Skocz do zawartości


Zdjęcie

Napęd Mieszany Stare Shimano 105 [1055] Z Nowym 105 [5700]

shimano 105

13 odpowiedzi w tym temacie

#1 lk313

lk313
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 30 październik 2013 - 20:26

Witam, posiadam kompletną grupę shimano 105 [1055] - przód 53/39 tył 7 biegów. Chciałbym wymienić manetki na takie: http://www.centrumro...mano,26786.html

Dura Ace SL7600 - czyli montowane na ramę - 2/3 rzedy przód / 10 rzędów tył. Przerzutkę tylną i przednią brał bym z shimano 105 [5700] no i oczywiście kasetę z tej samej serii.

 

Teraz pytania:

1. Czy bębenek z shimano 105 [1055] ogarnie mi nowsze 10cio rzedowe kasety? Czy bębenki zmieniały się?

2. Czy korba shimano 105 [1055] będzie współgrała z 10cio rzedowym tyłem?

 

Generalnie czy stara korba nie pogryzie się z nowszym tyłem? Czy możliwe jest pomieszanie 1055 z 5700? icon_confused.gif



#2 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 październik 2013 - 21:00

A nie lepiej "wejść" w klamkomanetki? Przecież z adaperem na ramę da się to zrobić bez problemu. Jest sens wydawać 265 zł na manetki montowane na ramę? Wg mnie nawet klamkomanetki Sory to dużo lepsza droga.



#3 lk313

lk313
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 30 październik 2013 - 21:14

A nie lepiej "wejść" w klamkomanetki? Przecież z adaperem na ramę da się to zrobić bez problemu. Jest sens wydawać 265 zł na manetki montowane na ramę? Wg mnie nawet klamkomanetki Sory to dużo lepsza droga.

 

Do ramy mam sentyment :) i jakoś weszło mi w nawyk to zmienianie biegów na ramie :)

 

no ale ostatnio na rondzie w wawie jedna manetka ostała mi się w ręku..

 

Co prawda mogę kupić kolejne manetki 1055 - za 70zł - ale kombinacje są np z kasetami 7 rzędów.. Lubie 11-25 a w magazynie shimano były tylko 13... :/

Powoli chciałem sobie upgardować, nie stać mnie na całą grupę 105 za jednym zamachem więc zaczyna się kombinatoryka :) typowo warszawska :)  Klamki kupię dopiero po ramie :) na końcu..



#4 Solar

Solar
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 październik 2013 - 22:02

Chodziło mi o to, że klamkomanetki możesz założyc do starej ramy za pomocą takich oto adapterów: http://allegro.pl/pr...3658533263.html  :)

Wg mnie po prostu 265 zł na manetki starego typu można lepiej spożytkować :) Po zakupie kiedys tam nowszej ramy, klamkomanetki zamontujesz na niej po prostu bez tych adapterów, a wydając 265 zł teraz na te manetki, w przyszłości wydasz x2 (będziesz i tak musiał kupić klamkomanetki). Oczywiście decyzja i tak Twoja jest :)

pozdro



#5 lk313

lk313
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 30 październik 2013 - 22:19

Chodziło mi o to, że klamkomanetki możesz założyc do starej ramy za pomocą takich oto adapterów: http://allegro.pl/pr...3658533263.html  :)

Wg mnie po prostu 265 zł na manetki starego typu można lepiej spożytkować :) Po zakupie kiedys tam nowszej ramy, klamkomanetki zamontujesz na niej po prostu bez tych adapterów, a wydając 265 zł teraz na te manetki, w przyszłości wydasz x2 (będziesz i tak musiał kupić klamkomanetki). Oczywiście decyzja i tak Twoja jest :)

pozdro

 

tyle że klamkomanetki 105 to wydatek 2x265zł lekko i zostaje bez kasety i przerzutki :)

no i nadal nie wiem czy mogę połaczyć starą korbę shimano 105 [1055 2x7rzędów] z nowym tyłem shimano 105 [5700 2x10 rzędów] bez wymieniania bębęnka :) czy tylniej piasty



#6 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 31 październik 2013 - 17:41

Tak w ogóle to te stare przerzutki 105 SC powinny chodzić bez zająknięcia na 10 rzędów o ile nie są totalnie styrane.



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 październik 2013 - 17:51

Bębenek 7-rzędowy nie zmieści kasety 10-rzędowej.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 31 październik 2013 - 20:34

A może jakieś klamkomanetki na 8 (np. Claris) i 7 zębatek z kasety 8-ki (np. z górskiej kasety Sram PG 850 11-28 to będzie 11,12,14,16,18,21,24, a z Shimano 11-28 to chyba 11,13,15,17,19,21,24)? Z kasetą Sram będzie prościej, bo są rozkręcane, a Shimano trzeba roznitować, a w nowszych wersjach (HG51) największa zębatka jest nośnikiem dla przedostatniej i nie da się jej zdjąć samej.

#9 lk313

lk313
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 31 październik 2013 - 21:27

Mariaż przedniej korby 1055 z tyłem 5700 będzie możliwy tylko i wyłącznie gdy zamienię tylną piastę :) Człowiek uczy się całe życie..

 

Skończyło się to tak:

1. Kaseta 105 CS-5700 11-28z [11-12-13-14-15-17-19-21-24-28T]

2. Przerzutka Tylna 105 RD-5701 GS [średni wózek - GS / maksymalna koronka 28T]

3. Piasta tylna 105 FH-5700 36H srebrna 36 otworów

4. Łańcuch Ultegra CN-6701 114 ogniw 10rz. 10 rzędów / 114 ogniw

5. Manetki Dura Ace SL-7900 2/3x10rz. na ramę komplet / 2/3 - 10 biegów

 

W ten oto sposób mam przyzwoitej klasy 2x10 za 850zł - jak dla mnie kwota do przełknięcia - biorąc pod uwagę ceny nowych rowerów na 105..

 

Ramka to stary dobry Giant Peleton :)

 

A tak btw: co wy tak z tymi klamkami :)  Jakoś do tej pory nie przeszkadzał mi fakt zmieniania biegów na ramie by mieć średnią 35km/h :) Na wyżej się nie porywam, są młodsi :P

 



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 31 październik 2013 - 21:37

Osobiście wolałbym nawet 7 biegów, ale które mogę szybko wybierać manetkami z kierownicy. Dodam, że wiele lat jeździłem z manetkami na ramie (i to nawet nieindeksowanymi) i też wydawały mi się wystarczające, ale jednak klamkomanetki czynią dużą różnicę w komforcie i kontroli nad rowerem, zwłaszcza w gęstym ruchu miejskim lub na szybkich zjazdach po nierównej drodze.

Nie wiem jak Wy, ale ja to sobie lubię czasem kliknąć tak nawet bez potrzeby, dla samej przyjemności klikania ;-) .

Jako ciekawostkę zacytuję Jobsta Brandta (myślę, że większość wie o kogo chodzi) na temat ilości biegów w rowerze:
" I'm not preoccupied with always being in the optimum gear or following some unwritten precepts on cadence and the like. I ride a gear that's about right and leave it at that. I'm not moved by the admonitions that I will ruin my knees because I'm not turning 120 rpm. I've ridden too far to believe that. The range of gears hasn't changed much in the last 50 years, only the number of gears in that range. I don't believe that they are useful, necessary, or any good for the design of the rear wheel. Five or six is plenty, nine is gratuitous hardware and multiple redundancy. "

#11 lk313

lk313
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 31 październik 2013 - 22:23

Osobiście wolałbym nawet 7 biegów, ale które mogę szybko wybierać manetkami z kierownicy. Dodam, że wiele lat jeździłem z manetkami na ramie (i to nawet nieindeksowanymi) i też wydawały mi się wystarczające, ale jednak klamkomanetki czynią dużą różnicę w komforcie i kontroli nad rowerem, zwłaszcza w gęstym ruchu miejskim lub na szybkich zjazdach po nierównej drodze.

Nie wiem jak Wy, ale ja to sobie lubię czasem kliknąć tak nawet bez potrzeby, dla samej przyjemności klikania ;-) .

Jako ciekawostkę zacytuję Jobsta Brandta (myślę, że większość wie o kogo chodzi) na temat ilości biegów w rowerze:
" I'm not preoccupied with always being in the optimum gear or following some unwritten precepts on cadence and the like. I ride a gear that's about right and leave it at that. I'm not moved by the admonitions that I will ruin my knees because I'm not turning 120 rpm. I've ridden too far to believe that. The range of gears hasn't changed much in the last 50 years, only the number of gears in that range. I don't believe that they are useful, necessary, or any good for the design of the rear wheel. Five or six is plenty, nine is gratuitous hardware and multiple redundancy. "

 

Zależy kto co lubi, śmigam praktycznie wyłącznie w gęstym ruchu miejskim [Ursynów/Mokotów/Centrum/Starówka/Praga/Stegny] - to moja ulubiona trasa :) Kiedyś napewno zamienię manetki na klamki, ale póki co nie to było dla mnie priorytetem..

 

A czemu 10 rzędów nie 7? Bo coraz ciężej jest kupić nowe części zamienne pod 7 rzędów.. Głupia kaseta, głupie manetki etc.. Sklepy oferują teraz 10 rzędów i jest to bardziej rozwojowe na przyszłość niż wygrzebywanie po ebayach starych podzespołów 1055 w "kondycji miętowej" :)



#12 fausto

fausto
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • Skądkościan

Napisano 08 listopad 2013 - 22:15

Jeśli twoja 105 jest pod napęd 10s wszystko bedzie ok.Jeśli pod 8lub9s mogą być kłopoty podczas zmiany z dużej na małą ,gdyż manetki maja nieco inną indeksację i przerzutka 10s nie pracuje w poprawnej pozycji .nad korba 8,9s.

#13 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 listopad 2013 - 23:40


A czemu 10 rzędów nie 7? Bo coraz ciężej jest kupić nowe części zamienne pod 7 rzędów.. Głupia kaseta, głupie manetki etc.. Sklepy oferują teraz 10 rzędów i jest to bardziej rozwojowe na przyszłość niż wygrzebywanie po ebayach starych podzespołów 1055 w "kondycji miętowej" :)

 

Nowe to tak. Ale na Allegro czy po forach szukając łatwo znaleźć części używane w bardzo dobrym stanie. Grupy Shimano z tamtych lat bardzo dobrze się trzymają i są dość tanie. Ostatnio szukając kolejnych piast do przełajówki znajduję stare 600 Ultegry za 50-100 zł czasem z bębnem pod 7s już pod UG/HG, ponoć w dobrym stanie. Czy to duża kwota? Moim zdaniem nie, biorąc pod uwagę, że wytrzymują przy odpowiedniej konserwacji dziesiątki tysięcy kilometrów.

105SC jest dużo na różnych portalach, to dość popularny osprzęt i co najważniejsze, także niezawodny, więc ze znalezieniem nas interesującego podzespołu w dobrym stanie nie powinno być problemów.



#14 christophorus

christophorus
  • Użytkownik
  • 325 postów

Napisano 28 listopad 2013 - 22:30

Mam korbę 1056 i obsługuje spokojnie 9, tylna obsługuje 9, przednia również,

bębenek kup deore, jeżeli masz rozstaw tył 126 to wyjmij podkładki, które są między konusem a kontrą,

a szczerze też wolę klamko manetki :) 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: shimano 105