Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek 1.9


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 21 luty 2014 - 16:16

Witam

 

Dzisiaj w końcu dopisała pogoda więc postanowiłem zdjąć błotniki i przetestować kółka startowe w które się zaopatrzyłem całkiem niedawno i tak sobie pomyślałem że pochwalę się swoją maszyną :)

 

rama alu Trek 1.9 54cm

widelec: carbon bontrager

osprzęt: Campagnolo Centaur z korbą kompakt carbon UT,

koło tył: Campagnolo Shamal Ultra  

koło przód: Campagnolo Eurus

sztyca: Icon 27,2mm

kierownica: Bontrager Race Lite 42cm

mostek: Bontrager Race Lite 110mm

siodełko: Selle Italia SLR XC gel flow

pedały: Look Keo 2 Max

Licznik: Sigma 1606L + kadencja

opony: Maxxis

owijka: Bontrager

koszyki na bidon: Specialized i Tacx

waga: nie mam pojęcia :D

 

Zazwyczaj używam kół treningowych Mavic Aksium  Race, dzisiaj od święta postanowiłem zrobić wyjątek ;)

 

Zdjęcia

 



#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 21 luty 2014 - 16:42

Nie możesz się zdecydować na długość sterówki? Jakie masz przełożenia? Fajne czasy na nim kręcisz



#3 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 21 luty 2014 - 18:13

Korba 50/34, kaseta 12-23, na tych kółkach mam 12-25 ale jutro wracam na stare koła do klepania km po dziurach, sterówki nie przycinam bo pewnie będę chciał sprzedać ramę za jakiś czas albo jak będzie gotówka to trek pójdzie na poczet zimowego sprzętu. ogólnie mało estetyczny rower ale dla mnie liczy się przede wszystkim efektywność :-) chociaż pewnie i tu jest jeszcze wiele przede mną ;) 



#4 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 luty 2014 - 18:51

Fajny zgrabniutki ten trek obetnij moze widelec,bo te podkładki trochę szpecą  ta sterówke. To jedynie co mi sie rzucilo w oko zawsze, tez mozna troche pozmieniac osprzetowo z biegiem czasu.


SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#5 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 luty 2014 - 22:17

hehe, nie dosc ze mostek najnizej jak sie da na sterowce, to jeszcze chyba nawet odwrocony, a manetki to w ogole nisko... elastyczny gosciu musisz byc :D na oko to rece na dolnym chwycie to 20-25cm nizej niz siodlo :>



#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 luty 2014 - 22:40

Sredniow wygladaja te kola z roznymi kolorami szprych.

Z czym latwo mozesz zrobic porzadek, to wymiana czerwonego koszyka, pasuje jak piesc do oka. Druga rzecz to te okablowanie licznika, kompletny balagan.



#7 kubens

kubens
  • Użytkownik
  • 543 postów
  • SkądPodhale

Napisano 21 luty 2014 - 23:15

ładny estetyczny trek, miły dla oka ;)



#8 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 luty 2014 - 23:50

wentyl z tylu ciut dlugi... ale kurde, jakie to ma znaczenie, jak kapral po 130km dziennie jezdzi, bedzie dobrze :D



#9 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 luty 2014 - 07:41

  Koszyk pewnie wymienię kiedyś, oponki z z dętkami założyłem tymczasowo bo nie chciało mi się przekładać opon i dętek z aksiumów zresztą na potrzeby przejażdżki założyłem nową kasetę żeby już nie bawić się w przekręcanie wszystkiego :)

 

kółka faktycznie mogłyby być w tym samy kolorze ale znajomy sprzedawał w takim secie, a że kółka w super stanie i za małe pieniądze więc nawet się nie zastanawiałem bo są cholernie sztywne i czuć jak każde depnięcie idzie w moc  :)

 

  Z pozycją ciągle eksperymentuje wcześniej miałem siodełko o jakieś 1,5-2cm wyżej więc teraz dolny chwyt jest bardzo komfortowy bez problemu godzinkę bez zmiany wytrzymam, mostek mam na -7st. ale geometria H2 jest trochę bardzie turystyczna (15cm główka ramy)  ;)  Prawdziwą piętą achillesową jest siodełko o ile przy sporadycznych jazdach i dystansach do 100km jakoś w miarę daje rade to już powyżej tego robi się średnio wygodnie (mam zamiar wybrać się do znajomego sklepu na fitting speca i selle italia, po głowie chodzi mi też selle smp)  :-/ Im więcej jeżdżę tym bardziej czuję że wiele można poprawić i jestem tego prawie pewien że sekret robienia formy tkwi w dużej mierze w pozycji. Np. w któryś dzień zrobiłem 160km w tym było trochę siłowych odcinków na podjazdach, po treningu dziwne uczucie w prawym kolanie, na drugi dzień zaczynam trening a tu po 2km zaczyna się narastający ból wtf? resztę jazdy obniżałem, podwyższałem siodełko, przód tył, i nadal boli. Myślę sobie to się uwaliłem i chyba już po formie :-x Wtedy przyszedł mi do głowy genialny pomysł przesunę bloki o 2-3mm w kierunku pięty (wcześniej miałem na maksa do przodu) okazało się że trafiłem w dziesiątkę bo poszedłem na trening i spokojnie te 130km się zrobiło a ból zniknął bez dnia przerwy w jeździe. I teraz bądź tu mądry człowieku jeśli na wcześniejszych ustawieniach bloków i siodła również robiłem treningi 100-150km bez bólu.     



#10 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 22 luty 2014 - 09:14

Przy takiej pozycji nie dziwota że Cię boli tyłek i kolano. Przygotuj się jeszcze na bóle stawów łokciowych i tylniego odcinka kręgosłupa. Jeżeli rzeczywiście jeździsz takie dystanse, tak często i w takiej pozycji, to prawdopodobnie będziesz cierpiał. Ewidentnie masz za wysoko siodło, stąd byc może bóle siedzenia i kolana.

 

 



#11 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 luty 2014 - 09:40

tez mam h2, i pomimo tego, ze siodlo mam wyzej niz kiere, to pozycja jest duzo bardziej ogarnieta dzieki chociazby ustawieniu samej kiery i manetek. Imho te Twoje manetki sa ustawione tak, ze zmuszakaja do nurkowania i wyciagania sie, i tak naprawde nie mozesz odpoczac ani w gornym ani w dolnym chwycie.



#12 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 22 luty 2014 - 16:13

dzisiaj podwyższyłem siodło o 1cm, i jechało mi się sporo lepiej, dupa boli mnie bo taki mały pierdzielony wrzód mi się zrobił, gdy jadę na czubie siodła to nic nie boli. Siodełko mam bardzo wąskie muszę sprawdzić czy jest odpowiednie do rozstawu moich kości kulszowych. Sama pozycja wbrew pozorom jest dość komfortowa dzisiaj ponad 5h i jest luzik.  

 

mam problem z idealnym wypoziomowaniem siodełka, tylna część jest o 4mm wyżej od nosa, nie wiem czy to wina samego siodła czy sztycy

 

Tak na marginesie kalkulator np competitive cyclist wyliczył mi że szczyt siodła powinien być na wysokości 82-84cm licząc od środka suportu, ja mam na 77cm więc sporo niżej :D 



#13 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 luty 2014 - 17:03

Sadzac po rozmiarze ramy, to raczej 188cm nie bedziesz mial nawet stojac na palcach? :)

Os suportu-gorna krawedz siodla 82-84cm bedzie dla tych, nazwijmy, normalnie zbudowanych o wzroscie, wlasnie w okolicach 188cm.

Wiec jak masz siodlo na 77cm, to ablo musisz zaczac zakladac ochraniacze na zeby, zeby ich kolanami nie wybic :) albo, co wydaje sie bardziej prawdopodobne, cos pomytlales z wlasnymi pomiarami.

 

Nie zapomnij, przy opuszczaniu/podnoszeniu siodla o jego jednoczesnym przesuwaniu przod-tyl, tak zeby pozycja bioder, srodka ciezkosci ciala byla caly czas w tej samej linii wzgledem osi suportu, oczywiscie zakladajac, ze wyjsciowa pozycja byla dobrze ustawiona.



#14 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 23 luty 2014 - 05:07

Własnie z położeniem siodła przód tył miałem największe problemy, obecnie nos siodła jest cofnięty względem osi suportu o 75mm i tak jest chyba najlepiej, wewnętrzna długość nogi 85cm a wzrost 180cm, mam dość dobrą elastyczność dolnego odcinka kręgosłupa, bez problemu sięgam palcami u rąk do podłogi. 



#15 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 23 luty 2014 - 08:42

Przy Twoim wzroście potrzebujesz ramę 56 ( L ). To co masz to jest 54 ( M) albo mniejsza. Masz za małą ramę po prostu. Na podjazdach stając na pedałach prawdopodobnie bijesz kolanami po końcówkach kierownicy.



#16 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 23 luty 2014 - 09:02

faktycznie zdarza mi się że kolana podchodzą blisko kiery, to może mostek na jeszcze dłuższy zmienić, ogólnie jak obniżam siodło o 2-3cm to automatycznie  uderzam udami o brzuch i wtedy oddychanie jest już mniej komfortowe w dolnym chwycie bo w górnym to wiadomo że jestem bardziej wyprostowany i nie ma tego problemu



#17 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 23 luty 2014 - 12:56

Siodło przy dobrze wybranej ramie powinno być na stałej wysokosći , a 2cm roŻnicy o której mówisz to moim zdaniem zdecydowanie za dużo przez co cała poZycja mocno się zmienia.
Mozesz podniesc kiere o ok 1 cm i wydlużyć rame mostkiem . 54 rama na 180cm nie jest najgorszym rozwiazaniem ale mówie mostek dłuższy.

#18 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 24 luty 2014 - 15:52

Zrobiłem fotki pozycji na rowerze więc będę wdzięczny za wszelkie sugestie co mógłbym poprawić, wiadomo człowiek ustawia wszystko na czuja ale jestem otwarty na wszelkie rady  :-o

 



#19 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 24 luty 2014 - 16:06

W górnym chwycie wygląda pk, nqtomiast w dolnym wyglada troche jakby za krótko, sam wspomniales ze zdarza sie dotknąc kolanami do kiery.

#20 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 postów
  • SkądKalisz

Napisano 24 luty 2014 - 17:19

za jakiś czas spróbuje wrzucić mostek 130 zamiast obecnego 110 i przetestuję.

 

Jeśli chodzi o wysokość siodełka to będzie ok? (noga jest lekko ugięta w stawie kolanowym)