Skocz do zawartości


Zdjęcie

Super Lekkie Opony Od Maxxis , Maxxlite 285G


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Crisbee

Crisbee
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 12 październik 2013 - 22:00

Witam , co myślicie o kupnie chyba najlżejszych opon seryjnie produkowanych do MTB Maxxis Maxxlite 285g. Jeździł ktoś może z was na takich? Przeznaczenie niby tylko na suche wyścigi a nie na treningi i jazdę rekreacyjną. Znacie może jeszcze jakieś inne lekkie opony z którymi mieliście do czynienia?



#2 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 399 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 13 październik 2013 - 00:04

Siemano

Kenda KINETICS 2,35 nie nalezy do najlżejszych. Zalety to że trudno złapać kapcia, świetnie trzyma na zakretach na ASFALCIE :mrgreen:, przy czym jest dobra w terenie, jest także swietna na snieg, jej protektor jest niemal taki sam, jak w oponach motocyklów krosowych.

CONTINENTAL Vapor też jest niczego sobie, (kiedys wpadlem na nich w jeżyny. Od razu dwa kapcie)



#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 październik 2013 - 01:30

Powiedz, której części zdania nie rozumiesz "super lekkie opony"? Kolega pyta o 285g oponę, kosztującą 450-500zł, a Ty mu wrzucasz 700g plus opony w cenie 70zł! Nie jeździłem na niej. Używałam innej podobnej, Schwalbe Furious Fred 315g. O dziwo, parę lat temu, przejeździłem na niej większość sezonu, oczywiście na bezdętkowym sysyemie. Bodajże w następnym roku założyłem je ponownie, tak żeby przypomnieć je sobie. Tył poległ, rozcięcie było za duże dla płynu ale i teren zupełnie nie nadawał się dla tej opony. Opony te są bardzo szybkie na w miarę niewymagającym terenie. Niemniej dzisiejsze standardy idą w kierunku dużych balonów. Większy komfort, lepsza trakcja, nie wspominając kwestii awaryjności. Rozumiem że pytając o tą oponę, nie masz zamiaru jeździć na niej w górach, w kamienistym terenie. Jeśli tak, a cały czas waga jest ważna, więcej pożytku przyniosą Ci opony w stylu Conti Race King 2.2 Supersonic, ok. 450g. Jeszcze można je dostać.

#4 wojtekmtb

wojtekmtb
  • Użytkownik
  • 367 postów
  • Skądmazury

Napisano 13 październik 2013 - 10:49

Na suche płaskie wyścigi mogłyby się nadać pod warunkiem, że jesteś co najmniej dobry technicznie i masz farta do nie łapania kapci :-D

Poza tym  do jakiego roweru chcesz je wstawić ? Bo jeśli jest to klocek powyżej 9kg to raczej mija się z celem :-/

 

Generalnie są to opony wstawiane raczej do bardzo lekkich projektów, na których oczywiście jak najbardziej da się jeździć ale trzeba się liczyć z tym, że już po jednym/dwóch wyścigach możesz nie mieć z tyłu bierznika.

 

Ja kiedyś ścigałem się ponad dwa sezony na 320g oponach i 90g dętkach ale teraz już bym do tego nie wrócił :-D



#5 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 październik 2013 - 11:56

Proponuję ci "normalne" oponki znanego producenta, a mianowicie Conti Race King:

http://www.conti-onl...aceking_en.html

Można znaleźć i treningowe drutówki 650g w rozmiarze 26x2,2 za 45,- zł/szt., jak i wyścigową wersję RaceSport (450g- 26x2,0). No i są wersje z ochroną antyprzebiciową - trochę cięższe, ale dające poczucie spokoju na trasie.

Bardzo szybkie opony na asfalcie i w każdym terenie - z wyjątkiem nawet niewielkiego błota (szybko się oklejają i trudno oczyszczają) i mokrych korzeni i trawy.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#6 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 postów
  • Skądłódź

Napisano 13 październik 2013 - 12:26

Ja od siebie polece ci maxxisy crossmark , jeżdze na rozmiarze 26x2.25 kevlar miękka mieszanka, oponki naprawde fajne, dobrze trzymają, błota ąz tak nie łapią, mają niskie opory, jedyna wada to taka że jak masz czeste dojazdy na trasy przez miasto to mogą ci szybcieć sie scierać. Ale tak to super opony dla rozmiarów 2.1 waga poniżej 600g. Dobrze wydane 200zł.

 



#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 13 październik 2013 - 13:30

Z oponą Maxxis Maxxlite miałem do czynienia, ale w wersji UST, w dodatku z założoną dętką. Oponę przygarnąłem od kogoś, kto nie potrafił jej uszczelnić jako bezdętkową i zwyczajnie chciał ją wyrzucić. Ponieważ bieżnik wyglądał jak nowy, nie mogłem do tego dopuścić. Ma jakieś dwie małe dziurki, ale z dętką to nie przeszkadza. Wersja UST ma grube boczne ścianki (waży aż 540 g) i nie można jej traktować jako superlekką, ale o samym bieżniku (wizualnie jak w Maxxlite 310) mogę coś powiedzieć. O dziwo, pomimo symbolicznego bieżnika i małej objętości (szerokość tylko ok. 43 mm) opona na suchym trzyma nawet nieźle i całkiem dobrze amortyzuje. Ale osobiście jakoś dziwnie się czuję na tak wąskich oponach w mtb, zwłaszcza że na co dzień jeżdżę na Conti Race Kingach 2,2.

Kiedyś pożyczałem też od kolegi opony Flyweight 330 (przód jeszcze ok., tył już prawie łysy na środku). Ubytek masy roweru czuło się od razu (miałem wtedy terenowe opony o wadze ok. 700 g sztuka), ale w terenie jednak czasem brak było przyczepności. Większość opon Maxxis szybko się też zużywa (miękka guma) i w tym kontekście kupowanie opony za prawie 400 zł (Maxxlite 285) to chyba szaleństwo.

Mam również oponę Maxxis Larsen TT 1.9. Ta waży 435 g i ma już spory bieżnik i nieźle trzyma, ale wciąż jest to wąska opona.

Jak ktoś jest zainteresowany, to mogę ten komplecik Larsen + Maxxlite UST (Larsen ma zaledwie jakieś 200 km przebiegu) sprzedać.

P.S. Na race Kingach 2,2 przejechałem tegoroczną błotną Mazovię w Nałęczowie (Fit) i tylko raz leżałem, ale faktycznie błoto to nie jest ich żywioł. Brakuje im wyraźnie zaznaczonych wyższych klocków na bokach.

#8 Crisbee

Crisbee
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 16 październik 2013 - 11:13

Dzięki za wszystkie odpowiedzi , chyba narazie odłożę zakup Maxxlite na przyszły sezon , a teraz kupię coś trwalszego ok 400g i jakieś lekkie dętki albo w ogóle bezdętkowe . Narazie jeżdzę na oponach Geax Saguaro i Barro Mountain z dętkami Continental





Dodaj odpowiedź