spd , spd-r , spd-sl czy może look ?
Started By
Darek80
, 24 Aug 2006 21:36
1720 replies to this topic
#561
Posted 01 April 2010 - 19:03
kuba259, najlepiej popróbować pozmieniaj ustawienia aż wyczujesz to właściwe najlepiej podczas dłuższej trasy. Ze mną było tak ze najpierw miałem bloki przesunięte zbyt blisko w kierunku palcy na początku było ok ale potem coś w kolanach zaczęło mnie napierniczać (zbyt duże obciążenie dla stawów) potem przesunąłem je bardziej w stronę piety okazało się ze mam większą siłę kiedy podciągam pedały do góry i ze mniej nogi się męczą kiedy jadę na stojąco ale brakowało mi troszke tej energii jaką miałem wcześniej kiedy naciskałem na pedale no i metodą prób i błędów jakoś udało się to wypośrodkować najlepiej popróbować czasem 0,5 cm ma znaczenie jeśli chodzi o komfort jazdy.
#562
Posted 06 April 2010 - 17:05
Przyłączę się do pytania które ktoś przed chwilą zadał : co sądzicie o tych pedałach miche? :
http://www.allegro.p...mi_weltour.html
Bardzo tanie są, a podejrzewam że mogą być lepsze o dych podstawowych shiamnowskich, tylko ta waga trochę słaba :-( ale jak by były lepsze jeśli idzie o wygodę i wpinanie, a są też tańsze, to może dobry wybór. Miał je ktoś?
http://www.allegro.p...mi_weltour.html
Bardzo tanie są, a podejrzewam że mogą być lepsze o dych podstawowych shiamnowskich, tylko ta waga trochę słaba :-( ale jak by były lepsze jeśli idzie o wygodę i wpinanie, a są też tańsze, to może dobry wybór. Miał je ktoś?
#564
Posted 07 April 2010 - 11:37
Nad PD-R540-kami górują konstrukcją, nie mają płytek, które ścierają się w niewybaczalnym tępie!
Oki, ale czy aby na pewno. Może miał ktoś z nimi do czynienia i może coś więcej powiedzieć? Bo może to być niezła alternatywa dla popularnych r540, i na zdrowy rozum wydaje się że miche raczej chłamu nie robi, a ztymi najbardziej budżetowymi sprzętami shimano to może być różnie...
Martwi mnie jeszcze ich waga, jest to jednak sporo więcej niż w przypadku r-540, a akurat jeśli idzie o pedały to ma to duże znaczenie, a tu jest różnica 60g, czyli 30g z każdej strony. Może porównywał ktoś te pedały wagowo (jeśli idzie o wagę rzeczywistą)
#565 Gosc_Dominik_*
Posted 07 April 2010 - 11:42
Bartosz, te Miche wyglądają jak Looki starego typu, lepiej wziąć te r540, co z tego że płytka się wyciera, plastik na moich ma sporo wytarć a dalej dzielnie działają.
Przy okazji małe sprostowanie: pisałem wcześniej, że trzeszczą, najpewniej to jednak trzeszczy prawe łożysko od suportu.
Przy okazji małe sprostowanie: pisałem wcześniej, że trzeszczą, najpewniej to jednak trzeszczy prawe łożysko od suportu.
#568
Posted 07 April 2010 - 17:18
No to już w końcu zgłupiałem. Jednym słowem, co w końcu polecacie?? Może jest jeszcze inna alternatywa w okolicach 100zł (do sh 105 jakoś nie widzi mi się dopłacać, szczególie że waga ta sama co r540, więć zapewne bedą tylko wytrzymalsze i wygodniejsze).
Waga, eh, no wolał bym lżejsze, no ale ostatecznie można te 30g na pedała więcej przeboleć jak by się te miche lpeiej wpinaly/wypinały i były wygodniejsze. Poza tym ciekawsze wizulanie są
Waga, eh, no wolał bym lżejsze, no ale ostatecznie można te 30g na pedała więcej przeboleć jak by się te miche lpeiej wpinaly/wypinały i były wygodniejsze. Poza tym ciekawsze wizulanie są
#570
Posted 10 April 2010 - 17:01
Muszę się podzielić moją radością.
Prawie dekadę jeździłem rowerem mtb z zatrzaskami spd (shimano). W porównaniu do pedałów zwykłych, niezatrzaskowych jest to przeskok niesamowity.
Parę lat temu kupiłem pierwszą szosę, a z racji kompatybilności nabyłem do niej pedały at520. Wersja "paraszosowa" systemu spd, ale wciąż w na zasadzie tych samych "górskich" bloków. Nie było wielkiej róznicy z góralem, ale pedałki lżejsze, bo jednostronne.
W tym sezonie nabyłem wreszcie komplet butów shimano i pedałów w systemie spd-sl (model pedałow - 105). Pomimmo, ze buty to jedne z tańszych z plastikową podeszwą, a bloki jakie dostałem to wersja amatorska (żółte) przeżyłem przeskok technologiczny po raz drugi. Sztywność takiego zapięcia jest z innej bajki.
Nie twierdzę, że to najlepsza opcja, jestem jednak pewny, że szosówka WYMAGA pedałów szosowych.
Jeśli ktoś się zastanawia i 400 albo więcej zł woli władować w gadżety typu: część osprzętu wyższej o oczko grupy, droższe koła, karbonowa korba etc... a nadal jeździ na butach mtb ten żyje w błędzie. Oczywiście te częsci też są ważne, ale pedałów się nie docenia.
Polecam polecam i jeszcze raz polecam, zwłaszcza że najtańsze zestawy buty-pedały zaczynają się od 330zł.
Prawie dekadę jeździłem rowerem mtb z zatrzaskami spd (shimano). W porównaniu do pedałów zwykłych, niezatrzaskowych jest to przeskok niesamowity.
Parę lat temu kupiłem pierwszą szosę, a z racji kompatybilności nabyłem do niej pedały at520. Wersja "paraszosowa" systemu spd, ale wciąż w na zasadzie tych samych "górskich" bloków. Nie było wielkiej róznicy z góralem, ale pedałki lżejsze, bo jednostronne.
W tym sezonie nabyłem wreszcie komplet butów shimano i pedałów w systemie spd-sl (model pedałow - 105). Pomimmo, ze buty to jedne z tańszych z plastikową podeszwą, a bloki jakie dostałem to wersja amatorska (żółte) przeżyłem przeskok technologiczny po raz drugi. Sztywność takiego zapięcia jest z innej bajki.
Nie twierdzę, że to najlepsza opcja, jestem jednak pewny, że szosówka WYMAGA pedałów szosowych.
Jeśli ktoś się zastanawia i 400 albo więcej zł woli władować w gadżety typu: część osprzętu wyższej o oczko grupy, droższe koła, karbonowa korba etc... a nadal jeździ na butach mtb ten żyje w błędzie. Oczywiście te częsci też są ważne, ale pedałów się nie docenia.
Polecam polecam i jeszcze raz polecam, zwłaszcza że najtańsze zestawy buty-pedały zaczynają się od 330zł.
#571
Posted 10 April 2010 - 17:17
To oczywista prawda - w pedałach SPD do MTB masz mniejszy p-t nacisku na pedał niż w SPD-SL i do tego buty MTB mają podeszwę gumową, w przeciwieństwie do karbonowej/z tworzywa podeszwy buta SPD-SL, więc z natury są mniej sztywne.Sztywność takiego zapięcia jest z innej bajki.
#572
Posted 10 April 2010 - 17:32
i do tego buty MTB mają podeszwę gumową
niekoniecznie , ja w butach scotta mam podeszwę plastikową , gumowe sa jedynie kolce. Generalnie do któregoś momentu cenowego buty mają podeszwy gumowe , potem wkracza plastik i karbon. Mniejsza sztywność może się objawiać tym , ze buty mtb są zaprojektowane tak aby można było w nich chodzić w warunkach wyścigu np. podbiec z rowerem pod górkę. Przy butach szosowych jest to zbędne bo kiedy masz w nich chodzić jak cały czas siedzisz na siodełku.
#573
Posted 10 April 2010 - 17:57
Elo78, dokładnie tak jak piszesz - butki MTB mają z lekka inne zastosowanie w terenie niż szosowe, ale nie wspomniałem o tym, bo wydało mi się to logicznym ...
Podobnie z podeszwą w nich - wywnioskowałem, że JOKER jest posiadczem tych tańszych, z typowo gumową podeszwą. Oczywiscie, że są i z karbonem.
Tak czy inaczej cieszę się, że JOKER po raz kolejny został miło zaskoczony, i że tym większą czerpie przyjemność z jazdy
Podobnie z podeszwą w nich - wywnioskowałem, że JOKER jest posiadczem tych tańszych, z typowo gumową podeszwą. Oczywiscie, że są i z karbonem.
Tak czy inaczej cieszę się, że JOKER po raz kolejny został miło zaskoczony, i że tym większą czerpie przyjemność z jazdy