Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hak Przerzutki - Mocowanie Do Uszkodzonej Ramy

hak rama przerzutka

9 odpowiedzi w tym temacie

#1 bartek28

bartek28
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 16 sierpień 2013 - 21:03

Witam, mam problem

 

Kupiłem ramę szosową Gianni motta, niestety spawaną w miejscu prawego tylnego haka.

Rama została naprawiona oszlifowana i pomalowana, nie ma problemu z montażem koła.

Niestety rama utraciła hak przerzutki co gorsza nie ma odpowiedniej dziury do jego montażu. 

 

Pytam więc czy mogę taką dziurę ewentualnie wywiercić czy też nie ma to sensu?

 

Następnie chciałbym się dowiedzieć czy można gdzieś kupić jakiś pasujący tani hak - do 20zł, bo ceny proponowanych w sklepie internetowym po prostu mnie przerażają, NAWET 90ZŁ ZA HAK?!!!

 

Potrzebuję czegoś w tym rodzaju

 

to będzie D253
 
lub D73
 
oraz identyczny ja D73 tylko srebrny standard SCH-019
 
lub MFG-076
 
to  propozycje sprzedawcy więc myślę, że któryś z nich będzie pasował, tylko czy mogę wywiercić sobie pod taki hak dziurę? jak taki hak jest montowany wciśnięty czy na śrubie? i czy znajdę gdzieś taniej?
 
PS rama oryginalnie miała hak


#2 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 16 sierpień 2013 - 21:38

Nie ogarniam co i gdzie ty chcesz wiercić. Może jakieś fotki ramy ?



#3 bartek28

bartek28
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 17 sierpień 2013 - 14:52

http://img15.tablica...tta-zdjecia.jpg

 

Oto zdjęcie prawego tylnego haka od wewnątrz. Widoczne jest, że nie ma tu dziury pod montaż haka przerzutki

Więc co mam zrobić?



#4 Gosc_mike79pl_*

Gosc_mike79pl_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2013 - 15:05

 

 

 
jak taki hak jest montowany wciśnięty czy na śrubie? i czy znajdę gdzieś taniej?
 
PS rama oryginalnie miała hak

 

 

Zerknij do tego tematu, zobaczysz jak hak jest "wkomponowany": http://szosa.org/top...ki/#entry197693

Co do wiercenia to chyba nikt nie odważy się udzielić Ci rady, ja również. Po pierwsze nie wiadomo co to za magik spawał, zagadką jest na ile dobrze to zrobił. Samo utworzenie otworów w zdrowym materiale osłabia konstrukcję, u Ciebie dochodzi pytanie o wytrzymałość spawanego elementu. Ryzyko jest sporo bo w razie pęknięcia ramy, kraksa murowana...



#5 bartek28

bartek28
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 17 sierpień 2013 - 15:55

Ehh, widać, że na rowerach szosowych to i może się znacie, ale pojęcia o konstrukcjach i spawalnictwie to już nie macie. Chciałem się dowiedzieć jak się mocuje hak do ramy, bo widziałem różne haki od takich z 1 do aż z 4 otworami. Przy czym otwory bardzo się różniły, jedne były niby na śrubę a inne miały otwory jak główka od szpilki, jeszcze inne wcale. Nie znam się na tym dlatego pytam.

 

Nie wiem czy wiercenie jest w ogóle konieczne do montażu haka w mojej ramie, ale sugerując się dwoma otworami w proponowanych przez sprzedawcę hakach, których linki znajdują się powyżej sądzę, że tak. Chciałem otrzymać jedynie jednoznaczną odpowiedź od was.

 

Co do spawu to rama była spawana TIG-iem czyli, w zakładzie a nie przez osobę prywatną. Jest z pewnością zrobiona solidnie, jeżdżę na niej, ale podczas owego spawania nastąpiło nadlanie materiału jak to przy spawach bywa i otwór został zalany. Problem w tym, że nie mam oryginalnego haka i nie wiem jak był zamontowany i jak w ogóle wyglądał. Stąd próbuje rozejrzeć się w temacie.

 

Podejrzewam, że wy sami w większości nie wiecie jak macie zamontowane haki w przerzutkach.

 

Może ktoś mi chodź trochę przybliżyć jak wygląda śruba do montażu haka i czy w ramie powinien być gwint?

I jakiś znawca proszę niech mi napisze dlaczego haki tylnej przerzutki są wymienialne a nie robione na stałe tak jak np w stalowych ramach, bo ja tego nie rozumiem.



#6 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 17 sierpień 2013 - 17:23

 

I jakiś znawca proszę niech mi napisze dlaczego haki tylnej przerzutki są wymienialne a nie robione na stałe tak jak np w stalowych ramach, bo ja tego nie rozumiem.

 

Haki nie są robione na stałe, bo w razie jego urwania czy skrzywienia kupuje się nowy i wymienia, a nie wyrzuca ramę lub kombinuje, aby to działało. 

W mojej ramie scott cr1 hak jest, a właściwie to był zintegrowany. Pewnego razu pękł. Ile problemów i zachodu było, aby doprowadzić do stanu użyteczności, to szkoda gadać. 

 

Twoja rama była spawana w okolicy haka. Niestety, ale nie wróży to zbyt dobrze. Zaraz po pęknięciu mojego haka także oddałem go do pospawania. Długo nie wytrzymał. Później oddałem ramę do Luxtecha i pan Jarek odciął pęknięty hak, to co zostało lekko zeszlifował, nawiercił, nagwintował i przykręcił w miarę podobny hak do oryginalnego.

 

Jak naładuję baterię w aparacie, to podeślę ci zdjęcia jak to wygląda.



#7 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 sierpień 2013 - 17:56

Zakład zakładowi nie równy....

Skoro był otwór to go rozwierć, weź rame pojedź do sklepu i dobierz hak najbardziej pasujący, ewentualnie troche go podrasuj pilnikiem i tyle. Jak mamy Tobie dobrać hak patrząc na zdjęcia ? raczej nikt sie tego nie podejmie. Mogę Tobie powiedzieć że na oko pasuje drugi.... i co z tego ?

A i jeszcze jedno. Pisząc takie rzeczy :

 

Ehh, widać, że na rowerach szosowych to i może się znacie, ale pojęcia o konstrukcjach i spawalnictwie to już nie macie

 

nie szybko doczekasz sie pomocy.

 

Skoro masz dobry zakład gdzie spawają to przyspawaj sobie jakiś hak  i tez bedzie działać.


www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#8 Gosc_mike79pl_*

Gosc_mike79pl_*
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2013 - 17:57

Źle trafiłeś kolego bartek28. Pracuję w branży oil&gas jako spawalnik od wielu lat :) Nie myl ze spawaczem... To,że rama była spawana tigiem niewiele znaczy ale nie będę Ci tego tłumaczyć. Hak montuje się do ramy na śrubach wkręcanych w gwintowane otwory. Jak już kolega wyżej Ci wytłumaczył, haki są wymienne bo podczas szlifu idą na pierwszy ogień, otrzymują uderzenie i pękają lub co najmniej się wyginają. Wtedy idziesz do sklepu, płacisz 50zl i nie musisz nic spawać, nawet tigiem ;)

PS: dobry spawacz pracujący w metodzie 141 czyli tig, potrafi spawać na tyle precyzyjnie, ze o zalaniu otworów nie ma mowy. Elektroda wolframowa jest cienka jak wykałaczka a sam proces dla laika bardziej przypomina lutowanie niż spawanie. Wniosek wyciągnij sam...

#9 BUBUs

BUBUs
  • Użytkownik
  • 335 postów
  • SkądPabianice

Napisano 17 sierpień 2013 - 19:44

53f308271004087.jpg 8f72e0271004121.jpg 2af711271004150.jpg dc2878271004195.jpg df00b5271004292.jpg 



#10 bartek28

bartek28
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 18 sierpień 2013 - 14:12

Dobra, więc tak

 

Rama była pęknięta przy otworze więc drogi mike79pl nie było sposobu aby nie zalać otworu, chyba że sam potrafiłbyś to zrobić.

50zł za hak wydaje mi się trochę za dużo no ale ja nie jestem przy kasie. Dorobiłem sobie sam pasujący hak, było to męczące i długo trwało. Problem miałem z montażem, bo jak któryś z kolegów napisał w ramie powinien być gwint na śrubę. Na szczęście niekoniecznie.

Zobaczcie sobie chociażby ten hak http://k2rowery.skle...-019/kl_irc.jpg

jego śruba przypomina tę do mocowania blatów korby. Wystarczyło wywiercić odrobinę większy otwór żeby ta jakby nakrętka z gwintem podeszła.

 

Koniec końców poradziłem sobie bez dodatkowych nakładów pieniężnych a rower jak na razie sprawuje się prawidłowo. Mogłem zostawić go z przerzutką na osi koła, ale był problem przy zapinaniu, zakładaniu koła, itp., wiecie na pewno o co chodzi.

 

Tak na przyszłość mam nauczkę, żeby nie kupować ramy pękniętej w tak szczególnym miejscu, z drugiej strony miałem ramę spawaną przy suporcie, a ściślej skośna rura była po prostu oderwana (u góry trzymała), no i jak myślicie miało to szansę trzymać w takim miejscu? 

 

Dobra nie przeciągając, dziękuję wszystkim za pomoc i poświęcony czas.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: hak, rama, przerzutka