Mam pytanie do kolegow odnosnie kasety 11. Kupilem ostatnio kasete 11 Ultegry pod piaste 11 i po dokreceniu nagretka wystepuje dosyc wyczywalny luz na kasecie. Kola pod piaste 11, nowe, nieuzywane kaseta rowniez nowa i tak sie zastanawiam czy powinienem dac jakas podkladke, ale zawsze mialem bez choc na innych kolach. Dokrecic na maxa? Czy dac podkladke?
Kaseta 11 Luz Po Dokreceniu
#2
Napisano 30 kwiecień 2016 - 12:25
Witaj, moim zdaniem absolutnie kaseta luzu nie powinna mieć , ja 11-stkową kasete 105tki na piaście NOVATECA przykręciłem nie używając żadnej podkładki, te używa się jedynie chcąc zamontować kasete o mniejszej ilości koronek, myślę że w piaście przygotowanej pod 11 stkową kasete nie używa się podkładek dlatego ja radził bym zdemontowac jeszcze raz , oczyścić dokładnie bębenek i koronki (czy czasem jakiś brud tam nie blokuje czegoś) złożyć wszystko jeszcze raz odpowiednio dociskając, spasowując wszytsko odpowiednio i dokręcić porządnie , musi grać.
#6 Gosc_tobo_*
Napisano 01 maj 2016 - 08:48
Ultek, jak kupiłbyś nowe koła to rozwiązanie problemu zacząłbyś od rozbierania na kawałki piasty? Ja zacząłbym od rozmowy ze sprzedawcą i wizytą w sklepie, bo to wygląda na kulawą sztukę.
Poza tym sugerujesz autorowi kasację luzu nie wiedząc jaką piastę ma. Jeśli ma bębenek "kulkowy" to tak, jeśli na maszynach to luz jest nie do wyeliminowania żadną regulacją.
Niestety niektóre piasty są tak rewelacyjnie wykonane że mają luz na bębenku. Jeśli to właścicielowi przeszkadza (ma prawo bo bębenek latać nie powinien) albo tym bardziej upośledza pracę napędu to trzeba reklamować.
#7
Napisano 01 maj 2016 - 12:03
Jak potrząśniesz kołem, słyszysz dzwonienie koronek czy nie? Pojedyncze koronki są stabilne czy latają na boki względem pozostałych koronek?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#9
Napisano 01 maj 2016 - 17:01
Kasete zdemontowalem wczoraj. Przy dokrecaniu byl luz na koronkach dlatego zaliczylem zonka. Dzis sprawdzalem jest rowniez minimalny luz na bebenku. Rano chcialem troche pojezdzic, wiec zostawilem tamtego kola w spokoju. Te kola to Zipp 2016 303 Firecrest pod szytki. Zamawialem wysylkowo, wiec male utrudnienie w razie wady, oprocz tego przykleilem juz nowe szytki. :oops: Sprobuje zalozyc inna kasete wieczorem i zobacze czy bedzie luz na koronkach, bo moze kaseta jakas wybrakowana. Bebenka sie na razie nie czepiam, zeby nic nie spier...
#10
Napisano 01 maj 2016 - 21:09
kasety Ultegra 6800 wszystkie modele mają 3 przekładki, jedynie model 14-28 ma 4 przekładki
Akurat miałem tylko Zipy pod 10 bębenek to niestety nie pomoge .
Ale, zapytaj dostawce czy tam przez przypadek nie potrzeba podkładeczki ? jakiejś cienkiej , no mogę się mylić, ale nie sądze żeby Zipp dawał złe bębenki bo już samo frezowanie pod 11 kończy się bardzo blisko korpusu piasty.
.....bębenki falujące występują praktycznie wyłącznie w systemach na kulki , najbardziej popularne to Shimano , dlatego unikam ich jak ognia .
Wynikiem jest niedopasowania bębenka do korpusu piasty, zasadniczo to wadliwe są wykonania piasty - korpusu i dlatego idzie to niecentrycznie i choćby skały srały nikt ci nic nie wymieni i nie bedzie się tym zajmował .
Iną sprawą są luzy, ale w przypadki piast z kulkami na bieżni przy korpusie tak będzie, cąły system jast tak skonstruowany ze ma luz roboczy i tyle ,
Jedyne piasty które nie mają luzu i nie wolno doprowadzić do tego aby miały to bębenki na łożyskach maszynowych .
Pojawiający się luz spowoduje uszkodzenia korpusu bębenka , krzywą pracę zapadek co może doprowadzić do całkowitego zniszczenia w czasie jazdy.
W takich bębenkach luzy usuwa się wymieniając łożyska - oba !!!! czasem mogą być nawet 3 , ale zasada - od razu wszystkie , dobrze też jest wymienić na nowe łożyska w korpusie , ot tak dla zasady.
W przypadku bębenków na kulkach , luz można usunąć zmniejszając ilość podkładek pod bieżnią główna, ale czasem może być tak ze zmiana , da nam albo ściśnięcie i brak pracy , albo luzik, to już lepszy jest ten luzik
Może to oznaczać że jest to już tak wyrobione że robota nie ma sensu..
Zipp ma łożyska maszynowe i nie ma prawa tam być żadnego luzu, pracy po krzywej itd to zbyt wysokiej jakości produkt .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo