Hej!
W końcu po długich bojach udało się złożyć nową szoskę po kraksie poprzedniej i mogę wreszcie powiedzieć, że jest w pełni ukończona.
Specyfikacja:
Część Nazwa Waga (kursywą katalogowe lub ew. szacowane) [g]
rama/frame FRW Hunters Hill + zacisk sztycy 1120
widelec/fork Accent Race Ultra 332
kierownica/handlebar Ritchey WCS 440mm 244
mostek/stem Ritchey WCS 120mm 131
sztyca/seatpost Boplight PRO 410mm 182
siodełko/saddle Boblight Team White 212
koszyki/bottle cages 2xNo Name z jakiegoś tworzywa + śruby 45
owijka/bar tape Force Eva + zaślepki 48
stery/headset Dartmoor Prime (bez top cap i śruby) 62
ekspander Force 40
korba/crankset Campagnolo Chorus 10s Silver 172,5mm; 53/39 674
suport/bottom bracket Sunrace BSA JIS 68/103mm + śruby 282
kaseta/cassette Campagnolo Veloce 10s + lockring 357
łańcuch/chain Campagnolo Veloce UN 10s + spinka KNC Campy 10s 253
hamulce/brakes Campagnolo Chorus 10s (klocki Clark's Campy) 358
przerzutka przód/front derailleur Campagnolo Chorus 10s 78
obejma przerzutki przód/clamp BBB BSP-90 27
przerzutka tył/rear derailleur Campagnolo Chorus 10s 204
klamkomanetki/shifters Campagnolo Xenon 10s 337
koła/wheelset http://szosa.org/top...-koła/?p=286856- 1364
zaciski+ośki/quick release 2xNovatec 96
opona przód/front tyre Continental Grand Sport Race 250
opona tył/rear tyre Continental Ultra Sport 226
dętka przód/front inner tube ? 105
dętka tył/rear inner tube Maxxis Welter Weight 85
opaska na obręcz/rim tape 2xForce Rim Tape 30
pancerze i linki/cables&housing ?
Waga total: 7415g
Zatem można wnioskować, że linki i pancerze to jakieś 285g.
Niestety rewelacji nie ma, biorąc pod uwagę wagę framesetu i kółek. Trzebaby już urywać z poszczególnych elementów, zwłaszcza osprzętu, "a to są drogie rzeczy" Na pewno z korby można trochę urwać przy zmianie na zintegrowaną. Nie mam pojęcia skąd taka waga kasety Gdziekolwiek jest podana jej waga to nigdy nie ma takich wartości.
Z poprzedniej szoski przełożyłem większość osprzętu. Wyjątkiem był suport - tu gwint angielski, tam włoski. Miałem ogromny problem, bo niezwykle ciężko było znaleźć taki sam (102mm) suport pod standard Campy, jedyną opcją był Record za ponad trzy stówki, dostępny tylko na zamówienie. Zatem zdecydowałem się na pierwszy lepszy suport Sunrace'a, 103mm, bo korbę będę jeszcze użytkował do zajechania, a w przyszłości zmienię na zintegrowaną. Standard JIS spowodował, że korba nie nachodzi tak bardzo na ośkę jak w ISO. Linia łańcucha jest niestety nieco za duża, jakoś udało mi się to wyregulować, ale perfekcji nie ma - i nie można jej oczekiwać, bo jest to po prostu niemożliwe w takim układzie. W każdym razie chodzi dość ok
Hamulce, przerzutki - wszystko było ze mną na poprzedniej szosie. Jedynie klamki w trakcie zmieniłem, bo coś się tam pochrzaniło kiedyś w oryginalnym Chorusie, w sumie zbierałem się już długo żeby w tym pogrzebać, ale jakoś nie mogę
Trochę fotek:
Sam fakt długo oczekiwanego ukończenia szoski sprawia mi olbrzymią radość. Ale jeszcze większą samodzielne składanie roweru. To jest bezcenne No i nie ma to jak kompletować samemu, a nie gotowiec z fabryki