Skocz do zawartości


Zdjęcie

25 Vs 23 Mm - Wasze Opinie , Porównanie


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 23 marzec 2014 - 20:41

Hej

Użytkuje od dłuższego czasu Kryliony 23 mm ale w niedługim czasie ich żywot dobiegnie do końca.

Zależy mi na max odporności na przebicia (dojazdy do pracy ~55 km w obie strony) a także na relatywnie dobrej przyczepności stąd pomysł zakupu opon zwijanych w rozmiarze 25mm - pewnie będą to Michelin Pro 4 Endurance. Czy da się wyczuć większe opory toczenia i czy "komfort" faktycznie da się odczuć.

 



#2 weteran

weteran
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • SkądGóral

Napisano 23 marzec 2014 - 21:09

Im większa szerokość tym komfort lepszy, bo większa objetość ( pomiędzy 23 i 25 to ok 20% większa objetość ). Opory toczenia: w ostatnim teście w polskim wydaniu magazynu BIKE ( numer 02/14 ) spośród 23, 25 i 28 mm Conti 4000S najmniejsze miała 28mm. Tak w ogóle polecam przeczytać ten test, ciekawe wyniki i spostrzeżenia.



#3 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 23 marzec 2014 - 21:10

Temat jak na zawołanie. Przesiadłem się na Vittoria Zaffiro 25mm z Michelin Pro 3 23mm - i powiem tak: rzeczywiście dużo wyższy komfort. Na tyle wysoki, że do 23 juz nie wrócę. Te wszystkie małe przekszadzajki na asfalcie - jakieś mini peknięcia czy nierówności - rzeczywiście są mniej odczuwalne.

 

Spadku prędkości nie stwierdziłem.



#4 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 marzec 2014 - 21:28

Ja jezdze od jesieni na Conti 4Season 25mm i jestem bardzo zadowolony. Komfort wyśmienity. Wcześniej jeździłem na Rubino Pro Slick 23. Różnica na korzyść Conti jest olbrzymia, ale oprócz rozmiaru wpływ ma na to zapewne również gęstość oplotu-w Vittorii to 150 a w Conti 320TPI. Wybierając gumy zerkaj również na ten parametr.

#5 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 23 marzec 2014 - 21:42

Jest jeszcze mała problema :-P  z trzymaniem wymiarów. Duro slickster 23 naprawdę ma 24,8

Mavic aksion 25 naprawdę ma 23,8

Wiem , że wpływa też na to obręcz, ale wynika z tego, że prawdziwy wymiar może być problematyczny.  pozdr



#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 marzec 2014 - 22:05

Jest jeszcze mała problema :-P  z trzymaniem wymiarów. Duro slickster 23 naprawdę ma 24,8

 

Podobnie jest z Michelinami Lithion 2 (po "rozbiciu" osiągają nawet 25,5 mm). Z czego ja akurat bardzo się cieszę.

 

Jeszcze odnośnie podawanej przez Continentala gęstości oplotu ich opon. Conti trochę naciąga fakty, bo podaje sumaryczną wartość dla wszystkich warstw oplotu. 



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 marzec 2014 - 00:45

proponuje przerzucić sie na rowery trekingowe, ząłożyc oponki 45C i po sprawie , po co sie męczyc na dziurach , jak je można łykać elegancko a i pozycja wygodniejsza  to po co rower szosowy ??? , lekkie obrecze, lekkie detki, lekkie opony ?? na dojazdy do pracy treking idealny .

 

 


  • macomac lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 24 marzec 2014 - 06:44

Im większa szerokość tym komfort lepszy, bo większa objetość ( pomiędzy 23 i 25 to ok 20% większa objetość ). Opory toczenia: w ostatnim teście w polskim wydaniu magazynu BIKE ( numer 02/14 ) spośród 23, 25 i 28 mm Conti 4000S najmniejsze miała 28mm. Tak w ogóle polecam przeczytać ten test, ciekawe wyniki i spostrzeżenia.

 

możesz wrzucić skan tego artykułu ?



#9 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 24 marzec 2014 - 08:01

proponuje przerzucić sie na rowery trekingowe, ząłożyc oponki 45C i po sprawie , po co sie męczyc na dziurach , jak je można łykać elegancko a i pozycja wygodniejsza  to po co rower szosowy ??? , lekkie obrecze, lekkie detki, lekkie opony ?? na dojazdy do pracy treking idealny .

 

Trekkingiem zbyt wolno się jedzie, to wystarczy? I czy dla dojazdów do pracy mam kupić rower trekkingowy, chociaż mam już szosówkę? Wy to tam w Krakówku najwyraźniej macie nadmiar kasy. Przemyśl najpierw temat, a potem się wtrącaj, bo sarkazm raczej powinien być sensowny i oparty na faktach.



#10 gumolyt

gumolyt
  • Użytkownik
  • 46 postów
  • SkądKujawy i Pomorze

Napisano 24 marzec 2014 - 08:28

Ja od dłuższego czasu jeżdżę na 25mm (przód zwijana tył drutowana obydwie Continentala). Oczywiście jest wzrost komfortu ale nie można mówić tu o jakieś przepaści. Na pewno na dziurach czy bruku wygodniej ze względu na większą ilość powietrza ale na prostych niewyczuwalna różnica w oporze toczenia jak dla mnie jako amatora :-) Osobiście do węższych opon raczej już nie wrócę.



#11 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 24 marzec 2014 - 08:52

Darek80 nie ma się co zastanawiać, bierz 25mm.



#12 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 24 marzec 2014 - 08:56

Trekkingiem zbyt wolno się jedzie, to wystarczy? I czy dla dojazdów do pracy mam kupić rower trekkingowy, chociaż mam już szosówkę? Wy to tam w Krakówku najwyraźniej macie nadmiar kasy. Przemyśl najpierw temat, a potem się wtrącaj, bo sarkazm raczej powinien być sensowny i oparty na faktach.

Kolega SPIKE miał też w innym temacie problem ze zrozumieniem na co "komfortowe" szosy :)

Szosy są do super szybkiej jazdy, której częścią jest trzepanie właścicielem i tyle. 

 

SPIKE, z tego samego powodu, dlaczego do szosówek wkłada się opony szersze niż typowe 23c w rowerach mtb montuje się lekkie opony np 2,4. Dla wielu ortodoksów ten rozmiar jednoznacznie kojarzy się laczkami do agresywnej jazdy w dół. Tymczasem każdy inny kto ceni sobie poprawę trakcji i w znacznym stopniu komfortu sięga po takowe, a ważą 500-600 gramów, czyli tyle co przeciętna i niekoniecznie ciężka opona w typowym rozmiarze 2.1.

To samo zdziwienie (niezrozumienie) niektórych budzi użytkowanie rowerów z amortyzacją obu kół w czymś innym niż zjazd czy fr. Argumentów przeciw w takim przypadku można usłyszeć mnóstwo: a że na większości tras można jeździć sztywniakiem, albo zupełnie bez amortyzacji, a że kiedyś ludzie jej nie mieli i też jeździli, itede itepe.

 

A co do samych opon 23 i 25c: używam równolegle Bontragerów R3 w dwóch zestawach kół. Różnica w wadze - 30 gramów na sztuce (więc bez znaczenia). Ja różnicy w komforcie czy trakcji między nimi nie odczuwam a chyba powinienem, bo przez wiele lat jeździłem rowerami mtb na grubych oponkach i miękko ustawioną amortyzacją - przesiadka na szosę jest więc dosyć szokująca w odczuciach :)


  • 87Tomasz lubi to

#13 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 24 marzec 2014 - 09:15

Jak ktos wyzej juz zauwazyl - szerokosc deklarowana modelowa od realnej moze roznic sie znacznie i opona producenta 23mm bedzie miala 25, a 25 bedzie miala 23...

 

Poszukajcie realnych szerokosci i wtedy dopiero decydujcie bo moze sie okazac ze zamienicie siekierke na kijek.



#14 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 24 marzec 2014 - 09:27

Ale realne wartości to możemy ustalić kolegów z forum, bo inaczej się nie da. Poza tym co to za pisanie - " ktoś" tam wyżej zauwazył. To kurna byłem JA :-P   pozdr



#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 marzec 2014 - 09:33

po co sie męczyc na dziurach , jak je można łykać elegancko a i pozycja wygodniejsza  to po co rower szosowy ???

Masz rację! Niniejszym ogłaszam bojkot wkładek do spodenek kolarskich do jazdy na szosówce. Im gorzej tym lepiej, prawdziwa szosa POWINNA być niewygodna!

W kwestii opon 25c: popieram (większość :P ) Przedmówców. Różnica w komforcie jest kolosalna, a strat na szybkości nie odnotowałem.
  • Julkos lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 24 marzec 2014 - 09:36

Trzeba pamiętać że komfort zależy także od ciśnienia w oponie,bo można nabić do 6bar a można też do 9-różnica będzie ogromna.

 

Ja bym jeszcze zdjął owijkę i obdarł siodło ze skóry-tak powinni jeździć prawdziwi faceci! ;)

 



#17 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 24 marzec 2014 - 09:46

To może w ramach ogólnonarodowej zgody piszcie , które trzymają wymiar. To będzie bardzo pomocne dla tych, co chcą się przesiąść na 25.   pozdr



#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 marzec 2014 - 10:23

Ja jezdze od jesieni na Conti 4Season 25mm i jestem bardzo zadowolony. Komfort wyśmienity. Wcześniej jeździłem na Rubino Pro Slick 23. Różnica na korzyść Conti jest olbrzymia, ale oprócz rozmiaru wpływ ma na to zapewne również gęstość oplotu-w Vittorii to 150 a w Conti 320TPI. Wybierając gumy zerkaj również na ten parametr.

 

I Vittoria powinna byc bardziej komfortowa, bo jak wspomnial marvelo, rzeczywiste TPI Conti to 110!  Te gumy, z tym oplotem i jego trzema warstwami sa bez prownania sztywniejsze i twardsze niz opony z prawdziwym 320TPI.



#19 jar77jar

jar77jar
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 marzec 2014 - 14:22

Ile barów wbijacie w opony 25mm?



#20 smpl

smpl
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 marzec 2014 - 14:56

ja mam w duro slickster (23mm ktore podobno sa prawie jak 25 :) ) 7-8.





Dodaj odpowiedź