Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamkomanetki 105 3X8 A Alivio 3X7 Trekking


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 centurion

centurion
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądpolska

Napisano 20 październik 2013 - 19:21

   Witam.

 

 Zamierzam przerobić mojego starego trekkinga na szosówkę a bardziej na cyclocrossa.

Trekking jest to stary Diamant Avenue na osprzęcie shimano alivio 3x7 ,tył kaseta. Klamki to grip shifty.

Hamulce to cantilevery takie typowe jak w starych rowerach gdy jeszcze v-breków nie było, ale pieknie działają.

 Chcę zastapić prostą kierownicę barankiem i klamkomanetkami. Kierownica to nie problem ale klamkomanetki to już poważniejsza sprawa.

 Czy będą pasowały klamkomanetki obojętnie jakie shimano 3x7 lub 8 ewentualnie 9.?

Czy będzie to kompatybilne szosowe z trekingowym osprzętem?

Wiem że kaseta 7 i 8 chodzi na tym samym łańcuchu także byłoby prościej chyba niż na 9 rz.

Szkoda troszkę kasy na metody prób i błędów szczególnie w przypadku kupna klamkomanetek bo są bardzo drogie.

 

Jeśli ktoś na forum zna temat i może podpowiedzieć jak ten temat ugryźć to bardzo bym prosił o rady, ewentualne sugestie, podpowiedzi.

 

Zależy mi na przeróbce gdyż rowerek sprawuje się świetnie. Miałem już kilka rowerów i ta geometria ramy odpowiada mi najbardziej ( rura pozioma prosta ).

Rama z prostą rurą jak w starych szosówkach rocznka lat 90.

 

 

Pozdrawiam.

 

 

 



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 październik 2013 - 19:35

Cześć,

Klamkomanetki na 8 pracują bardzo podobnie do tych na 7, więc w większości przypadków wystarczy po prostu ustawić śrubę limitującą w tylnej przerzutce tak, aby przerzutka nie wskakiwała na 8. bieg. To zablokuje mechanizm klamkomanetki i wyeliminuje ostatni bieg w klamkomanetce. WAŻNE: "odcinamy" zawsze ósmy bieg klamkomanetki (ten, który wrzuca łańcuch na największą koronkę, tzn. biegi 1-7 w manetce odpowiadają biegom 1-7 na kasecie, a 8. jest wyłączony), a nie pierwszy, bo powodowałoby to powstanie ogromnego luzu na lince.

Przy klamkomanetce 9-rzędowej już tak lekko nie będzie, bo indeksacja jest zupełnie inna. Taka modyfikacja wymagałaby wymiany całej kasety na 9-rzędową, a to z kolei mogłoby wymagać wymiany piasty w tylnym kole (piasty pod kasety 7-rzędowe mają węższy bębenek od tych pod kasety 9-rzędowe, więc kaseta 9-rz. nie wejdzie na taki bębenek). Jeżeli pomiędzy obecną kasetą a szprychami masz założoną na bębenku podkładkę o szerokości ok. 3 mm, problem Ciebie nie dotyczy i wystarczy, żebyś zmienił samą kasetę (i oczywiście klamkomanetkę), a zakładając kasetę 9-rzędową usunął podkładkę. Przerzutki nie musisz zmieniać w żadnym ze scenariuszy.

Korzystając z okazji: czy wziąłeś pod uwagę, że po założeniu baranka punkt podparcia dłoni będziesz miał znacznie dalej niż przy korzystaniu z prostej kierownicy? Pamiętaj, że przy tym samym wsporniku kierownica szosowa daje oparcie dłoniom o ok. 8 cm dalej, więc możesz potrzebować założyć znacznie krótszy wspornik, aby zniwelować tę różnicę.


Pozdrawiam!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 centurion

centurion
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądpolska

Napisano 20 październik 2013 - 19:59

Temat odległości  w przypadki zainstalowania baranka jest mi znany. Wymiana mostka to nie kłopot.

Ciekawe jak z hamulcami czy by dobrze działały, czy nie wchodzi tu kwestia siły nacisku na klamkę. Ale myślę że nie skoro szosówki na cantileverach maja takie same klamkomanetki co szosówki z ich oryginalnymi hamulcami.

 

Mam jeszczę kilka pytań: jak jest z regulacją lewej przerzutki po zamontowaniu klamkomanetek. Chodzi mi o to czy jest regulacja na pancerzu takiej klamki bo u mnie pod rama są oryginalne trzymacze pancerzy a nie jak w szosówkach przelotki z regulacją. Bo tylna regulacja wystarczy przy przerzutce.

 

Czy campagnolo jest kompatybilny z shimano czy nie bo widze że campagnolo jest większy wybór klamkomanetek i sa tańsze od shimano.

 

Dzięki za podpowiedzi, bardzo sa przydatne.

 

Pozdrawiam.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 październik 2013 - 20:06

Cześć,

Klamkomanetki szosowe w 100% poprawnie współpracują z hamulcami cantilever. Tutaj problemu nie ma.

Jeżeli chodzi o regulatory, są dostępne śruby baryłkowe zakładane "w ciągu pancerza". Warto zaopatrzyć się od razu w dwa takie, żeby mieć możliwość regulacji przerzutek w czasie jazdy, tym bardziej że nie jest to drogi element.

W kwestii kompatybilności Shimano i Campagnolo, można próbować zgrać ze sobą te dwa systemy (tzw. Shimergo). Więcej informacji znajdziesz w tym wątku: http://szosa.org/top...-doswiadczenia/

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 IRON

IRON
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 21 październik 2013 - 13:32

Jak by Kolega potrzebował to moze to zainteresuje http://szosa.org/top...ra-st-2300-3x8/



#6 centurion

centurion
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Skądpolska

Napisano 26 październik 2013 - 20:28

     Witam.

 

Czy istnieje jakiś sposób wyregulowania przerzutek (szczególnie przedniej - korba 3 blaty) nie mając jakiejkolwiek baryłki do regulacji?

Pytam ponieważ za dwie baryłki na pancerz na allegro liczą sobie ok 60pln, to troszkę drogo. Tym bardziej że tylna przerzutka ma regulację. Może istnieje jakiś inny sposób aby te baryłki zastąpić czymś innym. Ewentualnie może ktoś ma do sprzedania 1 szt za małe pieniążki?





Dodaj odpowiedź