Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nowe Koła ~2000Zl


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 shag86

shag86
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 marzec 2014 - 11:48

Cześć!

 

                Ponieważ wydaje się, iż wiosna w tym roku nadejdzie wyjątkowo wcześnie :-D  postanowiłem przesunąć w czasie upgrade mojej szosówki. Sprzęt jaki posiadam to Scott Speedster 20 z 2013 roku, pierwsza i najważniejsza rzecz, którą chciałbym w nim zmienić to koła. W chwili obecnej, przy 194 cm wzrostu ważę około 93kg, jak tylko zrobi się cieplej i dzień wydłuży się na tyle, żeby można było jeszcze po pracy czmychnąć gdzieś na dwie godzinki, z wagą zejdę do jakichś 87-86kg. Budżet, jaki chciałbym przeznaczyć na koła to jakieś 2000zł  ± 200/300zł, nie więcej. Poszukuję kół do użytku codziennego - jak tylko warunki na to pozwalają jeżdżę 60/70km codziennie w tygodniu, w weekendy lubię wybrać się gdzieś dalej - powyżej 120km. Trochę przeglądałem Internet pod tym kątem, znalazłem dwie, wydające się całkiem w porządku, opcje:

 

Fulcrum Racing 3

 

Mavic Ksyrium Elite S

 

                Miał może ktoś z Was styczność z tymi kołami? Co o nich sądzicie? Ewentualnie co innego w tym budżecie moglibyście zaproponować? Jedna ważna rzecz - koła muszą być serwisowalne. Jak wygląda sprawa dostępności części zamiennych tych kół? O ile dobrze widzę, w obydwóch propozycjach szprychy są płaskie - jak wygląda sprawa dostępności takich szprych na naszym rynku?

 



#2 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 02 marzec 2014 - 12:59

może chińskie karbony?     to zależy czego oczekujesz od nowych kół, napisz coś więcej to poradzimy

po górach w Łodzi zakładam że nie jeździsz ;)



#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 02 marzec 2014 - 14:17

Szprychy do takich kół są dostępne ale nie od ręki w sklepach - z reguły na zamówienie. Ich cena odbiega krotnie od ceny typowej szprychy.



#4 shag86

shag86
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 marzec 2014 - 16:05

Czego oczekuję po tych kołach? Przede wszystkim niezawodności, i w miarę niskiej wagi. Jak napisalem - to mają być koła co codziennego użytku, w żadnych zawodach raczej startować nie planuje, nie moja liga  :-P  W sumie na koła, które mam zainstalowane od nowości (jakiś niższy model Alexrims), nie mogę narzekać, dwa razy miałem związane z nimi niespodzianki - raz w bardzo gorący dzień jak stałem na światłach strzeliła mi szprycha w tylnym kole ;-)  a drugi raz przy ruszaniu źle wpiąłem zatrzask w pedał, noga mi się zsuneła, a że przednie koło akurat było skręcone - wykopałem dwie szprychy :-D Kół karbonowych mimo wszysto trochę bym się bał - raz, że mimo wszystko jestem dosyć ciężki, a dwa - niektóre drogi w okolicach Łodzi są naprawde fatalne. Za przykład można podać drogę prowadzącą z Lutomierska do Aleksandrowa Łódzkiego :-D 



#5 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 02 marzec 2014 - 16:21

W takim razie jak masz takie kiepskie drogi i wykopujesz szprychy i masz płasko to ja bym kupił aksiumy, dobre opony i 10dni wakacji rowerowych gdzieś gdzie jest ciepło (zima 2014/15) ;)



#6 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 marzec 2014 - 17:57

Katowałem  model '12 Ksyrium Elite S zeszły sezon i nie mogę powiedzieć o nich złego słowa. Nie oszczędzałem ich, kiepski asfalt, kilka większych dziur i małych lotów też było, jesień i zima przełajowo i nadal jest ok, żadnej szprychy nie dokręcałem nawet. Lekkie w miarę, reaktywne i sztywne. Jedyne na co mogę ponarzekać, to ostatnio jeżdżąc na nich w przełaju lubi mi do przedniej piasty przez dziurki obok szprych wlecieć trochę błota i popiszczeć. No i ważę 60 co różnicy trochę robi. Serwis drogi a szprychy droższe. 



#7 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 02 marzec 2014 - 18:20

Coś o Mavic Aksium Race - całkiem przyzwoite koła choć mało sztywne. Dla amatora zupełnie wystarczające. Tu uwaga dotycząca eksploatacji - szprychy płaskie stalowe, oksydowane na czarno. Nie jest to nierdzewka. Po zapieczeniu w nyplu, przy centrowaniu, urwanie szprychy prawie pewne a jest trudno dostępna. Moja rada, która się sprawdza, i pewnie w innych też się sprawdzi. Co jakiś czas na połaczenie nypla ze szprychą kropelka rzadkiego oleju. Po kilku godzinach ładnie wycieram. pozdr



#8 kryniu

kryniu
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądKórnik

Napisano 03 marzec 2014 - 16:21

opcje:

 

Fulcrum Racing 3

 

Mavic Ksyrium Elite S

 

                Miał może ktoś z Was styczność z tymi kołami? Co o nich sądzicie? Ewentualnie co innego w tym budżecie moglibyście zaproponować? Jedna ważna rzecz - koła muszą być serwisowalne. Jak wygląda sprawa dostępności części zamiennych tych kół? O ile dobrze widzę, w obydwóch propozycjach szprychy są płaskie - jak wygląda sprawa dostępności takich szprych na naszym rynku?

Propozycje fajne , ale jeżeli mówimy o "serwisowalności" tych kół to .... mogą być kłopoty , o Mavicach koledzy już pisali wielokrotnie : zapiekające się nyple ,drogie i trudno dostępne szprychy itd. Jeśli chodzi o Fulcrum/Campa  to mogę podeprzeć się własnym przykładem : pęknięta szprycha w Eurusie z przodu -  2 serwisy w PL  -a oficjalnie tylko jeden -Wertykal ; wysłałem koło ,wymienili , przeserwisowali i tak : koszt szprychy około 40 pln , szprycha nie w kolorze pozostałych , bez koła ok. tygodnia czasu.

Kupiłem więc jako drugi komplet składane DT-Swissy na piastach DT350 bez bajeranckich płaskich szprych , koszt szprychy chyba 3,50 PLN - dostępne bez żadnego problemu i wymienię sobie sam - nabyłem kilka sztuk na zapas ;) 

Ale lansu na tych kołach niestety nie ma ;) , na co dzień eksploatuję również najnowszy model Zondy - kółka wspaniałe i wytrzymałe - chodzimy mniej więcej w jednej kategorii wagowej więc o jakiś proponowanych karbonowych chińczykach nawet nie myśl...

Koła które podałeś jak najbardziej godne pod warunkiem posiadania drugiego kompletu w razie "W" , osobiście wybrałbym Fulcrum - w końcu to Campa i dopuszczalny limit wagowy zawodnika to 107 kg ,natomiast Mavic to :

Maximum rider weight Mavic wheels:

 

Mavic Aksium S WTS 100 Kg
Mavic Cosmic Carbone 40 WTS 100 Kg
Mavic Cosmic Carbone SLE WTS 100 Kg
Mavic Cosmic Carbone SL 100 Kg 
Mavic Ksyrium Elite S WTS 100 Kg
Mavic Ksyrium SL S 100 Kg
Mavic R-Sys SLR WTS 100 Kg

a najlepiej to kup Zondę ;-) : 

1. będziesz miał fajne i estetyczne kółka 

2. zostanie Ci jeszcze sporo z budżetu na upgrade ciuchów lub roweru :-D



#9 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 marzec 2014 - 12:54

A nie myślałeś o składanych kołach? Za połowę twojego budżetu można złożyć lekkie, sztywne i łatwo serwisowalne kółka o wadze niższej niż fulcrumy 3 i ksyrium elite S. A to co oszczędzisz możesz wydać na coś bardziej przydatnego. 



#10 jareczek

jareczek
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 13 marzec 2014 - 20:09

Drogę z Aleksa poprawili ostatnio , juz nie jest tak zle  ;-)  , ja w mavica bym nie szedł , po cosmic carbon powiedziałem nigdy wiecej  ;-)  , od siebie polecam dt r1700 , w naprawde dobrej cenie mozna kupic , po calym sezonie poniewierania stwierdzam ze warto . Jako ze tez z Łodzi jesteś , to jakbyś chciał , mozemy sie gdzies soptkac , to sobie zobaczysz  ;-)

 



#11 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 13 marzec 2014 - 20:25

A złożyć sobie w tej cenie (2000) carbony z tajwanu na novatecach to dobra opcja? Piasty nie muszą być najdroższe... na nich można oszczędzić, tracąc niecałe 100g... i zyskując na trwałości



#12 shag86

shag86
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 marzec 2014 - 22:26

Mimo wszystko trochę bałbym się karbonu, oczywiście ze względu na moją wagę, ;-) Jeszcze się zastanawiam, ale wszystko wskazuje na to, że szala przechyla się na stronę Fulcrumów :-D Jak już się zdecyduję i kupię to na pewno się pochwalę 8-)



#13 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 27 marzec 2014 - 08:26

Tutaj całkiem nowe kółka od DT SWISS, waga porównywalna do Aksiumów

http://www.rosebikes...-set/aid:715310

 

oraz sprawdzone koła robione przez DT Swiss dla ROSE:

http://www.rosebikes...-set/aid:645965

 

i składane przez ROSE koła na piastach Ultegry, szprychach DT competition, obręczami MAVIC, w komplecie opony Conti:

http://www.rosebikes...6800/aid:716412

 

 





Dodaj odpowiedź