ach no i oczywiscie gigantex! (podobno najlepsze?)
Fulcrum Racing 7
#22
Napisano 03 czerwiec 2015 - 09:28
Jestem posiadaczem najnoweszej wersji Fulcrumów 7 LG. Model 2015. Od poprzednich różnią się nieco wagą (są lżejsze) ale także szerokością obręczy i tylną piastą. Z tą tylną piastą jest jeden problem. Zastosowano w niej patent kasowania luzu taki jak w wyższych modelach. Czyli po stronie NDS jest duża nakrętka, którą się dociągą ośkę do momentu aż nie będzie wyczuwalny luz. Sęk w tym, że ta nakrętka posiada malutką śrubę imbusową, która notorycznie się odkręca. Po każdej jeździe spradzam luz i takowy występuje. Dziwna sprawa. Muszę spróbować "locktite'a" na tą śrubkę.
Poza tym koła fajne. Toczą się gładko. Są dość sztywne. Ważę 80 kilo i nie ma problemu z wiotkością. Ich najlepszą cechą są szerokie obręcze (17Cx622). Przednie koło waży tyle, ile podaje producent. Tylne jest cięższe o około 50g. Generalnie za cenę niewiele ponad 600 zł są bardzo w porządku. Składaki, podobne jakościowo, nie koniecznie muszą być lepsze, a przy tym tańsze.
- Julkos lubi to
#23
Napisano 03 lipiec 2015 - 12:22
Czy ktoś z Was miał do czynienia z Fulcrumami 7 LG 2015 ? Mam problem z tylnym kołem a konkretnie z tylną piastą.
Zmieniono w niej sposób kasowania luzu. Wygląda to tak, jak w wyższych modelach czyli nakrętka, którą regulujemy luz a dodatkowo śrubka imbusowa blokująca tą nakrętkę. Otóż nie jestem w stanie ustawić tego tak, aby koło obracało się lekko i jednocześnie nie było luzu. Jeśli skontruję ją tak, że luzu brak, to koło obraca się z wyraźnym oporem. Koła są na gwarancji więc w ostateczności wyślę je do sprawdzenia. Jeszcze raz proszę, jeśli ktoś miał doświadczenia z tymi kołami, proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
#24
Napisano 08 lipiec 2015 - 23:39
Czy ktoś z Was miał do czynienia z Fulcrumami 7 LG 2015 ? Mam problem z tylnym kołem a konkretnie z tylną piastą.
Zmieniono w niej sposób kasowania luzu. Wygląda to tak, jak w wyższych modelach czyli nakrętka, którą regulujemy luz a dodatkowo śrubka imbusowa blokująca tą nakrętkę. Otóż nie jestem w stanie ustawić tego tak, aby koło obracało się lekko i jednocześnie nie było luzu. Jeśli skontruję ją tak, że luzu brak, to koło obraca się z wyraźnym oporem. Koła są na gwarancji więc w ostateczności wyślę je do sprawdzenia. Jeszcze raz proszę, jeśli ktoś miał doświadczenia z tymi kołami, proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Tak. Opisywałem problem tutaj http://szosa.org/top...firmowe/page-28. Niestety również nie potrafię skręcić tego tak żeby nie miało luzu i gładko chodziło. Sprawdzałem na kilku egzemplarzach też jak się nowe koła zachowują i nie było luzu, a chodziły gładko. Dziwne...


