Jump to content


Photo

Rama Przełajowa Dla Kobiety


36 replies to this topic

#1 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 January 2014 - 07:21

Witajcie,

 

poszukuje ramę przełajową dla mojej narzeczonej.  Budżet to około 1000 PLN

Rama alumiunium pod canti.

 

Rowerów przełajowych dedykowanych dla kobiet jest mało, Czy z związku z tym wybór męskiej (w odpowiednim rozmiarze) będzie błędem ?? 

 

Wzrost 163 cm

Przekrok 75 cm

Waga 56 kg

 

A poniżej dokładne wymiary z Competetive Cyclist

Klaudia_wymiary_roweru.jpg



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 January 2014 - 07:44

Najprostsza rada: odetnij się całkowicie o myśleniu w kategoriach ram męskich i damskich, bo nazewnictwo to (tradycyjnie) marketingowy bełkot. Po prostu poszukaj ramy o geometrii mozliwie zbliżonej do ideału i taką kupcie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 20 January 2014 - 08:28

1. Dlaczego wybraliście z kalkulatora akurat rozmiary "Eddy fit"?

 

2. Znajdźcie kogoś, kto ma rower złożony na ramie Accent CX One w rozmiarze S i przymierzcie się , może będzie pasować, choć z tabelki wynika, że jest ciut za duża. Ale tabelki tabelkami, a życie życiem ;)

 

http://velo.pl/czesc...y/accent/cx-one



#4 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 January 2014 - 09:00

1. Dlaczego wybraliście z kalkulatora akurat rozmiary "Eddy fit"?

 

2. Znajdźcie kogoś, kto ma rower złożony na ramie Accent CX One w rozmiarze S i przymierzcie się , może będzie pasować, choć z tabelki wynika, że jest ciut za duża. Ale tabelki tabelkami, a życie życiem ;)

 

http://velo.pl/czesc...y/accent/cx-one

"

Odnośnie Cx-One w Rozmiarze "S":
środek supportu - środek poziomej - 45,5[cm];
środek supportu - koniec podsiodłowej - 51,5[cm];
pozioma center - główka center (real) - 50,5[cm];
główka center - koniec podsiodłowej (ekwiwalent poziomej bez sloppingu) - 51,8[cm];
środek supportu - oś tylnej piasty - 43,0[cm].
Z oponami Conti Cyclocross Race 700x35 - stand over - 77,5[cm].
To tak powiedzmy z dokładnością plus/minus 1[mm].
Pozdrawiam, Piotr01 "

http://szosa.org/top...t-cx-one/page-2

"

 

Wg strony Competetive Cyclist chyba rozmiarowo taka rama by pasowała ( dla French Fit). Prawda ?

Klaudia_wymiary_roweru_French_Fit.jpg

 

Jeśli chodzi o napęd to po przeczytaniu pozytywnych opinii chyba wybiorę Shimano Claris 2014 2x8 w zupełności wystarczy do amatorskich potrzeb.

Myślałem o kołach o średnicy wewnętrznej 15mm (dla opon 28 - 32mm)  i na 20 , 24 szprychy 
Obręcz http://www.remerx-rims.com/rcx-4
Szprychy Cn Spoke jakieś Double Butted
Piasta? 



#5 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 21 January 2014 - 07:55

Ja mam piasty Deore i jakiegoś Novateca MTB - pamiętaj o piastach do MTB z możliwością mocowania tarcz, jeśli będziesz chciał takie hamulce.

 

Ale wiesz co, jakim cudem S-ka ma pasować, jeśli standover height to 77,5cm, a użytkowniczka ma tylko 75cm?



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 08:50

A jakim cudem chcesz mieć niższą ramę do prawdziwego przełaju? U Ridleya przekrok ramy w moim rozmiarze jest nawet większy niż moja dłuość nogi - i to jest normalne w ramach do CX!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 09:53

Hamulce będą Canti lub V-Break, jeździć będziemy wspólnie przy dobrej pogodzie (brak śniegu, deszczu) więc w takich warunkach tradycyjne hamulce dają spokojnie radę, nie trzeba tarczówek.

 

Mam problem z lokalizowaniem odpowiedniej piasty na tył w rozmiarze 135mm (nie chciał bym ściskać ramę aby wstawić 130mm piastę). Jeśli nawet jakaś znajdę z serii Deore XT/ LX to są na 28, 32 czy 36 szprych.

 

Czy budowanie koła na 20 i 24 szprychy ma sens ? Biorąc pod uwagę wagę  mniej niż 60 kg ( z ekwipunkiem), jazdę po lekkim terenie/ drogach szutrowych ?

 

Jeśli tak, to czy można zapleść koło używając obręczy 24 otw. a piasty 32/36 otw. ? 

 

 

 



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 10:21

Zaplatanie na 24 szprychach i piaście 32/36 nie byłoby dobrym rozwiązaniem.

W ogóle moim zdaniem zaplatanie na mniejszej liczbie szprych nie jest najlepszym pomysłem, chyba że przyszła Użytkowniczka będzie zawodniczką liczącą każdą sekundę. W przeciwnym wypadku postawiłbym na wytrzymałość.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 21 January 2014 - 13:03

A jakim cudem chcesz mieć niższą ramę do prawdziwego przełaju? U Ridleya przekrok ramy w moim rozmiarze jest nawet większy niż moja dłuość nogi - i to jest normalne w ramach do CX!

 

Ja sobie nie wyobrażam, żeby po spadnięciu z siodełka wylądować kroczem na górnej rurze. Zmierzę przekrok w swojej ramie, ale na bank mam sporo luzu.



#10 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 21 January 2014 - 13:07

Mam problem z lokalizowaniem odpowiedniej piasty na tył w rozmiarze 135mm (nie chciał bym ściskać ramę aby wstawić 130mm piastę). Jeśli nawet jakaś znajdę z serii Deore XT/ LX to są na 28, 32 czy 36 szprych.

 

Aha, czyli obręcze już masz i w tym problem.

 

Przy okazji - nie bój się ściskania ramy, CX One jest tak zrobiona, że łyka bez problemu piasty 130mm i 135mm.
 

I na koniec - na litość boską! Nauczcie się pisać poprawnie nazwę hamulców "v-brake". Pisanie "v-break" to jakiś absurd, a pisanie tak na forum rowerowym to obciach na całego.

 

Naprawdę w XXI wieku język angielski jest tak nieznany w Polsce, że podstawowe słowa sprawiają problem? Brake - hamulec, break - łamać. Aż głupio mi to tłumaczyć.



#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 13:11

Przy okazji - nie bój się ściskania ramy, CX One jest tak zrobiona, że łyka bez problemu piasty 130mm i 135mm.

Dasz mnie i MichałowiD na piśmie gwarancję zwrotu pieniędzy w razie pęknięcia ramy z tego powodu?

W specyfikacji produktu nie znajdziesz takiej informacji. A to, że sympatyczny człowiek piszący na blogu Velo skręcił tę ramę na siłę, jeszcze o niczym nie świadczy.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 13:39

Dasz mnie i MichałowiD na piśmie gwarancję zwrotu pieniędzy w razie pęknięcia ramy z tego powodu?

W specyfikacji produktu nie znajdziesz takiej informacji. A to, że sympatyczny człowiek piszący na blogu Velo skręcił tę ramę na siłę, jeszcze o niczym nie świadczy.

 

 Na obecną  jeszcze nic do tej pory nie kupiłem.

 

 

Jeśli chodzi o tylną piastę, to w teori można być użyć 130mm + podkładki (takie rozwiązanie sugeruje Sheldon Brown), ale z tego co przeglądałem Novatec posiada piasty MTB w rozmiarze 135mm, dla napędu 8-9-10, hamulców V-Brake i w dodatku dla 24-36 szprych. Z oferty Shimano nie mogłem nic takiego znaleźć.

 

 

http://novatecusa.ne...b-aa-f842sb-aa/

http://novatecusa.net/project/f062sb/

http://novatecusa.net/project/f522sb/

http://novatecusa.net/project/802sb/

http://novatecusa.ne...ect/f522gcc-rh/

 

EDIT: 

znalazłem jeszcze takie dwie ramy Fuji Cross 3.0 z 2011

http://allegro.pl/ra...3867768817.html

http://allegro.pl/ra...3894505730.html

 

Specyfikacja producenta:

http://archive.fujib...dname=Cross 3.0



#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 14:12

Stosowanie podkładek jest o tyle problematyczne, że po ich zastosowaniu koło wisi całą swoją masą na zacisku, a nie na frezie w osi piasty. Dlatego metoda proponowana przez Sheldona jest skuteczna, ale raczej w przypadku piast z pełną skręcaną osią (a przynajmniej ja bym jej nie zastosował przy piaście na zacisk).

 

Jeżeli chodzi o ramkę: geometria bardzo ciekawa, tylko rama jest dość niska, więc w typowym przełaju może nieco utrudniać noszenie roweru. Główka ramy dość mocno pochylona (choć nie tak, jak w Accencie, ale mocniej niż np. w Ridleyu X-Bow), więc sprzyja stabilności, choć na szosie może nieco ograniczać zwrotność. Na plus na pewno oparcie pancerza do tylnego hamulca i rolka do linki przedniej przerzutki. Jedynie cena dość wysoka - nie jestem pewny, czy warto dopłacać do Accenta.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#14 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 14:39

 Jedynie cena dość wysoka - nie jestem pewny, czy warto dopłacać do Accenta.

 

Jeśli dobrze zrozumiałem to cenowo lepiej się prezentuje Accent CX On (na obecną chwilę można kupić ramę za 599 PL) niż ten Fuji



#15 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 21 January 2014 - 14:51

 

 

Jeżeli chodzi o ramkę: geometria bardzo ciekawa, tylko rama jest dość niska, więc w typowym przełaju może nieco utrudniać noszenie roweru. Główka ramy dość mocno pochylona (choć nie tak, jak w Accencie, ale mocniej niż np. w Ridleyu X-Bow), więc sprzyja stabilności, choć na szosie może nieco ograniczać zwrotność. Na plus na pewno oparcie pancerza do tylnego hamulca i rolka do linki przedniej przerzutki. Jedynie cena dość wysoka - nie jestem pewny, czy warto dopłacać do Accenta.

Tylko że w Fuji masz już w zestawie widelec. 

 

Jeśli chodzi o zwrotność, to kąt główki wprawdzie łagodny, ale offset widelca spory (50 mm, czyli 5 mm więcej niż w typowym widelcu szosowym), więc chyba nie będzie mułowaty. 

 

http://upload.wikime...ensions.svg.png



#16 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 21 January 2014 - 15:15

W specyfikacji produktu nie znajdziesz takiej informacji. A to, że sympatyczny człowiek piszący na blogu Velo skręcił tę ramę na siłę, jeszcze o niczym nie świadczy.

 

Masz rację.

 

W takim razie rozumiem, że już poinformowałeś owego blogera oraz firmę Velo, która udostępnia mu miejsce na serwerze, że piszą głupoty? Bo wpis ten wisi od wielu miesięcy, skoro wiesz że to głupota, to czemu ich do tej pory jeszcze nie opieprzyłeś? A może tak, tylko to zignorowali?



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 January 2014 - 15:35

Pytałem w Velo o rozstaw widełek i dostałem jasną informację: rama ma 135 mm (pod piasty MTB). O szosowych ani słowa.

 

A za to, co pisze Velo na swoim blogu, niech odpowiada Velo.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 22 January 2014 - 08:16

Hm, teraz czytam i on tam pisze tylko o widelcu, znajde chwile to się wgłebię :/



#19 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 January 2014 - 09:08

Tylko że w Fuji masz już w zestawie widelec.

Accent z widelcem kosztuje 999 zł, a więc mimo wszystko mniej. Chociaż widelec z Fuji wygląda pięknie :)
 
Z tym offsetem bardzo słuszna uwaga, dzięki za sprostowanie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#20 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 January 2014 - 09:20

Accent z widelcem kosztuje 999 zł, a więc mimo wszystko mniej. Chociaż widelec z Fuji wygląda pięknie :)
 
Z tym offsetem bardzo słuszna uwaga, dzięki za sprostowanie.

 

 

To która z ram była by najlepsza ? Przepraszam za laickie pytanie, ale w sprawach geometrii nie orientuje się tak dobrze jak wy. 

 

 myślałem także o kupnie osobno ramy CX-One i carbonowygo widelca, wtedy powonieniem się także zmieścić w okolicach 1000 PLN. 





Reply to this topic