Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hybryda Sram Force/shimano Ultegra...


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 18 listopad 2013 - 13:44

Witam Wszystkich.

 

Chciałem się dowiedzieć czy ktoś z Was może próbował mieszania podzespołów różnych firm o ile w MTB działa to normalnie to nie wiem jak to się ma do szosy... mianowicie mam Treka Madone(2013) złożonego fabrycznie na Shimano Ultegra, nie jest to mój pierwszy rower szosowy na shimano wcześniej było dura ace. Ultegra po 3000 km działa tragicznie cały czas, poprzedni sezon jeździłem na sram force i chciałbym własnie wracając do tematu powoli wymieniać ultegre na  sram force. Pierwszą rzeczą do wymiany jest  tylna przerzutka i manetka bo właściwie to działa najgorzej reszta sprzętu tj. korba, kaseta, łańcuch zostają.

 

Może ktoś z Was próbował już takich zmian??



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 listopad 2013 - 13:47

Cześć,

Generalnie grupy są w dużej części wymienne (o ile oczywiście mówimy o osprzęcie 10-rzędowym). Jedyna rozbieżność dotyczy tylnej przerzutki, która wymaga dedykowanej manetki. Całą resztę możesz mieszać - może chodzić nieco mniej płynnie i nieznacznie głośniej, ale działać jak najbardziej będzie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 18 listopad 2013 - 13:56

Witam, ostatni sezon tj 2012 przejeździłem na Force i chodziło pięknie a ta ultegra to jakaś masakra. Razem ze znajomym z serwisu stawaliśmy już praktycznie na głowie żeby dojść dlaczego to tak działa. Po 2000 km porównaliśmy mój sprzęt z drugim osprzętem ultegra i nie było wielkiej różnicy w działaniu. Wiele lat byłem wierny shimano, ale teraz chciałbym jednak wiekszej precyzji działania tym bardziej, że na dłuższą metę ten brak płynnego działania męczy...



#4 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 18 listopad 2013 - 14:14

A co się dzieje z tą Ultegrą takiego jeśli możesz rozwinąć ?



#5 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 18 listopad 2013 - 14:34

Od samego początku na zmianę przełożenia tylna przerzutka reagowała w minimalnym stopniu co za tym idzie na pierwszy ogień poszło do sprawdzenia prowadzenie linki w większym stopniu prowadzenie linki znajduje się w ramie. Były jakieś minimalne zagięcia i luzy przy wyjściu z ramy, ale dołożona została jeszcze jedna końcówka i pozornie załatwić to miało sprawę. Następną rzeczą do sprawdzenia była sprężyna przerzutki tylniej. która była ekstremalnie mocna i niepotrzebnie napinała linkę, zostało to również poprawione. Wreszcie czepiłem się manetki, która koniec końców została wymieniona, wszystkie te wymiany i naprawy poprawiły na pewno działanie, ale powiem szczerze, że ja już jestem zniesmaczony tym wszystkimi teraz przerzucam się na osprzęt sram jednak bardziej mi odpowiada jego działanie

 



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 listopad 2013 - 20:42

A która to Ultegra?

 



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopad 2013 - 21:01

linki idą w ramie ?? wychodzą pod suportem ?? miałem taki przypadek i pracowało to jak tndetny syfol, linka sie zaginała przy wyjściu i występowało tam spore tarcie nie do poprawienia, wada konstrukcyjna ?

 

Moze jakiesfotki zrobisz , jakie pancerze masz i jak to idzie .

 

Bo..... montowałem znajomemy system na Ultegrze - zewnetrzne linki i chodzi idealnie jak zegarek, opóznień cyk cyk.

 

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 18 listopad 2013 - 21:25

MIałem ultegrę 6700, dura ace 7900 a obecnie przerzutkę tył i manetki Srama, Red. Używałem też chwilę Force i uważam że Sramolec pracuje lepiej. Podpinałem do skrzyni biegów Shimano zwykłe pancerze i linki, Gore, Nokona i mimo wszystko oczekiwałbym więcej niż jest.

Z mojego doświadczenia wynika że Sram jest też bardziej odporny na brudne linki/kable. 

Jeśli ktoś może, niech próbuje, moim zdaniem warto.



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 18 listopad 2013 - 21:26

A jaką masz ramę? Może opłaciłoby się przystrzelić nitami zrywalnymi opory pancerza? Ja mam Ultegrę 10 sp i nie narzekam.  pozdr



#10 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 18 listopad 2013 - 23:11

Niektore ramy nie lubia takich a takich napedow. z roznych powodow. a to mocowanie przedniej przerzutki ( campa i Spec ), a to hamulcow(bmc i campa ), a to prowadzenie linek... albo lancuch trze o tylne widly (bmc i campa )... 

 

Czesto wewn. prowadzenie linek generuje problemy, a nie je rozwiazuje.. . Czasem pomaga poprowadzenie linek wiekszymi lukami ( jesli sie da ). Niektorzy producenci (campa) razem z grupa daja prowadnice linek pod suport : wtedy dziala to lepiej niz prowadnica dostarczona z rama...

 

Bywa, ze z nowa rama przychodza wewnetrzne "pancerze" , ktorych mechanikom nie chce sie montowac , albo je wyciagaja z ramy i to tez moze generowac dodatkowe tarcie... . 

 

Sram i Shimano nie wspolpracuja . Shimano i campa jak najbardziej.

 

Jak chcesz zmienic Ultegre na Force to musisz zmienic : lapy, tp i pp. 

 

Nie jestem fanem shimano, ale Ultegra to sprzet bardziej niz przyzwoity - powinien dzialac co najmniej "poprawnie". 

 

A czasem wystarczy prysnac linki smarem teflonowym ( nawet nowe )... i to wiele moze zmienic 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#11 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 19 listopad 2013 - 09:50

Po wszystkich zabiegach i wymianach Ultegra chodzi, ale to jednak nie jest to co w komponentach sram, może to różnica w budowie manetki albo przerzutki. Wydaje mi się, że to kwestia przyzwyczajenia do działania shimano. Mam teraz Treka Madone 5.2 z 2013 i prowadzenie linek zostało sprawdzone centymetr po centymetrze i jest dobrze. Znajomy w swojej madone wymienił shimano na sram po dwóch tygodniach użytkowania i chodzi to jednak inaczej tzn tak jak powinno chodzić. Na dzień dzisiejszy nie chce wydawać 6 tyś za nowy osprzęt Red. Mogę wydać 1,5 tyś gdzie za to kupie manetki i przerzutki Force...

#12 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 listopad 2013 - 10:05

Aaaa, trzeba było tak od razu, że masz Madone 5.2 :)

W 99 procentach nowych rowerów kable trzeba wymienić przy składaniu roweru.

Ten rower "nie gada" z Shimano.

 

Red nie będzie działał lepiej niż Force, przerzutka z tyłu ma luzy w gratisie :)



#13 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 listopad 2013 - 10:06

Niektore ramy nie lubia takich a takich napedow. z roznych powodow. a to mocowanie przedniej przerzutki ( campa i Spec ), a to hamulcow(bmc i campa ), a to prowadzenie linek... albo lancuch trze o tylne widly (bmc i campa )... 

 

Czesto wewn. prowadzenie linek generuje problemy, a nie je rozwiazuje.. . Czasem pomaga poprowadzenie linek wiekszymi lukami ( jesli sie da ). Niektorzy producenci (campa) razem z grupa daja prowadnice linek pod suport : wtedy dziala to lepiej niz prowadnica dostarczona z rama...

 

Bywa, ze z nowa rama przychodza wewnetrzne "pancerze" , ktorych mechanikom nie chce sie montowac , albo je wyciagaja z ramy i to tez moze generowac dodatkowe tarcie... . 

 

Sram i Shimano nie wspolpracuja . Shimano i campa jak najbardziej.

 

Jak chcesz zmienic Ultegre na Force to musisz zmienic : lapy, tp i pp. 

 

Nie jestem fanem shimano, ale Ultegra to sprzet bardziej niz przyzwoity - powinien dzialac co najmniej "poprawnie". 

 

A czasem wystarczy prysnac linki smarem teflonowym ( nawet nowe )... i to wiele moze zmienic 

Do zmiany jest tylko przerzutka tył i manetki.



#14 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 19 listopad 2013 - 10:12

Podobnego stwierdzenie użył znajomy gdy się spytałem dlaczego zmienił Ultegre na Reda, linki i pancerze były wymieniane ze trzy razy...



#15 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 listopad 2013 - 10:34

Seryjnie 5.2 ma olinowanie Jagwire, wrażenia bezcenne. Próbowałem z Ripcordami od tego producenta, też nie pomogło. Działa z zestawem kabli Dura Ace. Lepiej z Gore czy Nokonem, ale najlepiej ze Sramem :)

Masz kierownicę aero? (tą z wewnętrznym prowadzeniem kabla?) Jeśli tak - puść pancerz po kierownicy, zagięcie po wyjściu z manetki i wejściu do kierownicy jest dosyć dramatyczne.



#16 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 19 listopad 2013 - 10:54

Jagwire było, potem gore on jeszcze jakiś jeden model linek i pancerzy nie pamiętam teraz nazwy, a koniec końców wróciło do Jagwire. Kierownica zmieniona na Token ultra light carbon linki prowadzone raz w środku raz na zewnątrz, lepiej działało z puszczonymi w kierownicy...



#17 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 listopad 2013 - 11:01

Które Gore miałeś? Z pełnym puszczeniem linki w "wężyku" - linerze czy pancerz i linka?



#18 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 19 listopad 2013 - 11:06

Gore ride-on ale które to nie wiem...?

 



#19 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 19 listopad 2013 - 11:14

"Zwykły" nie ma pełnej osłony linki przez co powłoka na niej się strzępi i zapycha pancerze. Efekt gorszy niż z zestawiem w chińskim markeciaku.



#20 tool

tool
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 19 listopad 2013 - 11:35

Tak, ale to nie byłby pierwszy zestaw link z takim problemem wychodziło by na to, że wszystkie tak się zachowują, można się spokojnie doktoryzować nad tym problemem. Teraz szukam manetek i przerzutki Force, może ktoś ma jakieś namiary na dobrą cenę...??

 





Dodaj odpowiedź