Skocz do zawartości

Jakie Kasety W Góry A Jakie Na Płaskie ?

4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_arekk_*

Gosc_arekk_*
  • Gość

Napisano 22 wrzesień 2013 - 12:35

Witam.

Jestem laikiem jeżeli chodzi o szosę posiadam od marca tego roku.

Przez zimę mam zamiar rozbudować/ulepszyć swój sprzęt.

Potrzebuje czegoś w góry tak żeby nie brakło. Jestem z Kotliny Kłodzkiej i w okolicy mam Klasyk Radkowski/Kłodzki i maraton Srebrnogórski

Oraz czegoś na płaskie pod zawody triathlonowe. Czyli ma być szybko 

Wiem że wiąże się to ze zmianami  łańcucha ale to pikuś.

Jakie "przełożenia" polecacie ???

#2 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 wrzesień 2013 - 12:51

To proste, na płaskie potrzebujesz korby klasycznej, czyli 52/53-39 i kasety o jak najciaśniejszym zestopniowaniu, np. 12-23.

W góry natomiast dobrym pomysłem jest korba kompaktowa 50-34 i kaseta na której podjazdy nie będą musiały być przepychane, np. 11-28.

W praktyce najważniejsze są osobiste preferencje, wymagania, no i budżet ;) Np. korby wcale nie musisz zmieniać jeśli nie czujesz takiej potrzeby.

#3 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 postów
  • SkądKrk

Napisano 22 wrzesień 2013 - 18:44

Zależy od formy, wieku, wagi itp. 34-28 to już na francuskie Alpy/Pireneje, Kwiatek na 39x28 Mount Ventoux jechał. Najbardziej uniwersalne jest 12-25. Jak chcesz kasete na triatlon to dla mnie na płaskim 53x12 to za mało i jakbym ja miał kupić coś wyłącznie płaskie to bezwzględnie kaseta 11. Chciałbym kiedyś spróbować blatu 58, ale nie nazywam się Tony Martin :)
Na polskie góry wystarczy korba 53x39, no chyba, że chcesz kupić dwie, to prosze bardzo. Kasety bym polecał 11-23 i 12-25 albo 12-26.

#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 wrzesień 2013 - 19:03

@KubaG troche konsekwencji w tym co piszesz.