Skocz do zawartości


Zdjęcie

25 Vs 23 Mm - Wasze Opinie , Porównanie


36 odpowiedzi w tym temacie

#21 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 marzec 2014 - 16:10

I Vittoria powinna byc bardziej komfortowa, bo jak wspomnial marvelo, rzeczywiste TPI Conti to 110!  Te gumy, z tym oplotem i jego trzema warstwami sa bez prownania sztywniejsze i twardsze niz opony z prawdziwym 320TPI.

 

obie dmuchałem na 8 i na Conti miękkość odczuwam większą. Zauważalne to jest w szególności podczas przejazdów przez różne ubytki i łączenia asfaltu, które są nie odczuwalne.
Na ProSlicki trzepanie było dokuczliwe.



#22 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 marzec 2014 - 16:54

A pamiętasz może, jak wypadała realna szerokość obu opon? Niewykluczone, że Conti były realnie szersze i stąd wyższy poziom komfortu.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#23 DrMike

DrMike
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 marzec 2014 - 17:11

Jeżdżę na maxxis rouler w rozmiarze 23, tyle też realnie wskazuje suwmiarka i nie zamierzam się na razie przesiadać na większy rozmiar. Owszem, jak jadę po polbruku to jadę wolniej niż po asfalcie, ale nie jest to jakaś wielka niedogodność i moja pupa wielce na tym nie cierpi. Dla mnie to akademicka dyskusja, opierająca się na niemierzalnym odczuciu "komfortu" który aż tak ważny dla mnie nie jest. Natomiast ważniejsze wydaje się bezpieczeństwo i to można już dokładnie mierzyć, Stąd moje pytanie: Jak szersze opony (25) wpływają na drogę hamowania, przyczepność. Czy widać różnicę?



#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 marzec 2014 - 17:25

Tak, widać, szczególnie w gorszych warunkach (np. nierówna nawierzchnia, ale przede wszystkim woda i piasek na drodze)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#25 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 24 marzec 2014 - 17:51

Masz o wiele większą powierzchnię styku opony z podłożem. W każdych warunkach.



#26 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 marzec 2014 - 17:58

A pamiętasz może, jak wypadała realna szerokość obu opon? Niewykluczone, że Conti były realnie szersze i stąd wyższy poziom komfortu.


Nie mierzylem/sprawdzałem tego :-/

#27 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 24 marzec 2014 - 23:31

Ile barów wbijacie w opony 25mm?

Ja do 23 i 25 pompuję maksymalnie 6 barów, moja waga to obecnie 80 kilo na golasa. 



#28 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 25 marzec 2014 - 08:37

nie za mało z tyłu (nie łapiesz snejków na 23c)???



#29 COST

COST
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądRADOM

Napisano 25 marzec 2014 - 11:22

Doradzcie

Potrzebuje opony 25mm tzw allround, musi posiadać wyrażny bieżnik i wkładki antyprzebiciowe.

Moje typy: continental 4season(ale  nie podoba nie się kolor boku opony) wiec może, GP 4000?,  nie bedzie dużo mniej wytrzymała? Coś Vittori np, rubino pro? Może coś jeszcze zaproponujecie?



#30 jar77jar

jar77jar
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 marzec 2014 - 14:51

Doradzcie

Potrzebuje opony 25mm tzw allround, musi posiadać wyrażny bieżnik i wkładki antyprzebiciowe.

Moje typy: continental 4season(ale  nie podoba nie się kolor boku opony) wiec może, GP 4000?,  nie bedzie dużo mniej wytrzymała? Coś Vittori np, rubino pro? Może coś jeszcze zaproponujecie?

 

Ja zakupiłem Conti w wersji Classic. Za sobą dopiero 2 jazdy i dopieroi testuję ciśnienia ale pierwsze wrażenia pozytywne. Bok opony ciemny brąz. Cena bardziej przystępna niż 4season.
 



#31 zeralda

zeralda
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 marzec 2014 - 18:57

Ja zakupiłem Conti w wersji Classic. Za sobą dopiero 2 jazdy i dopieroi testuję ciśnienia ale pierwsze wrażenia pozytywne. Bok opony ciemny brąz. Cena bardziej przystępna niż 4season.
 

 

Możesz zmierzyć jaka jest jej realna szerokość? Też mam chrapkę na Conti Grand prix Classic ale się trochę obawiam czy się zmieści...



#32 jar77jar

jar77jar
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 marzec 2014 - 20:20

Możesz zmierzyć jaka jest jej realna szerokość? Też mam chrapkę na Conti Grand prix Classic ale się trochę obawiam czy się zmieści...

 

U mnie dokładnie 25mm.



#33 zeralda

zeralda
  • Użytkownik
  • 36 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 marzec 2014 - 20:25

U mnie dokładnie 25mm.

 

 

No to ok - się zmieszczą.

Teraz siedzą u mnie Duro Hypersonic'i 700x23C i mają realnie 25 mm szerokości.

 

P.S.  Dziękuję koledze za info. 


  • MaRcIn30 lubi to

#34 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 25 marzec 2014 - 22:15

Dzięki Wszystkim za zainteresowanie i opinię (wszystkie).

Tak , komfort na szosie to dla mnie "trudny termin". Dlaczego nie treking ? Nie ten zakres prędkości. Nie oczekuję wrażeń jak na 35mm ale skoro na Paris Roubaix jeździ się na 27 mm to chyba nie jest to tylko marketing. 

Moje Kryliony 23 mają w rzeczywistości 24,3 mm , obręcze mavic open pro. 

Poza tym pisałem już , że dla mnie priorytetem jest odporność na przebicia.

Biorę 25 mm

 

P.S Proszę admina o poprawę tytułu tematu - razi mnie te "Mm"



#35 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2014 - 23:44

nie za mało z tyłu (nie łapiesz snejków na 23c)???

Nie. 

Jestem niskociśnieniowcem rowerowym, w rowerku mtb mam 1,5 bara maksymalnie.

W szosie powyżej 6 barów zaczynają mi wypadać plomby :)

 

Snejka a właściwie dwa złapałem raz - trafiając w dużą dziurę w asfalcie, jadąc po ciemku, więc kompletnie bez kontroli nad tym co się działo. 

Mam też Bontragera R4 Aero 22 mm, założonego z tyłu, też z ciśnieniem 6 barów. 



#36 dżordż_zgy

dżordż_zgy
  • Użytkownik
  • 34 postów

Napisano 26 marzec 2014 - 17:23

jak dostałem szosę, to musiałem zmienić opony, więc wrzuciłem conti grand prix 25 i 23 na przód. pojeździłem tak dwa dni i stwierdziłem, że rower zrobił się cięższy i wolniej jechał. Dokupiłem taką samą oponę 22 i wrzuciłem na przód, 23 na tył.

 

po pół roku, dawno nie grzebałem w rowerze, więc postanowiłem spróbować jeszcze raz. 

 

byłem tylko chwilę dzisiaj na mieście pojeździć. zupełnie nie wiem dlaczego kiedyś było inaczej. wyraźnie czuć, że rower jedzie szybciej, no i też jest dużo stabilniej. można szybciej jechać po kiepskiej drodze itp. ale odczucia co do ciężkości się nie zmieniły ;p to pewnie tylko jakieś 100 gram, ale czuć ;]



#37 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1086 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 26 marzec 2014 - 19:18

W kwestii trzymania wymiarów: Vittoria Zafiro (nie Pro), dwie sztuki w rozmiarze 700x23 po 2 sezonach - 23 mm. Bite do 8-9 barów.


Trzepak 

"MAMIL"




Dodaj odpowiedź