Jump to content


Powoli Uchodzące Powietrze


14 replies to this topic

#1 Gosc_SphunaR_*

Gosc_SphunaR_*
  • Gość

Posted 18 September 2013 - 19:03

Witam.

Ciągle męczy mnie problem uchodzącego powietrza - pompuję 8 - 8.5 Bar, a po ~3 dniach powietrze schodzi gdzieś na 4. Nieważne czy rower leży czy na nim jeżdżę.

Po dłuższym okresie potrafi zejść nawet do 2-3 i tak już zostaje dopóki nie napompuję.

Dętki wymieniałem, W czym może być problem?

 

Aktualnie w jednym kole w ciągu 1h powietrze spada z tych 8 Bar do 0.5 - 1. Nigdzie nie słychać, żeby uciekało, opona/dętka nie jest dziurawa. Wentyl lekko przekrzywiony. To będzie jego wina? ;)



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 18 September 2013 - 19:18

Bardzo możliwe, że to faktycznie wina wentyla. Dobrze byłoby też sprawdzic, czy cały wentyl na pewno jest wkręcony w komin zaworu - zdarza się, że przy odkręcaniu kapturka luzuje się też cały zawór.

Mogą to też być dętki marnej jakości (chyba, że używasz lateksowych, które zwykle wypuszczają powietrze szybciej niż butylowe).

Proponuję, żebyś zrobił najprostszy test: zanurz napompowaną dętkę pod wodę (spokojnie możesz ją napompować do średnicy ok. 40 mm) i sprawdź, którędy ucieka powietrze. Wtedy będziesz wiedział więcej i będzie wiadomo, od czego zacząć.


Pzdr

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Gosc_SphunaR_*

Gosc_SphunaR_*
  • Gość

Posted 18 September 2013 - 19:28

Wydaje mi się, że to będzie ten poluzowany zawór.

Dokładnie będę sprawdzał jutro w ciągu dnia i wtedy dam znać jak poszło.

 

A czy w normalnym stanie powietrze w ciągu tygodnia powinno tak ubywać (gdzieś o te 3-4 Bary)? Irytujące jest pompowanie co 2-3 dni, żeby się koło lepiej toczyło, jak się jedzie gdzieś w dłuższą trasę.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 18 September 2013 - 20:02

Nie, powietrze absolutnie nie powinno schodzić w takim tempie. Zakładając, że nie jeździsz na dętkach lateksowych albo innych supercienkich (które z natury szybciej wypuszczają powietrze), 7-14 dni bez potrzeby dopompowania to minimum dla dętki przyzwoitej jakości.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 18 September 2013 - 20:08

A jakie konkretnie masz dętki i z jaką szerokością opon ich używasz? Problem szybkiego ubytku ciśnienia mógłby występować np. przy dętkach Maxxis Flyweight użytych z trochę za grubą oponą.

 

Sprawdź jeszcze taśmę na obręcz i wnętrze opony (jakieś wbite szkła, druciki), Może coś dziurawi kolejne dętki.  

 

Czasem dziura w dętce może być mikroskopijna, widoczna tylko pod wodą, i wtedy powietrze może uchodzić właśnie w takim tempie.

 

Jeśli chodzi o te wykręcane zawory, to osobiście ich nie cierpię. Miałem kiedyś taką Rubenę - zbyt często przy odkręcaniu główki zaworka w celu dopompowania dochodziło do wykręcenia całego zaworu i całkowitego zejścia powietrza.

Już nigdy takich nie kupię. 



#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 18 September 2013 - 21:05

Mikroos , znajdź mi dętke co trzyma 7 dni to samo ciśnienie np 8 atm ! , nie pisz głupot .

 

Przed każdą jazdą należy kontrolować ciśnienie w kołach, w moich dętkach a używam Kendy , albo Cyt standard i ultralite , spadek ciśnienia to ok 0,5 atm na dobe, max 1 atm , ale to zależy od warunków atm , czy rower stoi w domu, czy na balkonie .

 

SphunaR - zmień dętke i nie stresuj sie, spadek ciśnienie w Twoim przypadku jest za duży , sprawdź jeszcze czy od wew, strony opony nie ma czegoś wbitego, np cienki drucik , kolec.


  • Maks likes this

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 18 September 2013 - 21:09

Mikroos , znajdź mi dętke co trzyma 7 dni to samo ciśnienie np 8 atm ! , nie pisz głupot .

Zanim zaczniesz używać obraźliwego tonu, przeczytaj post ze zrozumieniem. Nie napisałem, że utrzyma 8 bar, tylko że da się jeździć bez dopompowania. Różnica jest zasadnicza.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Gosc_SphunaR_*

Gosc_SphunaR_*
  • Gość

Posted 18 September 2013 - 21:30

A jakie konkretnie masz dętki i z jaką szerokością opon ich używasz? Problem szybkiego ubytku ciśnienia mógłby występować np. przy dętkach Maxxis Flyweight użytych z trochę za grubą oponą.

 

Sprawdź jeszcze taśmę na obręcz i wnętrze opony (jakieś wbite szkła, druciki), Może coś dziurawi kolejne dętki.  

 

Czasem dziura w dętce może być mikroskopijna, widoczna tylko pod wodą, i wtedy powietrze może uchodzić właśnie w takim tempie.

 

Jeśli chodzi o te wykręcane zawory, to osobiście ich nie cierpię. Miałem kiedyś taką Rubenę - zbyt często przy odkręcaniu główki zaworka w celu dopompowania dochodziło do wykręcenia całego zaworu i całkowitego zejścia powietrza.

Już nigdy takich nie kupię. 

 

Opony 28" 700x23C, a dętki nie wiem jakie aktualnie tu siedzą, bo zmieniał mi je niedawno gościu na serwisie - więc nie spodziewałbym się żadnych cudów - raczej coś najtańszego, raczej na pewno nie będzie to Maxxis Flyweight.

Pod wodą jeszcze nie sprawdzałem - jutro w ciągu dnia się za to wezmę.

Myślę, że to będzie jednak ten nieszczęsny zawór. Na dniach będę chciał zmienić całe koła to będę się rozglądał za rozwiązaniem co będzie trwalsze w eksploatacji.

 

Mikroos , znajdź mi dętke co trzyma 7 dni to samo ciśnienie np 8 atm ! , nie pisz głupot .

 

Przed każdą jazdą należy kontrolować ciśnienie w kołach, w moich dętkach a używam Kendy , albo Cyt standard i ultralite , spadek ciśnienia to ok 0,5 atm na dobe, max 1 atm , ale to zależy od warunków atm , czy rower stoi w domu, czy na balkonie .

 

SphunaR - zmień dętke i nie stresuj sie, spadek ciśnienie w Twoim przypadku jest za duży , sprawdź jeszcze czy od wew, strony opony nie ma czegoś wbitego, np cienki drucik , kolec.

 

Rower przechowywany normalnie w garażu. Te spadki o których piszesz - miałem kiedyś podobne ~1 atm / 24h.

Więc chyba nie będę się teraz tym w ogóle przejmował, rozwiążę tylko problem z tym jakimś uszkodzeniem co mam aktualnie przy jednym kole, bo to jest na pewno USZKODZENIE, sprawdzę czy nie ma czegoś w środku jak pisałeś i poczekam na nowe kółeczka i ogumienie. Dopiero wtedy będę się jak coś martwił ;)

Dziękuję bardzo wszystkim za szybką pomoc ;)

PS. Jeszcze jedno pytanie: jak jest z jazdą poniżej minimalnej wartości ciśnienia, podanej przez producenta? Opona się po prostu szybciej niszczy?



#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 18 September 2013 - 22:02

Sporo zależy od wagi rowerzysty, ale generalnie można powiedzieć, że jeśli pod ciężarem opona zbyt mocno się ugnie, będzie zachodziło szybsze zużycie boków opony, opona będzie się grzała, oplot może tego długo nie wytrzymać. Może też odklejać się bieżnik, rozwarstwiać. No i oczywiście łatwiej o dobicie i uszkodzenie dętki i obręczy. W przypadku mojej wagi około 60 kg spokojnie mogę dojechać do domu po awarii na ciśnieniu 4-5 barów (mam ze sobą mini-pompkę), ale już dla kogoś o wadze 90 kg 4 bary to z pewnością za mało. 

 



#10 Maks

Maks
  • Użytkownik
  • 75 posts
  • SkądPoznań

Posted 19 September 2013 - 11:56

PS. Jeszcze jedno pytanie: jak jest z jazdą poniżej minimalnej wartości ciśnienia, podanej przez producenta? Opona się po prostu szybciej niszczy?

 

Wg mnie po pierwsze nie powinieneś dopuszczać do tego aby jeździć poniżej minimum tutaj nie chodzi o oponę bo ona się od razu po pierwszej jeździe nie zużyje, bardziej chodzi o uszkodzenie obręczy. 

 

Co to za problem sprawdzić wcześniej i dopompować ? Tutaj zgadzam się ze Spike'm w 100% 

(Nie ma sensu robić problemu tam gdzie go nie ma)

 

Przy każdym laczku należy wywinąć oponę na drugą stronę i sprawdzić czy nie ma jakiś ostrych końców w oponie. To jest bardzo istotne już nie raz znalazłem taki drucik który potrafił upuszczać powietrze bardzo bardzo powoli.



#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 19 September 2013 - 19:45

Zanim zaczniesz używać obraźliwego tonu, przeczytaj post ze zrozumieniem. Nie napisałem, że utrzyma 8 bar, tylko że da się jeździć bez dopompowania. Różnica jest zasadnicza.

 

Miktoos, wybacz , ale niestety zrozumiałem tak jak napisałeś, jazda bez dopompowania to powinno oznaczać że dętka trzyma takie samo ciśnienie , bo jeśli chcemy jeździć na prawidłowycm ciśnieniu ( zwłaszcza koła szosowe  ) to należy go uzupłeniać , a niestety z tej wypowiedzi wynikło mi  że nie trzeba , a np. u mnie po 7 dniach to sie nie da jeździć  bo będzie gdzieś ok 6 atm , a takie ciśnienie jest nie do jazdy.

 

Może faktycznie jak ktoś waży 60 kg to dla niego pod tyłkiem 6 atm  to spoko jeszcze, ale przy 80 kg to już kapeć  , ale też sie da jechać .....

 

Więc intencje może były dobre , ale ...tekst zrozumiano "dosłownie " , wybacz :roll: 

 

SphunaR - ty sie nie patrz na min ciśnienie , tylko max, i raczej pompuj pod maxa aby rower jechał a nie wlókł sie :-D 

 

Wszelkie dane powinny być podane z boku opony


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 Gosc_SphunaR_*

Gosc_SphunaR_*
  • Gość

Posted 19 September 2013 - 20:02

Tak, wiem - zawsze pompuję do maxa, ale jak już pisałem praktycznie przed każdą jazdą muszę dopompowywać jeśli chcę utrzymać wysoki poziom ciśnienia w kole.

Jeśli rower leży 2 dni i spada mi ciśnienie do minimum to później boję się tak jechać w trasę, żeby mi nie zabrakło w drodze :D (a nóż gdzieś uchodzi po ostatniej jeździe? :D

 

Mam 60kg, ale jak mi spadnie ciśnienie z tych 8 na 6 to różnica jest jak dla mnie kolosalna...

 

Oczywiście, że są podane na boku ;)

 

 

Wracając do początku: uszkodzony jest ten nieszczęsny wentyl. Da się go jakoś wymienić tak jak w samochodzie czy cała dętka do wymiany?

Jak sprawdzałem na starej dętce to wszystko ze sobą połączone i wymiana chyba nie wchodzi w grę... 



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 19 September 2013 - 20:36

Wiele dętek ma wymienny wentyl - poznasz go po spłaszczeniach w tym miejscu: http://k0lee.com/wor...ta-valve-11.jpg. Jeżeli tych spłaszczeń nie ma, to niestety wentyla nie wymienisz.

Nowy wentyl kupisz za jakieś 2-3 zł albo - co jest najbardziej opłacalne - możesz po prostu kupić nową dętkę i przełożyć z niej zawór, a w razie wymiany dętki przełożyć zawór z powrotem.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 19 September 2013 - 22:24

 

 

 

Wracając do początku: uszkodzony jest ten nieszczęsny wentyl. Da się go jakoś wymienić tak jak w samochodzie czy cała dętka do wymiany?

Jak sprawdzałem na starej dętce to wszystko ze sobą połączone i wymiana chyba nie wchodzi w grę... 

A może wystarczy go tylko mocniej dokręcić?

Jak już wcześniej napisałem, nie lubię tych wymiennych wentyli. Zasadniczo w wentylu nie ma się co zepsuć (chyba że się ułamie przy szarpaniu pompką) i mi osobiście nigdy przez wentyl (taki niewymienny) powietrze nie uciekało. 



#15 Gosc_SphunaR_*

Gosc_SphunaR_*
  • Gość

Posted 20 September 2013 - 15:48

Po wymianie wszystko dobrze. 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc ;)





Reply to this topic