Skocz do zawartości


Zdjęcie

Komfortowa Geometria Ramy


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 02 marzec 2014 - 10:36

Zamówiłem sobie wczoraj rower. Ten: http://www.bulls.de/.../harrier/#close  w malowaniu biało-czarno-niebieskim.

 

Wpadł mi jednak w oko jeszcze jeden rower: http://rower.com.pl/...ke-challenge-sl

 

Po przemyśleniu mógłbym dołożyć około 1200zł do ramy karbonowej, ale zastanowiło mnie coś innego.

Sprzedawca powiedział, że ma on ramę komfortową. Dopiero w domu zacząłem się nad tym zastanawiać. 

 

I stąd moje pytanie: jaka jest różnica pomiędzy klasyczną ramą a tą komfortową?

 

Nie ukrywam,że jestem totalnym amatorem i szosy nie mam zamiaru wykorzystywać do wyczynu tylko do miłej, relaksacyjnej jazdy. Warto wg Was dopłacić kwotę o której wspomniałem?



#2 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 02 marzec 2014 - 11:04

Klasyczna rama ma górną rurę zbliżoną do poziomu. Wymusza to na kolarzu bardziej opływową sylwetkę, ale jest mniej wygodna od sloapingowej, której rura jest podniesiona. W necie jest to szczegółowo opisane. Mniej wygodna, nie znaczy, że niewygodna w ogóle. Wcześniej miałem sloapingową, ale z powodu awarii, musiałem zmienić na klasyczną, bo taką miałem. Mój komfort wcale nie ucierpiał, za to średnie prędkości wzrosły.



#3 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 marzec 2014 - 16:58