Jakie stery ?
#61
Napisano 17 grudzień 2012 - 20:35
Spróbuję jutro jak będzie czas wstawić foto z mostkiem na minus zobaczymy czy nie wyjdzie śmiesznie.No i nos siodła poprawię.
Szkoda, że zima i nie można jeździć bo znowu zaczynam świra dostawać od przeszukiwania internetu , coś przestają mi się koszyki na bidon podobać ( kupowane do innej ramy), no i zamieniłbym tylną Tiagrę Rd4601 ( również kupiona przed kupnem ramy do starej ramy gdzie miałem przednią tiagre) koniecznie na 105 tkę Rd 5701 czarną żeby był komplet. Tylko tu mały problem bo Tiagra nówka,szkoda jej. Nie uda się sprzedać w sensownej cenie to może do górala pójdzie bo tu też konieczna rehabilitacja.
Tak po troszku i zaraz się uzbiera 5000 za ten rower.
Gdybym pomyślał wcześniej i nie byłbym takim sknerą to trza było brać stery od razu do ramy wtedy rower od 2 miesięcy byłby na chodzie.A tak rama 299 euro i szkoda było 20 euro na stery , chciałem przełożyć te od starego.
#62 Gosc_marvelo_*
Napisano 17 grudzień 2012 - 21:17
#63
Napisano 17 grudzień 2012 - 21:53
(Chciałem mieć Radona i w końcu mam tyle, że akurat teraz trochę przypadkowo)
Najważniejsze że stery są ok bo to był główny bloker.
Szukam jakiś zdjęć jak wygląda kolarka z mostkiem w dól , coś nie mogę znaleźć, nie mogę sobie jakoś wyobrazić.
#64
Napisano 18 grudzień 2012 - 08:05
#65
Napisano 18 grudzień 2012 - 14:45
Jeszcze jedno pytanie: czy manetki nie powinny być troszkę bliżej ( zamontowane wyżej na kierownicy ) ?
#68
Napisano 31 styczeń 2014 - 10:06
Przymierzyłem toto, ale i dolna i górna miska luzem weszła w ramę, i jest tam minimalny luz jeszcze, a z tego co się orientuje, to raczej na wcisk powinno wchodzić, hm?
Źle dobrane stery? Rama nie wygląda na uszkodzoną... Mam coś pomierzyć (co?), żeby się dało odpowiedzieć na to pytanie?
Miałem wołać znajomego z prasą do sterów, ale w tej sytuacji, to prasa raczej nie jest potrzebna...
#69
Napisano 31 styczeń 2014 - 11:23
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#70
Napisano 31 styczeń 2014 - 11:28
Hej kolego
Stery zintegrowane i półzintegrowane czyli z miską do wciśnięcia w ramę mają zawsze LUZ.
LUZ ten zawiera się w 0,2mm a stery nie opierają się na powierzchni czołowej lecz na SKOSIE zawartym w - 45stopni.
Czyli rasumując stery wchodzą lużno a luz roboczy to 0,2mm.
Jezeli masz zintegrowane stery to wymiar ich wynosi np.41,8mm natomiast gniazdo w ramie ma 42,00
Jarek-;LT
#71 Gosc_tobo_*
Napisano 31 styczeń 2014 - 20:56
Łożyska mają luz, miski sterów półzintegrowanych nie mogą mieć luzu i powinny wejść na większy lub mniejszy wcisk.
waxmund, zrób zdjęcie i pokaż te stery - sprzedawcy bardzo często mylą zintegrowane z półzintegrowanymi.
Nowe ramy/rowery karbonowe bardzo często mają stery zintegrowane.
#72
Napisano 01 luty 2014 - 10:38
Dzięki za info. W sterach nigdy nie grzebałem, i jakoś wiedza o nich mnie nie dotknęła.
Wygląda na to, że mam zintegrowane:
Kolejne pytanie początkującego. W jakiej kolejności powinienem je założyć? Trzeba im jakiegoś smaru dać? Stały, do łożysk tocznych będzie dobry?
Bieżnie na widelcu już mam, chciałem na to założyć nr 2.
Od góry: 3, na to 1 (frezem w stronę ramy?) , 5 i 4. Dobrze?
Jaką gwiazdkę kupić? Wideł cały karbonowy.
(widać fotki?)
#73
Napisano 01 luty 2014 - 10:42
Smaru nie musisz stosować - tam nie ma co sie zapiec, a po skontrowaniu sterów smar może wręcz przeszkadzać w ustabilizowaniu całej konstrukcji (która powinna być sztywna, a nie ślizgać się - po to masz łożyska, żeby na nich był poślizg). Możesz za to pomyśleć o nałożeniu niewielkiej ilości gęstego smaru w okolicach krawędzi kapy oraz krawędzi korony widelca - w ten sposób utrudnisz wnikanie wody.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#74 Gosc_marvelo_*
Napisano 02 luty 2014 - 01:53
Jaką gwiazdkę kupić? Wideł cały karbonowy.
W tej sytuacji tylko korek rozporowy takiego typu:
http://allegro.pl/ko...3905505585.html
http://allegro.pl/ko...3900212886.html
http://allegro.pl/ko...3911482084.html