Skocz do zawartości


Zdjęcie

Sscx Czy To Ma Sens?

Single Speed Cyclo Cross

28 odpowiedzi w tym temacie

#1 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 08 grudzień 2013 - 22:14

Korci mnie budowa przełajówki, takiej którą będę mógł norać w błocie bez opamiętania... Na obecnym rowerze próbowałem jezdźić trochę jak przełajówką i było ok, tylko minus taki, że pełno błota gromadziło się przerzutkach i po jakimś czasie wszystko się blokowało i miałem korbę zablokowaną. Po przyjeździe do domu też nie było ciekawie, zwalać kilogramy błota z trawą z całęgo napędu + czyszczenie przerzutek i regulacja bo oczywiście trawa i błoto musiały coś poprzestawiać. Jak jeździłem na BMXie to nie miałem takich problemów, jedynie łańcuch robił się luźny ale kupiłem napinacz do haków i było ok. Dlatego pomyślałem o SS CX. Zastosować zwykłą ramę + napinacz łańcucha (który chyba nie będzie tak łapał błota jak przerzutki). Z większych kosztów odpadną mi: przerzutka tylna ~80 złoty, kaseta ~120 złoty, klamkomanetka ~300 złoty linki i pancerze 10 złoty (?) łańcuchów można kupić dwie - trzy sztuki za cenę jednego łańcucha na 9s. Czyli ok 500 złoty taniej wychodzi rower. Wagowo także trochę mniej, ale to jest i tak mniej ważna sprawa, ponieważ po chwili jazdy w błocie rower tyje kilk kilo.

 

I jak tak policzyłem ile mogę urwać złoty na przejściu na SS to wpadł mi do głowy pomysł na budżetowy, ultra tani w eksploatacji rower przełajowy który z uśmiechem na twarzy będe mógł męczyć w błocie. Jedyny problem jak sądzę jaki mogę spotkać to dobranie odpowiedniego przełożenia i tu bym prosił o pomoc w jakie okolice uderzać.

 

Rzeczy jakie już mam to:

- Komplet opon 700x35c

- Dętki

 

 

Co sądzicie o takiej formie przełaja? Warto?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 grudzień 2013 - 22:27

Mój luźny pomysł:

Zacznij od godzinnej jazdy na obecnym rowerze bez korzystania z przerzutek. Przekonasz się, czy w ogóle jest to wykonalne i dostatecznie wygodne dla Ciebie jako użytkownika.

Potem zacznij martwić się o planowanie kosztów i technikaliów :)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 grudzień 2013 - 22:33

śmigałem po błocie, lisciach , syfie , nie zauważyłem żadnej  zmiany w pracy w przerzutkach , nic mi sie nie blokowało, działało jak zegarek, ponad 700 km zrobione i zero problemów, napęd 2 x 7 najprościej i najtaniej z klamkomanetkami.

 

SS jak masz płasko to sie nada, jak są pagóry to będzie bieganie , na YT popatrz na jakich trasach jeżdżą , są zawody nawet na SS CX, ale trasa dobierana tak aby jechali a nie biegali ciagle.

 

Poza tym nie wiem gdzie ty jeździsz , ale po trawach  raczej sie nie jeździgłębokich bo każda przerzutka załapie , mtb czy szosowa bez znaczenia .

 

Błoto nie wałzi  samo, przelatuje, dla przełajowych rowerów trasy są "lżejsze " niż typowe ciężkie mtb

 

SS bardzo Cie ograniczy w terenie, chyba łatwiej będzie kupić i zrobić  jakieś 26" czy trekingowe 28  niż przełaj, bo jak patrze to ceny ram CX są ......spore


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 08 grudzień 2013 - 22:58

mikroos Poznańska Malta, Cytadela. Próbowałem kilka razy, i jako tako mi wychodziło, tylko zmieniałem biegi bo nie chciało mi się pedałować na stojąco...

 

SPIKE i tu doszliśmy do drugiej kwesti którą chciałem poruszyć później, a mianowicie rama, wideł to jakoś przeżyję zwykły trekingowy, ale rama trekingowa/crossowa ma chyba dużo inną geometrię niż przełajowe. (z tego co na szybko zauważyłem, mają większy slopping i są dłuższe.) Co do 26" to nie chcę, nie lubię tych kółek, MTB mnie nie kręcie. Teraz jeżdżę na crossowym rowerze i całkiej daje radę, gdyby nie długa rama, i dosyć wysoka pozycja kierownicy było by idealnie, o wadzę nie będę wspominał...

 

Jeżdżę for fun, czasem zjadę z wydeptanego szlaku i tyle, trasy w terenie jeszcze ani razu nie planowałem...



#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 grudzień 2013 - 00:17

no własnie rama, jak będziesz miał rame to masz rower, CX single  ramy .....http://sscx.me/singl...clocross-bikes/

http://sheldonbrown....inglecross.html

http://singletrackwo...yclocross-bikes

 

a tutaj masz bardzo dobrą rame , z wymiennym hakiem do konwersji SS i przerzutka

 

http://www.planet-x-..._swap_out_frame

 

 

 

.

Reszta komponentów ma najmniejsze znaczenie - rama i widelec musi być , a haa , trekingowego widłeka do CX  nie da sie zakładać bo jest za wysoki niestety, podniesie przód, geometria pójdzie w krzaki.

 

Oględnie , to fajna sprawa, ale .... trzeba bardzo to chcieć .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 grudzień 2013 - 01:00

Rezygnować z przerzutek? 

Przecież to największy wynalazek od czasu szprychowego koła (i piszę to bez ironii). Niech tych biegów będzie chociaż 2x7, jak pisze SPIKE. A od biegania z rowerem lepsze jest bieganie bez roweru - tak jest wygodniej i nic nie gniecie w ramię ;-) .



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 grudzień 2013 - 07:37

Próbowałem kilka razy, i jako tako mi wychodziło, tylko zmieniałem biegi bo nie chciało mi się pedałować na stojąco...

A więc jednak potrzebujesz przerzutek, by jechało się wygodnie i przyjemnie. A to moim zdaniem całkowicie zamyka temat.

rama trekingowa/crossowa ma chyba dużo inną geometrię niż przełajowe. (z tego co na szybko zauważyłem, mają większy slopping i są dłuższe.)

Przede wszystkim długość jest ogromnym problemem. W swoim mieszczuchu musiałem zastosować ramę w rozmiarze 16 cali, aby być w stanie założyć kierownicę szosową do ramy trekkingowej. Przy jeździe po mieście to nie problem (mniejsza rama = dodatkowy przekrok, czyli coś bardzo dobrego, a obniżenie sztywności wynikające z konieczności osadzenia kierownicy wysoko w stosunku do główki ramy to wręcz zaleta), ale przy jakimkolwiek wysiłku czuć natychmiast, że rower jest wiotki, mimo że rama sama w sobie zbyt miękka nie jest. Dlatego jeżeli chcesz się bawić w bardziej dynamiczną jazdę, moim zdaniem dedykowana rama to mus.

Aha. Zupełnie nie liczyłbym też na to, że na napinaczu (bo o ile rozumiem, mówimy o takim mocowanym do tylnego trójkąta, a nie na oś jak w ramie BMX?) będzie się osadzało mniej błota. Będzie go może minimalnie mniej, ale skrobanie kilogramów błota i tak Ciebie czeka.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 grudzień 2013 - 09:02

Znalazlem tania baze na przelaja jedyne co rzeba zrobic to zmienic mostek na krotszy i kierownice na baranka + klamki. Czyli zmieszcze sie w 180 Zl.http://www.allegro.p...item=3760043586 to jest ten rower warto kupic go to tyrania w blocie?

Pisane z tabletu..

#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 grudzień 2013 - 09:04

Czy znasz rozmiar tej ramy? Pamiętaj, że pod kierownicę szosową potrzebujesz zaniżonego rozmiaru ramy, bo kierownica szosowa wyciąga pozycję o ok. 8 cm.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 grudzień 2013 - 09:11

Jeszcze nie znam, ale dzisiaj bede pisal do sprzedawcy aby pomierzyl rame. A mostki do miejskich rowerow co sa bardzo krotki nsdadza sie do przelaju?

#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 grudzień 2013 - 09:18

Owszem, dopasujesz taki wspornik (czytaj: technicznie istnieje taka możliwość), ale prowadzenie będzie całkowicie nieznośne i bardzo nerwowe (nie mylić ze zwrotnością roweru).

Mostek i rura sterowa to zawias, wokół którego skręca cały rower, a nie przedłużka regulująca błędnie dobraną długość ramy. Jeżeli źle dobierzesz rozmiar mostka, całkowicie zaburzysz zachowanie roweru. Nie bez powodu do danego typu roweru jest zwykle przypisany pewien zakres rozmiarów mostka...

Generalnie ramka wygląda bardzo fajnie, ale mam spore obawy o rozmiar. Jeszcze raz zwracam uwagę, że kierownica szosowa wyciąga pozycję o 7-8 cm, więc jeżeli rama seryjnie jest przystosowana do kierownicy prostej, do zamocowania kierownicy szosowej potrzebujesz ramy w bardzo małym rozmiarze.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 grudzień 2013 - 09:33

co za kretyn dpisał tam rower przełajowy , zaczynam snuć teorie ze trzeba nabijać ludzi w butelke jak zwykle  to robią na allegro .

 

no faktem jest że rama musi być krótka pod baranka, Baranek wyprzedza nas powiedzmy tak jak rogi a na ich końcach dopiero będą klamki

 

Dlatego cały ten biznes rowerowy po to aby sie nei dało skombinować za bardzo


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 grudzień 2013 - 09:49

Za 2 h powinienen dostacn wymiary ramy. Piewsza przeszkoda to mozliwy tylko odbior osobisty. Moze sieuda dogadac, a jak nie to, moze jest ktos z dabrawy gorniczej i bylby chetny pomoc. :-)

#14 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 grudzień 2013 - 12:00

Znalazlem druga baze...http://www.allegro.p...item=3774937025 troche retro, warto sie interesowac tym rowerem?

#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 grudzień 2013 - 12:19

wyglada na trekinga raczej, długi jest , ja kiedyspróbowałem przerabiać starego trekinga  ale mi korby-pedały zahaczały o podłoze na muldach , stare ramy były krótsze , ale trzeba mierzyć


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#16 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 grudzień 2013 - 12:45

Mhm. Czyli bede musial poszukac czegos innego... czasu troche jest, teraz do zrobienia bede mial mieszczucha. Jak bedziecie miec jakas tania baze ktora nada sie na przelaja to mozna mi podeslac linki

#17 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 grudzień 2013 - 12:45

Mhm. Czyli bede musial poszukac czegos innego... czasu troche jest, teraz do zrobienia bede mial mieszczucha. Jak bedziecie miec jakas tania baze ktora nada sie na przelaja to mozna mi podeslac linki

#18 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 grudzień 2013 - 12:57

popytaj o rozmiarówke  najpierw


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#19 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 grudzień 2013 - 20:02

Mam 179 cm wzrostu, na kalkulatorze wyszło, że potrzebuję ramy 52-54cm ofc szosowe, czyli mam szukać ram o długości górnej rury do 520mm? (tak mi wyszło patrząc na geo CX One)



#20 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 grudzień 2013 - 00:32

Ta trochę duża, ale (pseudo-)przełajówkę by z niej zrobił (brak slopingu, wieszaki do canti). No i stal CrMo Tange.

 

http://allegro.pl/ra...3730449142.html





Dodaj odpowiedź