Jump to content


Photo

Zzr Jaguar Odbudowa

zzr jaguar campagnolo nuovo gran sport

23 replies to this topic

#1 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 19 October 2013 - 22:45

Odbudowa zaczęła się na początku 2012 roku, wtedy zabrałem się za kolarzówke, która miała stać się ostrym kołem. http://scr.hu/0d9y/hlekk

 
Zdecydowałem się na proszkowy czerwony lakier, na ramie Jaguara powstało ostre.
 
Miałem troche oryginalnych części jak klamki, koła, kierownica, pedały. W wolnych chwilach zajmowałem się restauracją i poszukiwaniem reszty elementów. 
 
Początkowo przerzutki i manetki miały być Favorita, ale udało mi się skompletować Campagnolo Nuovo Gran Sport.
 

 



#2 DAN-CTT

DAN-CTT
  • Użytkownik
  • 87 posts
  • SkądWrocław

Posted 21 October 2013 - 18:00

Szkoda, że większość zdjęć jest marnej jakości, a zwłaszcza dwa pierwsze.

 

Mam wrażenie, że ta rama niekoniecznie musi być Jaguarem. Mnie zastanawiają przelotki na górnej rurze, podobne do stosowanych w Romecie Sport.

 

Cieszy fakt, że zająłeś się przywróceniem roweru do życia. Czekam na zdjęcia. Mam nadzieję dobrej jakości, w dobrym świetle i w przemyślanej scenerii.



#3 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 21 October 2013 - 18:19

Jest to na pewno Jaguar, na główce znajdowały się ślady po emblemacie. Tak jak napisałem remont ramy rozpocząłem zanim podjąłem decyzje o odbudowie na niej Jaguara - stąd niekoniecznie oryginalny czerwony kolor i kwestia przelotek - poprzedni właściciel tej ramy od momentu jej kupna zlecił kilka przeróbek - usunięte zostały dolne przelotki a lutowane zostały trzy górne. Oprócz tego wlutowane są mocowania manetek na ramie oraz nagwintowane i wykończone mocowanie koszyka na bidon na rurce dolnej. Dobre zdjęcia na pewno się pojawią jak złoże w całość.



#4 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Posted 25 December 2013 - 22:53

Rama niestety to ujaguarowiony hurgan....osprzet kampy sie nie nadaje. 



#5 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,388 posts
  • SkądRumia

Posted 02 January 2014 - 08:47

Rama niestety to ujaguarowiony hurgan....osprzet kampy sie nie nadaje. 

 

Niekoniecznie! Warto zmierzyć średnicę wpustu sztycy i zważyć gołą ramę. Przykładowy brak haka na przerzutkę tylną nie dyskwalifikuje Jaguara lepszej jakości (podejrzewam, że tym się tez sugerujesz). Leży u mnie w garażu ramka Jaguara wykonana w większości na Reynolds 531, na razie ważyłem w ręku, jest lekka i poza wpustem na sztycę wygląda jak zwykła - oczywiście sam otwór sztycy nic nie mówi, już miałem jeszcze jedną ramę Jaga, która miała tylko jedną bądź dwie rury R531, była za ciężka jak na pełnego Reynoldsa w rozmiarze 55...



#6 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 02 January 2014 - 12:16

Według relacji pierwszego właściciela ramy jest to Jaguar, ale normalny, żaden special (zwyczajne haki, grube rurki 25,4). Występowały Jaguary z końcówki lat 60, które były produkowane jeszcze jako ZZR a nie romet, które tak jak mój miały mocowany z przodu emblemat.

Sam szukałem informacji, żeby potwierdzić na sto procent, że to akurat ten model, ale z tego co wyczytałem to już wszystko jest możliwe.

Czy da się na dobrą sprawę rozróżnić ZZR Huragana od ZZR Jaguara zakładając, że są to wersje standardowe? Mufy te same, rurki te same, haki też. 

Trochę nie łapie czemu Campa się nie nadaje? Tak czy inaczej, ostatecznie ta grupa trafi do jednak do Bianchi, które bardziej zasługuje na włoskiego klasyka a Jaguar dostanie Favorita.



#7 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Posted 23 February 2014 - 21:57

patrzac na polityke handlowa rometu lat 70tych ..zaczeto sprzedawac huragany jako jaguary. Jest to szosa z gazrurek i ważenie tu nic nie pomoze. Jaguar mial oryginalnie sciete koncówki widełek przy wezle podsiodłowym a huragan zagniatane. Wstawianie campy do huragano-jaguara to przesada..równie dobrze mozna powiesic na płocie.

 


  • Zweitakter likes this

#8 Gosc_Dodge_*

Gosc_Dodge_*
  • Gość

Posted 23 February 2014 - 22:01

patrzac na polityke handlowa rometu lat 70tych ..zaczeto sprzedawac huragany jako jaguary. Jest to szosa z gazrurek i ważenie tu nic nie pomoze. Jaguar mial oryginalnie sciete koncówki widełek przy wezle podsiodłowym a huragan zagniatane. Wstawianie campy do huragano-jaguara to przesada..równie dobrze mozna powiesic na płocie.

Attached File  1010502_1394401690811262_892643004_n.jpg   155.41KB   62 downloads

 

a tutaj jak wyglada jaguar



#9 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 posts
  • SkądWarszawa

Posted 26 February 2014 - 01:00

Jaguar zaczyna wyglądać pięknie, części jak widzę doczyściłeś na prawdziwe lustro, szkoda, że się wycofałeś z campy, moim zdaniem wiecej porzytku niż z favoritki. Gdzie tam marne bianchi do campy  :) lepiej do jagi 

Czekam na efekt końcowy



#10 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 26 February 2014 - 20:53

Tylko dla ścisłości: Jaguar SPECIAL miał oryginalnie sciete koncówki widełek przy wezle podsiodłowym, zwykly Jag oraz huragan miały zgniatane. 

Campa odchodzi do Bianchi, ale w Jaguarze wylądował ostatecznie nie favorit a osprzęt ZZR - tylna przerzutka wraz z manetką na ramę i przednia przerzutka na 'wajche'

 



#11 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 posts
  • SkądWarszawa

Posted 28 February 2014 - 15:17

Czyli jaguar w oryginale, no i super, chętnie zobaczę efekt końcowy.



#12 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • Skądwarszawa

Posted 22 March 2014 - 13:40

attachicon.gif1010502_1394401690811262_892643004_n.jpg

 

a tutaj jak wyglada jaguar

 

to zdjęcie przedstawia jagiego speca na reynoldsie i rekordzie w baaaardzo limitowanej edycji
fotki podobnego cuda są do znalezienia na facebookowej stronie Stare Rowery Poznań
maja speca /co jeszcze nawet spec sie nie nazywał/ na osprzecie Ignaszczaka tez edycja na wielogonke mira
 

 

tak NIE wygląda jaguar ze sklepu sportowego dla ludu tam stosowano rury kanalizacyjne i osprzet favorka starszej lub nowszej edycji
 

druga kwestia geometria speca:
szczegolnie nowszy ma budowe roweru sportowego, 
hura/jagi gazrurka jest krokodylem turystycznym



#13 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 04 May 2014 - 16:19

Jaguar został ukończony. Dokładna specyfikacja i zdjęcia dodam niebawem w nowym już temacie.

Zostało już tylko przycięcie linek i zakończenie kapturkami.
Docelowo pojawią się brązowe gumy na klamkach.
Osprzęt full ZZR
 


#14 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1,695 posts

Posted 04 May 2014 - 17:08

Moim zdaniem, stare klasyki z cienkimi, smukłymi rurkami dużo lepiej wyglądają niż nowoczesne karbony - wypasione, grube i przysadziste.


  • Zweitakter and Mr_Woytek like this

#15 ijmy

ijmy
  • Użytkownik
  • 131 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 May 2014 - 17:24

Bardzo ładny krwisty jaguar, naprawdę udany. Zgadzam się, że wyglądem klasyczne rowery zdecydowanie przewyższają nowoczense monstra, ale ten osprzęt bywa, że dokucza.



#16 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • Skądwarszawa

Posted 06 May 2014 - 15:33

nie zebym sie czepiał ale heble od huragana, powinny byc równoległe typu mafac racer no i nalepka od gromady, małopodobna do org, mima z wrocka zrobił lepszą
 

z czasem moznaby pomyleć o kołach, albo mavic module E albo jakies wspołczesne- linkował ktos niedawno- podobny profil do historycznych NISI laser było malinowo...



#17 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 06 May 2014 - 15:48

Odsyłam zatem do źródeł: http://mslonik.pl/ro...74-rowery-romet

>Hamulce te były używane zarówno w ZZR Huraganach jak i Jaguarach. Hamulce symetryczne pojawiły się już po przekształceniu ZZR w Romet.

>Nalepka rurek reynoldsa - rama to zwykły Jaguar nie Special; naklejka wylądowała tam zanim zdecydowałem się na dokładną odbudowę - stąd różnica względem oryginału.

>Części importowane w tym hamulce mafaca, przerzutki Campy były stosowane w Rometach Jaguarach Special (podobno w późnym ZZR też, ale brak źródeł).

 

 

 



#18 Romarek

Romarek
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądLublin

Posted 06 May 2014 - 16:38

Odsyłam zatem do źródeł: http://mslonik.pl/ro...74-rowery-romet

>Hamulce te były używane zarówno w ZZR Huraganach jak i Jaguarach. Hamulce symetryczne pojawiły się już po przekształceniu ZZR w Romet.

>Nalepka rurek reynoldsa - rama to zwykły Jaguar nie Special; naklejka wylądowała tam zanim zdecydowałem się na dokładną odbudowę - stąd różnica względem oryginału.

>Części importowane w tym hamulce mafaca, przerzutki Campy były stosowane w Rometach Jaguarach Special (podobno w późnym ZZR też, ale brak źródeł).

 

W 1968 roku odkpiłem Jaguara biorącego rok wcześniej udział w Wyścigu Pokoju. W rowerze zamontowana była tylna przerzutka Campagnolo, hamulce były polskie. Rama miała kolor czerwony a napisy białe. Jaguar z wyglądu poza kolorem niczym nie różnił się od Huragana. Starsze Huragany miały tylną przerzutkę na dwie linki ale to był szczegół. Osprzęt montowano różny w zależności od tego, który działacz polityczno sportowy danego roku pojechał po towar za granicę. Nie wiem, w którym roku zaczęto tylne rurki zagniatać w miescu styku z rurą podsiodłową. Podejrzewam, że wynikło to z nowszej technologii twardego lutowania ram. Waga ram rowerów wyścigowych oscylowała w okolicy 2kg zależnie od rozmiaru, ramy pozostałych rowerów przekraczały 2,5kg.
 


  • Mr_Woytek likes this

Tu warto zawieźć rower i pojeździć po pustych szosach https://picasaweb.go...gCPidlO-hiqLEPA


#19 Zweitakter

Zweitakter
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • Skądwarszawa

Posted 07 May 2014 - 05:48

odsyłanie do zrodeł litosci!!! katalog sobie zycie sobie a juz w szczegolnosci jesli chodzi o zbrojenie tego co ganiało po kliubach!!!
 

zrodła NIE wspominja o jaguarze z mufami i wezłem podsiodłowym bałtyka ani o jaguarze specialu torowym to ich niebyło bo u MSlonika na stronie niema?!??!?!??!
 

nie wspominalem o nalepce reynoldsa tylko o lepszej kopii nakleki na rura posdiodłowa



#20 Mr_Woytek

Mr_Woytek
  • Użytkownik
  • 33 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 07 May 2014 - 18:00

Widziałem już Huragana w malowaniu i nalepkami Romka Sport, który w tej postaci wyszedł z fabryki. Widziałem też Jaguara z dwoma mufami od sporta. Widziałem również damke na mufach Jaguara/Huragana. Często wrzucano osprzęt zastępczy z krajów demokracji ludowej radziecki albo czechosłowacki. TAKIE CZASY.

Nienależy jednak mieszać tego co było dostępne (chociaż i tak wiadomo jaka była ta "dostępność")dla zwyczajnego obywatela a co szło do klubów, bo one miały pierszeństwo. 

Nierozumiem tego wylewu oburzenia tak wieloma znakami zapytania i wykrzyknikami.

To, że powstawały różne hybrydy to fakt. Ale jeśli wzoruję się na dostępnych źródłach, informacjach od pracowników i tym jak jednak w większości wychodziły te rowery to źle? Mam jakieś kulfony wyczyniać bo tak też było?

Akurat pewne pojęcie w tym temacie mam.

Ostatecznie: na początku tematu myślałem, żeby wrzucić osprzęt Campagnolo, ale ten trafił do innego projektu. Potem miał być Favorit, ale ostatecznie znalazłem pełny osprzęt ZZR. Zatem prezentowany tutaj rower to ZZR Jaguar standard na gaz rurkach (żaden special) rocznik ok 1969 z pełnym wyposażeniem ZZR

BTW. Nalepka podsiodłowa jest taka, bo wtedy kiedy powstała mima jeszcze nie wyprodukował swojej.

 





Reply to this topic



  

Also tagged with one or more of these keywords: zzr, jaguar, campagnolo, nuovo gran sport