Skocz do zawartości


Zdjęcie

Look Keo Classic Luz Po 300 Km


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 29 lipiec 2016 - 08:21

Pedały o które pytałem wcześniej po 300 km załapały luzy chociaż szczerze mówiąc( piszać) po założeniu nie sprawdzałem czy mają luz bo i po co sprawdzać nowe pedały. Spotkał się ktoś z czymś takim? Da się to jakoś skasować? Może po dotarciu trzeba łożyska dociągnąć? Różne głupoty mi już do głowy przychodzą bo troche jesten w szoku. Poprzednie miały przebiego nieznany ale w granicach 50-60 tys km i luz był mniejszy. 



#2 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 10:05

Widze, że nikt nie ma pomysłu. Może ktoś ma nowe i sprawdzi jaki jest luz? Ciekawostka pod spodem. Zwróćcie uwagę na nakrętkę mocująca oś, jedna jest chyba taka jak powinna a druga nie mam pojęcia co to za rodzaj. Raczej żaden klucz Looka nie podejdzie. Na tym z właściwą nakrętką jest większy luz. 

201607302_apnwspr.jpg

 

201607302_apnwspe.jpg



#3 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1424 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 30 lipiec 2016 - 10:29

Looki tak mają. W sensie dwie różne nakrętki. Piszą, że trzeba do nich specjalny klucz ale ja je zawsze odkręcam zwykłymi kombinerkami. 



#4 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 11:06

Poprzednie(z blokami delta) miały takie same obie nakrętki. Musiałem do serwisowania kupić specjalny klucz. Do tych już chciałem dokupic specjalny klucz a teraz okazuje się, że potrzeba dwa rózne. To już przesada. Dobrze, że są tylko dwa pedaly;-) To może te nowsze też luz od nowości mają?



#5 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1424 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 30 lipiec 2016 - 12:53

Może być. Akurat u mnie w okolicy sporo ludzi ma looki i różnie to wygląda: u mnie minimalny luz pojawił się po 18tys kilometrów w prawym pedale (look keo 2 max). Ale kolega w takich samych złapał luzy po dosłownie 2-3 miesiącach jazdy. Inny kolega ma looki classic i też mu się szybko pojawił luz. W starym rowerze mam stare look classic i zero luzu. Więc wychodzi na to, że looki to loteria i że mam sporo szczęścia ;P 



#6 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 14:44

Dzięki za pocieszenie. Chyba kupie znowu bloki delta i na zapas jeszcze jedną pare starych Looków.



#7 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 650 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 14:44

Luz na osiach to przypadłość wielu pedałów. Z looków nie korzystam, co najwyżej z konkurencji opartej na ich systemach, ale jak w każdych pedałach powinno dać się dobrać do osi od zewnętrznej osi po zdjęciu osłony. Często kontry są tak słabo zakręcone, że łatwo je odkręcić zwykłymi kombinerkami, co nie jest prawidłowe, bo po niewielkim dystansie robią się spore luzy, jednak patrząc z drugiej strony to chyba o to chodzi, bo pęka konus, miska zostaje wyorana i idziesz po nowy zestaw.


czklo.gif


#8 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 14:47

No to ide luknąć na Looki chociaż nie bardzo wiem gdzie ta kontra się znajduje.



#9 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 650 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 15:20

Tak patrzę na te pedały i wyglądają na bezobsługowe, ale można skasować w nich luz.

 

Pisałem o tego typu zaślepkach, wtedy to co innego, bo istnieje możliwość nawet wymiany łożysk pod warunkiem że pedał jeszcze się do czegoś nadaje

 

DSC02797.jpg


czklo.gif


#10 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 15:36

Jedynie udało mi się dokręcić ośki ale na niewiele to się zdało. Kupiłem je w zeszłym roku na zapas bo były w fajnej cenie. Okazuje sie, że klient ma te pedały cały czas w tej niskiej cenie (140 pln zamiast 240 pln) Nie zdziwiłbym się, że są z jakiś odrzutów jakościowych. A mogłem kupić prawie nowe Campy Record Titanium. Jeszcze wnuczki by na nich jezdziły;-)



#11 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 650 postów

Napisano 30 lipiec 2016 - 16:55

Prawdę napisawszy nie kupiłbym czegoś, gdzie nie mógłbym dostać się do środka - dla mnie to już źle wróży, a sama cena nie musi, ale zazwyczaj ciągnie za sobą drugą stronę medalu.

Może napiszę drastycznie, ale mam taką naturę grzebaka, a mianowicie:

W sytuacji gdy byłoby źle z łożyskami, a reszta by się jeszcze do czegoś nadawała, po prostu bym je rozwiercił od strony kontry( nie istniejących zaślepek) zregenerował, zaślepki dorobił np na drukarce 3D.
Dla wielu jest to niepłacalne - dla mnie nauka i opcja po kosztach, szczególnie że kilometry szalenie lecą i sprzęt się zużywa w zatrważającym tempie.

czklo.gif


#12 qusiu7

qusiu7
  • Użytkownik
  • 213 postów
  • SkądBochnia

Napisano 31 lipiec 2016 - 10:50

Jeżdżę na lookach max keo 2 carbon i luzy na osi są, nawet dość spore. W serwisie powiedzieli, że postarają się coś zdziałać w tym temacie ale szczerze mówiąc nie zauważyłem znaczącej poprawy. Trzeba z tym żyć i kręcić kilometry dalej :)



#13 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 11:43

Ciekawe, że wcześniej robili bez luzów. Oby tylko te luzy się nie powiększały.



#14 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 775 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 31 lipiec 2016 - 12:01

Luzy w lookach to stary problem a może raczej cecha produktu. Z perspektywy kilku tysięcy km nie przeszkadzają i nie trzeszczą więc można jeździć.

Wysłane z mojego LIFETAB_P831X.2 przy użyciu Tapatalka



#15 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 19:02

A gdzie te luzy się robię? Na łożyskach? Da się je zlikwidować poźniej czy do śmieci i następne kupic?



#16 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1823 postów
  • SkądSheffield

Napisano 31 lipiec 2016 - 19:47

Moje Time'y też miały luzy od nowości. Nie wygląda żeby się to pogarszało, więc nie zaglądam do środka.


Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#17 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 408 postów
  • SkądPuławy

Napisano 31 lipiec 2016 - 23:57

Poprzednie(z blokami delta) miały takie same obie nakrętki. Musiałem do serwisowania kupić specjalny klucz. Do tych już chciałem dokupic specjalny klucz a teraz okazuje się, że potrzeba dwa rózne. To już przesada. Dobrze, że są tylko dwa pedaly;-) To może te nowsze też luz od nowości mają?

Bez problemu odkręcałęm zwykłym starym wielokątnym kluczem oczkowym.
Pasuja oba wspusty. Szokiem jest to jak lekko jest to zakręcone i przy mocniejszym dokręceniu przeskakuje gwint (!!).
ps. Luz w Lookach to jak deszcz w Irlandii ;)



#18 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 430 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 05:12

Faktycznie jak na nowe to troche słabo dokręcone.Pół obrotu bez problemu dokręciłem.Na szczęście gwint nie przeskoczył. Trzebe się chyba za czymś innym obejrzeć. Niby luz niewielki i nie przeszkadza ale wole nie mieć w rowerze luzów;-) 



#19 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 408 postów
  • SkądPuławy

Napisano 01 sierpień 2016 - 09:03

Przeważnie ten luz nie jest duży,mi w moich keo nie przeszkadza. A co do pierścienia to chyba nie musi być mocno zakręcony skoro tak jest fabrycznie, choć ja tez wolę lepiej dokręcone elementy ;)



#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1776 postów
  • SkądWLKP

Napisano 15 sierpień 2017 - 13:38

Macie panowie jakieś rozwiązanie problemu? Mnie też to dopadło po ok. 1kkm, rozkręciłem, sprawdziłem te łożysko kulkowe i niby wszystko jest ok. Nie chce mi się wierzyć, by te wałeczkowe łapało takie luzy, one powinno być znacznie mocniejsze. Zastanawiam się, czy luz nie powstaje w plastikowym gnieździe łożyska kulkowego. Plastik się wyrobił i łożysko w nim lata, ale jak to zlikwidować? Najlepiej byłoby wkleić, tylko co potem? :)





Dodaj odpowiedź