Jump to content


śruby/śrubki aluminiowe


12 replies to this topic

#1 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Posted 31 March 2009 - 09:12

Nie zauważyłem takiego tematu, więc spróbuję zadać pytanie :
1 czy warto wymieniać w szosówce oryginalne, stalowe śrubki i śruby na aluminiowe ?
2 czy daje nam to sensowne oszczędności na wadze ?
3 czy z punktu technicznego (wytrzymałości i bezpieczeństwa) taka zamiana ma sens ?

#2 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 posts
  • SkądPabianice

Posted 31 March 2009 - 09:14

na wadze to zyskasz może kilkadziesiąt gram

#3 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Posted 31 March 2009 - 09:16

To dużo.

#4 Pussey

Pussey
  • Użytkownik
  • 39 posts
  • SkądBiałystok

Posted 31 March 2009 - 09:19

1. warto ze względów wagowych i estetycznych
2. tuning tylko dla wagi poprzez śrubki ma sens, gdy reszta sprzętu jest już możliwie lekka
3. nie zaleca się wymiany śrub na alu w mostku-tam raczej tytan, niektórzy nie zalecają alu śrubek do montażu klocków hamulcowych, choć sam tak jeździłem i nic strasznego się nie działo

#5 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 31 March 2009 - 09:22

W niektorych miejscach nie mozesz dac aluminiowych srub. W sztycy badz tez hamulcach taka zmiana nie ma sensu, bo aluminiowe sruby sa po prostu za slabe. Niektorzy ryzykanci maja sruby aluminiowe w mostku, ale nie jest to za madre rozwiazanie. Sruby stalowe na aluminiowe mozna zamienic tylko w: korbach, przerzutkach, do bidonu i w kapslu na rurze sterowej. W pozostalych miejscach to tylko pozostaje zamiana na tytan. Zysk wagowy troche jest: wymieniajac wszystkie sruby na alu w tylnej przerzutce - ok 11-13g, w przedniej 5-6g, sruby do bidonu ok 6g, sruby do korb ok 15g.

#6 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 posts
  • SkądPabianice

Posted 31 March 2009 - 19:52

To dużo.

Nie lepiej po prostu schudnąć?

#7 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Posted 31 March 2009 - 19:54

Pewnie, można też przed startem wydalić porządny (przepraszam za wyrażenie) stolec.

#8 radek_3131

radek_3131
  • Użytkownik
  • 453 posts
  • SkądPabianice

Posted 31 March 2009 - 19:56

Kwestia gustu. :mrgreen:
A tak nawiasem. Stolec to jest również wieś w Polsce położona w województwie łódzkim, w powiecie sieradzkim, w gminie Złoczew.

#9 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Posted 31 March 2009 - 19:58

Uuuups, to przepraszam wszystkich Stolczan.

#10 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 31 March 2009 - 19:59

Jeśli w rowerze nie ma już słabych części to można pokusić się o zmianę śrub na lżejsze.
- śruba mocująca ślizgacz linek pod suportem na aluminiową lub nawet nylonową,
- śruba w top capie (alu)
- śruby koszyka na bidon (alu),
- śruby mostka (tytan),
- śruba + komin / śruby mocujące hak tylnej przerzutki do ramy (alu),
- obejma przedniej przerzutki (alu) / mocowanie przedniej przerzutki (alu),
- mocowanie linek w przerzutkach (alu),
- mocowanie kółek tylnej przerzutki (alu),
- śruby ograniczające skok obu przerzutek (alu),
- śruby + kominy mocujące tarcze korb (alu),
- śruba zacisku podsiodłowego (tytan) - jeśli byłaby tam alu i by pękła to można uszkodzić sztycę,
- śruby jarzma sztycy (tytan),
- śruby mocujące linki hamulcowe w hamulcach (alu) - używam sam i uważam, że jest to bezpieczne. Wystarczy dobra podkładka alu pod linkę aby linka trzymana była mocno już przy niewielkiej sile przykręcenia linki.

Pamiętajcie, że tytan jest o 40% lżejszy od stali a alu używane do wyrobu śrub o 60% lżejsze od stali (alu 50% lżejsze od tytanu).

#11 Gosc_kot szosowiec_*

Gosc_kot szosowiec_*
  • Gość

Posted 31 March 2009 - 20:20

Karbon - dziękuję za (jak zwykle) wyczerpującą wypowiedź.

#12 korkus83

korkus83
  • Użytkownik
  • 121 posts
  • Skądmazowieckie

Posted 01 April 2009 - 08:20

jako uzupełnienie wypowiedzi Karbona dodam, że można też wymienić nakrętkę kasety na alu (no chyba, że już taka jest- w Shimano to DA, XTR, XT 2008 w innych nie wiem). alu 11T waży około 4,6 g (stal ok. 13g).

#13 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 01 April 2009 - 19:18

Ooo, zapomniałek o lock ringu :D Campagnolo 12T waży 16g, a alu Token 6,2g. Dodam, ze Token ma bardzo dobrej jakości lock ringi. FRM tez polecam. Innych nie używałem.



Reply to this topic