Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Propel Advanced 2


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 08 maj 2015 - 20:49

Witam interesuje się tym modelem http://www.giant-bic....2/18827/76278/

mam kilka pytań

-jaki rozmiar ramy na wzrost 190 cm i dl nogi 90 cm L czy już Xl?

- gdzie uzyskam największy rabat i ile da się wywalczyć 5%,10%?

-ile może ważyć nigdzie online nie pisze

pozdro Kamil



#2 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 10 maj 2015 - 17:11

ktoś coś?



#3 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 10 maj 2015 - 18:55

W ubiegłym roku giant zrobił -20% właśnie w okolicach wakacji,
Rozmiar który szukasz nie jest zbyt popularny więc nie powinno być problemu.
Pozdrawiam

#4 Kubatriban

Kubatriban
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 12 maj 2015 - 08:56

Witam,

Niestety mimo pełnego karbonu waga roweru, to 8,290 kg.(http://rowerowawaga....9x_img_0101.jpg). Takie wyniki uzyskują ramy aluminiowe na 105. Zwróć również uwagę, że rower nie jest na pełnej grupie 105 (korba, hamulce), co dziwi w rowerze za 7500zł. Co do rabatu, to w oficjalnym sklepie Giant w Gdańsku zaproponowano mi MAX 5% zniżki uzasadniająć, to dobrą sprzedażą i trudnością w zamówieniach (końcówka serii). Sam jestem bardzo zainteresowany tym rowerem, jednakże w tej cenie można znaleźć lepszy sprzęt na ultegrze. 



#5 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 12 maj 2015 - 10:22

Witam,

Niestety mimo pełnego karbonu waga roweru, to 8,290 kg.(http://rowerowawaga....9x_img_0101.jpg). Takie wyniki uzyskują ramy aluminiowe na 105. Zwróć również uwagę, że rower nie jest na pełnej grupie 105 (korba, hamulce), co dziwi w rowerze za 7500zł. Co do rabatu, to w oficjalnym sklepie Giant w Gdańsku zaproponowano mi MAX 5% zniżki uzasadniająć, to dobrą sprzedażą i trudnością w zamówieniach (końcówka serii). Sam jestem bardzo zainteresowany tym rowerem, jednakże w tej cenie można znaleźć lepszy sprzęt na ultegrze. 

 

myślę że po wymianie kół i korby spokojnie można zejść z wagą poniżej 8 kg

trochę dziwne że prawie wszystkich nowych rowerach na 105 pakują tą korbę Rs500 a nie 105

można coś wyhaczyć na ultegrze ale nie z tą ramą co propel który akurat mi się podoba

a co dao hamulcy są robione pod ramę pod wzgląd aero są podobno dobre



#6 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 12 maj 2015 - 10:58

 

Witam,

Niestety mimo pełnego karbonu waga roweru, to 8,290 kg.(http://rowerowawaga....9x_img_0101.jpg). Takie wyniki uzyskują ramy aluminiowe na 105. Zwróć również uwagę, że rower nie jest na pełnej grupie 105 (korba, hamulce), co dziwi w rowerze za 7500zł. Co do rabatu, to w oficjalnym sklepie Giant w Gdańsku zaproponowano mi MAX 5% zniżki uzasadniająć, to dobrą sprzedażą i trudnością w zamówieniach (końcówka serii). Sam jestem bardzo zainteresowany tym rowerem, jednakże w tej cenie można znaleźć lepszy sprzęt na ultegrze. 

Akurat jak na rower aero i ten osprzęt (samo siodełko waży chyba z 350g, koła pewnie też dużo) to waga w Propela nie jest zła. Rowery z aluminiową ramą na takim osprzęcie ważą zazwyczaj blisko 9kg.

W tym rowerze zmiana siodła i korby na lżejsze zrównoważy wagę pedałów, które trzeba dodać. Zmiana kół też trochę da. Tylko wtedy cena gwałtownie rośnie i staje się to nieopłacalne.

Co do ceny, to 10% zniżki powinni dać na ten rower bez dyskusji. Jak nie, to trzeba zmienić sklep, a później pochwalić się zakupem w tym pierwszym.

 



#7 Kubatriban

Kubatriban
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 12 maj 2015 - 10:58

RS500 to tańsza, cięższa, nieseryjna korba obsługująca shimano 105 5800. Producenci montują ją, ponieważ chcą więcej zarobić. Trochę więcej informacji znajdziesz pod linkiem: http://handsonbike.b...tegra-6800.html



#8 Kubatriban

Kubatriban
  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 12 maj 2015 - 11:06

 

 

Akurat jak na rower aero i ten osprzęt (samo siodełko waży chyba z 350g, koła pewnie też dużo) to waga w Propela nie jest zła. Rowery z aluminiową ramą na takim osprzęcie ważą zazwyczaj blisko 9kg.

W tym rowerze zmiana siodła i korby na lżejsze zrównoważy wagę pedałów, które trzeba dodać. Zmiana kół też trochę da. Tylko wtedy cena gwałtownie rośnie i staje się to nieopłacalne.

Co do ceny, to 10% zniżki powinni dać na ten rower bez dyskusji. Jak nie, to trzeba zmienić sklep, a później pochwalić się zakupem w tym pierwszym.

 

 


Pisząc o wadze ram aluminiowych mialem na myśli Canyona Endurance AL 6.0 na pełnej 105 5800, którego waga to 8,2 kg lub Canyon Endurance AL 7.0 na pełnej ultegrze o wadze 7,89 kg. Natomiast różnica cenowa ~3000zł to przepaść, dlatego przyglądając się propelowi wątpie, że ta niewątpliwie ładna rama jest aż tyle warta.



#9 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 12 maj 2015 - 11:22

 

Pisząc o wadze ram aluminiowych mialem na myśli Canyona Endurance AL 6.0 na pełnej 105 5800, którego waga to 8,2 kg lub Canyon Endurance AL 7.0 na pełnej ultegrze o wadze 7,89 kg. Natomiast różnica cenowa ~3000zł to przepaść, dlatego przyglądając się propelowi wątpie, że ta niewątpliwie ładna rama jest aż tyle warta.

 

może wagowo ten canyon lepszy ale sztywność propel ma napewno lepszą



#10 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 12 maj 2015 - 11:31

Propel i Canyon Endurance Al to są różnej klasy rowery (Endurance Al jest oczywiście tej niższej). Nie ma ich co porównywać, nawet jeśli waga wyjściowa jest podobna (choć powiedziałbym, że katalogowa waga Canyona jest trochę zaniżona).

Jednak inną kwestią jest to, czy omawiany Propel nie jest za drogi i czy nie warto zastanowić się nad innym modelem. Myślę, że na płaski lub lekko pagórkowaty teren to jest dobry wybór (jeśli w sklepie będzie odpowiednia zniżka).



#11 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 12 maj 2015 - 11:55

Propel i Canyon Endurance Al to są różnej klasy rowery (Endurance Al jest oczywiście tej niższej). Nie ma ich co porównywać, nawet jeśli waga wyjściowa jest podobna (choć powiedziałbym, że katalogowa waga Canyona jest trochę zaniżona).

Jednak inną kwestią jest to, czy omawiany Propel nie jest za drogi i czy nie warto zastanowić się nad innym modelem. Myślę, że na płaski lub lekko pagórkowaty teren to jest dobry wybór (jeśli w sklepie będzie odpowiednia zniżka).

 

Jeżdżę głownie mazowsze i po lubelskim woj



#12 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 20 maj 2015 - 13:42

może ktoś sensownie odp jaki rozm brać L czy Xl jedni piszą że L np doradca w sklepie że xl

w jednym sklepie zaproponowali równe 7 tys warto?

propel waży 8.290kg a ile waży Tcr też na 105?



#13 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 maj 2015 - 16:40

Zdecydowanie L. XL to już jest kolos.

Jakby dodali w ramach tej ceny pedały i np. koszyczki na bidony, to cenę można przełknąć. Ale ja bym wybrał coś innego w tej cenie. Zauważ, że tam jest korba spoza grupy, siodełko też słabe. Nie wiem jak koła, ale nie wyglądają na średnią klasę.

TCR będzie lżejszy, bo ma lżejszą ramę.



#14 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 20 maj 2015 - 16:46

Zdecydowanie L. XL to już jest kolos.

Jakby dodali w ramach tej ceny pedały i np. koszyczki na bidony, to cenę można przełknąć. Ale ja bym wybrał coś innego w tej cenie. Zauważ, że tam jest korba spoza grupy, siodełko też słabe. Nie wiem jak koła, ale nie wyglądają na średnią klasę.

TCR będzie lżejszy, bo ma lżejszą ramę.

 

Wiadomo że lżejszy tylko ile?

to np co byś zaproponował z segmentu aero a propel no po prostu podoba mi się geometria wygląd  ramy bardziej niż tcr-a



#15 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 20 maj 2015 - 16:53

Zdecydowanie L. XL to już jest kolos.

wg internetowych kalkulatorów wychodzi rama ok 60 cm



#16 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 maj 2015 - 17:32

Różnica 200-300g nie jest istotna na płaskim, nie odczujesz jej.

A argument dotyczący wyglądu jest nie do podważenia. Lepszy dobrze wyglądający (dla właściciela) rower cięższy 200-300g niż lżejszy, ale brzydszy.

 

Zdaje się, że geometria w Tcr i Propel jest taka sama.

 

Co do rozmiaru, to wiedz, że porady na forum są bardzo ogólne. Żeby bez wątpliwości wybrać rozmiar najlepiej jest się przymierzyć do roweru i popróbować go. Ale jeśli nie masz takiej możliwości, to weź pod uwagę, że np. Degenkolb jeździ na M, a ma 180 cm.

Pomiędzy M a XL są jeszcze M/L i L, więc pomiędzy M i XL jest duża różnica. Czy na 10 cm wzrostu? Chyba nie. Dla 180 cm i powyżej pasuje M/L. L-ka powinna pasować dla wzrostu powyżej 180 cm, dla 190 cm też powinna pasować.

XL ma już potężną główkę ramy - 20 cm. Dla roweru aero to jest dużo. Przy L-ce, jeśli rama byłaby za krótka (jeśli masz np. długi korpus), długość roweru można skorygować mostkiem te 1-2 cm.

 

P.S. A jeszcze znalazłem, że Kittel (około 189 cm) jeździ na L.



#17 przemek

przemek
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Napisano 20 maj 2015 - 17:55

Zgadzam się z Maitre. Jestem szczęśliwym posiadaczem gianta w rozmiarze L, a mam 192 cm i napewno nie jest za mały. Rama jest bardzo długa w tym modelu i rozmiar XL będzie dla ciebie za duży. Po zakupie tego rowerka juz wiem, że rower to coś więcej niż gola specyfikacja. Mam model na ultegra i jestem świadomy ze w tej cenie można kupić rower z lepszymi kołami czy markowymi częściami typu siodło,kiera,itd. I lżejszy o dobry 1kg. Jednak jak tylko na niego wsiadziesz to stwierdzisz ze jest wart swojej ceny ☺ jest sztywny, a przede wszystkim prowadzi się bajecznie, żadnej niepotrzebnej nerwowości, zakręty pokonuje jakby jechał po szynie i oczywiście jest szybki ☺ Naprawdę szczerze polecam.

#18 przemek

przemek
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądKędzierzyn-Koźle

Napisano 20 maj 2015 - 17:55

Zgadzam się z Maitre. Jestem szczęśliwym posiadaczem gianta w rozmiarze L, a mam 192 cm i napewno nie jest za mały. Rama jest bardzo długa w tym modelu i rozmiar XL będzie dla ciebie za duży. Po zakupie tego rowerka juz wiem, że rower to coś więcej niż gola specyfikacja. Mam model na ultegra i jestem świadomy ze w tej cenie można kupić rower z lepszymi kołami czy markowymi częściami typu siodło,kiera,itd. I lżejszy o dobry 1kg. Jednak jak tylko na niego wsiadziesz to stwierdzisz ze jest wart swojej ceny ☺ jest sztywny, a przede wszystkim prowadzi się bajecznie, żadnej niepotrzebnej nerwowości, zakręty pokonuje jakby jechał po szynie i oczywiście jest szybki ☺ Naprawdę szczerze polecam.

#19 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 postów

Napisano 20 maj 2015 - 19:02

Również jestem szczęśliwym posiadaczem propela w rozmiarze L. Przy moim wzroście 186 cm, noga 87,5 cm  według kalkulatora Gianta i po przymiarkach rozmiar ten okazał się odpowiedni. Przymierzałem się również do rozmiaru M/L, jednak M/L wydawał się jakiś taki przymały - po prostu lepiej się czułem na L. Mimo 4 cm różnicy uważam, że rozmiar XL będzie dla Ciebie za duży ze wzlędu na długość górnej rury. Mój rower w momencie zakupu ważył niecałe 8,3 kg. Teraz po wymianie siodełka (350 g) i kół (panad dwa kilo. Koła swoją drogą są bardzo solidne) będzie to jakieś 7,6 kg. O prowadzeniu się napisał kolega powyżej - nic dodać nic ująć. Jeśli chodzi o geometrię Tcr, to jest inna niż Propela - to dwa różne rowery. Co do ceny jaką Ci proponują - czyli rabat około 6-7 % - to się nie zgadzaj. Uważam że rozmowę powinieneś zaczynać od rabatu 10%. Pozdrawiam i życzę powodzenia w targowaniu się bo naprawdę rower jest tego wart.



#20 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 maj 2015 - 20:57

Melduje się Propel rozmiar S przy 178 (ale to był świadomy wybór bo lubię mieć praktycznie maksymalnie cofnięte siodło)

Co do wagi to akurat jej się nie czepiam.
Koła są kowadłami i dodatkowo sztywne jak baletnice. Złożone tragicznie tak, że szprychy trzeszczą przy każdym mocniejszym depnięciu, kilka nypli można było ręką dokręcić w nowym rowerze. Po wyjęciu z pudełka trzeba od razu je na centrownicę wstawić.
Aero hamulce to tragedia, każda zmiana kół (a jeżdżę na kilku różnych zestawach) to latanie i ponowna regulacja hamulców przy pomocy mikro imbusa. Moc też mają tragiczną porównując do szczękowych wyrobów shimano. 

Jedynie rama daje radę tak na serio. Kiera, mostek, siodełko też od biedy ujdzie. Nowa 105 śmiga całkiem zacnie bez uwag.





Dodaj odpowiedź