Różnica 200-300g nie jest istotna na płaskim, nie odczujesz jej.
A argument dotyczący wyglądu jest nie do podważenia. Lepszy dobrze wyglądający (dla właściciela) rower cięższy 200-300g niż lżejszy, ale brzydszy.
Zdaje się, że geometria w Tcr i Propel jest taka sama.
Co do rozmiaru, to wiedz, że porady na forum są bardzo ogólne. Żeby bez wątpliwości wybrać rozmiar najlepiej jest się przymierzyć do roweru i popróbować go. Ale jeśli nie masz takiej możliwości, to weź pod uwagę, że np. Degenkolb jeździ na M, a ma 180 cm.
Pomiędzy M a XL są jeszcze M/L i L, więc pomiędzy M i XL jest duża różnica. Czy na 10 cm wzrostu? Chyba nie. Dla 180 cm i powyżej pasuje M/L. L-ka powinna pasować dla wzrostu powyżej 180 cm, dla 190 cm też powinna pasować.
XL ma już potężną główkę ramy - 20 cm. Dla roweru aero to jest dużo. Przy L-ce, jeśli rama byłaby za krótka (jeśli masz np. długi korpus), długość roweru można skorygować mostkiem te 1-2 cm.
P.S. A jeszcze znalazłem, że Kittel (około 189 cm) jeździ na L.