Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rower Szosowy Czy Warto

35 odpowiedzi w tym temacie

#1 marcin0511

marcin0511
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 13 wrzesień 2013 - 13:46

Witam

Zastanawiam się czy warto kupić rower szosowy.

Używam roweru górskiego do dojazdu do pracy 18 km (cała trasa po asfalcie). Z czego ok 10 km jest poza miastem a 8 km w mieście (w mieście co około kilometr światła). Na góralu osiągam prędkość średnią około 22-23 km/h. Celem zakupu roweru szosowego jest zwiększenie prędkości średniej (najlepiej do 30 km/h). Do pracy jeżdżę z plecakiem który waży około 4 kg (laptop). Czy pochylona sylwetka na rowerze szosowym z plecakiem nie spowoduje bólu kręgosłupa? Czy jazda rowerem szosowym z pochyloną sylwetką jest wygodna w mieście przy dużym ruchu, gdzie trzeba bacznie obserwować sytuację i szybko reagować na samochody wymuszające pierwszeństwo? Moje pytania może są naiwne ale nigdy jeszcze nie jeździłem szosówką więc nie mam doświadczenia. Skoro mam wydać około 1000-2000 zł na taki rower to nie chciałbym go odstawiać po tygodniu. Proszę o opinie i wasze doświadczenia w tym temacie.

#2 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1113 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 13 wrzesień 2013 - 14:16

1. Warto

2. Przecież nie musisz jeździć w dolnym chwycie za baranka. W górnym chwycie za klamkomanetki nie ma aż takiego pochylenia i plecy nie dokuczają, przynajmniej w moim przypadku.

3. Ponieważ znowelizowany kodeks ruchu drogowego dopuszcza wyprzedzanie rowerem po prawej stronie wolno poruszających się pojazdów więc i wąski baranek wykaże swój bonus w porównaniu z szerokimi kierownicami górali.

Jedyne czego możesz się obawiać bardziej to dziur, śmieci przy krawężnikach, torowisk i kanałów.

Trzepak 

"MAMIL"

#3 marcin0511

marcin0511
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 16 wrzesień 2013 - 10:43

Dziękuję za odpowiedź. Skoro tak to rozejrzę się za używaną szosą do 2500zł

#4 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 16 wrzesień 2013 - 11:32