Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Tcr Composite 2 (2014)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#1 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2013 - 11:39

Witajcie jako, że piszę tutaj po raz pierwszy.

 

Bakcyla na rower złapałem rok temu i od tamtej pory jeżdżę codziennie, niezależnie od pory roku czy pogody. Zrobiłem przez te czas już 5500 km na MTB KTM'ie Ultra 2.29 29er, forma przyszła i coś się we mnie zaczęło domagać większego wyrafinowania, stylu, szybkości itd smile.png

Postanowiłem kupić swoją pierwszą szosę i padło na Gianta TCR Composite 2 model już na rok 2014. Jeździ się zupełnie inaczej, obawiałem się tego ale teraz czuje moc tego roweru. Te podjazdy, które już nie wymagają tyle wysiłku, przyspieszenie, rozbujanie się do 40+km/h trwa parę sekund, czuć lekkość tego sprzętu a wiem, że jest "tylko" na fabrycznych częściach i jeszcze wiele można w nim zmienić na lepsze.

 

I tu mam pytanie, od czego zacząć ulepszanie tego cacka, opony najpierw? Osprzęt mi jak najbardziej pasuje (105) i tak naprawdę to jedyne co mi przychodzi na myśl to opony i obręcze na pierwszy rzut.

 

Co Wy myślicie o tym i o rowerze ma się rozumieć też?

 

Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz - witajcie smile.png

 

tcr%201.JPG

 

tcr2.JPG
 

tcr3.JPG

Specyfikacja:

 

  • Rozmiar ramyM/L
  • RamaKompozyt węglowy - COMPOSITE
  • WidelecKompozyt węglowy - COMPOSITE, rura sterowa OverDrive 1⅛"~1¼"
  • Tylny amortyzatorbrak
  • KierownicaGIANT Connect
  • MostekGIANT Connect
  • SztycaGIANT Vector Composite
  • SiodłoVELO, pręty magnezowe
  • PedałyPD-M 620 Shimano
  • ManetkiSHIMANO 105, 2x10
  • Przerzutka przedniaSHIMANO 105
  • Przerzutka tylnaSHIMANO 105
  • HamulceSHIMANO BR-R561
  • Dźwignie hamulcaSHIMANO 105
  • Kaseta/wolnobiegSHIMANO Tiagra, 12-30, 10 biegów
  • ŁańcuchKMC X10L
  • KorbaSHIMANO R565, 50/34
  • SuportSHIMANO Press Fit
  • ObręczeGIANT P-Elite C
  • PiastyGIANT P-Elite C
  • SzprychyGIANT P-Elite C
  • OponyGIANT P-R3, 700x23C
  •  
  • Mój wzrost 179 cm
  • Waga 76 kg


#2 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 16 sierpień 2013 - 13:30

A co właściwie chcesz osiagnąc, skoro juz ci się jeździ fajnie? Opony to zmień jak sie zużyją, ja wymieniłem również siodełko - miałem podobne, po 4000km stało się cholernie niewygodne.

 

edit: jak cię ciśnie na zmiany, to kasete też zmień na 11-28 czy nawet 11-25. Ale ja to był tez poczekał, aż się zużyje.



#3 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 sierpień 2013 - 14:10

Ze zmian co sie rzuca w oczy to napewno, jakies koszyki na bidon, jakies dobre wyscigowe siodlo konkretne pedały. Bo narazie dupy nie urywa na tym osprzecie szalu nie ma :-P


SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#4 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2013 - 16:32

Jak na moje potrzeby, amatorskiego wyczynu, to 105 jak na razie sprawuje się bdb. Koszyk tak ale to wykończeniówka i może poczekać. Siodło? Być może ale na tym jeździ się całkiem ok. Pedały z czasem jak będzie kasa i na buty, na razie jestem przyzwyczajony do spd'ków.



#5 przemonr1

przemonr1
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądKobiernice

Napisano 16 sierpień 2013 - 17:02

Spoko, na 105 wbrew temu co niektórzy myślą można spokojnie wygrywać zawody :D  Poza tym grunt, to potrafić sobie o osprzęt zadbać, inaczej nawet Red chodzi do dupy (co miałem okazje zaobserwować na niektórych wyścigach).

 

p.s. fajnie wyglądają te TCRy Gianta



#6 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2013 - 17:08

Po jeździe na MTB to zupełnie inne doświadczenia :) wygląda fajnie a jeździ się jeszcze fajniej. Osprzęt chodzi bardzo dobrze, zobaczymy jak będzie po 5000km



#7 przemonr1

przemonr1
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądKobiernice

Napisano 16 sierpień 2013 - 17:15

Moje 5700 ma już pewnie ze 20tys km i śmiga wszystko dobrze, tak że nie masz się co martwić



#8 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 sierpień 2013 - 17:50

Czyli twoj rower jest idelany wedlug ciebie to po co pytasz, co ulepszyc zeby byl jeszcze lepszy niz teraz :-D 


SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#9 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2013 - 17:56

Nie napisałem, że jest idealny ale cenię sobie dobre sugestie, może nieco więcej niż po prostu "zmień koszyk bo tak" ;)

#10 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 16 sierpień 2013 - 17:57

Zdjęcia zrobione ze złej strony, nie widać napędu :)


Radon RPS 2009 (Shimano 105 5600/Ultegra 6700) + Garmin Edge 500

#11 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 sierpień 2013 - 17:59

Auć, tylko czekałem aż ktoś wytknie mi moją wpadkę. Postaram się jutro coś zrobić w ładnym ekhm słonecznym plenerze

#12 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 17 sierpień 2013 - 18:49

Fajnie widziec kolejnego TCR-a na forum. Co do zmian, jesli masz budzet i chec cos zmieniac to na pewno zacznij od kol, pozwola zejsc z wagi a przede wszystkim poprawia jeszcze bardziej sztywnosc. Mowisz, ze siodelko jest Ok. Pozwol, ze zapytam jakie dystanse robisz i czy czujesz po nich 4 litery. Zapewniam Cie, ze mozna znalezc siodelko (plus spodenki z dobra wkladka), ktorego nie poczujesz po calodniowej jezdzie a przy okazji bedzie jakies 2 razy lzejsze. Trzecia i ostatnia rzecza jest kaseta. Ja bym ja wymienil na 11-25, tak przy okazji wymiany kol. To wszystko powinno dac wyraznie odczuwalna poprawe. 105-ki nie ruszaj, do dobry sprzet na lata.

 

Ps. Zwroc uwage, czy zacisk sztycy nie ociera o nia swoja gorna krawedzia. Bylo to problemem u mnie i w paru innych TCR-ach. Wystarczy go troszke podpilowac jesli jest taka koniecznosc.

 

Pps. Odwroc mostek, bedzie bardziej PRO :)


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#13 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 sierpień 2013 - 23:41

Mostek specjalnie odwróciłem żeby trochę skrócić ramę, w przyszłości pewnie wymienię mostem na krótszy.

Lubię się rozciągnąć ale teraz jest lepiej.

 

Codziennie jeżdżę jakiej 25-50 km i nie mam problemów z siedzeniem a nie pamiętam dnia bez treningu, ostatnio chyba jakoś tak w zimową zamieć wyjść nie mogłem :P

 

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym zaciskiem sztycy.

 

Dzięki za rady :)



#14 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 18 sierpień 2013 - 17:39

Zaciski potrafily ocierac o sztyce w miejscu, ktore zaznaczylem na czerwono:

 

53057775705515053429.jpg

 

Proponuje sprawdzic, czy nie masz otarcia na sztycy w tym miejscu, nawet jesli nic nie skrzypi itp.


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#15 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 sierpień 2013 - 17:42

Dzięki. Sprawdzę :)

#16 Norbert86

Norbert86
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • SkądCzestochowa

Napisano 19 sierpień 2013 - 17:33

Na początek pozbądź się tej osłonki przy kasecie , obróć mostek i nabierze charakteru :-).

Też nabyłem taką maszynę w tym roku i pierwsze co zrobiłem to pozbyłem się tego klocka ze sztycy.

Na drugi ogień koła .



#17 jacekjacek

jacekjacek
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 20 sierpień 2013 - 12:22

Kumpel jeździ na identycznym - tylko siodło zmienił na fizika czerwonego. Na żywca ta rama robi super wrażenie !. Przy tym giancie mój tarmac wyglada tak zbyt "normalnie" :)



#18 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2013 - 12:33

Mam słabość do lakierów "czarny mat" :)

 

Trochę roboty mnie z nim czeka ale po pierwszych 500 km stwierdzam, że zarówno osprzęt jak i sam feeling jazdy bardzo mnie zadowala. Jak już się odbije od dna finansowego po tym zakupie :D to zacznę od opon i obręczy. Gdyby jeszcze nasze ulice bardziej się nadawały na tego typu "ścigacze" byłoby znacznie lepiej. Jak się nie zna trasy, jedziesz te 40 km/h i widzisz tory tramwajowe to lepiej zwolnić i wybrać miejsce z jak najmniej wybrakowanym asfaltem bo szkoda ramy na wertepy.



#19 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8635 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 20 sierpień 2013 - 13:24

Jeśli po 2 - 3h dupsko Ci nie prosi o litość, to siodełko może zostać. Choć giantowskie siodełka (tu: Velo) na ogół do najwygodniejszych nie należą (wyjątek: advanced gdzie dają fizik'i).

 

Koszyk zmień bo ten kawał drutu nie pasuje do kompozytu. Osłonka spod kasety też psu na budę potrzebna, zresztą w Warszawie kaseta 30 do kompaktu?! Litości.... Ze zmianą kół (same obręcze to bez sensu, opony to druciaki dają?) to sobie lepiej poczekaj, dobre koła kosztują jednak parę groszy.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#20 PapaWrench

PapaWrench
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 sierpień 2013 - 14:15

Co do koszyka to oczywista oczywistość - jest bo coś być musi na ten czas (przy okazji znacie jakieś sklepy internetowe gdzie jest duży wybór tych najtańszych i tych najdroższych z kompozytów). Wiem że dobre koła zaczynają się od 1000 zł za komplet i są jednym z większych wydatków w upgreadzie roweru. 

 

Co jest nie tak z kasetą 30 do kompaktu? Przy zjazdach, a jest ich trochę u nas :) dopiero przy jakiś 50-60 km/h przestaje czuć opór na pedałach. Ale nie wiem, mogę się na czymś nie znać.