Jump to content


Photo

Rama Przełajowa Dla Kobiety


36 replies to this topic

#21 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 January 2014 - 09:47

Obie ramy są dobre, tylko po prostu różnią się nieco zastosowaniem. Dlatego odpowiedź będzie zależała od kilku ważnych kwestii:

- czy to ma być rama dla zawodniczki czy po prostu do zabaw w terenie?
- czy rower będzie noszony na ramieniu czy tylko Użytkowniczka będzie na nim jeździła?
- czy zależy Wam na mocowaniach np. pod błotnik i bagażnik czy nie ma to znaczenia?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#22 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 January 2014 - 09:57


 

Naprawdę w XXI wieku język angielski jest tak nieznany w Polsce, że podstawowe słowa sprawiają problem?

A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.


  • B25CX likes this

#23 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 January 2014 - 10:10

Obie ramy są dobre, tylko po prostu mają nieco różne zastosowania. Dlatego odpowiedź będzie zależała od kilku ważnych kwestii:

- czy to ma być rama dla zawodniczki czy po prostu do zabaw w terenie?
- czy rower będzie noszony na ramieniu czy tylko Użytkowniczka będzie na nim jeździła?
- czy zależy Wam na mocowaniach np. pod błotnik i bagażnik czy nie ma to znaczenia?

 

- Dla amatora; do przejażdżek rowerowych po szosie, jak i drogach szutrowych/ ścieżek leśnych. 

- Noszenie na ramieniu będzie naprawdę sporadyczne.

- Mocowanie pod bagażnik jest nie potrzebne, błotnik raczej też nie (zawsze można założyć coś na kształt crud roadracer mk2).  



#24 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 22 January 2014 - 11:11

crud roadracer mk2 maksymalnie pomieszczą opony 25 mm o czym warto pamiętać.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#25 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 22 January 2014 - 15:34

A niechaj narodowie wżdy postronni znają, iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają.

 

Pięknie zmieniasz temat.

No ale skoro juz tak chcesz to jaką propnujesz alternatywę dla nazwy "v-brake"? "Hamulce fał"? :)))



#26 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądWLKP

Posted 22 January 2014 - 15:37

Pięknie zmieniasz temat.

No ale skoro juz tak chcesz to jaką propnujesz alternatywę dla nazwy "v-brake"? "Hamulce fał"? :)))

 

Moją alternatywą jest nauka języka polskiego jako międzynarodowego dla wszystkich krajów "zachodu".



#27 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 23 January 2014 - 10:24

@Michał - w tej sytuacji stawiałbym (sam się lekko dziwię :) ) na Fuji. Ma nieco mniejszy przekrok, co jest oczywistą korzyścią, z kolei baza kół jest większa, co w połączeniu z wypłaszczoną główką ramy sprzyja stabilności roweru. Dlatego do szeroko rozumianej rekreacji i jazdy amatorskiej będzie to moim zdaniem lepszy wybór.

Na pewno miłym dodatkiem jest też oparcie pod pancerz hamulca do cantileverów. Minusem jest z kolei widelec aluminiowy, który będziecie zmuszeni kupić i albo zaakceptować, albo sprzedać i wymienić na inny. Mimo to ostatecznie i tak postawiłbym na Fuji, a gdyby udało się wynegocjować zakup bez widelca, byłoby jeszcze lepiej.


Pozdrawiam

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#28 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 January 2014 - 14:01

@Michał - w tej sytuacji stawiałbym (sam się lekko dziwię :) ) na Fuji. Ma nieco mniejszy przekrok, co jest oczywistą korzyścią, z kolei baza kół jest większa, co w połączeniu z wypłaszczoną główką ramy sprzyja stabilności roweru. Dlatego do szeroko rozumianej rekreacji i jazdy amatorskiej będzie to moim zdaniem lepszy wybór.

Na pewno miłym dodatkiem jest też oparcie pod pancerz hamulca do cantileverów. Minusem jest z kolei widelec aluminiowy, który będziecie zmuszeni kupić i albo zaakceptować, albo sprzedać i wymienić na inny. Mimo to ostatecznie i tak postawiłbym na Fuji, a gdyby udało się wynegocjować zakup bez widelca, byłoby jeszcze lepiej.


Pozdrawiam

 

 

Dziękuję za odpowiedz. Sprzedawca niestety nie sprzeda Fuji bez widelca, a szkoda.

 

Potrzebuje jeszcze konsulatacji z kobietą, ale chyba się zdecyduje na ten rower w rozmiarze XXS

http://www.wiggle.co...l-edition-2013/



#29 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 January 2014 - 14:27

Widzę, że wskakujemy na zupełnie inną półkę cenową - Ridley to klasyka, a X-Bow to naprawdę fantastyczny rower!

W tej konkretnej wersji nieco drażnią tylko hamulce - mini-V to niekoniecznie najlepszy wybór do jazdy w terenie. Proponwałbym zmianę na klasyczne cantilevery - oprócz samych szczęk będą potrzebne jeszcze oparcia pancerza, ale ogromną korzyścią byłoby zwiększenie prześwitów dla błota, które pod hamulcami mini-V są niewielkie.

Kupując Ridleya, weźcie pod uwagę przekrok - jest on dość spory w rowerach tej marki, więc rozmiar XXS faktycznie może mieć sens.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#30 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 26 January 2014 - 14:37

Widzę, że wskakujemy na zupełnie inną półkę cenową - Ridley to klasyka, a X-Bow to naprawdę fantastyczny rower!

W tej konkretnej wersji nieco drażnią tylko hamulce - mini-V to niekoniecznie najlepszy wybór do jazdy w terenie. Proponwałbym zmianę na klasyczne cantilevery - oprócz samych szczęk będą potrzebne jeszcze oparcia pancerza, ale ogromną korzyścią byłoby zwiększenie prześwitów dla błota, które pod hamulcami mini-V są niewielkie.

Kupując Ridleya, weźcie pod uwagę przekrok - jest on dość spory w rowerach tej marki, więc rozmiar XXS faktycznie może mieć sens.

 

W XXS jest około 75 cm, przynajmniej dla modelu 2014, ale nie sadze żeby różnice w ramach pomiędzy 2013 a 2014 były szczególnie duże. 

 

Co do zmian to finalnie była by inna owijka (różowa, a co   :) ) i inne siodło. 

 

EDIT: 

wg poradnika Ridleya-a powieniem wybrać XS nie XXS

http://data.ridley-b..._Chart_2013.pdf



#31 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 27 January 2014 - 08:05

Moją alternatywą jest nauka języka polskiego jako międzynarodowego dla wszystkich krajów "zachodu".

 

Teraz mamy 2 możliwosci:

 

1. Że to żart. Wniosek - masz hermetyczne poczucie humoru.

2. Że piszesz poważnie. No, to akurat jest śmieszne :)



#32 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 posts
  • SkądWLKP

Posted 08 February 2014 - 22:03

Opcja nr 3. Polska od morza do morza !  :-o

 

Sam jesteś śmieszny lewaku jeden.



#33 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 03 March 2014 - 19:05

Do skasowania; post został przeniesiony w właściwe miejsce. 



#34 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 03 March 2014 - 21:51

Hm, a jak zaawansowana jest dziewczyna? W sensie rowerowym , a nie wiekowym oczywiscie :oops:  Bo jeśli wcale, albo mało, to baranek może być problematycznym wyborem.  pozdr



#35 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 03 March 2014 - 22:24

Hm, a jak zaawansowana jest dziewczyna? W sensie rowerowym , a nie wiekowym oczywiscie :oops:  Bo jeśli wcale, albo mało, to baranek może być problematycznym wyborem.  pozdr

 

Baranek jej odpowiada. 

 

EDIT: Zrobiłem porządek z moimi postami i tutaj wrzuciłem finalne porównanie 3 rowerów jakie wydają się być ciekawe.

 

Mam dwa rowery do wyboru


Ridley-em X-Bow  (105/Tiagra) 3570 PLN
http://www.wigglespo...dermodell-2013/

Fuji Cross 1.5 3890 PLN http://www.fujibikes...etails/cross-15


Ridley X-Bow 
- 105 i trochę Tiagry

- Fulcrum Racing 7

- najtańszy z dwójki

Fuji Cross

- ładne malowanie
- w większości Tiagra 
- tarczówki (preferował bym canti/ mini V-break)

Jak oceniacie komponenty Oval ?

Wczoraj w lokalnym sklepie rowerowym znalazłem Giant TCX 1, ale rama jest zbyt duża M. Szkoda bo fajny rower i  dobra cena: 4050 PLN  

 



#36 MichalD

MichalD
  • Użytkownik
  • 157 posts
  • SkądSzczecin

Posted 14 March 2014 - 15:43

Zamówiłem ten rower dla kobiety:

 
http://www.wiggle.co...l-edition-2013/  i dla ramy XS/ 54 korba powinna mieć 170mm (sprzedawca zapewniał mnie, że taka będzie), a wysłali 172,5 mm
 
Obecnie zainstalowana korba:
 
W ramach przeprosin proponują sprzedać mi tą korbę kompaktową. W cenie 36 GBP
 
- Czy korba Miche będzie w ogóle pasowała ? Nie mogę znaleźć specyfikacji ale na 2013 "The bottom bracket is BSA threaded and has a width of 68 mm to fi t standard BSA68 cups."
- Sram-owka korba jest najniższą w hierarchii produktów szosowych, a jak jakościowo prezentuje się Miche w stosunku do tego produktu ?
-  Aby wszystko pasowała trzeba by usunąć obecną korbę, zmienić support (w Miche jest na kwadrat) + zmienić łańcuch (50 vs 48 zębów )

 


#37 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 April 2014 - 20:13

Różnicę długości bym olał, (a mam 170 i172,5) 48/34 to zdecydowanie lepsze przełożenia, im większa różnica tym gorzej chodzi przednia przerzutka, w przelaju miękkie biegi są mile widziane. Korba na kwadrat to historia, chyba wietrzą magazyny, pomijam już szukanie odpowiedniego suportu. Niech się dziewczyna najpierw przymierzy do tej założonej i zobaczcie czy gra.



Reply to this topic