność. Tutaj: http://www.sheldonbr...m/dura-ace.html
jest napisane o ile dobrze sobie przetłumaczyłem.
Kaseta 10 rzędowa shimano bez problemu będzie pasować na jakąkolwiek piastę 8/9 rzędów standardu shimano. Jednakże na piastę 10 rzędową dura ace lub zestaw kół Ultegra wejdzie tylko i wyłącznie kaseta dura Ace lub Ultegra z tej racji że piasty 10 rzędowe mają wyższe zęby.
#166 Gosc_Skee-Ball_*
Posted 25 May 2007 - 20:00
Czesc!Szkoda gadać...takie strasznie na siłę. Jakbym chciał mieć napęd 10 rzędów to koniecznie musze zmieniać bębenek w kołach :-( Patrzyłem dzisiaj na koła Mavic'a i one też mają bębenek pod 8/9 rzędów.
10-rzedowe kasety mozna zakladac na bebenki 8/9-rzedowe z podkladka. (zrodlo: katalog SHIMANO 2006 str. 232.) Odwrotnie sie nie da. Pozdro
#167
Posted 25 May 2007 - 23:04
Może tam gdzies uda sie kupic taniej zlote nyple alu i velo plugi?
Bede w cieszynie,ale jakies 50km mozna by podskoczyc wgłąb.
#168 Gosc_Jelitek_*
Posted 26 May 2007 - 13:00
[ Dodano: 2007-05-27, 19:48 ]
Wybaczcie że tak męczę cały czas z tymi kołami, ale mam jeszcze dwa pytania:
Gdzie można kupić Sapim Laser w kolorze czarnym?
czy nie ma problemu z zakładaniem spłaszczanych sprzych do piasty klasycznej? Tzn. chodzi mi o to że jeśli szprycha jest płaska to chyba też jest lekko szersza niż przy główce (a laser chyba taki jest) to czy szprycha przejdzie przez otwór w piaście, czy musze kupić jakąś specjalną piastę do Sapim Laserów?
Ufff i jeszcze jedno mnie nurtuje...wpadły mi w oko piasty Miche Primato Sintesi...czy ktoś może ma jakieś zdanie o piastach Miche bo nigdzie nie mogę nic znaleźć :-(
#169
Posted 28 May 2007 - 08:10
czy nie ma problemu z zakładaniem spłaszczanych sprzych do piasty klasycznej? Tzn. chodzi mi o to że jeśli szprycha jest płaska to chyba też jest lekko szersza niż przy główce (a laser chyba taki jest) to czy szprycha przejdzie przez otwór w piaście, czy musze kupić jakąś specjalną piastę do Sapim Laserów?
Jelitku,
piasta musi mieć otworki z nacięciami pod płaskie szprychy. Będziesz wiedział jak zobaczysz 8-)
#170 Gosc_Skee-Ball_*
Posted 01 June 2007 - 08:42
Czesc Jelitek!Znalazłem taką podkładkę, tylko nie wiem czy będzie pasować (http://www.cyklotur....01__PZTA_0.html) . Z tego co doczytałem w necie to trzeba mieć podkładkę 1mm tak by skorygować różnicę odległości pomiędzy koronkami.
Nigdy nie probowalem takiej kombinacji, ale mysle, ze bedzie dzialac. BTW, 10-rzedowe kasety SHIMANO sa sprzedawane z takimi podkladkami, ktore zakladasz na bebenek 8/9 rz. , a nie zakladasz na bebenek 10rz. schemat kasety
Pozdro - Skee-Ball
#171 Gosc_Jelitek_*
Posted 01 June 2007 - 18:07
#172
Posted 01 June 2007 - 20:03
Oczywiście 32 szprychy , mach1 lub sapim (2 mm).
Piasty... veloce 2007 (na maszynach). Czy bębenki campy 9 i 10 biegowe są ze sobą w 100% kompatybilne ? Na razie mam napęd 9 biegowy ale zapewne nadejdzie chwila wymiany na 10.
#173
Posted 01 June 2007 - 20:04
#174
Posted 01 June 2007 - 20:30
Campagnolo nie cuduje ze standardami tak jak Sh. Campa stosuje jeden bębenek do wszystkich piast. Nie ma różnic w szerokości w głębokości. Są tylko te bardziej wycieniowane (trzymajace kasetę w 4 punktach) - mam taki z aluminium na kasecie z pojedyńczymi koronkami i nie ma zagrożenia, że koronki pochlastają bęben.
#175 Gosc_zawodowiec_;)_*
Posted 02 June 2007 - 06:43
Piasty... veloce 2007 (na maszynach).
campa robi jakieś piasty na tych łożyskah?? :-o niewydaje mi sie :-) campa zawsze miała konusy i zawsze bedzie je mieć!! :-P (sprawdzałem i veloce 2007 ma konusy ;-) )
#176
Posted 02 June 2007 - 07:26
Nie bój się nieoczkowanych obręczy. Oczka to zabezpieczenie, które stosuje się w lekkich obręczach, albo w tych najbardziej obciążanych, ale też nie zawsze.
Dokładnie, oczka przydają sie w bardzo lekkich obręczach zwłaszcza o tradycyjnym profilu. Nieco też łatwiej (zazwyczaj) centruje się koła. Przy wysokim, a nawet średnim profilu rozkład obciążeń w gnieździe szprychy i ilość materiału pozwala nie stosować kapsli bez szkody dla obręczy. Choc np. taka CXP33 ma wysoki profil i podwójny kapsel rurkowy. Ale to specyficzna obręcz - np. dla jeżdżących po studzienkach kanalizacyjnych i torowiskach oraz nawierzchni kostkowej przy masie kolarza >130 kg :mrgreen:
#177
Posted 02 June 2007 - 08:30
zawodowiec_ - to coś mi się pokręciło widocznie ale wydaje mi się , że w jakimś katalogu sklepu internetowego widziałem opis "tył 4 łożyska maszynowe".
Konik - dla mnie liczy się przede wszystkim wytrzymalość. To ma być jak dla czołgu T34 wszak nasze drogi są jak poligon.
#178
Posted 02 June 2007 - 08:52
dla mnie liczy się przede wszystkim wytrzymalość. To ma być jak dla czołgu T34 wszak nasze drogi są jak poligon.
To proponuję coś takiego:
na CXP33
A jak chcesz złożyć na Campie, co może:
2x CXP33 - 380 zł, 940 g
64x DT Competition - 115 zł, ok. 400g
64x DT alu - 32 zł, ??g
Campa Veloce 2007 tył - 215 zł, 315g
Campa Mirage 2007 przód - 85 zł, 140 g
---------------------------------------------------
ca. 880 zł (z zaplotem ca. 50 zł), ca. 1900 g
Za 30 lat przekażesz je wnukom :mrgreen:
#179
Posted 02 June 2007 - 13:11
Co do szprych to nie wiem czy wezmę DT - waham się jeszcze pomiędzy mach1 a sapim. Mach1 anodowane fi 2mm kosztują tyle co cieniowane 2 ; 1,8 mm - 2zł sztuka. Prawie na pewno z aluminiowych nypli też zrezygnuje.
Jeżeli tylna piasta bedzie veloce to przód także.
#180
Posted 02 June 2007 - 13:39
Dzięki za porady.
pozdro horny