Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie stery ?


73 odpowiedzi w tym temacie

#21 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1062 postów
  • Skądpolska

Napisano 14 listopad 2012 - 17:58

Ja bym 200 zł za stery nie dał.


Pewnie, że 200 zł. lekka przesada ale to już mam nadzieję ostatni wydatek. Takie 120-150 byłoby w sam raz.
Może jeszcze obcięcie widelca i ewentualnie poskręcanie ( żebym nie musiał tego ruszać przez co najmniej 5 lat bo jak sam zrobię to na pewni jakieś luzy wyskoczą) , resztą sam się będę bawił.

edit:
Może znacie jakiś duży rowerowy ( gdzie coś mają) w okolicach Jeleniej Gory ( jakiś Jawor, ,Boleslawiec,Lubań,Kamienna Góra .ewent.Legnica itd)

#22 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2928 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 listopad 2012 - 18:21

Różnice wagowe w sterach zintegrowanych nie są duże, bo same łożyska ważą praktycznie zawsze tyle samo (no chyba, że ceramiczne)

Dla ciekawosci, dodalbym jeszcze "lozyska" z Norglide (nie wiem czy to ma jakies tlumaczenie na polski). Wyglada to jak uszczelka, wykonana z w/w kompozytu, pokrytego teflonem. Waga cos ok 1.5g!

#23 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2630 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 14 listopad 2012 - 19:31

Jeśli trzeba użyć podkładek, chcemy trochę carbonu i ma być lekko, to polecam takie podkładki. Są naprawdę filigranowe i pewnie ciężcy sprinterzy trochę by narzekali na sztywność, ale spełniają swoją rolę i fajnie wyglądają.
http://www.rowerowy....adki_ultraspace

Ciekawe, ile te Norglide kosztują.

#24 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2928 postów
  • SkądSurrey

Napisano 14 listopad 2012 - 20:20

2 lata temu kiedy skladalem rower mtb, skonczylem moje poszukiwania wlasnie na tych podkladkach. Jesli teraz bede potrzebowal podniesc mostek, na pewno skorzystam z nich (bbb ultra space bhp35).

#25 szymonef

szymonef
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skąddolnośląskie

Napisano 14 listopad 2012 - 20:57

Ja bym 200 zł za stery nie dał.


Pewnie, że 200 zł. lekka przesada ale to już mam nadzieję ostatni wydatek. Takie 120-150 byłoby w sam raz.
Może jeszcze obcięcie widelca i ewentualnie poskręcanie ( żebym nie musiał tego ruszać przez co najmniej 5 lat bo jak sam zrobię to na pewni jakieś luzy wyskoczą) , resztą sam się będę bawił.

edit:
Może znacie jakiś duży rowerowy ( gdzie coś mają) w okolicach Jeleniej Gory ( jakiś Jawor, ,Boleslawiec,Lubań,Kamienna Góra .ewent.Legnica itd)


W Jeleniej Górze masz Formickiego, w Bolesławcu Xtrabike i Bikestacja.

A tak w temacie - moje stery mają "pokrywkę" taką jak na tym zdjęciu:
Dołączona grafika
Nie wiecie, czy można kupić coś niższego do przykrycia sterów, jak np.
Dołączona grafika

Przez tą wysoką, stożkową pokrywkę nie mogę opuścić mostka na tyle, ile bym chciał.
Pochodziłem trochę po sklepach i wszędzie to samo - że sprzedawane tylko z kompletem sterów.

#26 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1062 postów
  • Skądpolska

Napisano 14 listopad 2012 - 21:12

U Formickiego jest ok ,nawet dziś kupiłem jedna pierdołkę ale niestety tych sterów brak. Bike- stacja -niezły bardak tam mają ale też tam pedała kupiłem przejazdem jakiś miesiąc temu .

Za to o tym XTRABIKE nie miałem pojęcia że istnieje-dziękuję . Jutro może podzwonię jak będą mieli coś to się przejadę.
Mają na stronie takie 2 ( pewnie muszą sprowadzać ale spytać nie szkodzi)
http://xtrabike.pl/3...,,,,,,id,1.html
http://xtrabike.pl/3...,,,,,,id,1.html

A jakieś internetowe niezłe sklepy których CENEO i inne porównywarki nie wyłapują
( np.Wertykal)?

@szymonef
Może tutaj znajdziesz numer tej częśćihttp://evkatalog.cos....de/page47.html

#27 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1062 postów
  • Skądpolska

Napisano 16 listopad 2012 - 19:57

Zamówiłem jednak te polecane ze strony gdzie kupowałem ramę czyli dokładnie takie coś.
http://ctbike.pl/can...wane-1-1-8.html

Szkoda mi było dodatkowo 50 zł na karbonowe , przynajmniej na zdjęciach nie widać jakiejś specjalnej różnicy w wyglądzie, do tego mam zwykły nie karbonowy mostek i trochę mi się nie widzi znowu inwestować.

Niestety jak to naszych sklepach napisane ,,JEST'' a okazuje się, że trzeba czekać na sprowadzenie ponoć tylko 2-3 dni. Plus taki, że kontakt ze sklepem bardzo OK . Odpowiedź na maila miałem za chwilę do tego dostałem zapewnienie po przesłaniu namiarów ramy , że stery będą pasować.

Mogłem kupić inne np Amoeba,Pro za 90-100 zł ale wolałem dla świętego spokoju wziąć te rekomendowane ( ktoś się machnie w opisie i będzie odsyłanie )

#28 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 listopad 2012 - 21:44

Mam pytanie. Mam 4 podkładki pod mostkiem i chciałbym zmienić pozycję na bardziej aero bez podnoszenia siodełka i mam wątpliwości ponieważ nie wiem czy mogę zostawić tylko jedną podkladkę? I jeszcze jedno. Jak już pozbędę się nadmiaru pierścieni będzie z mostka wystawał ten ,,patyk xD" i teraz jedyne wyjście to spiłowanie go czy może nałożyć te obręcze na górną cześć mostka ?

#29 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 16 listopad 2012 - 22:06

Możesz zostawić tylko 1 podkładkę pod mostkiem. Jeżeli nie jesteś pewien, czy nie będziesz chciał wrócić do starej pozycji to resztę podkładek wkładasz nad mostek i skręcasz normalnie top-capem, jeżeli wiesz, że nie będziesz chciał już podnosić kierownicy to powinieneś skrócić rurę sterową, jednak tak, abyś nad mostek zmieścił przynajmniej 0.5cm podkładkę.

#30 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 17 listopad 2012 - 11:57

Co się tak nagle wszyscy uparliście na tę jedną podkładkę nad mostkiem? Jeżdżę już kilka lat na widłach z karbonowymi rurami sterowymi i nie zostawiałem jej nigdy. Nie widzę też powodu, żeby ją zostawiać nad, a nie pod(jeśli istnieje taka potrzeba).

#31 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5429 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 17 listopad 2012 - 12:17

Podkładka nad mostkiem ma wielki sens. Dodaje się ją po to, aby śruby mostka ściskały sterówkę dalej od krawędzi rury, bo jest ona w tym miejscu znacznie mocniejsza niż przy samej krawędzi.

To oczywiście nie oznacza, że w przeciwnym wypadku sterówka zaraz się rozleci (z ciekawości próbowałem kiedyś zmiażdżyć sterówkę z widelca Eastona i naprawdę wymaga to nie lada nacisku), ale producenci dają takie a nie inne zalecenia i dla bezpieczeństwa warto się ich trzymać, tym bardziej, że ich przestrzeganie krzywdy nikomu nie robi.
rowerplus-logo-2.png

#32 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2928 postów
  • SkądSurrey

Napisano 17 listopad 2012 - 16:56

Eeetam, naciagana teoria. Jedyny sens stosowania podkladki nad mostkiem, to mozliwosc zmiany ustawien, co ulatwia rowniez pozniejsza sprzedaz i estetyka.
Gdyby brak gornej podkladki, raczej nakladki, mial oslabiac mocowanie mostka, czy tez wplywac na wytrzymalosc sterowki, zaden producent nie sprzedawalby rowerow bez takowej. Ale chyba predzej zaprzestanoby stosowania danego materialu, z ktorego taka sterowka jest wykonana.

#33 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4542 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2012 - 18:23

to nie jest naciągana teoria bo w przypadku karbonowej sterówki to jest to wręcz wymagane , aby nad mostkiem byla podkładka tak jak to opisuje mikroos.

Każdy robi jak uważa, ale w przypadku wypadku aby nie bylo ...

#34 ditom

ditom
  • Użytkownik
  • 193 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 listopad 2012 - 18:51

Ok to najszerszą podkładkę ( jedną) zostawiam na dole a resztę daje na górę w razie gdyby pozycja była dla mnie nie odpowiednia. Dzięki za info!

#35 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5429 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 17 listopad 2012 - 18:53

Gdyby brak gornej podkladki, raczej nakladki, mial oslabiac mocowanie mostka, czy tez wplywac na wytrzymalosc sterowki, zaden producent nie sprzedawalby rowerow bez takowej.

To już zależy od konkretnych zaleceń. Nie każdy producent wymaga takiej podkładki, inni piszą bardzo wyraźnie, że jest konieczna.

Ale chyba predzej zaprzestanoby stosowania danego materialu, z ktorego taka sterowka jest wykonana.

A to na jakiej podstawie? Bo mogłąby pęknąć przy użytkowaniu niezgodnym z instrukcją? :-)
rowerplus-logo-2.png

#36 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 18 listopad 2012 - 14:34

Może chodzi też o to, aby nie naciskać topcapem bezpośrednio na mostek, tylko przez podkładkę. Lepiej zarysować podkładkę a nie mostek :)

#37 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2928 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 listopad 2012 - 15:31

Naciagana i to na bardzo rozciagliwej gumie :-D

http://www.evanscycl...d-bike-ec030137
http://www.evanscycl...d-bike-ec031489
http://www.evanscycl...d-bike-ec030949
http://www.cervelo.c...d-bikes-r5.html

O jakich i kogo zaleceniach piszecie? Ktory producent zaleca taka podkladke? Ja sie z takimi nie spotkalem.
Moj widelec sub 300g i w manualu cisza. Gdyby to bylo istotne, jestem przekonany zeby o tym wspomnieli.

#38 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5429 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 18 listopad 2012 - 15:59

Choćby Easton i Felt jasno mówią, że podkładka musi być.

BTW bardzo zgrabnie pomijasz choćby Fuji z tego samego sklepu: http://www.evanscycl...d-bike-ec031207
rowerplus-logo-2.png

#39 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 2928 postów
  • SkądSurrey

Napisano 18 listopad 2012 - 16:23

A co z tymi, niezgrabnie niepominietym z llinkow???
Widocznie, np Cervelo (tutaj 3T) ze swoim sub 300g widelcem jest pewniejszym wyrobem niz sporo ciezsze Eastony.

A tak powaznie, to mysle, ze to po prostu dmuchanie na zimne. IMO zbedne.

#40 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5429 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 18 listopad 2012 - 17:01

Miałem Eastona EC90 SLX i ważył 264 g. Tak więc sorry :-)

Jeżeli chodzi o zalecenia, napisałem już wcześniej: każdy producent ma inne. Jeżeli w jakimś konkretnym przypadku zdecydujesz się ich nie przestrzegać, możesz dziękować tylko sobie.
rowerplus-logo-2.png



Dodaj odpowiedź