Nie zauważyłem takiego tematu, więc spróbuję zadać pytanie :
1 czy warto wymieniać w szosówce oryginalne, stalowe śrubki i śruby na aluminiowe ?
2 czy daje nam to sensowne oszczędności na wadze ?
3 czy z punktu technicznego (wytrzymałości i bezpieczeństwa) taka zamiana ma sens ?
śruby/śrubki aluminiowe
Started By
Gosc_kot szosowiec_*
, 31 Mar 2009 09:12
12 replies to this topic
#4
Posted 31 March 2009 - 09:19
1. warto ze względów wagowych i estetycznych
2. tuning tylko dla wagi poprzez śrubki ma sens, gdy reszta sprzętu jest już możliwie lekka
3. nie zaleca się wymiany śrub na alu w mostku-tam raczej tytan, niektórzy nie zalecają alu śrubek do montażu klocków hamulcowych, choć sam tak jeździłem i nic strasznego się nie działo
2. tuning tylko dla wagi poprzez śrubki ma sens, gdy reszta sprzętu jest już możliwie lekka
3. nie zaleca się wymiany śrub na alu w mostku-tam raczej tytan, niektórzy nie zalecają alu śrubek do montażu klocków hamulcowych, choć sam tak jeździłem i nic strasznego się nie działo
#5
Posted 31 March 2009 - 09:22
W niektorych miejscach nie mozesz dac aluminiowych srub. W sztycy badz tez hamulcach taka zmiana nie ma sensu, bo aluminiowe sruby sa po prostu za slabe. Niektorzy ryzykanci maja sruby aluminiowe w mostku, ale nie jest to za madre rozwiazanie. Sruby stalowe na aluminiowe mozna zamienic tylko w: korbach, przerzutkach, do bidonu i w kapslu na rurze sterowej. W pozostalych miejscach to tylko pozostaje zamiana na tytan. Zysk wagowy troche jest: wymieniajac wszystkie sruby na alu w tylnej przerzutce - ok 11-13g, w przedniej 5-6g, sruby do bidonu ok 6g, sruby do korb ok 15g.
#10
Posted 31 March 2009 - 19:59
Jeśli w rowerze nie ma już słabych części to można pokusić się o zmianę śrub na lżejsze.
- śruba mocująca ślizgacz linek pod suportem na aluminiową lub nawet nylonową,
- śruba w top capie (alu)
- śruby koszyka na bidon (alu),
- śruby mostka (tytan),
- śruba + komin / śruby mocujące hak tylnej przerzutki do ramy (alu),
- obejma przedniej przerzutki (alu) / mocowanie przedniej przerzutki (alu),
- mocowanie linek w przerzutkach (alu),
- mocowanie kółek tylnej przerzutki (alu),
- śruby ograniczające skok obu przerzutek (alu),
- śruby + kominy mocujące tarcze korb (alu),
- śruba zacisku podsiodłowego (tytan) - jeśli byłaby tam alu i by pękła to można uszkodzić sztycę,
- śruby jarzma sztycy (tytan),
- śruby mocujące linki hamulcowe w hamulcach (alu) - używam sam i uważam, że jest to bezpieczne. Wystarczy dobra podkładka alu pod linkę aby linka trzymana była mocno już przy niewielkiej sile przykręcenia linki.
Pamiętajcie, że tytan jest o 40% lżejszy od stali a alu używane do wyrobu śrub o 60% lżejsze od stali (alu 50% lżejsze od tytanu).
- śruba mocująca ślizgacz linek pod suportem na aluminiową lub nawet nylonową,
- śruba w top capie (alu)
- śruby koszyka na bidon (alu),
- śruby mostka (tytan),
- śruba + komin / śruby mocujące hak tylnej przerzutki do ramy (alu),
- obejma przedniej przerzutki (alu) / mocowanie przedniej przerzutki (alu),
- mocowanie linek w przerzutkach (alu),
- mocowanie kółek tylnej przerzutki (alu),
- śruby ograniczające skok obu przerzutek (alu),
- śruby + kominy mocujące tarcze korb (alu),
- śruba zacisku podsiodłowego (tytan) - jeśli byłaby tam alu i by pękła to można uszkodzić sztycę,
- śruby jarzma sztycy (tytan),
- śruby mocujące linki hamulcowe w hamulcach (alu) - używam sam i uważam, że jest to bezpieczne. Wystarczy dobra podkładka alu pod linkę aby linka trzymana była mocno już przy niewielkiej sile przykręcenia linki.
Pamiętajcie, że tytan jest o 40% lżejszy od stali a alu używane do wyrobu śrub o 60% lżejsze od stali (alu 50% lżejsze od tytanu).


