Skocz do zawartości


Zdjęcie

Giant Defy 1 Vs Defy 2 Vs Tcr Slr


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 fakinek

fakinek
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 17 marzec 2014 - 19:47

Witam,

po pierwsze witam wszystkich, gdyż jest to mój pierwszy post na forum!

 

Jestem aktualnie na etapie szukania szosy dla siebie. W zeszłym roku kupiłem za parę złotych starą szosę Wheelera, trochę za dużą, ale za to nic sięz nią nie dzieje i była tania.

Teraz przyszła kolej na coś nowego, interesuje mnie tylko nowa i najlepiej Giant, bo mam spora rabaty na tą firmę. Pojawia się mi teraz pytanie co wybrać:

 

TCR SLR:

http://www.giant-bic...lr/17750/73860/

 

Defy 1:

http://www.giant-bic....1/17675/73831/

 

Defy 2:

http://www.giant-bic....2/17675/73832/

 

Z jednej strony chciałoby się jak najlepiej, ale fundusze jak to zwykle ograniczone. Dodatkowo muszę przyznać, że Defy 2 najbardziej mi się podoba wizualnie (wiem, że to nie powinien być wyróżnik, ale jednak :-)), więc zastanawiam  się czy naprawdę jest sens dopłacać do SH 105? Czy Tiagra jest sprzętem, który podoła normalnej eksploatacji w różnych warunkach, czy naprawdę 105 jest takim minimum jak na forach piszą?

Rower ma służyć do treningów, jakichś dłuższych wyjazdów, może czasami jakieś amatorskie maratony szosowe (jak już kondycja wzrośnie na odpowiedni poziom).

 

Dzięki za wszelkie sugestie.

 



#2 Gosc_milosz216_*

Gosc_milosz216_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2014 - 20:21

Na pewno tiagra dla zwykłego zjadacza kilometrów wystarczy :) jedyne co to ten tcr pewnie ma lepszą ramę, a jak wiadomo później najciężej jest ramę zmienić



#3 fakinek

fakinek
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 18 marzec 2014 - 07:38

z tego co wyczytałem to TCR jest bardziej sportowy, natomiast Defy bardziej turystyczny. Faktycznie jak się na nich przejechałem, to na Defy zdecydowanie wygodniej i bardziej wyprostowana pozycja.

Natomiast zastanawia mnie jeszcze rozmiar ramy. Ja mam 182cm i w rozmiarówce Gianta M jest do 183, natomiast ML zaczyna się od 180cm, zatem łapie się w dwa rozmiary, zatem pytanie czy lepiej mniejszy czy większy?



#4 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 marzec 2014 - 09:34

Mniejszy. Ja jeździłem kiedyś na TCRze Mce i był w sam raz. Mamy ten sam wzrost.

#5 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 18 marzec 2014 - 13:22

Jesli zdecydujesz sie na TCR-a to zdecydowanie M. Chyba, ze chcesz sie bardzo wyciagac. Przy 176 cm rozmiar M jest "prawie" za duzy ale ja lubie sie troche wyciagnac.


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#6 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 18 marzec 2014 - 13:57

To ja przy 183 cm mam M/L i mostek 120 mm. 



#7 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 postów
  • Skądwziąć na nowy rower?

Napisano 18 marzec 2014 - 14:58

Onaniści sprzętowi piszą, że od 105 zaczynają się sensowne grupy, tak naprawdę Sora już smiga, że aż miło i nic jej w amatorskim użytkowaniu nie brakuje.



#8 fakinek

fakinek
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 18 marzec 2014 - 23:50

dzięki za Wasze odpowiedzi. Jeżeli chodzi o rozmiar to szkoda, że ML będzie za duży, bo jest dostępny od ręki, ale w sumie rower nie kupuje się na jeden miesiąc i można tydzień przeczekać.

W związku z tym pytanie dodatkowe: czy warto dopłacać 400pln do 105 zamiast Tiagry (w sumie Defy 1 vs Defy 2 to głównie ta różnica + lepsze hamulce i karbonowa sztyca)? Czy jako normalny użytkownik odczuję tą różnicę w sprzęcie, czy lepiej znaleźć lepszy sposób na wydanie tych 400 złotych? :-)



#9 Gosc_kubapie_*

Gosc_kubapie_*
  • Gość

Napisano 19 marzec 2014 - 00:30

dzięki za Wasze odpowiedzi. Jeżeli chodzi o rozmiar to szkoda, że ML będzie za duży, bo jest dostępny od ręki, ale w sumie rower nie kupuje się na jeden miesiąc i można tydzień przeczekać.

W związku z tym pytanie dodatkowe: czy warto dopłacać 400pln do 105 zamiast Tiagry (w sumie Defy 1 vs Defy 2 to głównie ta różnica + lepsze hamulce i karbonowa sztyca)? Czy jako normalny użytkownik odczuję tą różnicę w sprzęcie, czy lepiej znaleźć lepszy sposób na wydanie tych 400 złotych? :-)

 

jeśli tylko 400, to ja bym dopłacił
 



#10 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 19 marzec 2014 - 06:04

Ja bym sie nawet nie zastanawial, tylko bral 105. Mam sentyment do tej grupy :)


Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#11 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 20 marzec 2014 - 03:58

dzięki za Wasze odpowiedzi. Jeżeli chodzi o rozmiar to szkoda, że ML będzie za duży, bo jest dostępny od ręki, ale w sumie rower nie kupuje się na jeden miesiąc i można tydzień przeczekać.

W związku z tym pytanie dodatkowe: czy warto dopłacać 400pln do 105 zamiast Tiagry (w sumie Defy 1 vs Defy 2 to głównie ta różnica + lepsze hamulce i karbonowa sztyca)? Czy jako normalny użytkownik odczuję tą różnicę w sprzęcie, czy lepiej znaleźć lepszy sposób na wydanie tych 400 złotych? :-)

Będziesz teraz miał dylemat.

Nowa (od 2013) Tiagra = stara 105.

Nowa (od 2013) 105 = stara Ultegra.

 

Zasadniczo decydują względy estetyczne. 105 ma pancerze schowane pod owijką, Tiagra ma "wąsy". Pod względem kultury pracy nie ma wielkiej różnicy, aczkolwiek dla niektórych nazwa robi swoje.

 

Ja mam TCR na nowej Tiagrze i wszystko śmiga aż miło, a "wąsy" mi nie przeszkadzają.

 

hy, hy, hy... :-)

 

Aha, jeszcze w kwestii rozmiarowej: jeśli kupujesz Defy, bierz ML. M będzie na Ciebie za mały. TCR ma zupełnie inną geometrię.



#12 barthas

barthas
  • Użytkownik
  • 439 postów
  • Skądwziąć na nowy rower?

Napisano 20 marzec 2014 - 08:18

Jak dołożysz do 105tki to odkryjesz, że chodzi lepiej od Tiagry. Jak nie dołożysz to Tiagra będzie chodziła identycznie jak 105.



#13 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2014 - 10:15

Jakość pracy manetek 105 ze schowanymi pod owijką pancerzami jest losowa - jedne pracują lekko i indeksują bardzo dobrze, inne chodzą z oporem a indeksacja jest nienalepsza. Wrażenia i kultura pracy potrafią być skrajnie różne.



#14 fakinek

fakinek
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 20 marzec 2014 - 12:00

Będziesz teraz miał dylemat.

Nowa (od 2013) Tiagra = stara 105.

Nowa (od 2013) 105 = stara Ultegra.

 

Zasadniczo decydują względy estetyczne. 105 ma pancerze schowane pod owijką, Tiagra ma "wąsy". Pod względem kultury pracy nie ma wielkiej różnicy, aczkolwiek dla niektórych nazwa robi swoje.

 

Ja mam TCR na nowej Tiagrze i wszystko śmiga aż miło, a "wąsy" mi nie przeszkadzają.

 

hy, hy, hy... :-)

 

Aha, jeszcze w kwestii rozmiarowej: jeśli kupujesz Defy, bierz ML. M będzie na Ciebie za mały. TCR ma zupełnie inną geometrię.

 

ostatnio w sklepie, w którym również oglądałem Defy sprzedawca mi powiedział, że Tiagra 2014 = Dura Ace 2010. Biorąc pod uwagę Twoje wyjaśnienie odnośnie grup wydaje się to być logiczne, czyli co roku grupa schodzi w dół do niższej.

Tym sposobem chyba faktycznie warto trochę dołożyć do ultegry niż pozostać na Tiagrze - tym sposobem zrobiła się różnica o dwie grupy w cenie różnicy na jednej :-)

Jakby jeszcze Defy 1 był biały to byłoby idealnie... :-)



#15 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2014 - 19:43

Nooo bardzo sie sprzedawca rozpedzil :) Nie ten material, nie ta waga,  nie ta kultura pracy.


  • ojcie_c lubi to

#16 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 21 marzec 2014 - 05:30

Omijaj tego sprzedawce szerokim lukiem :)


  • ojcie_c lubi to

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#17 fakinek

fakinek
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 26 marzec 2014 - 19:48

Będziesz teraz miał dylemat.

Nowa (od 2013) Tiagra = stara 105.

Nowa (od 2013) 105 = stara Ultegra.

 

 

 

idąc tym tropem myślenia to może tak to jest, skoro stara ultegra = nowa 105, to może bardzo stare :-) dura ace = nowa tiagra. Przypuszczam, że nie mówimy o 100% zgodności, tylko o zasadzie działania mechanizmów na oczywiście gorszym i cięższym materiale...

 

Nie żebym się jakoś strasznie napalił na DA z napisem Tiagra ;-) niemniej jednak przejechałem się sklepowym sprzętem na 105 i muszę przyznać, że w mojej starej kolarce napęd lepiej chodzi, ale to zapewne sprawa dotarcia...



#18 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2014 - 00:34

Nowa Tiagra nie działa jak starsza DA. Wystarczy powachlować manetkami i już jest wyczuwalna różnica w lekkości pracy. 

To nie jest sprawa dotarcia. Nie wiem na czym miałoby polegać dotarcie się, ale w przypadku osprzętu ta zasada nie działa. 



#19 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 27 marzec 2014 - 09:36

idąc tym tropem myślenia to może tak to jest, skoro stara ultegra = nowa 105, to może bardzo stare :-) dura ace = nowa tiagra. Przypuszczam, że nie mówimy o 100% zgodności, tylko o zasadzie działania mechanizmów na oczywiście gorszym i cięższym materiale...

 

Nie żebym się jakoś strasznie napalił na DA z napisem Tiagra ;-) niemniej jednak przejechałem się sklepowym sprzętem na 105 i muszę przyznać, że w mojej starej kolarce napęd lepiej chodzi, ale to zapewne sprawa dotarcia...

 

Nie wiem, jak to jest w przypadku Dura Ace, ale wystarczy porównać "zmianę pokoleniową", jaka miała miejsce w przypadku Sory, Tiagry i 105. Stara Sora była przystosowana do 8-rzędowych kaset, a klamkomanetki miały owe słynne niewygodne dźwignie. Nowa Sora odziedziczyła mechanizm starej Tiagry (klamkomanetki) plus współpraca z 9-rzędową kasetą. Sam ujeżdżałem starą Tiagrę, więc wiem co mówię.

 

Idąc tym tropem: nowa Tiagra wzięła ze starej 105 przystosowanie do pracy z 10-rzędową kasetą i klamkomanetki, a nowa 105 - klamkomanetki z Ultegry z prowadzeniem pancerzy pod owijką.

 

Jak jest wyżej - nie wiem i szczerze powiedziawszy nie interesuje mnie to, gdyż jest poza zasięgiem mojego budżetu, poza tym na moje potrzeby osprzęt klasy Tiagra/105 wystarczy.

 

Na pewno zaś nowa Tiagra NIE JEST Dura Ace z 2010 roku lub starsze - jak ktoś powiedział wcześniej, zmień sprzedawcę...



#20 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 27 marzec 2014 - 11:29

Zacznijmy od tego ze nowe grupy nie wychodza co roku!

 

DuraAce 7800 - 2003 (pro), 2004 market

DuraAce 7900 - 2008 (pro), 2009 market

DuraAce 9000 - 2012 (pro), 2013 market

 

Wiec co roku tej zmiany nie ma - wszelkie zmiany pomiedzy sa czysto kosmetyczne i wagowe.

 

Tiagra stala sie godna uwagi w momencie kiedy weszla w swiat 10 biegowych kaset... i wypadla z grona wartego uwagi kiedy ultegra wyszla w rozmiarze 11... dopoki mozna laczyc sobie elementy z roznych grup jest fajnie tylko ze szalency co troche cos wymyslaja.

 

Tak tez jest w XC ze shimano wprowadzilo sobie 10biegow i nagle 9 biegow stalo sie strasznie drogie mimo ze do dzis wiekszosc uzytkownikow ma sprzed 9biegowy.. dochodzi do tego ze nowa przerzutka starej generacji jest 40% drozsza od tej najnowszej z tej samej grupy...

 

Kolega na Tiagre 10spd i jest zadowolony. Do trzepania kilometrow sprzed jak znalazl.





Dodaj odpowiedź