Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wytrzymałość Schwalbe Lugano


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2014 - 16:34

Tak wygląda Schwalbe Lugano, z przodu, po 7 tyś km przebiegu. Nie jest to najlepszy widok. 2,5 tyś. km jeździła na przednim kółku, po czym zamieniłem ją z tylną. Po 5,5 tyś., wróciła na dawne miejsce i chyba jej czas się kończy. Poza ubytkami bieżnika, oplot jest cały i opona nie deformuje się, więc będę ją zajeżdżał, dokąd wytrzyma. Dam ją tylko znów na tył, bo tam, guma, wyraźniej mniej cierpi. Trzeba będzie jednak wozić zapas, żeby mieć czym wrócić do domu, jakby co.

 

78824745707469038683.jpg

 

63408371824437616119.jpg

 

51597923157698063740.jpg

 



#22 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2014 - 16:46

Jezusie, Maryjo Święta - jak u mnie mawiają... :-> 

Primo - jak jeżdzę na szytkach i oponkach lat kikladziesiąt nigdy nie doświadczyłem, żeby przód zużywał się szybciej niż tył.Nigdy!

Secundo - jak mi się objawia przetarcie zewnętrznej warstwy jezdnej, to szytka/oponka natychmiast do kubła..! Nie jadę na tym ani z tyłu, ani z przodu, a tym bardziej nie biorę tego jako zapas, bo nie wierzę, że w razie czego dojadę do domu. To-to przyjmie każde g..., żeby przebić dętkę: żwirek, grysik, nie mówiąc o szkiełku...



#23 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 28 lipiec 2014 - 17:56

Crank, rozsądek przemawia przez Ciebie, ale jak będzie, nigdy się nie dowiesz, jeśli nie zajedziesz jej na śmierć. :D Przekonam się, czy cieniutka warstwa gumy na bieżniku, w którą wszelkie szkiełka i śrubki i gwoździe na drodze, wchodzą jak nóż w masło, jest jakąkolwiek osłoną dla opony, czy to raczej gęsty oplot chroni dętkę. Zobaczymy ile na niej przejadę, zanim powie dość.

Ja widzę po gumach, że z tyłu nic się nie dzieje, natomiast przednia jest masakrowana. A może to wina konkretnej opony, nie miejsca, w którym się znajduje? Może kupiłem jakiegoś świerzba i teraz mam zgryza? Ciekawe, jakie doświadczenie mają inni.



#24 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1562 postów
  • Skądpolska

Napisano 28 lipiec 2014 - 18:23

Na zdjęciach poniżej moje zwijane Schwalbe Lugano –jeżdżę jeszcze ale jak najszybciej do wymiany.Opony przejechały ca .6 tyś km , tyle GPS zapisał.

Przod
b6d28487db8e070am.jpg

c131203a2de3a386m.jpg
307ec4a7f077ad29m.jpg

Tyl
bb962fb0a652edebm.jpg
7fe9e126c81f786am.jpg
990bded506ed344fm.jpg


#25 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 01 sierpień 2014 - 22:03

To moje vittorie robią ponad 13 tys km i jeszcze nieźle wygladają.

 

 



#26 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 08 sierpień 2014 - 12:46

Po dalszych 540 km, zniszczenie postępuje. Do tego stopnia, ze już nie ma sensu na nich jeździć. Poza tym, pojawiają się nowe miejsca, gdzie wychodzi oplot. Najgorzej wygląda fragment na zdjęciu pierwszym. To już koniec.

Wytłumaczeniem, dlaczego przód bardziej się zużywa niż tył jest hamowanie. Opona pracuje z dużym przeciążeniem, co wpływa na bieżnik. Może na innych nie widać tego efektu, bo skład gumy jest inny, ale Schwalbe nie słynie z trwałości opon.

Poleci ktoś dobre opony 23C, koniecznie z białym paskiem, albo bokiem? Nie chcę kupować znów tego samego, bo nie przekonam się, jak jadą inne.

 

07145927610966460129.jpg

 

37684607898092899482.jpg

 

75694979604695254773.jpg

 

32577823397616751735.jpg





Dodaj odpowiedź