Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zużycie Łańcucha Vs Zużycie Spinki

12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 01 listopad 2013 - 13:10

Przejechałem ok 1800 km na łańcuchu ze spinką (KMC X10SL) - regularnie sprawdzam zużycie łańcucha za pomocą dedykowanego narzędzia. Zauważyłem ostatnio, że jeśli sprawdzam zużycie na ogniwie spinki, to pokazuje mi 100% zużycia, podczas gdy wszystkie pozostałe ogniwa łańcucha mają jeszcze daleko do 0.75...

Ponieważ nie mam doświadczenia w jeżdżeniu ze spinką, nie wiem, czy to normalne. I przede wszystkim jaki ma to potencjalny wpływ na kasetę - nie chciałbym jej zajeździć, bo jest w miarę nowa.

#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 01 listopad 2013 - 13:23

Spinka jest jedynie ok 1/110 calosci lancucha, wiec duzo kzywdy nie zrobi zebatkom.

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8655 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 listopad 2013 - 13:37

Dokładnie tak, spinka spokojnie wytrzymuje kilka łańcuchów. Z drugiej strony: osobiście problemów ze spinką nigdy nie miałem, ale profilaktycznie co 2-3 łańcuchy zawsze zmieniam ją na nową.

rowerplus-logo-2.png

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?

#4 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 postów
  • SkądHolandia

Napisano 02 listopad 2013 - 12:53

Ok, dzięki - nie będę się w takim razie zbytnio tym przejmował.

#5 SPIKE

SPIKE

Spike

• Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 listopad 2013 - 17:13

- Każdą spinke używamy wyłącznie tylko z jednym łańcuchem.

- Jeśli używamy pare łańcuchów na zmiane - każdy powinien mieć swoją spinke.

- Jeśli zmieniamy łańcuch na nowy - dajemy nową spinke.

- Nie używamy starej spinki do nowego łańcucha.

- Można użyć nowej spinki do używanego łańcucha ,bo to akurat nie przeszkadza i nie ma znaczenia .