Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lemondka


170 odpowiedzi w tym temacie

#161 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2017 - 10:27

Witam ponownie. Panowie doradźcie jakąś lemondke tak do 300 złotych. Z tego co widzę to na rynku przeważają albo takie za około 150(mała regulacja lub jej brak) i potem jest od razu skok do 400 i więcej złotych, czyli profile design itp. Nie chcę aż tyle wydawać bo będę ją zakładał ledwie parę razy do roku, na krótkie czasówki 10-15 km. Podstawa to chciałbym żeby miała duży zakres regulacji podłokietników oraz długości rogów. Myślałem o Deda Parabolica ale niestety promocja jest tylko na model Due(299 zł) a lepszy jest ponoć Uno.



#162 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 28 sierpień 2017 - 10:38

One różnią się gięciem, więc nie można powiedzieć że jedna jest lepsza od drugiej.
Jedni preferują gięcie S inni J. Sprawa indywidualna.

W dedach dobre jest to że możesz zakładać podkładki pod pady nawet w niskich modelach.
Choć przy geometrii na zwykłej szosie raczej nie będzie to potrzebne.

Na twoim miejscu kupował bym pod ustaloną pozycję bo może sie okazać że np będziesz potrzebował coś na minusie jak
Cinelli Heroes

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#163 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2017 - 15:58

A wezmę chyba tą Dede Due, wydaje mi się, że ten jej chwyt może być mniej wygodni niż w Uno ale w sumie tak jak wcześniej napisałem, nie mam w planie długich czasówek więc kwestia komfortu jest tutaj na drugim miejscu. Cinelli z tego co widziałem w naszych sklepach niedostępne.



#164 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 28 sierpień 2017 - 16:16

Chodzi wyłącznie o budowę (cinelli). Może być dowolna inna o takiej budowie/sposobie montażu. Jak masz wysoką główke ramy + podkładki pod mostkiem + lemondka, to pozycja nie będzie optymalna.
Wtedy więcej pewnie zyskasz na pełnym kasku aero.
Ale to już sam musisz ocenić.

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#165 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2017 - 16:43

Główka ramy nie jest wysoka, pod mostkiem zero podkładek. Moja pozycja na rowerze jest raczej niska niż wyprostowana. Okazało się, że źle patrzyłem i jednak na Uno też jest promocja(299 zł) więc biorę ją, nadgarstki będą w bardziej naturalnej pozycji.



#166 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 sierpień 2017 - 20:33

Moje zdanie jest takie:

- na te 3/4x w roku i 10/20km nie potrzebujesz niczego więcej niż lemondka za 130zł

- chcesz coś co poprawi twoją pozycję aero na rowerze szosowym, to wybierz lemondkę z rurkami poprowadzonymi od dołu kierownicy. To powoduje, iż podłokietniki znajdą się tuż przy samej powierzchni kierownicy, a więc obniży twoją pozycję o ok. 3/4cm. Wbrew pozorom to bardzo dużo, nie potrzeba wtedy montować regulowanych mostków, bo wystarczy -6/-17st. Tak to wygląda:

http://www.profile-d...ew_inline/4511/

 

a tak wygląda tradycyjna lemondka:

http://www.profile-d...ew_inline/1519/

i taka jest właśnie ta Deda Uno/Due.

 

Ja mam tą za 130zł i wiesz co zrobiłem, obciąłem podłokietniki i same gąbki przymocowuję taśmą bezpośrednio do kierownicy. Na te kilkanaście minut ścigania w zupełności wystarczy, łokcie nie bolą jakość i da się tak z powodzeniem jechać, nawet znacznie dłuższe dystanse (jeździłem nawet 100km). To spowodowało, iż obniżyłem pozycję właśnie o kolejne 3cm przez co dopiero teraz uzyskałem fajną pozycję aero na szosie (też mam niską główkę jakby co).

Kiedyś ten manewr podpatrzyłem z rowerów na którymś górskim etapie Giro gdzie robili czasówkę na podjeździe i zawodnicy do zwykłych rowerów montowali same przystawki. Któraś drużyna właśnie podłokietniki zamocowała taśmą bezpośrednio do kierownicy. Oczywiście były regulowane mostki itp.


  • System lubi to

#167 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2017 - 21:04

Rozumiem o co chodzi z tym montowaniem. Natomiast zwróć uwagę, że te Profile Design które wkleiłeś maja różny kąt gięcia. Rogi tej która jest montowana pod kierownicą idą bardziej ku górze, natomiast ta montowana nad kierownicą ma rurki bardziej na płasko. w rezultacie podejrzewam, że obie dają podobną pozycję. chociaż w sumie jest rzeczywiście jeszcze kwestia tych podłokietników, które w tej pierwszej są niżej. No nic, zobaczymy, może jakoś mi podpasuje ta Deda.



#168 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 28 sierpień 2017 - 21:50

Nie rurki ustawiają ci pozycję tułowia lecz wysokość podparcia łokci. To dopiero wychodzi gdy nakręcisz z boku film, nawet te skromne 3cm robi różnicę. I tak jak mówię, na te kilkanaście minut jazdy nie ma sensu wydatek 300+zł. Szybciej na lżejszej o 30g lemondce nie pojedziesz, ale na pozycji bardziej aero tak.

Na filmie widać co zrobić z mostkiem by obniżyć punkt podparcia łokci, można tak samo, regulowanym mostkiem.

#169 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 28 sierpień 2017 - 22:26

Ona tam ma wysoką główke i jeszcze multum podkładek, u mnie jest sporo niżej. Na tym filmiku gość jest fajnie ułożony: 



#170 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 29 sierpień 2017 - 07:41

A widzisz poziom kierownicy? Jest bardzo nisko, praktycznie na poziomie węzła z rurą górną.

Na drugim filmie jest fajnie ułożony, ale z mostkiem chyba -25st. Oczywiście wtedy wyjdzie podobny efekt, ale dojdzie zakup mostka.
W każdym bądź razie zwracamy na to uwagę

#171 Gosc_DivisionBell_*

Gosc_DivisionBell_*
  • Gość

Napisano 29 sierpień 2017 - 09:11

Nie no po korekcie to tak, chodziło mi o jej pozycję na początku filmu.





Dodaj odpowiedź