Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opona Schwalbe Do Trenażera- Skrawki Gumy


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 jakob23

jakob23
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 28 wrzesień 2013 - 12:00

Witam nie dawno kupilem trenażer oraz specjalna opone do trenażera shwalbe niebieską. Moje pytanie brzmi czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego ta opona podczas jazdy pozostawia skrawki po oponie gumie?? Może za słabo rolke docisnełem albo opona jest kiepska?? Niby do trenażera wiec nie wiem. Jakieś porady? Czy może to normalne?



#2 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 28 wrzesień 2013 - 12:31

Pył z opony jest raczej nie do uniknięcia. Dlatego opony trenażerowe mają właśnie jasne kolory. Najlepsze są chyba żółte (bo pył najmniej widać :) )
Trochę lepiej opony traktują rolki "żelowe", szczególnie "bezlitosne" są te metalowe z nacięciami.

Przede wszystkim pilnuj wysokiego ciśnienia w oponie, unikaj "dynamicznego" ruszania i zapomnij o hamulcach.

#3 jakob23

jakob23
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 28 wrzesień 2013 - 12:35

aha a myslalem ze cos zle robie dzieki za odpowiedz pozdro :->



#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 wrzesień 2013 - 13:48

Czy aby na pewno jest to normalne? 

Ja mam metalowa rloke, do tego guma vittori (czerwona) i nie ma zadnych skrawkow, czy tez jakiegokolwiek pylu.

Rowniez takiego nie mialem, jak uzywalem zwyklych opon. Docisk rolki jest zawsze kalibrowany.

No ale moze mam za slaba noge  ;-)



#5 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 30 wrzesień 2013 - 20:15

Jedne opony bardziej się ,,sypią'' inne mniej. Continental Ultra sport dają pył przez pierwsze dwie - trzy jazdy, potem w ogóle nie. Kupiłem jakąś tanią oponę CST pod trenażer i wywaliłem, bo guma z niej leciała strumieniem.



#6 iza

iza
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 07 grudzień 2013 - 19:03

Witam

Miałam ostatnio kilka problemów z trenażerem, jeden z nich pasuje idealnie do tego tematu. Krótki wstęp: zeszłej zimy jeździłam na starym mtb wpiętym w trenażer tacx speedmatic, opona dedykowana czarna z continentala = zero problemów. W tym roku z różnych względów musiałam wpiąć swoją szosę w ów trenażer, wpierw zajeżdżając starą tanią szosową kende - sprzeciw moich współlokatorów dotyczący smrodu palonej gumy w całym domu był na tyle wyraźny, że zdecydowałam się zakupić niebieską dedykowaną schwalbe. I zaczęła się siara:

Załączony plik  opona.jpg   49,98 KB   8 Ilość pobrań

 

Tak właśnie wygląda bieżnik po trzech treningach. Sypiąca się wszędzie niebieska guma wzbudziła mój niepokój już wcześniej, ale dopiero dziś gdy zobaczyłam czarny pasek wiem, że niestety prawdopodobnie muszę spisać tę oponę na straty (jak również filtr w odkurzaczu zatkany niebieskim pyłem). Tu pojawia się moje pytanie:

co zrobiłam źle? Ustawiłam za mały opór w rolce? Skąd mam wiedzieć w takim razie jak mocno musze dokręcić rolkę? Dodam tylko, że na oponie podany jest dość szeroki zakres ciśnienia 6-10 bar, ja dobiłam do ok.8 bar.



#7 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 grudzień 2013 - 23:25

Cos szlifuje Ci te opony i to dosc konkretnie. Zbyt mocno ustawiony docisk rolki (?) Ile km zrobilas na niej?



#8 iza

iza
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 grudzień 2013 - 00:11

Zbyt mocno na pewno nie jest dociśnięty, zrobiłam 3 treningi średnio 1,5h , czyli praktycznie nówka - nówka do wyrzucenia, 100pln w plecy -_- Stąd też muszę znaleźć powód co jest nie tak, żeby nie siepać kolejnych opon ...



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2013 - 01:11

Skąd założenie, że docisk nie jest zbyt mocny?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 iza

iza
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 grudzień 2013 - 01:50

Skąd założenie, że docisk nie jest zbyt mocny?

 

Z miłą chęcią przeczytam instrukcje jak mocno dokręcić docisk bo robie to w tym momencie na czuja. Zakładam, że nie jest zbyt mocno bo ustawiam oponę na granicy poślizgu - gdybym lekko poluzowała zacisk to zaczełaby się ślizgać po rolcę. Ale skoro tak skatowałam nową oponę to musi być zła metoda - zatem jak mam to zrobić?
 



#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 grudzień 2013 - 08:39

moiże być też i tak że dostajecie stare opony, zleżałe i po prostu sie ....sypią , dobrze jest zamówić na zamówienie od importrera a nie ze sklepu  gdzie leżakują ...wiecznie

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 grudzień 2013 - 11:48

Wyślij zdjęcie z zapytaniem do producenta. Powinni odpisać co było nie tak.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#13 iza

iza
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 08 grudzień 2013 - 11:50

Wyślij zdjęcie z zapytaniem do producenta. Powinni odpisać co było nie tak.

 

Tak też zrobie. Póki co obniże ciśnienie w oponie i zwiększe docisk rolki, zobaczę jakie efekty wtedy będą. Zauważyłam że rolka robi się bardzo gorąca podczas treningu, nie wiem czy tak powinno być..?

 

 

Powinnam wysłać maila do tacxa czy do schwalbe? :D
 



#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 grudzień 2013 - 16:25

Znalazlem w sieci pare identycznych przykladow. Chociaz nie podawano przyczyn, to wskazywano na zbyt slaby kontakt opony z rolka. Raczej, to co mi przyszlo do glowy za pierwszym razem, nie jest tu logiczne. Bo wyzsze cisnienie powinno zwiekszyc docisk i zmniejszyc ryzyko poslizgu pomiedzy rolka i opona, a to wlasnie wydaje sie byc przyczyna takiego zuzycia. Jesli z sama rolka wszystko jest w porzadku, to trzeba znalezc zloty srodek pomiedzy cisnieniem opony a dociskiem rolki. Osobiscie, raczej nabijam pod gorne granice dopuszczalnego cisnienia, a potem reguluje docisk rolki. Z tym, ze mam ulatwiona sprawe, bo trenazer jest z opcja kalibracji i wyswietlacz pokazuje, czy rolka jest dobrze ustawiona. Kolejna rzecz, na jaka zwrocono uwage, to lozyska samej rolki. Sprawdz czy obraca sie ona swobodnie. 

 

 



#15 patolog

patolog
  • Użytkownik
  • 621 postów
  • SkądWa-wa

Napisano 09 grudzień 2013 - 22:08

Nie wiem co Wy robicie z tymi trenazerami. Ja drugi rok meczę maxxisa deronatora, przelatane jakies 100 godzin i na ta zime jeszcze wyda.


Kudos!


#16 iza

iza
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 25 grudzień 2013 - 10:53

Znalazlem w sieci pare identycznych przykladow. Chociaz nie podawano przyczyn, to wskazywano na zbyt slaby kontakt opony z rolka. Raczej, to co mi przyszlo do glowy za pierwszym razem, nie jest tu logiczne. Bo wyzsze cisnienie powinno zwiekszyc docisk i zmniejszyc ryzyko poslizgu pomiedzy rolka i opona, a to wlasnie wydaje sie byc przyczyna takiego zuzycia. Jesli z sama rolka wszystko jest w porzadku, to trzeba znalezc zloty srodek pomiedzy cisnieniem opony a dociskiem rolki. Osobiscie, raczej nabijam pod gorne granice dopuszczalnego cisnienia, a potem reguluje docisk rolki. Z tym, ze mam ulatwiona sprawe, bo trenazer jest z opcja kalibracji i wyswietlacz pokazuje, czy rolka jest dobrze ustawiona. Kolejna rzecz, na jaka zwrocono uwage, to lozyska samej rolki. Sprawdz czy obraca sie ona swobodnie. 

 

Wszystko się zgadza - po założeniu najgorszej kendy świata (nie dedykowanej pod trenażer oczywiście) i ustawieniu solidnego oporu (większość treningu robie na najlżejszych przełożeniach na małej tarczy z przodu :-? ) nic sie nie sypie nawet z tak beznadziejnej oponki.



#17 macomac

macomac
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • SkądRuda Śląska

Napisano 29 grudzień 2013 - 16:00

Ciacham vittorie zwykłą juz 2 sezon na trenazerze i nic sie nie sypie, nic nie smierdzi. Trenazer tacx satori. Moze zainwestujcie w jakas tania opone 25 zeta a nie 100 w sypiaca sie :D





Dodaj odpowiedź