Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka kierownica - rozmiar, typ, model?


679 odpowiedzi w tym temacie

#521 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 02 czerwiec 2016 - 20:02

Chciałbym zmienić kierownice w swojej szosie. ..................................

...........................................................................Wymagania są dwa, płaska góra (w miarę) oraz cena nie przekraczająca 400 zł. ..............................

http://bdc-bike.pl/c...?idArticle=1479

http://bdc-bike.pl/c.../?idArticle=678

 

Uwaga ! - szerokość nominalna (rozmiar) to szerokość oś-oś między końcami rurek w dolnym chwycie. Góra jest węższa o ok. 15 mm.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#522 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 19 lipiec 2016 - 21:01

Proszę o radę ws. szerokości kierownicy:

 

Obecnie jeżdżę na 40 C-C góra i dropy. Wzrost 180, kości na barkach 40.

Zastanawiam się na przesiadką na 38. Pasowałaby 38 góra, 40 dropy (tzw. z ang. flare),

Mam na oku Pro Vibe 7s Compact II, która niestety jest bez flare'a: 38 i góra i 38 dół.

Niemniej bardzo mi pasuje ze względu na inne walory: profil i pogrubienie na całej długości.

Już o sztywności i ogólnie dobrej renomie nie wspomnę.

 

Nie zabiję się na takiej 38 bez flare ?

Styl jeżdżenia odpowiada węższym kierom: sprinter ze mnie żaden, ostatnio wstawałem z siodełka na pedały może 2 lata temu ;)

Z drugiej strony szerszy drop przydaje się na zjazdach w dolnym chwycie.
Wcześniej jeździłem na 42, przy przesiadce na 40 brakowało stabilności na zjazdach, ale teraz się przyzwyczaiłem i szerszej absolutnie bym nie chciał.

Ostatnio na GCNie pokazywali rower Cummingsa, chłop 1,9m kiera 38 C-C z flarem na dropie, pewnie do 40, także da się: https://www.youtube....outu.be&t=2m50s



#523 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 20 lipiec 2016 - 10:13

Kompakty FSA mają 2cm szerzej na dropie względem klamek.



#524 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 22:58

sporo kompaktów ma flare. Problem w tym, że się uparłem na tą Pro Vibe :)

Jest bardzo gruba, również na dropach. Dzięki temu nie będę musiał zakładać podwójnej owijki - mam duże dłonie, więc lepiej się czułem z grubszym chwytem

 

Proszę więc o radę czy 38 będzie ok.



#525 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 lipiec 2016 - 01:12

Jak może być grubsza na dropach, skoro obejmy klamkomanetek są dostosowane do standardowej średnicy kierownic (23.8-24.2)?



#526 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 21 lipiec 2016 - 22:59

Dzisiaj widzałem tę kierę. Model obecny nie jest pogrubiany na dropach. Wielka Szkoda : (

 

Hiszpański katalog PRO z 2012 wprowadził mnie w błąd. Widocznie wtedy ten model w kolorze białym był grubszy na dropach:

Blanco - OS All-over                            (tłum: biała - OS całość)

SB negro - OS seccion superior          (tłum: czarna - OS część górna)

 

Tutaj minus dla PRO za zero informacji o profilu kierownic na stronie. Dla porównania Ritchey ma kompletne info na stronie, wraz z kątami gięcia, itp.

 

Też się zastanawiałem jak rozwiązali problem klamkomanetek. Może pogrubienie było na tyle nieduże, że dało się klamkę przełożyłć przy maksymalnym poluzowaniu obejmy.

 

Niemniej nawet bez pogrubianego dołu, kierownica dalej mi się podoba. Od kolegi słyszałem, że prosi mogą mieć węższe kierownice niż barki, bo są wyćwiczeni i potrafią przy takim ustawieniu dobrze sterować rowerem. Amator siedzący 8h za biurkiem nie powinien się w takie rzeczy pakować. Zgadzacie się?



#527 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8562 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 lipiec 2016 - 06:13

Ja się nie zgodzę. Teoretycznie na szosie powinienem mieć rozmiar 42 cm, a w przełaju wg klasycznych zaleceń jeszcze o rozmiar więcej. W dodatku mam mam bark osłabiony po rozerwaniu więzozrostu. Mimo to jeżdżę z kierownicą 40 cm na szosie i w przełaju i jeszcze żaden rozmiar mi tak nigdy nie pasował.

 

Kwestia osobistych upodobań oraz możliwości organizmu. A także kilkunastu przetestowanych kierownic, żeby wyrobić sobie własne zdanie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#528 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 22 lipiec 2016 - 09:26

3 pytania :)
1. Jak szerokie masz wiadomo-które kostki na barkach ?

2. Jaki wzrost ?

3. Masz w tej 40 flare na dropach ?



#529 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8562 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 lipiec 2016 - 09:35

Powiem Ci, że nie pamiętam, dawno się mierzyłem. Ale wychodziło mi, że powinienem mieć 42 cm.

 

Wzrost 175 cm.

 

Flare'u nie ma.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#530 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 22 lipiec 2016 - 12:13

"wychodziło" zależy od tego jaki wątek, jakiego forum przerzuciliśmy okiem ;) :

Kiedyś była moda: kierownica C-C = barki + 2cm, albo nawet + 4cm. Zresztą w seryjnych rowerach dla chłopa ok. 180cm nie widziałem kiery węższej niż 42. Pewnie po to, żeby przeciętny Kowalski się nie zabił.

Jak rok temu kupowałem kierę to kolega doradził + 0cm. Teraz pare znajomych testuje - 2cm.

 

No nic, chyba prościej będzie jak kupię kierę 38 i przetestuję.
Aczkolwiek z kablami, owijką, ustawianiem klamek jest sporo roboty : (



#531 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 19 październik 2016 - 19:30

Cześć!

Pytanie za 100 punktów: czy kierownica płaska na górze jest wygodniejsza od "okrągłej"?

 

Pozdrawiam!

Michał



#532 Marqs

Marqs
  • Użytkownik
  • 477 postów

Napisano 19 październik 2016 - 19:39

To zależy...ja np wybrałem płaską ponieważ lubie się oprzeć przedramionami na kierze tak jak na lemondce więc płaska jest jak najbardziej wskazana. No i jest też bardziej aero :D



#533 qqq

qqq
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 19 październik 2016 - 20:01

A ja jeżdżę pomalutku i jestem tak mało aero, że pozostało mi już tylko szukać większego komfortu :D



#534 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 24 październik 2016 - 10:43

Mam do wyboru dwa modele kierownic PRO

- LT Ergo Compact

- PLT Ergo Compact

 

Czy ktoś może mi podpowiedzieć, czym one się w realu różnią od siebie? Chodzi mi głównie o te spłaszczenie niby aerodynamiczne. Czy dobrze widzę na zdjęciach, że PLT jest jakby bardziej lanserska pod tym względem?

 

I druga część pytania, czy da radę zamocować lemondkę przy samym mostku do tej PLT, czy te pogrubienie na środku nie jest za wąskie czasem i zmieszczą się dwa uchwyty po bokach ok. 12mm?

 

Pytam, bo nigdzie nie mogę znaleźć w Polszy tej PLT i nawet o rozmiar tu nie chodzi.



#535 marcin_g2

marcin_g2
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • SkądDębica

Napisano 07 listopad 2016 - 13:32

podpinam sie pod pytanie, przy glebie moja kiera się troszkę zgięła i musze wymienić.

Jaka różnica pomiędzy LT a PLT? poza tym że LT jest w PL dostępna, a PLT nie widze :)



#536 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8562 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 listopad 2016 - 14:12

Inny stop (PLT: 2014, LT: 6061)

Nieco inny kształt (PLT jest pogrubiona do 31,8 mm na dłuższym odcinku = prawdopodobnie będzie nieco sztywniejsza)

Inna waga (PLT: ok. 265 g dla rozmiaru 400 mm, LT: ok. 280 g dla rozmiaru 400 mm)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#537 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 07 listopad 2016 - 18:07

PLT a szczególnie wersji Ergo obecnie chyba nigdzie nie dostaniesz. Szukałem kilka dni temu, pisałem maile, dzwoniłem, nigdzie nie ma. Dostępne (wg dystrybutora) dopiero od ok. lutego 2017



#538 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 305 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 00:30

lekko spłaszczane kierownice ktore maja prowadzenie linki pod spodem , sa wygodniejsze w trzymaniu dla dloni, sprawdzone na kierownicy FSA K-Force



#539 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 11:05

A coś niekarbonowego z lekkim spłaszczeniem i prowadzeniem linek  (wyżłobieniami?) pod spodem? Tak do 250-300zł.



#540 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 28 listopad 2016 - 11:11

A coś niekarbonowego z lekkim spłaszczeniem i prowadzeniem linek  (wyżłobieniami?) pod spodem? Tak do 250-300zł.

http://www.4za.com/e...cirrus/flat-top

 

Posiadam, polecam.





Dodaj odpowiedź