Skocz do zawartości


Zdjęcie

Fulcrum Racing 7


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomshuu

tomshuu
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 maj 2015 - 14:01

Czy kto moglby wypowiedziec sie na temat kol Fulcrum Racing 7? Chcialbym sie rowniez dowiedziec, od jakich kol (gdybym zmienil) zaczelaby sie roznica w jezdzie itp? Oraz czy warto? Wiem, ze to jest bardzo ogolne pytanie, ale bardzo chetnie poznam Wasze opinie



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 25 maj 2015 - 14:04

troche ciezkie, calkiem solidne i dosc sztywne, dobre do 90-100kg...

zeby poczuc roznice uzbieraj tak 2.5k na karbon i szytki/bdb opony zeby zrzucic te 500-800g, roznica bedzie nieziemska

jak chcesz juz teraz miec lepiej to najwiecej zyskasz na dobrej oponie (na przod- veloflex corsa polecam, 25c)

jak juz zmieniac to zajechalbym teraz te i kupil cos duzo lepszego, a fule zostawil na treningi



#3 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 maj 2015 - 14:08

Największą róznicę, najmniejszym kosztem, uzyskasz zmieniając opony np. na te Veloflexy podane wyżej.



#4 tomshuu

tomshuu
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 maj 2015 - 14:11

2,5k za karbon? to chyba dosyc minimalna granica. Jakies sugestie jakie kola warto 'sprawdzic'? Te veloflexy wygladaja naprawde dobrze poczytam jeszcze o nich. Aktualnie mam Continental Grand Prix GT



#5 tomshuu

tomshuu
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 maj 2015 - 14:20

Ach i dlaczego np. 25c zamist 23c albo 20c? Jakie tak naprawde sa roznice w tej szerokosci, ktore wziac lepiej, plusy minusy?



#6 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 maj 2015 - 14:22

2,5k to chińskie carbonowe stożki. Ludzie na tym jeżdżą i żyją ;)

Pytanie jeszcze czy jeździsz po górach i czy się ścigasz? Bo jeśli 2x odpowiedź na "nie" to nie potrzebujesz takich kół.



#7 tomshuu

tomshuu
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 maj 2015 - 14:44

scigac sie nie scigam, aczkolwiek beda rozne starty triathlonowe. Na mazowszu gór nie mamy, ale zapewne jakieś sporadyczne wypady w góry mogą się zdarzyć :)



#8 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 25 maj 2015 - 15:06

beskidbike, dnia 25 Maj 2015 - 13:22, napisał:

2,5k to chińskie carbonowe stożki. Ludzie na tym jeżdżą i żyją ;)

Pytanie jeszcze czy jeździsz po górach i czy się ścigasz? Bo jeśli 2x odpowiedź na "nie" to nie potrzebujesz takich kół.

 

Dlaczego nie jeżdżąc w górach nie warto kupować stożków, zawsze słyszałem, że to właśnie na Mazowszu są one najlepszym pomysłem :)



#9 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 25 maj 2015 - 15:15

Właśnie jeżdżąc w górach stożki nie mają sensu ;-) Aerodynamika nie ma tu znaczenia a masa taka jak kół alu. Jeśli triathlon i jazda po płaskim, to już carbonowe stożki i szytki jak najbardziej.

#10 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 25 maj 2015 - 15:19

beskidbike, dnia 25 Maj 2015 - 14:15, napisał:

Właśnie jeżdżąc w górach stożki nie mają sensu ;-) Aerodynamika nie ma tu znaczenia a masa taka jak kół alu. Jeśli triathlon i jazda po płaskim, to już carbonowe stożki i szytki jak najbardziej.

 

Zgadzam się, tylko trochę się pomyliłeś w swoim poprzednim poście i myślałem, że może masz jakieś alternatywne spojrzenie na sprawę :P



#11 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 25 maj 2015 - 16:07

Jeździłem na nich cały zeszły sezon. Toczenie się łożysk jest naprawdę świetne. Są dość sztywne i kompletnie nie wymagają żadnego centrowania ponieważ szprychy się nie luzują, a koła pozostają proste. Nie wymagają także żadnego serwisowania. Koła są jedne z najlepszych na treningi i cena/jakość. Swoje używki niedługo wystawię bo kupiłem sobie fulcrumy quattro, które tylko w jeździe z góry i po płaskim są minimalnie lepsze bo bardziej aero.



#12 mloody

mloody
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądTurek

Napisano 25 maj 2015 - 18:13

Na 7 jeżdżę od 4 lat. Ważę ok. 80 kg i dają radę . Kola waza ok 2 kg tak wiec idealne do tłuczenia kilometrów. Na początku tego roku pękła mi sprężyna w bębenku. Koszt ok 15 zł i koła śmiga ja dalej. Tak więc od siebie polecam.

#13 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 25 maj 2015 - 20:01

Campagnolo khamsin czyli to samo. Koła pancerne. Toczą się dobrze, sporo kraterów odwiedziły i dalej proste. W tej kasie ciężko o coś lepszego.

Wysłano z mojej Xperia Z1 przy użyciu taptalka



#14 tomshuu

tomshuu
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 25 maj 2015 - 20:40

W sumie moze to zle ujalem:) Obecnie mam to kola i jestem naprawde zadowolony. Chodzilo mi o to, od jakiego 'kola' moglbym zauwazyc znaczna roznice w uzytkowniu

 

Oraz ktos moze odpowiedz wlasnie jaki najlepiej rozmiar opon sobie dopasowac, jakie sa roznice miedzy 20,23,25 itp? Te Continentale Grand Prix GT to chyba nie sa takie zle opony, co ?:)



#15 SebSeb

SebSeb
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 26 maj 2015 - 12:17

Witam

 

Bardzo dobre, zobacz ten test:

 

http://www.bicyclero...ad-bike-reviews

 

"parametry" testu:

http://www.bicyclero...ce.com/the-test

 

Ile jesteś w stanie wydać za 1 W ?

 

Pozdrawiam



#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8663 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 maj 2015 - 14:11

GT to nie to samo co 4000s!

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#17 SebSeb

SebSeb
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 26 maj 2015 - 14:26

Wiem, zobacz pozycję 8 (GT)  i 4 (4000 S II) różnica niecałe 2 W.



#18 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8663 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 maj 2015 - 14:49

Grand Prix to również nie to samo co GT ;) GT ma grubszą warstwę gumy, wiec niemal na pewno będzie toczyła się jeszcze wolniej.

2 W (razy dwa, bo masz dwie opony) to jakieś 2% mocy. Nie tak znowu mało. Choć oczywiście każdy kalkuluje po swojemu.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#19 tomshuu

tomshuu
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 30 maj 2015 - 20:03

dobra, a jezeli chodzi o te chinczyki, to jak to wyglada? jakie firmy, strony, modele itp?? czyli zalozmy taki zestaw za 3 k ma podobne wlasciwosci jak markowe kola ktore pewnei kosztuja 2x wiecej?

 

co polecanie? jaki profil itp?

 

czy ktos tez moze mi w koncu wytlumaczyc odnosnie szerokosci opony, ktora najlepiej wybrac? czy optiumum to bedzie 23? 25? jakie beda roznice?

 

dzieki :)



#20 tomshuu

tomshuu
  • Użytkownik
  • 9 postów

Napisano 30 maj 2015 - 21:38

Oraz czym sie kierowac przy wyborze chinczyka? znalazlem dwie firmy ktore sa polecany HongFu oraz Flyxii. Czy ktos sie wypowie ?





Dodaj odpowiedź