Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rower Carbon - 5500 - 6000 Problem Z Wyborem

carbon specialized bh roubaix turystyczna komfortowa sportowa

18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Raven117

Raven117
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 25 sierpień 2013 - 15:07

Witam

Mam dylemat - wielki.

Chce kupić rower szosowy. Raczej jestem amatorem 3000- 4000 km na rok. ( 178 cm wzrost, 84 kg).

Zainteresowały mnie dwie propozycje BH Prisma 7.8 oraz Specialized Roubaix ( obydwa rozmiar 56)

http://www.specializ.../roubaixcompact

 

http://www.rojax.pl/...8bfdee244bc/s:3

 

NIe jestem takim znawcą tematu aby dokonać wyboru, pójść w odpowiednia stronę.

Chciałbym mianowicie kupić coś wygodniejszego do jazdy bardziej "turystycznej"

Nie wiem w jaki sposób określić geometrię ramy do moich wymagań i który z rowerów będzie odpowiadał moim wymaganiom.

 

Specialized jest cięższy ( 9 kg w stosunku do 7,5 BH) ma też gorszy osprzęt.

 

Proszę o informacje mogące pomóc w wyborze roweru.

 

Posiadam BH Liberty seguros model L26

 

 

Załączone pliki



#2 Raven117

Raven117
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 25 sierpień 2013 - 22:51

Przepraszam małe sprostowanie

Specialized to 56

http://www.specializ...ompact#geometry

 

 

A BH to rozmiar L

Geometria:

http://www.sporti.pl...8-MD-B-26-.html

 



#3 Gosc_sebreef_*

Gosc_sebreef_*
  • Gość

Napisano 26 sierpień 2013 - 11:11

W przedziale cenowym w którym sie poruszasz ofert jest na prawdę mnóstwo, nie skupiaj się na żadnej konkretnej marce, no chyba że te dwa modele pozostały Ci droga eliminacji :) Tak czy inaczej, jeśli szukasz roweru wyłącznie do rekreacji to nie skupiaj się na zbyt niskiej wadze, waga nie bierze się znikąd, jest osiągana kosztem wytrzymałości, cudów nie ma. Na Twoim miejscu tez nie goniłbym za wyzszą grupą osprzętową, często okazuje się że do cywilnej jazdy niższa grupa nadaje się bardziej niż wyższa. Gdybym ja miał wybierać między tymi dwiema propozycjami to brałbym Speca, tyle że 54 cm nie 56, a wzrostu mam również 178 cm ;)

 

Pozdrawiam

Seb



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 sierpień 2013 - 11:29

Dwa rowery o dość odmiennej geometrii.
Na BH będziesz miał niższy przód, bardziej agresywna pozycja.
1.5kg w rowerze szosowym, jest bardzo duża różnicą. Bez względu czy startujesz w zawodach, czy jeździsz tylko "cywilne", jest to odczuwalne.
I wysoce nieprawdziwym stwierdzeniem jest, że coś lżejsze jest słabsze od tego czegoś cięższego.
I nie bardzo rozumiem dlaczego osprzęt niższych grup będzie lepszy od wyższych.

#5 Gosc_sebreef_*

Gosc_sebreef_*
  • Gość

Napisano 26 sierpień 2013 - 11:36

Tak jak napisałem, to tylko moje zdanie, w tym przedziale cenowym uważam że tak własnie jest, dopiero wyżej spadek wagi uzyskuje się inna technologią i materiałami, w tańszych rowerach jest po prostu cieniej... Co do grup osprzętowych to ja nie siliłbym się przy jeździe rekreacyjnej na przepłacanie kilku koła za wyższą grupę bo i tak tego nie wykorzystam, a przy jeździe rekreacyjnej nie odczuję różnicy :) no ale, kazdy wydaje ile chce i na co lubi ;)



#6 Raven117

Raven117
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 26 sierpień 2013 - 11:39

Właśnie , chciałbym uniknąć bólu pleców po 50 kilometrach. BH jest OK cenowo ale ta pozycja. Spec z taką wagą i niska grupa trochę mnie odstrasza. Sprzedawca w rozmowie stwierdził , że rama Speca to mercedes.

Więc mam dylemat.

Chyba, ze można pomajstrować trochę przy BH ( mostek, podkładki ) i da się zrobić coś mniej agresywnego.

Tu właśnie posiadam lukę w wiedzy.

 

Scigał się nie będę ale z 500 km tygodniowo zdarza się zrobić.

 



#7 Maks

Maks
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 sierpień 2013 - 14:55

Na Twoim miejscu wybrałbym ramę która jest zbliżona geometrią do ramy na której jeździsz aktualnie. Pod warunkiem że nie miałeś na niej żadnych problemów.



#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 sierpień 2013 - 19:39

Tam Mercedes, co najwyżej Volkswagen :)
Jak masz jakiś punkt odniesienia, na tym bazuj. Teoretyzowanie, która będzie wygodniejsza, nie ma sensu. Indywidualne preferencje.

#9 Raven117

Raven117
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 26 sierpień 2013 - 21:56

Tak naprawdę jeździłem tylko na tym BH L26 - jest dość komfortowy - wysoko ma  kokpit. Więc odniesienia nie mam wielkiego. Dlatego też próbuje pytać na forum , zdobyć informacje od osób które więcej jeżdżą i mają większe wiadomości. 



#10 Raven117

Raven117
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 27 sierpień 2013 - 09:09

Tak jak napisałem, to tylko moje zdanie, w tym przedziale cenowym uważam że tak własnie jest, dopiero wyżej spadek wagi uzyskuje się inna technologią i materiałami, w tańszych rowerach jest po prostu cieniej... Co do grup osprzętowych to ja nie siliłbym się przy jeździe rekreacyjnej na przepłacanie kilku koła za wyższą grupę bo i tak tego nie wykorzystam, a przy jeździe rekreacyjnej nie odczuję różnicy :) no ale, kazdy wydaje ile chce i na co lubi ;)

Właśnie , tu też mam dylemat - te rowery mam w podobnej cenie ( 5400 i 5600 ) . Czyli nie wydaję nic więcej za Ultegrę zostaje dylemat co do pozycji na rowerze i wagi roweru.



#11 Oregon

Oregon
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKrakow

Napisano 27 sierpień 2013 - 10:30

A nie masz możliwości zrobienia fittingu? Ja jestem na podobnym etapie kupna co Ty. Na forum niestety nikt specjalnie mi nie pomógł (patrz temat "Nowa konkretna szosa"), więc zrobiłem dopasowanie do ramy która mi się najbardziej podobała z różna ilością podkładek i dwoma długościami mostka. Na tej podstawie zdecydowałem się na konkretny rower. Przy wyborze swoich rowerów mocno patrzyłem na masę a znajomi doradzili mi, abym zwrócił szczególną uwagę na sztywność kół.



#12 Gosc_paulsen_*

Gosc_paulsen_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2013 - 19:46

Na forum niestety nikt specjalnie mi nie pomógł (patrz temat "Nowa konkretna szosa").

 

Szczerze mówiąc o to powinni zadbać sprzedawcy. Bike fitting okey, potrzebny, fajny, nowy. Ale kiedy go nie było też dobierano wielkości ram i mostka. Często "na oko" i trafiano gdy w sklepie pracował fachowiec. W najnowszym, niemieckim magazynie Tour jest właśnie zestawienie tamtejszych sprzedawców wysyłkowych. Punkt dotyczący doradztwa też był i paru sklepów się na nim wysypało....



#13 Oregon

Oregon
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądKrakow

Napisano 28 sierpień 2013 - 21:46

Szczerze mówiąc o to powinni zadbać sprzedawcy. Bike fitting okey, potrzebny, fajny, nowy. Ale kiedy go nie było też dobierano wielkości ram i mostka. Często "na oko" i trafiano gdy w sklepie pracował fachowiec. W najnowszym, niemieckim magazynie Tour jest właśnie zestawienie tamtejszych sprzedawców wysyłkowych. Punkt dotyczący doradztwa też był i paru sklepów się na nim wysypało....

 

Oczywiście, masz rację. Tylko doradztwo doradztwem, ale tego jak się czujesz na danym zestawie: rama, kokpit, siodełko nikt nie wytłumaczy. Zwłaszcza, kiedy jeździ się na MTB i przesiadasz się na pierwszą, już sensowną szosę i to kupowaną wysyłkowo. W przypadku Ravena może to być bardzo przydatne, przy tak różnych ramach.

Wszystkie moje dotychczasowe MTB mogłem "dosiąść" przed zakupem i trudno mi sobie wyobrazić kupno rowera bez jakiejkolwiek formy kontaktu z czymś, co może go przypominać. :-P

Druga sprawa, że w kwestii sprzedawców jest tak jak mówisz: jedni chcą za wszelką cenę sprzedać a drudzy nie potrafią powiedzieć nic sensownego poza informacją katalogową na temat rowera. Stąd uważam, że info od potencjalnych użytkowników jest niezastąpione :-D



#14 Raven117

Raven117
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 29 sierpień 2013 - 10:24

Mam jeszcze pytanie.

Czy regulując , odwracając np.  mostek spowoduję że pozycja na rowerze BH będzie bardziej komfortowa ?  Czy to rama decyduje o wszystkim (geometria ) i zabiegi te nie wiele pomogą ?

Trudno jest mi "dosiąść" wielu rowerów tym bardziej zrobić jakieś kilometry.

Mój dotychczasowy BH jest dość "łagodny" siodełko mam nieznacznie wyżej od kierownicy. Choć też robiłem zabiegi w nim apropo mostka i ustawienia kierownicy.

Kurcze trudny ten wybór roweru.



#15 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 29 sierpień 2013 - 10:53

Cześć!

Odwrócenie mostka z całą pewnością poprawi Twój komfort - tj. osiągniesz tym bardziej wuprostowaną pozycję, mniej sportową, za to bardziej "turystyczną", innymi słowy pozycja będzie "łagodniejsza".

 

Po za tym - za chwilke dopadnie mnie podobny dylemat - ale ja celuje w agresywny, typowo sportowy rower....mało tego chyba jednak wybiorę alu zamiast karbonu (chociaż wcale nie chodzi o cenę!).



#16 Raven117

Raven117
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 29 sierpień 2013 - 11:06

Cześć!

Odwrócenie mostka z całą pewnością poprawi Twój komfort - tj. osiągniesz tym bardziej wuprostowaną pozycję, mniej sportową, za to bardziej "turystyczną", innymi słowy pozycja będzie "łagodniejsza".

 

Po za tym - za chwilke dopadnie mnie podobny dylemat - ale ja celuje w agresywny, typowo sportowy rower....mało tego chyba jednak wybiorę alu zamiast karbonu (chociaż wcale nie chodzi o cenę!).

Dzięki za info. a dlaczego alu. Ja jestem trochę kolarz amator "gadżeciarz" jak większość facetów , którzy boja się do tego przyznać. 

Więc poszedłem w kierunku karbonu. Ale lubię też ten sport więc tu piszę.



#17 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 29 sierpień 2013 - 16:43

Dlaczego alu?

 

Przeglądam od jakiegoś czasu rowery, oferty różnych marek itd. nie mam pewności, ale wydaje mi się (obserwując oferty) że dobrej jakości rama karbonowa i rower na niej oparty to koszt jakiś 10tyś pln, natomiast dobrej jakości alu to koszt ok 6-7tyś pln - zwazywszy że jestem amatorem/gadżeciarzem z hedonistycznym zacięciem szosowo/sportowym 8-) wystarczy mi dobre alu, na dobrym osprzecie - wagowo będzie identyko (a nawet lepiej) niż na "poślednim" karbonie.

Żeby zwizualizować moje podejście ... na Cervelo mnie nie stać, natomiast na Canyona Ultimate AL na ultegrze, z fajnymi kołami i owszem 8-)



#18 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 sierpień 2013 - 17:23

adazz to moze szukaj cos w ofercie BMC maja przystepne, ceny na swietnych ramkach ALU.


SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#19 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 29 sierpień 2013 - 19:17

Zobacz na nowego Canyona CF 2014.



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: carbon, specialized, bh, roubaix, turystyczna, komfortowa, sportowa