Ehh, widać, że na rowerach szosowych to i może się znacie, ale pojęcia o konstrukcjach i spawalnictwie to już nie macie. Chciałem się dowiedzieć jak się mocuje hak do ramy, bo widziałem różne haki od takich z 1 do aż z 4 otworami. Przy czym otwory bardzo się różniły, jedne były niby na śrubę a inne miały otwory jak główka od szpilki, jeszcze inne wcale. Nie znam się na tym dlatego pytam.
Nie wiem czy wiercenie jest w ogóle konieczne do montażu haka w mojej ramie, ale sugerując się dwoma otworami w proponowanych przez sprzedawcę hakach, których linki znajdują się powyżej sądzę, że tak. Chciałem otrzymać jedynie jednoznaczną odpowiedź od was.
Co do spawu to rama była spawana TIG-iem czyli, w zakładzie a nie przez osobę prywatną. Jest z pewnością zrobiona solidnie, jeżdżę na niej, ale podczas owego spawania nastąpiło nadlanie materiału jak to przy spawach bywa i otwór został zalany. Problem w tym, że nie mam oryginalnego haka i nie wiem jak był zamontowany i jak w ogóle wyglądał. Stąd próbuje rozejrzeć się w temacie.
Podejrzewam, że wy sami w większości nie wiecie jak macie zamontowane haki w przerzutkach.
Może ktoś mi chodź trochę przybliżyć jak wygląda śruba do montażu haka i czy w ramie powinien być gwint?
I jakiś znawca proszę niech mi napisze dlaczego haki tylnej przerzutki są wymienialne a nie robione na stałe tak jak np w stalowych ramach, bo ja tego nie rozumiem.